Economic

Un caz fericit: O bancă a restituit comisionul perceput abuziv în urma negocierilor

Ziarul de Vrancea
5 iul 2017 985 vizualizări

Comisionul este în valoare de 1.800 de euro și a fost returnat după o opt zile de negocieri

O bancă din România a acceptat să restituie un comision perceput abuziv unui client din București, cu o valoare totală de 1.800 euro, printr-o înțelegere amiabilă survenită după o negociere de doar opt zile, cea mai scurtă de până acum, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), a anunțat miercuri centrul. Consumatorul din Capitală, care avea un credit de nevoi personale în euro, a reclamat existența comisionului de risc în contractul de credit, transformat ulterior de către bancă în comision de administrare, care încărca rata lunară cu 56 euroClientul a solicitat restituirea integrală a comisionului și eliminarea lui din ratele scadente rămase până la încheierea creditului. În urma negocierii, banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, sumă cu care a și fost închis creditul.  "Banca a fost receptivă și, deși creditul a fost luat înainte de 2010, în urma negocierilor avute, părțile au ajuns la o înțelegere privind stingerea în integralitate a creditului, deci consumatorul nu a mai achitat nicio suma de bani către bancă pentru cele șapte rate de credit ulterioare. Cert e că a existat bunăvoiță din partea ambelor părți, iar dosarul s-a finalizat rapid și benefic atât pentru consumator, cât și pentru bancă", a declarat conciliatorul CSALB din acest caz, Camelia Popa. Potrivit CSALB, acesta este cel mai rapid dosar soluționat prin intermediul Centrului. Precedentul record era de nouă zile, fiind deținut de un litigiu dintre o consumatoare de 69 de ani și banca la care avea un credit de consum în lei, soluționat în luna februarie. CSALB a fost înființat în 2015 printr-o ordonanță de urgență, care a transpus în legislație o directivă europeană pentru soluționarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituțiile financiare și clienți. Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanțare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci și de la instituțiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor exista costuri pentru clienți.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.