Economic

Transport subteran SF între Washington și New York?

Ziarul de Vrancea
21 iul 2017 113 vizualizări

Printr-un sistem de tuburi vidate, distanța dintre cele două metropole ar urma să fie străbătută în 29 de minute n trenurile de tip hyperloop evită să fie încetinite de presiunea aerului sau fricțiunea roților pe șine

Miliardarul Elon Musk a anunțat joi că a obținut o ”aprobare verbală” pentru construcția unui sistem de transport subteran ultra-rapid între Washington și New York, care ar reduce timpul de călătorie între cele două orașe cu circa o oră și jumătate. Șeful producătorului de automobile electrice Tesla și al constructorului de rachete SpaceX nu a oferit detalii privind instituția care a aprobat proiectul, care ar putea avea ca rezultat cel mai lung tunel din lume. Musk vrea să revoluționeze transporturile prin trimiterea pasagerilor și a mărfurilor prin capsule care vor circula prin tuburi vidate cunoscute sub numele de hyperloop.

Oficiali de la Washington și New York au spus că nu au aprobat vreun proiect și, potrivit legislației federale, Musk are nevoie de autorizații de mediu și de construcție pentru a pune în practică un astfel de proiect ambițios.

Discuții cu Trump

Musk a înființat recent o companie numită Boring Company pentru a construi tuneluri de transport destinate acestui sistem, despre care afirmă că va fi mult mai rapid decât trenurile actuale de mare viteză și va folosi propulsie electromagnetică. Investitorul a scris joi pe Twitter că a primit acordul verbal al guvernului pentru ca Boring Company să construiască un sistem subteran hyperloop între New York și Washington, prin care durata călătoriei ar fi de 29 de minute. Trenul de mare viteză Acela al Amtrak are nevoie de aproape trei ore pentru a parcurge distanța de 355 de kilometri dintre cele două orașe, dacă nu au loc întârzieri. Întrebată despre cine a oferit aprobarea, Boring Company a anunțat într-un comunicat că se așteaptă ca aprobările oficiale necesare să fie obținute în acest an.

Musk a mai scris că un prim set de tuneluri ar fi pentru atenuarea aglomerației urbane din zona extinsă a Los Angeles-ului, adăugând că probabil va fi construită o linie între Los Angeles și San Francisco și o altă în Texas. Omul de afaceri a recunoscut că este mult de lucru înainte de obținerea aprobării oficiale, dar că este optimist.

Prin călătoria prin tuburi cu vid, pe bandă magnetică, trenurile hyperloop ar evita să fie încetinite de presiunea aerului sau fricțiunea roților pe șine, devenind astfel mai rapide și mai ieftin de operat, potrivit susțintorilor. Un număr de startup-uri au început să dezvolte tehnologia, în pofida îngrijorărilor legate de costuri și practicalitate. Potrivit site-ului Boring Company, unele proiecte pentru astfel de tuneluri costă până la 1 miliard de dolari pe milă, dar obiectivul este de reducere a costurilor de cel puțin 10 ori.

În 2013, Musk afirma că o linie hyperloop de aproximativ 400 de mile (964 kilometri) între Los Angeles și San Francisco ar costa mai puțin de 6 miliarde de dolari, iar construcția ar dura 7-10 ani.

Președintele Donald Trump s-a întâlnit în martie cu Musk, care i-a prezentat ideea Boring Company, potrivit unor oficiali de la Casa Albă. Musk a mai vorbit despre planurile sale de a lansa o misiune pe Marte.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.