Taxele și impozitele locale ar putea fi plătite și la punctul vamal din Focșani
Demersul Primăriei Focșani pe lângă Direcția Regională a Finanțelor Publice Galați a început și pentru finalizarea procedurilor este împuternicit primarul Misăilă. În corpul de clădire în care a funcționat coletăria Vămii Focșani ar urma să se înființeze un punct pentru încasarea taxelor și impozitelor locale, dar și un punct de lucru pentru înregistrarea mijloacelor de transport în vederea înmatriculării.
Având în vedere că în unele zile aglomerația din oraș este foarte mare, mai ales în zona centrală și, deseori, cu mare greutate se ajunge la sediul Primăriei pentru a se plăti toate datoriile, cetățenii municipiului ar putea fi scutiți de acest efort dacă demersurile autorităților locale vor avea succes. Un proiect de hotărâre, ce va fi discutat în ședința de Consiliu Local din 20 decembrie, va fi cel legat de intenția de înființare a unui punct de lucru pentru înregistrarea mijloacelor de transport în vederea înmatriculării și unui punct pentru plata taxelor și impozitelor locale într-o clădire care aparține Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acest spațiu este situat, de fapt, în partea de nord a orașului, în ansamblul de clădiri de la Vama Focșani și care a fost preluat de Direcția Regională a Finanțelor Publice Galați, după reorganizarea ANAF. Împuternicit pentru negocierea preluării în adminsitrarea municipală este primarul Cristi Misăilă, care a primit deja acordul de principiu de la președintele ANAF, Mirela Călugăreanu. Astfel, Primăria Focșani trebuie să urmeze toate procedurile legale iar edilul șef, Cristi Misăilă, să se se adreseze DGRFP Galați pentru întocmirea documentelor necesare inițierii unei Hotărâri de Guvern. „Scopul acestei inițiative îl constituie, în principal, punerea la dispoziția cetățenilor a serviciilor pentru încasarea taxelor și impozitelor la nivelul Municipiului Focșani, a înregistrării mijloacelor de transport în vederea înmatriculării și a aplicării vizei pentru înstrăinarea acestora precum și a colectării și a altor sume datorate bugetului local, într-o zonă în care își desfășoară activitatea și alte instituții publice. Imobilul se pretează funcționării în condiții optime a unui punct de lucru pentru Serviciul de impozite și taxe locale din cadrul Primăriei Municipiului Focșani”, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre. Prin acest demers, Primăria Focșani probabil vrea să faciliteze colectarea la timp a taxelor și impozitelor, însă fiecare demers, potrivit legislațiilor în vigoare, nu se finalizează peste noapte. Solicitarea va fi discutată în ședința ordinară a Consiliului Local din 20 decembrie 2017. (A.T.)