Economic

S-au stabilit care sunt tipurile de cumpărători: nomadul, jucătorul și negustorul

Ziarul de Vrancea
26 sep 2017 2542 vizualizări

Așa arată un studiu realizat la nivel mondial de către compania Oracle

Un studiu arată că există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul și negustorul, iar mai mult de jumătate din cei chestionați (52%) doresc oferte personalizate în magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, în timp ce 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziție online. Oracle a anunțat constatările din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franța, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) și JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferințele și atitudinile lor cu privire la comerțul cu amănuntul. ”Pe fundalul unui peisaj al comerțului remodelat în mod radical de inovațiile digitale, din raport reies trei macro tendințe la nivel global în ceea ce privește comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profită de un mix de puncte de angajament digitale și fizice; un cumpărător experimentat, care caută experiențe comerciale noi, inovatoare și bazate pe tehnologie și un vânător care ține seama de preț, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preț”, arată raportul, intitulat ”Comerțul cu amănuntul în 4 dimensiuni: Să înțelegem comportamentul consumatorului într-o eră a relativității”. “Pentru a echilibra aceste tendințe comportamentale și a reuși să ajungă la acești consumatori, mărcile trebuie să genereze inovații pe trei fronturi”, a spus Ray Carlin, vicepreședinte senior și director general al Oracle Retail. Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal și care va analiza mai multe opțiuni de a studia și de a localiza produsele înainte de a cumpăra. Din studiu a reieșit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpără acum atât online, cât și din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În același timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin. Jucătorul folosește tehnologia pentru a-și conduce și a-și direcționa experiența de cumpărare și caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului. Un procent de 44% dintre familii au menționat că vânzătorii virtuali sunt importanți, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau mașini fără șofer. De asemenea, 43% adoră ideea de a putea să tipărească tridimensional articole de modă personalizate. Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câștigului și de reduceri. 84% spun că prețurile competitive și promoțiile în primul rând sunt aspectele cele mai importante ale experienței lor de cumpărare. În această categorie, 65% spun că ofertele și promoțiile personalizate sunt cele mai importante pentru ei, iar 50% doresc oferte în timp real în mediul online, în funcție de ce anume vizitează în acel moment. Consumatorii au evidențiat în mod clar rolul tehnologiei în stabilirea de noi standarde globale în comunitatea comerțului cu amănuntul. Printre acestea se numără așteptări comune cu privire la retururi și la livrare, dorința de plăți mobile prin autoservire și oportunități de personalizare. “Pe măsură ce consumatorii confirmă aceste tendințe prin comportamente de cumpărare, infrastructura în cloud va juca un rol și mai important, permițând un ritm de inovare mai rapid și dând posibilitatea comunității de comercianți cu amănuntul să țină pasul cu așteptările și cu experiențele existente”, spune Jeff Warren, vicepreședinte strategie Oracle Retail. Mai mult, 67% dintre consumatori spun că nu vor să deschidă un cont pentru checkout în comerțul electronic și, în același timp, 57% vor o opțiune de checkout instantanee, dintr-un singur click, care poate fi activată doar prin crearea unui profil de plată. De asemenea, 29% ar considera ofertele bazate pe date din ”mediile sociale” drept ”înfiorătoare”. În plus, 83% dintre consumatori au indicat că fac cumpărături în magazin cel puțin o dată pe săptămână, iar în ceea ce privește articolele de modă, 7% dintre respondenți fac cumpărături în magazin în fiecare zi și 22% fac cumpărături în magazin de câteva ori pe săptămână. Totodată, 40% dintre consumatori vizitează sau cumpără articole de modă online cel puțin o dată pe săptămână.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.