S-a aprobat Procedura de comunicare electronică cu Finanțele
Contribuabilii pot utiliza serviciul ”Spațiu Privat Virtual” pentru a trimite și a primi documente de la Finanțe u în cazul utilizării SPV nu se mai utilizează şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ –fiscal
Ministerul Finanțelor a aprobat, printr-un ordin, Procedura de comunicare prin mijloace eletronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică. ”Comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se realizează prin intermediul „Spaţiului Privat Virtual” –serviciu de distribuţie electronică înregistrată care permite transmiterea de date între terţi prin mijloace electronice şi furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea şi primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată”, se precizează într-u comunicat de presă al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Vrancea. Persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică pot opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanţă actele administrative fiscale emise în formă electronică de către organul fiscal central, prin accesarea „Spaţiului Privat Virtual”-SPV. În cazul utilizării SPV nu se mai utilizează şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ –fiscal. Serviciile de comunicare electronică sunt disponibile 24 de ore din 24. Cererea de înregistrare ca utilizator SPV se face prin intermediul aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată. Cererea cuprinde informaţii obligatorii şi informaţii opţionale. Informaţiile obligatoriu a fi furnizate de persoana care deţine certificat calificat sunt: datele de identificare, elementele de identificare a certificatului calificat; elementele de identificare ale documentelor de identitate, respectiv ale documentelor constitutive, după caz; adresa de poştă electronică; numărul de telefon mobil valid; acceptul privind termenii şi condiţiile de utilizare a SPV. Informaţiile opţional a fi furnizate se referă la acordul pentru primirea de atenţionări prin SMS, prin poşta electronică sau prin aplicaţia Notif. În situaţia în care solicitantul nu este de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare a SPV sau numărul de telefon nu este valid cererea se respinge automat. În situaţia respingerii cererii deţinătorul certificatului calificat poate relua procedura de înregistrare. Acţiunile asigurate şi permise de SPV sunt: modificarea datelor de identificare a utilizatorului şi schimbarea modalităţii de anunţare; comunicarea actelor administrativ fiscale, cererilor, precum şi a altor documente şi informaţii; descărcări de documente; renunţarea la folosirea SPV; monitorizarea istoricului accesului şi acţiunilor. (M. B.)