Economic

Românii sunt tot mai nemulțumiți de șoferii de taxi

Ziarul de Vrancea
27 nov 2017 1491 vizualizări

Majoritatea problemelor reclamate de clienți sunt legate de atitudinea și lipsa de politețe a șoferilor, precum și de mașinile vechi, murdare și foarte uzate

 

Majoritatea românilor sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor de taximetrie, dar nu sunt de acord să plătească mai mult pentru o cursă de taxi, chiar dacă asta ar însemna un grad mai mare de confort, în condițiile în care o treime dintre români iau taxiul de câteva ori pe an, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România.  Astfel, 26,5% dintre români iau un taxi de câteva ori pe lună și doar 15% dintre respondenți apelează la un taxi de mai multe ori pe săptămână. ”Cei mai mulți români preferă în continuare să cheme un taxi sunând la dispecerat, în vreme ce aproape o treime dintre ei folosesc aplicații de smartphone, iar 10% preferă să găsească un taxi pe stradă sau în intersecții. De altfel, gradul de folosire a aplicațiilor de taxi instalate pe telefoane a crescut la 41%, în condițiile în care acestea le permit pasagerilor să își exprime gradul de satisfacție pentru cursa respectivă, sau să aleagă șoferii pe baza rating-ului acestora”, se arată în comunicat. Majoritatea celor ce au călătorit cu taxiul (97,2%) spun că au avut probleme, potrivit studiului 4Service. Cu toate acestea, 72% dintre români nu ar fi de acord cu mărirea tarifului unei curse de taxi, nici dacă asta ar însemna servicii mai bune și mașini mai confortabile. Majoritatea problemelor reclamate de clienți sunt legate de atitudinea și lipsa de politețe a șoferilor, precum și de mașinile vechi, murdare și foarte uzate. În plus, un client din patru s-a confruntat cel puțin o dată cu cazuri în care șoferul de taxi le-a cerut să nu folosească aparatul de taxat. În plus, 11,8% dintre români spun că șoferul a refuzat cursa, din diferite motive, cele mai multe fiind legate de lungimea traseului. ”Peste 11,6% dintre călători spun că șoferii au încercat să îi păcălească sau să îi suprataxeze, de cele mai multe ori, alegând un traseu mult mai lung. O zecime dintre pasageri s-au arătat deranjați de faptul că șoferi vorbesc la telefon sau la stație în timpul cursei. Deși legea interzice acest lucru, aproape 7% dintre clienți spun că șoferii de taxi fumează în mașină”, se arată în comunicat. Un procent similar au rămas și fără rest, după ce șoferii de taxi le-au spus că nu au bani mărunți, potrivit studiului. Astfel, 9,5% dintre români nu au primit bon fiscal de mai multe ori, în timp ce aproape 9% dintre ei s-au confruntat cu șoferi nepoliticoși sau chiar agresivi. ”Mi s-a întâmplat să fiu admonestată de un șofer pentru că nu am avut să-i dau bani ficși pentru cursă. Altul mi-a aruncat bagajele din mașină. Calitatea lor lasă mult de dorit, sunt complet necivilizați”, a declarat una dintre participantele la studiul 4Service. Unii clienți s-au plâns de situații neplăcute sau chiar violente. ”Un taximetrist mi-a scuipat mama pentru că i-a cerut restul. Altul a aruncat cu monezi în mine pentru că eram cu bebelușul în brațe și l-am rugat să meargă la magazin să îmi schimbe banii. El nu avea rest”, a spus una dintre pasagerele care au participat la acest studiu. Totodată, 3 români din 10 se plâng că mașinile sunt mult prea vechi, 24% dintre ei spun că autoturismele sunt prea murdare sau miros urât, iar 15% dintre pasageri au avut de suferit din cauza lipsei aerului condiționat. O altă problemă semnalată a fost că taxiurile devin brusc de negăsit dacă plouă, în zonele evenimentelor, seara sau de sărbători. Mai mult de atât, atunci când sunt totuși de găsit, șoferii cer sume exorbitante, potrivit studiului. Românii și-ar dori și ca șoferii de taxi să fie selectați pe criterii mai stricte, iar serviciile să respecte standarde mai ridicate, potrivit studiului. Ținuta acestora, timpul de așteptare, atitudinea față de pasageri, precum și verificarea regulată și corectă a mașinilor sunt alte aspecte pe care românii și le-ar dori îmbunătățite.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.