Economic

“Riscăm ca un credit să nu mai fie un credit, ci un fel de donație”

Ziarul de Vrancea
16 mar 2018 174 vizualizări

 Isărescu: Ne-am dat seama cât de periculos este să vorbim doar în interiorul instituției

Educația financiară are un rol important la nivel național, în condițiile în care populației României are un nivel foarte scăzut al educației financiare, iar creditele pot fi percepute ca fiind donații pentru că debitorii nu le-au înțeles, a afirmat vineri guvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), Mugur Isărescu, la conferința cu tema „Incluziunea financiară – de la vorbe la fapte”, organizată în cadrul proiectului internațional „Global Money Week”. Lipsa cunoștințelor financiare ar putea bulversa întreaga piață financiară și ar putea distruge creditarea, consideră Isărescu. ”Ne-am dat cât de periculos este să vorbim doar în interiorul acestei instituții. Populația trebuie să înțeleagă, pentru putea folosi instrumente financiare complexe. Altfel, riscăm ca un credit să nu mai fie un credit, ci un fel de donație, pentru că debitorul nu a înțeles despre ce este vorba. Asta ar bulversa total piața financiară, ar distruge piața creditului și ar crea multiple probleme în lanț în funcționarea economiei de piață”, a afirmat Isărescu. Guvernatorul consideră că ar trebui un proiect la nivel național din punct de vedere al educației financiare. ”Trebuie să avem o strategie la nivel național în acest sens, nu doar a BNR, ci și a mai multor instituții statului. (...) Educația financiară este foarte scăzută în România. (...) De la acest adevăr trebuie sa plecăm”, a spus Isărescu. Educația financiară din România ar trebui să vizeze în primul rând Parlamentul, în contextul în care această instituție joacă un rol important pentru bunul mers al economiei românești, a afirmat vineri ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, la aceeași conferință. România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) din punct de vedere al educației financiare, potrivit unui studiu realizat acum doi ani de Banca Mondială. Mai mulți economiști au atras atenția că este nevoie de un proiect la nivel național pentru a rezolva această problemă. Teodorovici consideră că educația financiară trebuie făcută în primul rând pentru cei care iau măsuri importante și fac propuneri legislative cu un mare impact. ”Primul nivel de la care trebuie începută educația financiară este Parlamentul. Este locul în care se iau măsuri importante, se fac propuneri legislative”, a afirmat Teodorovici. Ministrul consideră că un nivel mai ridicat al educației financiare la nivelul instituțiilor cheie ale statului ar fi dus, în ultimii ani, la o situație mai bună la nivelul întregii societății, inclusiv în ceea ce privește nivelul de trai. ”Foarte mulți medici au plecat din țară în ultimii ani. (...) Daca exista un nivel al educației financiare mai ridicat, era mai bine. (...) Este vorba mai mult decât de incluziune financiara, problema este mai profundă. (...) Administrația din România este îmbătrânită nu doar biologic, dar și ca gândire”, a afirmat ministrul.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.