Profitul net al BCR a intrat la apă cu o treime
Cea mai importantă bancă din România a înregistrat anul trecut un profit net în valoare de 668,1 milioane lei
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, cea mai importantă bancă din România după valoarea activelor, a înregistrat anul trecut un profit net de 668,1 milioane lei (146,2 milioane euro), în scădere cu aproape 36%, de la 1,041 miliarde lei în 2016, potrivit raportului neauditat prezentat miercuri de bancă. De asemenea, venitul operațional a crescut cu 0,7% la 2,887 miliarde lei (632,1 milioane euro) de la 2,868 miliarde lei (638,8 milioane euro) în 2016, ”datorită unui mai bun rezultat net din tranzacționare”, arată raportul băncii. ”Banca Comercială Română (BCR) a înregistrat în anul 2017 un rezultat operațional de 1.343,7 milioane lei (294,1 milioane euro) cu 3,5% mai mare decât în anul precedent, 1.297,7 milioane lei (289 milioane euro), datorită veniturilor operaționale mai mari și a eficientizării cheltuielilor”, se menționează în raport. Valoarea totală a activelor a crescut anul trecut cu 5,1%, până la 70,94 miliarde lei. BCR a acordat anul trecut clienților retail și corporate credite noi în valoare totala de 8,1 miliarde lei. Aceasta a condus la un avans al soldului creditelor nete acordate clienților de 3,7% an pe an. În activitatea bancară de retail, BCR a acordat credite noi în valoare totală de 5,5 miliarde lei. Rata creditelor neperfomante a scăzut la 8,1% față de 11,8% în decembrie 2016, iar gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane s-a ridicat la 92,7% în decembrie 2017. Sergiu Manea, director executiv al BCR, spune că economia românească a avut o dezvoltare remarcabilă în 2017, iar aceasta a fost susținută nu doar de revenirea viguroasă a consumului, dar și de producția industrială, agricultură și servicii, sectoare unde BCR a crescut finanțările către companii mici și mijlocii, mult peste media pieței. ”În 2018 ne așteptăm ca economia să aibă în continuare o rată de creștere solidă - în jur de 5%, ca veniturile să crească moderat, iar șomajul să rămână redus, însă vedem, în același timp, și riscuri pe piețele financiare. De aceea, vom oferi clienților noștri servicii financiare pe termen lung și protecția bugetelor personale. Astfel, vom continua pe drumul început de a prioritiza creditarea în moneda națională, cu dobânzi fixe și opțiuni atractive de asigurare”, spune Sergiu Manea, director executiv al BCR. Oficialul băncii afirmă că BCR va continua să investească în servicii și procese moderne facilitate digital. ”Inovația tehnologică și noile capabilități schimbă modul în care serviciul bancar trebuie să ajungă la clienții săi și la publicul larg, de aceea sunt încântat să remarc faptul că BCR și-a crescut semnificativ numărul de clienți activi digital”, precizează Manea. În opinia sa, întregul sector bancar se va remarca printr-o bună competiție și consolidare. ”În acest context, rămâne deosebit de important ca funcționarea întregului sistem să fie guvernată de regulile pieței și competiției libere, la fel cum este important ca sistemul bancar să își înțeleagă responsabilitatea față de sănătatea financiară a României”, punctează reprezentantul băncii. De asemenea, anul trecut, peste 10.000 de familii din România au ales să-și achiziționeze o casă prin intermediul BCR, alegând fie programul „Prima Casă”, fie creditul ipotecar standard BCR “Casa Mea”, ultimul înregistrând în trimestrul al patrulea o creștere a vânzărilor de peste 77%, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut.