Primăria Focșani pregătește un nou regulament de autorizare a firmelor
Primăria Focșani a publicat un proiect de hotărâre pentru aprobarea nou Regulament de autorizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, prin modificarea și completarea Anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local Focșani nr. 27 din 28 ianuarie 2016.
”Având în vedere faptul că un număr de agenți economici și-au exprimat opinii privind necesitatea îmbunătățirii metodologiei de autorizare, prin adoptarea unui sistem mai flexibil, bazat pe principii actuale, mai facil pentru comercianți, se impune ca la eliberarea/vizarea autorizațiilor de funcționare să se simplifice și să se ușureze modalitatea de depunere a documentațiilor pentru obținerea/vizarea acestor documente”, se arată în raportul privind proiectul de hotărâre.
Acesta prevede documentele care sunt necesare pentru autorizare sau pentru obținerea vizei anuale. Procedura de autorizare se modifică și prevedea că autorizația de funcționare se eliberează anual la cererea persoanelor fizice sau juridice care vor să desfășoare activitatea solicitată, până la data de 31 decembrie a anului pentru care s-a eliberat autorizația, ”după achitarea la organele financiare a taxei prevăzute de Codul fiscal, integral, anticipat eliberării acesteia, indiferent de perioada rămasă până la sfârșitul anului fiscal respectiv”. Autorizația de funcționare se prelungește anual după achitarea taxei, prin consemnarea pe autorizație a datei acordării vizei anuale de funcționare. Aceasta se poate până la data de 31 martie a fiecărui an. (M. B.)