Precizări de la AJFP Vrancea despre „Declarația privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ formular F4109
Prin intermediul unui comunicat de presă Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice(AJFP) Vrancea reaminteşte operatorilor economici, utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, că scopul asigurării conectării la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale este acela de a transmite date fiscale către Sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
La nivelul judeţului Vrancea ca urmare a verificărilor efectuate s-a constatat că pentru un număr de 487 aparate de marcat electronice fiscale conectate la Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF nu se înregistrează transmiteri de date şi nici nu există depus formularul F4109 „Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”.
Reiterăm că în situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea şi transmiterea „Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ formular F4109.
Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare.
Formularul F4109 se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Invităm utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale aflaţi în situaţia prezentată să procedeze după caz, fie la transmiterea datelor către Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF fie dacă aparatele sunt neutilizate să depună formularul F4109 pentru a nu risca eventualele sancțiuni .
Compartiment de comunicare