Piața românească a bunurilor de folosință îndelungată a ajuns la 1,9 miliarde de euro
Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în rândul smartphone-urilor cu ecrane mai mari de 5 inchi
Vânzările de bunuri de folosință îndelungată din România au crescut în primele nouă luni din acest an cu 12,7% față de aceeași perioadă din 2016, până la 1,887 miliarde euro, potrivit studiului de piață GfK Temax, publicat joi, care mai arată că sectorul telecomunicațiilor și cel al electrocasnicelor mici au înregistrat cele mai mari creșteri. În categoria bunurilor de folosință îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, mașini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante și aparate foto. Potrivit studiului, în primele nouă luni din acest an, piața telecom a ajuns la 747 milioane euro, în creștere cu 24,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care vânzările de smartphone-uri cu produsele cu ecrane mai mari de 5 inchi au avut cele mai mari cresteri în trimestrul al treilea. În cazul electrocasnicelor mici, piața a crescut în primele nouă luni din 2017 tot cu 18,7%, până la 144 milioane euro, reiese din datete GfK. Motorul creșterii de pe acest sector, în al treilea trimestru, a fost de departe expresorul de tip fullautomatic. A altă creștere importantă a fost înregistrată în domeniul foto. În primele nouă luni, piața aparatelor foto a crescut cu 12,9%, până la 18 milioane euro. Piața electronicelor a crescut în valoare cu 9,7% în primele nouă luni, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 286 milioane euro. În trimestrul al treilea, valoarea pieței de camere de înregistrat au atins cea mai mare rate de creștere din acest sector. Piața elecrocasnicelor mari a înregistrat un avans de 5%, până la 403 milioane euro. Piața sistemelor IT a înregistrat o scădere de 0,6% în primele nouă luni, până la 269 milioane de euro. În trimestrul al treilea, cea mai mare rată de creștere s-a înregistrat la nivelul camerelor web și de supraveghere. Piața dispozitivelor de printare a scăzut în primele nouă luni cu 17%, până la 21 milioane de euro.