Economic

Piața jucăriilor din România va depăși 230 milioane euro în 2017

Ziarul de Vrancea
1 iun 2017 1123 vizualizări

Piața jucăriilor din România va depăși 230 milioane euro în acest an și este considerată una cu o competiție puternică, cu 90% din produse provenite din import, iar cea mai rapidă creștere este pe segmentul jucăriilor de construcție, de tip Lego, potrivit unui studiu al agenției de marketing Perceptum, remis News.ro.

Pe piața românească, ponderea cea mai ridicată o au jucăriile diverse, categorie în care intră jucăriile pentru sugari și jucăriile dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, moriști, ceasuri, pușculite, vehiculele și armele de jucărie, precum și figurinele și jucăriile de pluș. Jocurile video și pe computer, consolele și articolele sportive sunt exluse din această categorie. "Până în 2020, segmentul cu cea mai spectaculoasă creștere, de aproximativ 80%, va fi cel al jucăriilor de construcție (de tip Lego), însă cota de piață a acestei categorii va rămâne redusă", arată studiul.  În prezent, peste 90% din jocurile și jucăriile vândute în România provin din import, piața fiind considerată una extrem de competitivă. Ca urmare a concurenței puternice de pe această piață, trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone și Toys&Games – s-au reunit anultrecut sub controlul aceleiași entități, Jonagold CEE Holding.  "Un alt specific al pieței autohtone de jucării este și faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman", arată studiul. România are peste 130 de firme care activează în comerțul cu jocuri și jucării tradiționale, cu peste 2.500 de angajați. Cei mai importanți șase retaileri de pe piața românească a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de 110 milioane de euro, nivel aproape dublu față de 2014. “Printre factorii care influențează cererea pentru jucăriile tradiționale se află îmbătrânirea populației și creșterea competiției cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar și telefoanele smart, tabletele și alte produse de divertisment concurează în preferințele copiilor. Producătorii vor fi nevoiți să ia în calcul, tot mai mult, componenta hi-tech a jucăriilor și să-și actualizeze permanent oferta, în funcție de noii idoli ai generației tinere, pe care aceasta îi dorește în miniatură”, a declarat directorul de strategie al Perceptum Concept, Raluca Ghilea, citată în studiu. Anul trecut, piața românească a jocurilor și jucăriilor a depășit 160 milioane euro, cu un avans semnificativ al comerțului online. Potrivit Perceptum, piața va continua să crească și anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un ușor declin, care să se accentueze în 2020. Piața jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după piețele din Polonia și Ungaria. În acest an, piața jucăriilor tradiționale din Uniunea Europeană este estimată la 25 miliarde euro.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.