Economic

MOZAIC ȘTIRI SPORTIVE: Angajații sunt nemulțumiți, în special, de salariu și mediul de lucru stresant

Ziarul de Vrancea
18 ian 2022 939 vizualizări

Reziliența angajaților români este la cote minime la început de an, iar jumătate dintre aceștia speră la o mărire salarială și la mai multă apreciere din partea șefilor”, arată un studiu BestJobs

Anul 2022 i-a găsit pe angajații români cu un nivel de satisfacție scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulțumiți, conform unui studiu recent realizat de platforma de recrutare BestJobs, care arată că principalele nemulțumiri ale angajaților au legătură cu salariul (46%), cu mediul de lucru considerat stresant (25%) și cu dezechilibrul între timpul alocat jobului și cel dedicat familiei și hobby-urilor (11%). ”Reziliența angajaților români este la cote minime la început de an, iar jumătate dintre aceștia speră la o mărire salarială și la mai multă apreciere din partea șefilor. Anul 2022 i-a găsit pe angajații români cu un nivel de satisfacție scăzut cu privire la jobul actual, 3 din 10 declarându-se mai degrabă nemulțumiți”, conform unui studiu recent realizat de platforma de recrutare BestJobs. Principalele nemulțumiri ale angajaților au legătură cu salariul (46%), cu mediul de lucru considerat stresant (25%) și cu dezechilibrul între timpul alocat jobului și cel dedicat familiei și hobby-urilor (11%). 60% dintre respondenți afirmă că nivelul de stres la job a crescut în 2021, arată sondajul BestJobs. Printre motivele care influențează cel mai mult percepția angajaților cu privire la stres, aceștia enumeră modul haotic de organizare a activității (40%), supraîncărcarea (32%) și preluarea din sarcinile colegilor (27%), lipsa unui echilibru sănătos între viața personală și job (22%) și teama că ar putea să își piardă jobul (10%). Hotărâți să își pună nevoile pe primul plan în 2022, angajații se așteaptă ca angajatorii să le arate că munca le este apreciată (66%), să le ofere posibilități de promovare (45%) și să îi sprijine în dezvoltarea profesională (41%). În plus, 51% dintre respondenți au spus că speră la o creștere salarială în acest an, salariul fiind printre principalele motive de nemulțumire. „Al doilea an pandemic și-a făcut simțit efectul asupra angajaților și cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de reziliență. Aceștia sunt mai predispuși la burnout, colaborează mai greu și sunt mai dificil de motivat, așa cum observă și angajatorii. Cheia succesului pentru 2022 este să le pună la dispoziție angajaților beneficii menite să le crească nivelul de satisfacție atât la job, cât și pe plan personal, mai ales că acum distincția este mult mai neclară. În plus, raportul anual BestJobs ne arăta că 45% dintre recrutori se așteaptă să găsească mai greu candidații potriviți anul acesta, deci ar trebui să se concentreze și mai mult pe retenția angajaților buni”, spune Ana Vișian, marketing manager BestJobs România. Un program flexibil și suport pentru echilibrul între viața personală și profesională prin acces la psihoterapie și coaching ar crește nivelul de reziliență al angajaților în 2022. Principalul beneficiu pe care și-l doresc angajații în 2022 este programul flexibil, după cum au declarat 27% dintre angajații participanți la sondaj, împreună cu posibilitatea de lucra de acasă. Mai multe zile de concediu de odihnă (23%) și coaching pentru dezvoltarea personală și profesională (21%) completează topul de care recrutorii ar trebui să țină cont pentru o mai bună satisfacție a angajaților la job. Pe lângă acestea, respondenții au mai menționat abonament la clinici medicale private (18%), asigurare de sănătate privată (13%) și cursuri și traininguri de reconversie profesională (10%).  Sondajul BestJobs a fost realizat în perioada 23 decembrie 2021 - 6 ianuarie 2022, pe un eșantion de 1.358 de utilizatori de internet.

Un important touroperator anunță că vacanțele se vor scumpi semnificativ

u Cristian Pandel, CEO Christian Tour: Pandemia a adus schimbări la nivel de comportamente de cumpărare

Christian Tour, unul din cei mai mari touroperatori din România, a început deja să vândă pachete de vacanță pentru vara acestui an, în regim early booking, încă din luna noiembrie 2021. Cele mai căutate destinații în prezent sunt Turcia, Egipt și Grecia, la care se adaugă și stațiunile de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre, a declarat pentru News.ro Cristian Pandel, proprietar și CEO al Christian Tour. Compania a lansat chartere noi în destinații precum Mallorca (din București și Timișoara), Ibiza (din București și Cluj Napoca), dar și Dubrovnik, Croația. Cristian Pandel spune că pandemia a adus unele modificări la nivel de comportamente de cumpărare, inclusiv în ceea ce privește turismul, astfel că turiștii au ales unități de cazare mai bine cotate, ceva mai scumpe, dar care asigurau condiții mai bune. Se observă totodată o creștere a interesului pentru încheierea de polițe de asigurare storno și medicale, cu acoperire Covid, pentru cazurile în care turiștii nu mai pot călători. ”Programele și cursele noastre charter pentru 2022 au fost deja lansate în totalitate, începând cu luna noiembrie 2021. Avem un plan ambițios pe zona de chartere și ne propunem să continuăm operarea pe cele mai importante destinații din portofoliul anilor anteriori, dar venim și cu o serie de noutăți pentru piața din România”, a declarat Cristian Pandel. Reducerile ajung până la 58%. Astfel, o vacanță în Creta (Grecia), cu șapte nopți de cazare pornește de la 261 de euro, iar o vacanță în Antalya de la 342 euro. Un sejur de șapte nopți în Tunisia costă pornind de la 403 euro, iar unul în Tenerife de la 612 euro. O vacanță în Hurghada (Egipt) pornește de la 446 euro, iar în Croația de la 431 euro. ”Predictibilitatea și anunțarea deciziilor cu mai mult timp înainte de implementarea lor este ceea ducem lipsă în acest moment. Modificările condițiilor de călătorie ne afectează și îi determină pe turiști să stea în expectativă sau chiar să-și anuleze planurile de călătorie”, a spus Cristian Pandel. Întrebat cum fluctuează prețurile pachetelor de vacanță față de anul trecut, el a răspuns că, ”independent de voința noastră ca touroperator, tarifele pachetelor de vacanță vor suferi unele majorări datorate creșterii costurilor furnizorilor (cazare, zboruri, servicii la sol, etc.).” Cele mai căutate destinații în prezent sunt Turcia, Egipt și Grecia, la care se adaugă și stațiunile de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre. ”Am început deja să vindem pachete de vacanță pentru vară 2022, în regim Early Booking, încă din luna noiembrie 2021. Chiar și acum la început de an, după sărbători, cererile pentru vacanțele de vară sunt tot mai multe. Până în prezent avem un total de aproximativ 12.000 pachete deja rezervate în regim Early Booking. Acest tip de rezervare aducând beneficii clienților, în sensul că pot alege dintr-o paletă variată de oferte, de unități de cazare sau date de călătorie, dar și pentru că pot alege să achite eșalonat vacanța”, mai spune Pandel. Primele date de călătorie aproape sold-out sunt cursele charter de imediat după începerea vacanței de vară a elevilor, adică dupa 15 iunie, în destinații precum Antalya, Creta sau Hurghada. Proprietarul Christian Tour a explicat și cum s-a schimbat în pandemie comportamentul turiștilor. ”Cu siguranță că pandemia a adus unele modificări la nivel de comportamente de cumpărare, inclusiv în ceea ce privește turismul. Un prim aspect pe care l-am observat în anul 2021 a fost acela că turiștii au ales unități de cazare mai bine cotate, ceva mai scumpe, dar care asigurau condiții mai bune. Astfel, a existat o creștere a coșului mediu de cumpărături în ceea ce privește vacanțele. Aceasta creștere fiind explicată și de faptul ca mai mulți turiști au optat de asemenea pentru vacanțele cu avionul, în detrimentul celor cu autocarul. În al doilea rând, în 2021 se observă o preferință pentru achiziția vacanțelor mai aproape de data călătoriei și nu cu foarte multe luni înainte. Însă acest aspect pare să se estompeze în acest an, iar românii să revină în 2022 la obiceiurile de cumpărare în regim Early Booking, de dinainte de pandemie. Nu în ultimul rând, observăm o creștere a interesului pentru încheierea de polițe de asigurare storno și medicale, cu acoperire Covid, pentru cazurile în care turiștii nu mai pot călători”, a mai spus Cristian Pandel.

Virgil Popescu: Executivul a introdus obligativitatea recalculării facturilor la energie

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunțat miercuri, după ședința de Guvern, că Executivul a introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizorii de energie, prin neaplicarea mecanismelor de plafonare și compensare. Potrivit deciziei luate de Guvern, furnizorii vor fi obligați să recalculeze aceste facturi în 15 zile, iar în această perioadă se suspendă și o eventuală plată a acestora. Ministrul a mai anunțat că, pentru a preîntâmpina eventuale abuzuri față de clienți, s-a prevăzut că pe perioada aceasta sunt interzise debranșările.  ”Exact ceea ce am promis am făcut. Începând de la data publicării în Monitorul Oficial a Ordonanței Ministerului Muncii (...) se modifică și alte acte normative, respectiv Ordonanța 118 și Legea 259”, a spus Virgil Popescu.  Ministrul a precizat, referitor la numărul facturilor emise eronat, că ”toată lumea vorbește de un milion, două milioane”, însă el vrea să vadă raportul ANRE și al ANPC, pentru a spune exact numărul acestor facturi.  ”O factură care nu are elemente că este plafonată și compensată, evident că nu are aplicate mecanismele de compensare”, a spus Virgil Popescu, adăugând că furnizorii au obigația să refacă absolut toate facturile unde nu s-au aplicat prevederile legale. De asemenea, nu au voie să perceapă penalități și trebuie ăs sisteze plățile pe perioada rectificării acestor facturi.  Ministrul Energiei a afirmat că toți consumatorii casnici, pe perioada aplicării acestei legi, nu numai cei vulnerabili, vor beneficia de interzicerea debranșării. ”Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință și să nu abuzeze de acest lucru”, a mai spus Virgil Popescu, arătând că perioada de aplicare a legii este până în 30 iunie. 

Dan Șucu, proprietarul Mobexpert, a făcut un pas important pentru preluarea Mediafax

Omul de afaceri, Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert, a cumpărat de la ING Bank creanța pe care banca o mai avea asupra Mediafax Group și intră, astfel, pe piața media, cu titlurile lui Adrian Sârbu din această companie, potrivit surselor Profit.ro. Principalele publicații ale grupului, aflat în insolvență de peste 7 ani, au mai rămas Ziarul Financiar și Business Magazin, iar scopul tranzacției este ca, după un anumit interval de timp, Șucu să devină principalul acționar. Agenția de presă Mediafax face parte dintr-o altă companie, respectiv Mediafax SA. ING a fost în discuții cu mai mulți investitori cu scopul vânzării creanței și a ajuns, recent, la un acord cu Dan Șucu, spun sursele Profit.ro. Contactat de Profit.ro, Dan Șucu nu a dorit să comenteze informația. Înainte de aceste tranzacții, valoarea de piață a activelor Mediafax Group, în ipoteza unei vânzări forțate, a fost calculată la aproape 5,7 milioane euro, în cadrul planului de reorganizare. Mediafax Group a intrat în insolvență pe 16 decembrie 2014, cu datorii totale indicate în valoare de 40 milioane euro.

Dacia a produs la uzina de la Mioveni vehiculul cu numărul 7 milioane

Constructorul auto Dacia a anunțat miercuri că a produs la uzina de la Mioveni vehiculul cu numărul 7 milioane. ”Marți, 18 ianuarie 2022, la uzina de la Mioveni a fost fabricat vehiculul Dacia cu numărul 7 milioane. Modelul aniversar este un exemplar al Seriei Limitate Duster Extreme, de culoare Grey Urban, echipat cu motorul TCe 150 CP în versiunea cu cutia de viteze automată EDC”, anunță compania. Vehiculul este destinat unui client din România. Inaugurată în august 1968, uzina de la Mioveni a produs, de-a lungul timpului, șase generații de modele, de la Dacia 1100 până la noul vehicul de familie, Jogger. Jalonul de 1 milion de vehicule a fost atins în anul 1985, cel de 2 milioane în 1998, iar cel de 5 milioane, în anul 2014. Lansat în anul 2010, SUV-ul Duster – ajuns deja la a doua generație – este cel mai produs model din istoria uzinei, cu două milioane de exemplare fabricate. În prezent, din totalul producției de vehicule Dacia, peste 85% sunt destinate exportului, în principal pe piețele din Europa, dar și în Nordul Africii și Orientul Apropiat.

Volkswagen și Bosch se asociază pentru a echipa fabrici de celule de baterii

Volkswagen și Bosch au convenit să înființeze o societate mixtă până la sfârșitul acestui an pentru a echipa fabricile de celule de baterii și pentru a ajuta Europa să fie autonomă în producția de baterii, transmite Reuters. Compania mixtă va furniza sisteme de producție de baterii și va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă și să mențină centrele de producție, a declarat marți Volkswagen, adăugând că va deservi propriile fabrici și altele din Europa. ”Europa are o singură șansă de a deveni puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii. ”Lucrăm pentru a construi un lanț de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică ”made in Europe”. Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect. Până acum, în Europa au fost anunțate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puțin sub 900 de gigawați oră (GWh), potrivit datelor Alianței Europene pentru Baterii (EBA), care urmează să constituie aproximativ 16% din producția globală până în 2029.

Apple a fost liderul pieței de smartphone-uri în ultimul trimestru din 2021

Apple a avut, din nou, un ultim trimestru foarte bun și, la fel ca în 2020, a fost producătorul de smartphone-uri cu cele mai mari vânzări. Nu doar că are, de departe, cea mai mare marjă de profit, însă, un trimestru pe an, Apple reușește să domine piața și în funcție de volum. Astfel, în T4 2021, la fel ca în T4 2020, Apple a livrat cele mai multe smartphone-uri. Producătorul iPhone-ului a avut o cotă de 22% din livrările de smartphone-uri în ultimul trimestru al anului trecut, conform Canalys. Deși cota Apple de piață a fost mai mică cu un procent decât în 2020, a fost suficientă să păstreze compania americană pe primul loc. Pe locul al doilea s-a aflat Samsung, cu 20% din piață. Producătorul coreean a câștigat 3% față de T4 2020, însă, insuficient pentru a depăși Apple. În clasament urmează Xiaomi (12%), Oppo împreună cu OnePlus (9%) și Vivo (8%). Per ansamblu, piața de smartphone-uri a crescut cu un singur procent. Producătorii s-au confruntat, în această perioadă, cu probleme de stocuri și creșterea infectărilor cu COVID-19 din cauza noului val.

Prețurile petrolului au atins cele mai ridicate niveluri din ultimii 7 ani

Prețurile petrolului au urcat marți la cele mai ridicate niveluri din ultimii șapte ani, din cauza temerilor legate de o posibilă perturbare a livrărilor în urmă unor atacuri în regiunea Golfului Persic, care au avut loc pe fondul unor perspective deja limitare ale ofertei, transmite Reuters. Contractele futures pentru țițeiul Brent au crescut cu 77 de cenți, sau cu 0,9%, la 87,25 dolari pe baril. Contractele futures pentru țițeiul West Texas Intermediate (WTI), de referință pe piața americană, au crescut cu 1,25 dolari, sau cu 1,5%, la 85,07 dolari pe baril. În timpul tranzacțiilor, ambele benchmarkuri au atins cele mai ridicate niveluri după octombrie 2014, prețul petrolului Brent de 88,13 dolari pe baril și WTI de 85,74 dolari pe baril. Preocupările privind aprovizionarea au crescut săptămâna aceasta după ce gruparea Houthi din Yemen a atacat Emiratele Arabe Unite, escaladând ostilitățile dintre grupul aliniat Iranului și o coaliție condusă de Arabia Saudită. După ce a lansat lovituri cu drone și rachete care au aruncat ân aer camioane cu combustibil și au ucis trei persoane, mișcarea Houthi a avertizat că ar putea viza mai multe instalații de producție, în timp ce Emiratele Arabe Unite au declarat că își rezervă dreptul ”de a răspunde la aceste atacuri teroriste”.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.