Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE:Preluarea producătorului de înghețată Betty Ice SRL de către Unilever, analizată de Consiliul Concurenței

Ziarul de Vrancea
14 apr 2018 969 vizualizări

Consiliul Concurenței a anunțat duminică faptul că analizează tranzacția prin care Unilever South Central Europe SA preia compania Betty Ice SRL, cel mai mare producător autohton de înghețată

”Consiliul Concurenței va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilității cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege. Autoritatea de concurență este interesată în obținerea de observații și puncte de vedere de la companiile terțe, referitor la modul în care concentrarea economică ce urmează a se realiza afectează sau poate afecta concurența pe piață”, a anunțat, într-un comunicat Consiliul Concurenței. Observațiile și punctele de vedere pot fi transmise Consiliului Concurenței în termen de zece zile de la data anunțului.Unilever își desfășoară activitatea în industria bunurilor de consum, furnizând bunuri din toate segmentele de produse alimentare, produse pentru casă și produse de îngrijire personală.Betty Ice are ca principale activități producția și distribuția de înghețată industrială, respectiv distribuția de produse alimentare congelate (fructe, legume, carne).

Directorul general al WPP a demisionat după 33 de ani de conducere a celui mai mare grup de publicitate din lume

 

Directorul general al WPP, Martin Sorrell, a demisionat după 33 de ani de conducere a celui mai mare grup de publicitate din lume, în urma acuzațiilor de comportament personal nepotrivit și folosire improprie a fondurilor companiei, transmite Bloomberg.Demisia lui Sorrell, în vârstă de 73 de ani, intră în vigoare imediat, potrivit unui comunicat publicat sâmbătă seară de companie.Președintele Roberto Quarta devine președinte executiv până la numirea unui nou director general, în timp ce Mark Read, care conduce agenția WPP Wunderman și Andrew Scott, director pentru dezvoltare, devin directori operaționali.În cursul mandatului său de mai multe decenii, Sorrell a transformat un producător de coșuri de cumpărături în cea mai mare companie de publicitate din lume, un colos cu peste 400 de agenții prezente în 112 țări, care reunesc 200.000 de angajați.Căderea lui Sorrell a avut loc în mai puțin de o lună, după ce WPP a anunțat pe 3 aprilie că investighează acuzațiile la adresa acestuia.Demisia sa a prevenit o plecare lipsită de glorie pentru o persoană care a fost imaginea publică a industriei publicității. Sorrell ar fi urmat să participe la începutul săptămânii viitoare, alături de ceilalți membri ai consiliului de administrație, la întâlniri planificate înaintea publicării rezultatelor trimestriale, punând capăt rapid unei investigații împotriva sa.Investigația a fost oprită, a anunțat WPP, reiterând că sumele de bani folosite impropriu de Sorrell nu au avut un impact material asupra companiei. Sorrell a respins acuzațiile, care nu au fost făcute publice.”Faptul că problema a fost rezolvată rapid și nu a devenit un factor de distragere este în favoarea companiei, iar alegerea conducerii interimare pare la rândul ei o decizie potrivită. Totuși, este de mare interes ca rolul de CEO să fie ocupat rapid”, a declarat Brian Wieser, analist în domeniul media la Pivotal Research.Sorrell a fondat practic WPP prin investiția făcută în 1985 în compania Wire & Plastic Products și seria de achiziții de companii de publicitate care a urmat, care l-au transformat într-un director considerat de unii ca de neînlocuit, datorită accesului direct la clienți și rolului activ avut în rețeaua de agenții.Datorită rezultatelor sale, consiliul de administrație i-a susținut pe parcursul anilor pachetele salariale supradimensionate, în pofida plângerilor acționarilor. Sorrell a câștigat circa 200 de milioane de lire sterline în ultimii cinci ani, mare parte datorită pachetelor de bonusuri legate de performanțe.Dincolo de investigația care a ieșit la iveală în această lună, au existat și alte semne care au arătat că Sorrell își pierde ”talentul magic”. Acțiunile WPP s-au devalorizat cu o treime în ultimul an, cu mult mai mult comparativ cu titlurile altor companii concurente care se confruntă cu aceleași probleme, respectiv scăderea cheltuielilor pentru publicitate și concuranța giganților internetului.Pe 1 martie, WPP a revizuit în scădere estimările referitoare la perspectivele de profit, după ce a raportat cele mai slabe performanțe de după criza financiară.

 

Otokar: Vom livra primele 40 de autobuze la 5 luni după ce semnăm contractul cu Primăria București

Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câștigătorul licitației pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, va livra primele 40 de autobuze la cinci luni de la semnarea contractului, dacă CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) va respinge contestațiile firmelor care au pierdut licitația. Potrivit angajamentului luat de Otokar, restul vehiculelor vor sosi în următoarele 13 luni. Izzet Cokal, director responsabil cu testarea vehiculelor în cadrul fabricii Otokar din Sakarya, Turcia, a declarat că modelele de autobuz care vor circula în Capitală au fost testate în cele mai dificile condiții și și-au demonstrat fiabilitatea în alte orașe cu infrastructură similară Bucureștiului.”Fiecare nou model pe care îl introducem pe piață este testat non-stop timp de patru luni pe rampe, aici la fabrica din Sakarya, ceea ce echivalează cu 1 milion de km parcurși. Este testat gol, jumătate plin, plin și supraîncărcat. Apoi, este testat timp de două luni pe autostradă și pe drumurile secundare. Fiecare autobuz livrat beneficiază de experiența pe care o acumulăm în astfel de teste extreme”, a arătat Izzet Cokal.În funcție de cerințele fiecărui client și de climă, autobuzele pot fi verificate la temperaturi care coboară până la minus 45 de grade Celsius și ajung până la plus 60 de grade Celsius.La rândul său, Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa, se arată încrezător în rezultatul contestației și estimează că autoritățile române vor da o soluție favorabilă în următoarele săptămâni.”Ne-am asumat că timp de opt ani autobuzele Otokar vor sta pe drum în proporție de 95%. În Istanbul, avem o rată și mai ridicată, în condițiile în care avem un parc dublu față de cel pe care îl vom avea în Capitală. Dacă totul este în regulă, vom dezvolta service-ul din București, în apropierea aeroportului, pentru că piesele pentru partea de mentenanță vor veni cu avionul”, precizează acesta.

Fabrica de la Sakarya, oraș aflat la 130 km de Istanbul, este singura unitate de producție a Otokar.

”După primele cinci luni de la semnarea contractului sosesc primele 40 de autobuze, apoi în următoarele 13 luni restul. Fabrica poate produce între opt și zece autobuze Kent pe zi”, afirmă Denis Toublanc.Otokar este prezentă în 45 de țări, în special în Europa, unde cele mai mari piețe pentru companie sunt Franța, Italia, Spania și Belgia, potrivit datelor prezentate de reprezentanții companiei.Compania este lider de piață în Turcia și anunță că vrea să fie unul din cei mai mari jucători în Europa. În Istanbul, de exemplu, au câștigat mai multe licitații în ultimii ani, ajungând la un total de 900 de autobuze care circulă zilnic pe străzile metropolei de peste 15 milioane de locuitori.În prezent, în România circulă 190 de autobuze Otokar, în cadrul unor contracte private, iar cel cu Primăria București ar fi primul contract cu o instituție publică.Oficialii companiei spun că Otokar vrea să își întărească prezența în România și să participe și la alte licitații publice, considerând că România este o piață cu potențial, din cauză că flota de mașini este veche, iar o mare parte din ea ar trebui schimbată.Astfel, societatea a depus deja o ofertă la o licitație organizată la Brașov, tot privind transportul public.Primăria București a anunțat în februarie că Asocierea Otokar Europe și Otokar Automotive a câștigat licitația pentru 400 de autobuze noi pentru RATB. Contractul avea o valoare estimată de aproximativ 510,5 milioane lei, fără TVA (circa 111 milioane euro) și include și partea de servicii.Rezultatul licitației a fost însă contestat de ceilalți concurenți, Mercedes - Benz România și turcii de la Karsan.Potrivit caietului de sarcini, contractul este pentru opt ani și urmează să fie livrate: 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de pasageri, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători și 30 de autobuze articulate, de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători. Otokar, lider în domeniul autobuzelor, în Turcia, este parte a celui mai mare grup industrial din Turcia, Koç, care deține mai multe mărci de electrocasnice și electronice, cum ar fi Arctic, Beko și Grundig. Grupul Koç a raportat pentru anul trecut venituri de 24,01 miliarde euro.Otokar are o capacitate anuală de producție de 12.600 vehicule, din care 5.000 de autobuze/autocare. Suprafața alocată activității de producție se întinde pe 552.000 metri pătrați.

Otokar a vândut în medie 2.500 de autobuze pe an în ultimii opt ani

Compania are 2.200 angajați și 300 de distribuitori și puncte de service. În ultimii zece ani a investit 110 milioane euro în cercetare și dezvoltare. Turcia a devenit liderul regional al industriei de autobuze, depășind în acest domeniu țările industrializate din vestul Europei. Astfel, 4 din 10 autobuze care circulă în Europa provin din Turcia.Ministerul Transporturilor, despre lucrările la metroul Drumul Taberei: La stațiile Favorit și Orizont finisajele sunt executate în proporție de 98%, la stația Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporție de peste 90%, iar finisajele 15%. Lucrările de finisaje la stațiile Favorit și Orizont de pe linia de metrou Drumul Taberei sunt executate în proporție de 98%, la stația Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporție de peste 90%, iar finisajele 15%, iar la Romancierilor, finisajele sunt făcute în proporție de 90%, în timp ce la stația Parc Drumul Taberei, unde sunt 5 căi de acces la metrou și două la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate, anunță Ministerul Transportului după o vizită a ministrului Lucian Șova pe șantierele Magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor. Acesta le-a cerut constructorilor și celor din conducerea Metrorex să accelereze la maximum ritmul de lucru, promițând la rândul său că va ua măsuri pentru a putea fi făcute și recepții parțiale ale lucrărilor. “Am așteptări mari de la conducerea executivă a Metrorex. Trebuie să meargă pe drumul pe care am pornit, în sensul rezolvării situațiilor de orice fel, inclusiv financiare. Îmi asum să schimbăm reglementarea privind recepțiile, să putem face și recepții parțiale, iar raporturile dintre beneficiar și antreprenor să fie coordonate. Contez pe constructor că va depune toate eforturile pentru a accelera la maximum ritmul de lucru”, le-a spus ministrul Lucian Șova constructorilor și celor din conducerea Metrorex.Lucrările de finisaje la stațiile Favorit și Orizont sunt executate 98%. La stația Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporție de peste 90%, iar finisajele, 15%. La Romancierilor, finisajele sunt făcute în proporție de 90%. La stația Parc Drumul Taberei, unde sunt 5 căi de acces la metrou și două la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate, precizează ministerul.

Metroul din Drumul Taberei ar putea fi dat în folosință abia la jumatatea anului viitor, cu o întârziere de câțiva ani. Pe noua linie a Magistralei 5 vor circula inițial zece trenuri Bombardier, care există deja în flotă și vor fi redistribuite de pe alte magistrale, iar ulterior Metrorex va achiziționa noi trenuri. Noua linie de metrou are aproape 7 km și va avea 10 stații și un depou.

Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 3,12 miliarde lei cu TVA, iar contractele au fost semnate în anul 2011. Termenul inițial de finalizare era 2015, însă a fost amânat de mai multe ori.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.