Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Vodafone are liber să preia operațiunile UPC România

Ziarul de Vrancea
17 iul 2019 767 vizualizări

Comisia Europeană a aprobat preluarea operațiunilor locale ale Liberty Global de către Vodafone u Liberty Global deține în țara noastră brandul UPC

Comisia Europeană a aprobat achiziția operațiunilor locale ale UPC, parte dintr-o tranzacție de 18,4 miliarde de euro între Vodafone Group și Liberty Global, prin care Vodafone Group preia activitățile companiei din Germania, Cehia, Ungaria și România, informează Vodafone. Este preconizat ca tranzacția să fie finalizată până la data de 31 iulie 2019. În viitor, Vodafone România va putea oferi servicii convergente competitive clienților săi, ceea ce îi va permite să își împlinească viziunea de a aduce tehnologia și inovația mai aproape de toată lumea. De asemenea, prin achiziția UPC se creează o competiție sustenabilă și eficientă în cadrul industriei locale de telecomunicații, ceea ce va contribui la creșterea gradului de digitalizare a societății românești. „Pentru Vodafone România, acesta este un pas important spre a deveni un operator consolidat, convergent, care va putea oferi cele mai bune servicii de piața de comunicații fixe și mobile, internet și televiziune. Vreau să mulțumesc în special echipei mele extraordinare, care pune pasiune și dedicare în tot ceea ce face. Suntem cu toții foarte entuziasmați să primim UPC în familia Vodafone în următoarele săptămâni și suntem convinși că, împreună, vom aduce contribuții importante sectorului de comunicații electronice, poziționând România pe o traiectorie ascendentă în ceea ce privește digitalizarea. De acum încolo, împreună cu echipa UPC, vom continua să urmărim țelul nostru de a deveni operatorul preferat al tuturor românilor”, spune Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România. Mihnea Rădulescu, CEO UPC România, a adăugat: “Ne aflăm într-un moment important din istoria UPC România în urma primirii acordului din partea Comisiei Europene de a ne alătura unuia dintre cei mai puternici operatori la nivel european. De-a lungul timpului, ne-am concentrat eforturile pentru a inova și a aduce servicii de cea mai înaltă calitate clienților noștri, prin contribuția întregii echipe UPC România. Sunt mândru de echipa noastră extrem de dedicată și ambițioasă, care a obținut performanțe remarcabile și a contribuit semnificativ la realizarea acestei tranzacții. După finalizarea acesteia, alăturarea operațiunilor UPC România și Vodafone România va aduce beneficii relevante la nivelul consumatorilor, precum și al întregii industrii telecom, prin accelerarea inovației și a competitivității. Așteptăm cu încredere momentul în care vom începe să colaborăm cu Vodafone și ne vom uni forțele pentru a contribui la crearea unui jucător puternic pe piața de telecom.” Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 41 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 martie 2019, Vodafone Group avea 650 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix și 14 milioane de clienți ai serviciilor TV, incluzând toți clienții UPC România, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații de pe piața locală, oferă servicii de televiziune (digitală și analogică), internet în bandă largă și telefonie fixă digitală prin intermediul unor rețele superioare și prin platforme de tehnologie care conectează 961.700 de clienți la lumea digitală. UPC România este parte din grupul Liberty Global, companie internațională de comunicații prin cablu, cu operațuni în 10 țări europene care operează sub brandurile Virgin Media, Unitymedia, Telenet și UPC.

Angajații români nu uită de serviciu nici în timpul concediului

u doar unul din cinci salariați se deconectează complet în vacanță

Cei mai mulți angajați români consideră că o vacanță liniștită, în care să se deconecteze de la job și să-și petreacă timpul cu familia sau prietenii, are impact direct asupra performanțelor la job, arată un sondaj efectuat de BestJobs, transmis joi, care subliniază că doar unul din cinci reușește să se detașeze complet și să se bucure de vacanță fără să stea cu gândul la job, arată rezultatele unui studiu. ”Ceilalți patru din cinci rămân într-un fel sau altul conectați la jobul lor, fie pentru că sunt sunați de colegi sau chiar de șefi pe teme legate de serviciu în zilele libere sau chiar pentru că trebuie să lucreze din concediu. Aproximativ 21% știu încă de când pleacă în vacanță că va fi nevoie să lucreze dacă apar urgențe, însă mizează că astfel de situații vor fi rare și că nu le vor consuma mai mult de câteva ore din tot concediul”, arată sondajul transmis joi de companie. Alți 10% sunt convinși că va fi nevoie să lucreze cel puțin 1-2 ore în fiecare zi de vacanță, iar 14% pur și simplu nu știu ce le rezervă jobul în perioada concediului. Restul de 55% sunt convinși că nu va fi nevoie să lucreze în zilele libere, dar nu au nicio certitudine. ”Chiar și atunci când nu sunt sunați de colegi sau nu apar situații care necesită atenția lor în vacanță, aproape 17% dintre angajați spun că le este imposibil să se deconecteze complet, întrucât se gândesc cu groază la ce îi așteaptă când se vor întoarce la lucru. Alți 9% spun că simt o presiune din partea șefilor să mențină contactul cu jobul chiar și atunci când sunt plecați și tot atâția recunosc că aleg să nu stea departe de job în zilele libere de teamă să nu rămână în urmă, motiv pentru care alocă timp în fiecare zi cel puțin pentru a verifica mailurile și, de multe ori, inclusiv pentru a răspunde la cele mai importante dintre ele”, spun autorii sonsadajului. De asemenea, 7% dintre angajați spun că nu reușesc să se relaxeze complet niciodată când sunt în vacanță, iar peste 26% spun că ajung să se simtă relaxați abia spre finalul vacanței. Productivitate mai scăzută și stres mai mult după concediu În aceste condiții, la întoarcerea din vacanță, aproape jumătate dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că au mai multă energie și doar unul din trei se simte mai productiv, în timp ce nivelul de stres este mai mic decât înainte de vacanță pentru aproximativ doi din cinci. ”Pentru aproape o treime dintre angajați, primele zile de după concediu sunt dificile și stresante, fiind nevoie de eforturi suplimentare pentru a relua activitatea și a se pune la curent cu cele petrecute în perioada vacanței”, spun autorii sondajului. Vara aceasta, majoritatea angajaților români (53%) au afirmat că au planificat două săptămâni de vacanță, iar aproape 17% între două și trei săptămâni. La extreme, 14% dintre respondenți au doar o săptămână de vacanță, iar 9% chiar mai mult de trei săptămâni. Aproape jumătate au concediul în august, iar unul din cinci sunt în concediu chiar în această perioadă, în iulie. Alți 15% preferă să își ia liber în septembrie, iar 5% au fost deja în vacanță în iunie. Puțini, circa 4%, afirmă că nu își vor lua deloc concediu până la finele anului, din diverse motive.

Telekom România concediază sute de angajați și îi înlocuiește cu roboți

Telekom România intenționează să restructureze 438 de poziții din cadrul Telekom Romania Communications S.A., respectiv 254 de poziții din cadrul Telekom Romania Mobile Communications S.A. Compania vrea să aducă eficiență prin automatizare și prin introducerea de roboți. În urmă cu doi ani, Telekom România a inițiat un program de transformare pentru a reduce complexitatea proceselor. Pe lângă inițiativele de business, ca parte a acestui program, Telekom Romania anunță intenția de a restructura 692 de poziții din totalul de 5.831 de angajați în prezent la nivelul grupului de companii - 438 de poziții din cadrul Telekom Romania Communications S.A., respectiv 254 de poziții din cadrul Telekom Romania Mobile Communications S.A., anunță compania într-un comunicat remis joi, MEDIAFAX. Pozițiile care urmează să fie restructurate vor fi decise pe baza obiectivelor de business ale companiei, în linie cu strategia de simplificare și digitalizare. În cadrul procesului de restructurare, Telekom Romania va aplica măsurile de protecție socială, în conformitate cu legislația în vigoare. Evaluarea performanței va fi utilizată ca criteriu în departajarea angajaților care ocupă poziții similare. Reducerea complexității proceselor interne identificate și a portofoliului de produse și servicii conduce la schimbări în structura echipelor din cadrul organizației, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale companiei. Optimizarea proceselor, automatizarea și introducerea de roboți într-o serie de procese interne sunt câteva dintre prioritățile companiei în toate ariile operaționale, cu progrese semnificative până acum în ariile de IT, Tehnologie, Financiar și Logistică, arată comunicatul.

Rețelele de apă și de gaze cresc în ritm de melc

În anul 2018, lungimea rețelei de distribuție a apei potabile a fost de 84.504,4 km, cu 2,9% mai mare față de anul 2017, lungimea conductelor de canalizare a fost de 38.449,1 km, cu 5,8% mai mare, iar rețeaua de distribuție a gazelor naturale a fost de 41.413,3 km, cu 2,9% mai mare, informează INS. La 31 decembrie 2018, lungimea rețelei de distribuție a apei potabile era cu 2.414,0 km mai mare pe total țară, față de situația existentă la sfârșitul anului 2017. Cantitatea de apă potabilă distribuită consumatorilor din toată țara a fost la sfârșitul anului 2018, de 751,809 milioane mc, cu 5,408 milioane mc mai mult față de anul 2017. Din această cantitate, apa potabilă distribuită pentru uz casnic a fost de 566,793 milioane mc, reprezentând 75,4% din total. Proporția apei potabile distribuită consumatorilor care au instalate apometre, în totalul distribuit, este de 95,0%, diferența de cantitate de apă potabilă distribuită fiind înregistrată în sistem “paușal”. În anul 2018, activitatea de evacuare a apelor uzate din gospodăriile populației și din unitățile economice și sociale, s-a desfășurat în 315 municipii și orașe și în 990 comune. Lungimea totală a rețelei de canalizare la sfârșitul anului 2018, a fost de 38.449,1 km, din care 25.475,8 km în municipii și orașe. Comparativ cu anul precedent, în anul 2018, lungimea rețelei de canalizare s-a extins cu 2.104,6 km (respectiv cu 869,6 km în mediul urban și cu 1.235,0 km în mediul rural). La sfârșitul anului 2018, lungimea totală a conductelor de distribuție a gazelor naturale era de 41.413,3 km, din care 23.227,9 km în municipii și orașe. În cursul anului 2018, s-au distribuit gaze naturale în 945 localități, din care 248 în municipii și orașe. Comparativ cu anul precedent, în anul 2018, lungimea conductelor de distribuție a gazelor naturale s-a extins cu 1.157,4 km. Volumul gazelor naturale distribuite la sfârșitul anului 2018 a fost de 9.042,8 mil. mc, cu 136,4 mil. mc mai puțin față de anul precedent. Din totalul volumului gazelor naturale distribuite în anul 2018, 3.144,2 mil. mc au fost destinate consumului casnic, reprezentând 34,8% față de volumul total al gazelor naturale distribuite. Din volumul total al gazelor distribuite, 89,7% au fost distribuite în mediul urban. Energia termică distribuită în anul 2018 a fost de 8.764.793 Gcal (cu 532.109 Gcal mai puțin față de anul 2017), din care pentru populație 6.955.366 Gcal (cu 464.479 Gcal mai puțin față de anul 2017). Energia termică a fost distribuită în 73 localități din România din care, în 64 municipii și orașe. În aria municipiilor și orașelor, suprafața spațiilor verzi sub formă de parcuri, grădini publice, locuri de joacă pentru copii, terenuri ale bazelor și amenajărilor sportive era la sfârșitul anului 2018, de 26.905 ha.

Numărul modelelor de mașini electrice se va tripla în Europa până în 2021

Este așteptat ca numărul modelelor de mașini electrice disponibile în Europa să se tripleze până în 2021, potrivit unui grup de lobby pentru mediu, citat de BBC. Intrarea pe piață a mașinilor electrice a avut un ritm mai lent din cauza lipsei unei infrastructuri de încărcare a bateriilor și a prețurilor ridicate. Ultimele informații arată că în 2021 numărul modelelor de mașini oferite spre vânzare va crește la 214, față de cele 60 de la finele anului 2018. Mai multe variante accesibile ca preț ar putea determina clienții să facă trecerea de la motoarele cu combustie internă spre cele electrice mai devreme decât este anticipat. Studiile realizate de Federația Europeană pentru Transport și Mediu, care se bazează pe datele firmei de cercetare IHS Markit, arată că fabricanții sunt pregătiți să treacă la producția de motoare electrice. În 2021, se așteaptă ca producătorii de mașini să aducă pe piață 92 de modele complet electrice și încă 118 de modele hibride. Dacă aceste planuri vor fi respectate, 22% din vehiculele produse până în 2025 vor avea o priză, fapt care va ajuta fabricile să se conformeze cerințelor Uniunii Europene de limitare a emisiilor de dioxid de carbon, de 95g/km. Cele mai importante fabrici producătoare de automobile electrice vor fi în Germania, Franța, Spania și Italia.

Instagram va ascunde numărul like-urilor

Pagina de socializare Instagram va ascunde numărul de like-uri în anumite țări, printre care se numără Australia și Japonia, pentru a „elimina presiunea” resimțită de utilizatori, scrie BBC. Testul va începe joi, iar membrii vor vedea like-ul unui utilizator în dreptul postărilor iar în locul clasicei formulări care includea numărul celorlalți, vor vedea doar sintagma „și alții”. Instagramerii pot încă să vadă numărul like-urilor în cazul propriilor postări. Există îngrijorări potrivit cărora numărul de like-uri duce la scăderea încrederii de sine a utilizatorilor și determină sentimentul de insuficiență în rândul tinerilor membri. Instagram a lansat un test asemănător în Canada, în luna mai. Testul actual va avea loc în Australia, Noua Zeelandă, Irlanda, Italia, Japonia și Brazilia, potrivit reprezentanților platformei. „Sperăm ca testul să înlăture presiunea numărului de like-uri obținute de o postare, astfel încât utilizatorii să se concentreze pe împărtășirea experiențelor dragi”, a afirmat Mia Garlick, purtătorul de cuvânt al Facebook Australia și Noua Zeelandă. Obiectivul este ca utilizatorii să se simtă mai puțin judecați, și să îi ajute pe membri să „se concentreze mai puțin pe like-uri și mai mult pe împărtășirea unei povești”, a mai explicat aceasta.

Congresmenii americani pun tunurile pe Facebook

Congresmenii americani și-au intensificat miercuri atacurile împotriva Facebook în legătură cu criptomoneda Libra, după audierile din ziua precedentă în care senatorii au condamnat proiectul, afirmând că Facebook nu a dovedit că este de încredere, transmite Reuters. Compania de media socială încearcă să obțină sprijinul Washingtonului, după ce a șocat autoritățile de reglementare și parlamentarii cu anunțul din 8 iunie că speră să lanseze o nouă monedă digitală numită Libra, în 2020. Facebook este criticată de oficiali și autorități de reglementare din Statele Unite și străinătate, care se tem că adoptarea pe scară largă a monedei digitale de cei 2,38 de miliarde de utilizatori ai Facebook at putea să destabilizeze sectorul financiar. ”Am îngrijorări serioase față de planurile Facebook de a crea o monedă digitală și un portofel digital. Dacă planurile Facebook se vor concretiza, compania și partenerii săi vor avea o putere economică imensă care ar putea destabiliza monedele”, a afirmat Maxine Waters, președintă a Comisiei pentru servicii financiare din Camera Reprezentanților, în remarcile de deschidere a ședinței.

Indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 3,13%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 3,13%, iar ROBOR la 6 luni, cel mai scăzut nivel din martie până în prezent, potrivit datelor publicate, ieri, de Banca Națională a României (BNR). Marți, ROBOR la 3 luni a ajuns la 3,13%, cel mai coborât nivel din 20 martie, când a fost tot 3,13%. Miercuri, indicele a urcat la 3,14%. Joi, indicele a coborât la 3,13%. Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut de la 3,31% la 3,29%. Acesta este cel mai coborât nivel din 15 martie, când a fost tot 3,29%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, la începutul lunii mai, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care va înlocui ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru primul trimestru din 2019, a crescut la 2,63%, de la 2,36% în T4 2018.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.