MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Unul din 10 șoferi nu și-a verificat mașina la un service de peste un an
Aproape 6 din 10 români spun că aleg service-ul doar în funcție de cât de mulțumiți au fost de reparația anterioară, arată un studio realizat de 4Service Group România
Peste 10% dintre șoferii români nu și-au verificat mașinile la service de peste un an, în condițiile în care 1,6% dintre ei preferă să-și repare singuri mașina, iar 2% aleg mereu cele mai ieftine piese de schimb, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România. Lipsa specialiștilor afectează direct afacerile service-urilor din România și nu le ajută când vine vorba de imaginea pe care o au în ochii clienților, potrivit studiului. Astfel, aproape o treime dintre proprietarii de mașini au apelat la un service auto în ultimele 3-6 luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai mult de un an. ”Când vine vorba de alegerea locului în care să-și repare mașinile, 54,9% dintre români preferă service-urile autorizate. Pe locul doi urmează reprezentanțele auto, preferate de 26,7% dintre români, apoi service-urile mici, de cartier. Doar 1,6% dintre respondenții studiului au declarat că mai degrabă încearcă să își repare singuri mașina, sau ajutați de prieteni, decât să meargă la service”, se arată în studiu. Totodată, pentru mai mult de 58% dintre români, tarifele cântăresc greu în când aleg un service, în vreme ce 3% dintre proprietari spun că nu se uită la bani când vine vorba de calitatea lucrării și siguranță. În plus, aproape 6 din 10 români spun că aleg service-ul doar în funcție de cât de mulțumiți au fost de reparația anterioară. Timpul petrecut cu mașina în service contează mult pentru 44,7% dintre români și foarte mult pentru 32,2% dintre ei, potrivit studiului. Mai mult de atât, contează și renumele service-ului. ”Peste 45% dintre respondenți au spus că aleg în funcție de notorietatea service-ului auto, în vreme ce o treime dintre ei merg doar la cele mai cunoscute service-uri auto, sub motivul că notorietatea e dată în principal de calitatea lucrărilor și numărul de clienți mulțumiți. Însă nici părerile altora nu sunt de neglijat. Astfel, aproape 7 din 10 români își întreabă prietenii, rudele sau colegii înainte de a face o programare în service”, se arată în studiu. Proprietarii de autoturisme apelează și la internet și caută recenzii pe site-uri sau forumuri specializate. Astfel, 69% dintre aceștia au ținut cont, măcar o dată, de părerea altor utilizatori de pe diferite platforme online, în timp ce 10,8% nu au încredere deloc în acestea. ”În privința pieselor de schimb, aproape trei sferturi dintre cei care au răspuns la cercetarea de marketing efectuată de 4Service România le preferă pe cele originale. Aproape un sfert dintre respondenți aleg mereu piesele aftermarket, în vreme ce un procent de aproape 2% preferă cele mai ieftine piese de schimb”, se arată în studiu. În privința programărilor, jumătate dintre respondenți au declarat că li s-a propus un interval flexibil pentru a duce mașina la service. Totodată, 8 din 10 clienți au declarat că durata reparației s-a încadrat în termenul estimat inițial, neexistând întârzieri. Însă, doar puțin peste 55% au primit din partea mecanicilor și explicațiile sau sfaturile necesare pentru ca problemele remediate să nu mai apară. ”Rugați să acorde o notă de la 1 la 5 pentru gradul de încredere pe care îl au în expertiza și profesionalismul mecanicilor auto, 27,3% dintre ei au dat nota maximă, 5, în vreme ce marea majoritate, de 51,4% au acordat nota 4. Doar 5% dintre respondenți nu cred că mecanicii auto la care au apelat se pricep la ceea ce trebuie făcut”, se arată în comunicat. Referitor la eforturile service-urilor de fidelizare a clienților, studiul a identificat mai multe deficiențe. Astfel, un procent de 77,3% dintre respondenți nu au mai fost contactați după efectuarea unei reparații. ”Deși aproape 6 din 10 clienți ai service-urilor au primit și propuneri pentru efectuarea unor servici adiționale, precum revizii, verificări suplimentare ale lichidelor, sistemelor de siguranță sau pentru iarnă, numai 4,7% dintre ei au primit și oferte de fidelizare”, se arată în studiu. Studiul a fost efectuat de compania de market research 4Service Group România, în luna ianuarie, pe un eșantion de 525 de respondenți.
Contrabanda cu țigarete din România a scăzut în luna ianuarie la 15,6%
Țigările provenite din contrabandă au reprezentat în luna ianuarie 15,6% din piața românească, sub media anuală a comerțului ilegal din 2017, potrivit unui studiu publicat duminică, realizat de compania de cercetare Novel Research și finanțat de companii din industria tutunului. ”Piața neagră a țigaretelor a scăzut semnificativ în ianuarie 2018 (2,7 puncte procentuale față de noiembrie 2017), până la 15,6% din totalul consumului. Este cea mai importantă scădere înregistrată din martie 2016, iar procentul se află ușor sub media anuală a comerțului ilegal din 2017, de 16%”, se arată în comunicat. Scăderea comerțului ilicit la nivel național se datorează scăderii în regiunile unde proponderent se comercializează cheap whites, sursă care în ianuarie a înregistrat o scădere semnificativă de 13,6 puncte procentuale, până la 50,2%, din totalul pieței negre. ”Astfel, cea mai importantă scădere se înregistrează în zona de vest, cu 14,5 p.p., față de noiembrie 2017, până la 17,7% și sud-vest, de 11,6 p.p., până la 14%. În continuare, nord-est rămâne și în ianuarie regiunea cea mai afectată de comerțul ilegal cu țigarete, cu o pondere de 37,6% și evoluție relativ constantă și prin prisma faptului că Moldova, ca sursă de proveniență a comerțului ilicit a înregistrat o creștere semnificativă de 15,4 p.p. în plus față de noiembrie, până la 32,3%. Celelalte surse de proveniență au ramas în ianuarie cu ponderi relativ constante”, a declarat Marian Marcu, director Novel Research. Peste patru miliarde de țigarete au fost vândute anul trecut pe piața neagră din România, dar încasările anuale de aproape trei miliarde de lei ale contrabandiștilor vor începe să scadă doar atunci când vor fi îndeplinite două criterii fundamentale. Acestea sunt predictibilitatea fiscală pentru jucătorii onești și transformarea luptei cu rețelele de contrabandă într-o prioritate națională, consideră Ileana Dumitru, director juridic și relații publice în cadrul British American Tobacco Europa Centrală și de Sud. ”Deși au fost făcuți pași concreți în direcția predictibilității prin introducerea calendarului multianual de creștere a accizei, anii recenți au dovedit că acțiunile sporadice anti-contrabandă ale autorităților nu pot opri inundarea pieței românești cu produse netaxate și neverificate. British American Tobacco a lansat anul trecut proiectul ”Stopcontrabanda” (www.stopcontrabanda.ro), care prezintă singura evidență în timp real a capturilor și a zonelor afectate de traficul ilicit din România, dar și informații referitoare la costurile sociale ale contrabandei. Dar puterea de a lua măsurile necesare pentru diminuarea contrabandei este exclusiv a factorilor de decizie”, a declarat Ileana Dumitru. Știrile referitoare la capturi importante și percheziții au fost mai dese ca de obicei în lunile decembrie și ianuarie, iar într-o singură operațiune, polițiștii de frontieră din Suceava au depistat peste 80.000 pachete țigarete, a declarat Gilda Lazăr, director corporate affairs & communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
OMV Petrom a lansat o licitație de până la 8,6 milioane euro pentru achiziția de produse chimice
OMV Petrom, cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, a lansat o licitație de până la 40,06 milioane lei (8,6 milioane euro), fără TVA, pentru achiziția de produse chimice, potrivit unui anunț publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Licitația vizează un acord cadru, cu durata de 36 de luni, de furnizare de produse chimice pentru operații de stimulare sonde de țiței și gaze. Valoarea estimată, fără TVA, este cuprinsă între 9,69 milioane lei și 40,06 milioane lei. Compania estimează că va atribui, în cadrul acestui acord, șase contracte subsecvente pe durata de valabilitate a acordului. Cuantumul garanției de bună execuție pentru fiecare contract subsecvent va reprezenta 10% din valoarea acestuia, fără TVA, potrivit anunțului. Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 29 martie, iar termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 30 martie. Data limită de evaluare a ofertelor este 27 iulie.
BCE: Banca letonă ABLV Bank va fi închisă, salvarea sa nu este în interesul public
Banca letonă ABLV se prăbușește sau este probabil să se prăbușească și va fi închisă, pentru că salvarea sa nu este în interesul public, au anunțat sâmbătă Mecanismul Unic de Rezoluție al UE și Banca Centrală Europeană (BCE), transmite Reuters. ABLV Bank, acuzată în această săptămână de autoritățile americane de spălare de bani pe scară largă, nu a reușit în această săptămână să propună un plan de salvare, în timp ce clienții au început să își retragă banii, iar conducerea nu a putut să obțină fonduri suficiente, în pofida lichidităților de urgență puse la dispoziție de banca centrală. Banca privată ABLV Bank, a treia ca mărime din Letonia, a ajuns în centrul atenției după ce autoritățile din SUA au acuzat-o că acoperă activități de spălare de bani, plătește mită unor oficiali și facilitează încălcarea sancțiunilor împotriva Coreeii de Nord. Din cauza înrăutățirii semnificative a lichidităților, este improbabil ca banca să își plătească datoriile și alte obligații finaciare scadente. Banca nu are suficiente fonduri... pentru a suporta retragerile de depozite, înainte de începerea procedurii de plată din fondul de garantare al depozitelor din Letonia”, a precizat BCE. Premierul leton Maris Kucinskis a spus că autoritățile din țară vor avea luni o ședință de urgență, pentru a urmări orice problemă care ar putea apărea la alte bănci. Kucinskis a adăugat că autoritățile letone și experți locali și internaționali trebuie să stabilească măsuri de îmbunătățire a supravegherii financiare. Ministrul de Finanțe Dana Reizniece-Ozola a spus într-o conferință de presă că deponenții de la banca ABLV au dreptul la garantarea fondurilor lor. ”Din acest moment, sau din 7 martie, clineții băncii, deponenții, vor fi plătiți din fondul de garantare, timp de opt zile lucrătoare”, a arătat Reizniece-Ozola.
Germania și Franța propun noi condiții pentru accesarea fondurilor UE
Liderii Germaniei și Franței au pledat, la Bruxelles, pentru condiționarea accesării fondurilor UE de respectarea normelor statului de drept, a standardelor fiscale și în domeniul muncii, fiind propus și un buget destinat integrării imigranților, spre nemulțumirea țărilor est-europene, relatează cotidianul Financial Times și agenția Reuters. Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a propus, la reuniunea informală a Consiliului European desfășurată la Bruxelles, recompense bugetare pentru statele care au acceptat imigranți extracomunitari în cadrul sistemului de cote instituit de Comisia Europeană. Ideea a fost respinsă atât de liderii țărilor central și est-europene, care manifestă reticență față de imigranți, cât și de aliați tradiționali ai Germaniei, precum Austria și Luxemburg. Sebastian Kurz, cancelarul Austriei, a argumentat că bugetul Uniunii Europene trebuie să fie folosit mai degrabă pentru intensificarea controalelor la frontierele externe decât pentru recompense financiare acordate unor țări care acceptă extracomunitari. "Solidaritatea înseamnă mult mai mult decât primirea imigranților", a subliniat liderul de la Viena, citat de Financial Times. La rândul său, președintele Lituaniei, Dalia Grybauskaite, a argumentat că fondurile de coeziune de care beneficiază noile state membre UE sunt pentru "îmbunătățirea convergenței, nu pentru altceva".
Buffett în sfătuiește pe investitori să nu facă plasamente în obligețiuni pe termen lung
Miliardarul american Warren Buffett s-a folosit de tradiționala sa scrisoare adresată anual acționarilor Berkshire Hathaway pentru a critica comisioanele percepute de managerii de fonduri și pentru a avertiza în privința riscurilor implicate de investițiile în obligațiuni, el lăudând în schimb beneficiile unei strategii de investiții simple, relatează Bloomberg. ”Performanțele vin, performanțele se duc. Comisioanele nu dau greș niciodată”, a scris Buffett. Scrisoarea din acest an este cu mult mai scurtă față de anii trecuți, de numai 17 pagini, față de 29 de pagini cât a avut versiunea din 2016, și nu a inclus comentarii referitoare la unele dintre cele mai importante dețineri de acțiuni ale grupului.”Este o greșeală teribilă ca investitorii pe termen lung, între aceștia fondurile de pensii, fondurile pentru colegiu și persoanele care vor să facă economii, să își măsoare riscurile de investiții prin raportul dintre obligațiuni și acțiuni al portofoliilor. Deseori, obligațiunile cu ratinguri ridicate dintr-un portofoliu măresc riscurile”, a scris Buffett.
LG debutează cu un nou vârf de gamă la Mobile World Congress
Producătorul coreean LG și-a prezentat noul flagship, compus din două versiuni - V30S ThinQ și V30SÂ ThinQ. Acestea reprezintă upgrade-ul flagship-ului V30, lansat anul trecut, și diferă prin cantitatea de memorie, culori și funcțiile de inteligență artificială. Noile modele păstrează același design și aceeași construcție, dar cresc cantitatea memoriei RAM de la 4 GB la 6 GB. V30S ThinQ va avea 128 GB spațiu de stocare, iar V30SÂ ThinQ va dispune de 256 GB spațiu intern de stocare. De asemenea, noile modele vor fi disponibile în două culori noi, în care nu a fost și nu va fi disponibil modelul V30. Cele două culori, cu nume cât se poate de sugestive, sunt Maroccan Blue și Platinum Gray. Altfel, dotările tehnice sunt identice cu cele ale lui V30. Ecranul P-OLED are 6 inch și rezoluție QHD, camera foto dispune de 16 GB, bateria are o capacitate de 3.300 mAh, iar la baza întregului ansamblu stă chipsetul Snapdragon 835. Ca și alți producători de smartphone-uri, LG nu putea să ignore potențialul de marketing pe care cuvânt “AI” (Artificial Intelligence) îl are, astfel că “ThinQ” din nume vine să sublinieze acest lucru.