Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Topul celor mai dorite beneficii în 2020

Ziarul de Vrancea
30 mar 2021 1208 vizualizări

Tichetele de masă, cadou, turism, serviciile medicale și pensiile private sunt cele mai căutate avantaje de către salariați

Pandemia a remodelat industria beneficiilor în 2020, astfel că angajații au ales beneficii digitale și soluții care le oferă un plus de siguranță. Potrivit unei analize anuale Benefit, o companie Edenred, emitent de carduri, tichete și soluții pentru beneficii extra-salariale, cele mai dorite beneficii în 2020 au fost tichetele de masă, cadouri, turism, servicii medicale și pensii private. "Pandemia a remodelat industria beneficiilor în 2020, un an de schimbări radicale pe toate planurile, cu impact în business și în viața personală. Companiile și angajații au trebuit să se adapteze la munca la distanță și la o cerere mare de beneficii digitale care se potrivesc unui nou set de nevoi și provocări multiple ale angajaților. Tichetele de masă, cadourile (reprezentate de carduri cadou la peste 100 de retaileri din diverse industrii), turismul intern (accesat prin intermediul voucherelor de vacanță), serviciile medicale (pentru angajați și aparținători) și pensiile private (pilonul III) sunt principalele 5 beneficii flexibile alese de angajați, în 2020", potrivit analizei anuale Benefit, o companie Edenred, asupra industriei de beneficii extrasalariale din România. Bugetele alocate de companii, în 2020, pentru beneficiile angajaților au crescut ușor. Astfel, dacă în 2019 bugetul lunar brut oferit fiecărui angajat pentru beneficii flexibile era de aproximativ 390 de lei, anul trecut, media lunară a trecut de 400 de lei. Angajații au direcționat 75% din bugetele lor înspre beneficii scutite total sau parțial de taxe. Analiza ia în calcul date de la peste 215.000 de angajați la nivel național, din industrii precum call-center & BPO, IT & Software, producție, retail, servicii, servicii financiare etc., care utilizau soluția de beneficii flexibile Benefit la finalul lui 2020. „Efectele directe și asociate ale pandemiei de COVID-19 continuă să fie un subiect principal în departamentele de resurse umane din țară, afectând fiecare componentă a locului de muncă, inclusiv beneficiile extrasalariale. În ultimul an, în România, a crescut interesul pentru beneficii digitale în rândul tuturor categoriilor de angajați, aceștia alegând produse și soluții pe care le pot accesa imediat și care le oferă un plus de siguranță. Astfel, au luat avans beneficiile care au legătură cu achizițiile în mediul online, serviciile medicale pentru angajați și familiile lor, dar și vacanțele în România”, spune Stelian Bogza, cofondator Benefit. În 2020, abonamentele la sport, transportul, cursurile profesionale au înregistrat cele mai mari scăderi în topul preferințelor din platformă, ca o consecință directă a măsurilor de prevenție impuse de autorități în pandemia de COVID-19. În medie, angajații au cheltuit 200 de lei pentru achiziția unui beneficiu din categoria celor flexibile în platforma Benefit. În număr mare, angajații au accesat facilitatea oferită de platformă pentru a-și cumula bugetele primite de la angajator pe mai multe luni și au folosit inclusiv fonduri personale pentru unele beneficii ce pot fi plătite astfel. Cel mai frecvent cumpărat beneficiu nedeductibil a fost cardul cadou la magazine din diverse industrii. Categoria de "Oferte speciale", unde Benefit negociază reduceri corporate între 5% -70% pentru toți utilizatorii, a fost accesată în 2020 de 2 din 3 utilizatori ai platformei. În secțiune, angajații au cumpărat servicii și produse la prețuri preferențiale folosind bani personali și din bugetele de la angajatori și estimăm că au economisit astfel peste 10 milioane de lei. „Pe măsură ce lumea va continua să depășească normele cu care ne-am obișnuit, va crește interesul pentru beneficiile cu accent pe îmbunătățirea vieții personale a angajaților. Un angajat mulțumit și sănătos va fi, în general, mai productiv pentru companie. Astfel că angajatorii vor pune mai mult accentul pe beneficiile care contribuie la creșterea performanțelor și stării de bine a angajaților.Ne așteptăm, astfel, ca soluțiile complete de beneficii fixe și flexibile să fie o alegere pentru tot mai multe companii, atât prin prisma diversității ofertei pentru angajați, cât și pentru economiile de resurse pe care acest sistem le generează într-o companie, reducând din încărcarea departamentelor de HR și financiar”, spune Stelian Bogza. De asemenea, companiile care acordă beneficii fixe au oferit mai des soluții cu valoare nominală maximă.

Romgaz va depune astăzi ofertă pentru pachetul Exxon din Marea Neagră

 “sunt convins că modificarea Legii offshore va fi aprobată până la finalul acestei sesiuni parlamentare”, susține ministrul Energiei, Virgil Popescu

Romgaz va depune miercuri ofertă pentru achiziția pachetului deținut de către Exxon în Marea Neagră, a anunțat ieri, ministrul Energiei, Virgil Popescu, în cadrul videoconferinței News.ro – Energy Road, ediția a IV-a, cu tema "Energie la tine acasă". El a mai declarat că modificarea Legii offshore va fi aprobată până la finalul acestei sesiuni parlamentare, precizând că își dorește un consens politic în Parlament "mai larg decât consensul coaliției". Legea offshore va fi modificată în acest an. "Sper să găsim un consens politic în Parlament, va fi o inițiativă parlamentară a coaliției și sunt convins că până la finalul acestei sesiuni parlamentare ea va fi aprobată. Eu îmi doresc un consens politic mai larg decât consensul coaliției. Acesta este un obiectiv pe care l-am anunțat și pe care doresc să îl îndeplinesc și sunt convins că vom avea colegi în Parlament din afara coaliției de guvernare care vor vota alături de noi modificarea Legii offshore. Mai aveți puțintică răbdare, mâine este termenul final de depunere a ofertei pentru achiziția pachetului deținut de către Exxon în Marea Neagră, acel 50%. Compania noastră Romgaz, deținută de minister cu acțiuni în majoritate, va depune ofertă pentru achiziția acesteia. În paralel, am lucrat și la Legea offshore. România este un producător de gaze naturale, unii dintre producătorii mari de gaze și deținători de rezerve din Europa. Mixul nostru energetic și tranziția depind de gazul natural. Dorim ca tranziția de la cărbune către energia regenerabilă să se facă prin gaz natural. Deci avem nevoie de gaze naturale, dorim să scoatem gazele naturale din Marea Neagră, dorim să găsim noi rezerve în onshore și în offshore", a spus ministrul Energiei. Despre Complexul Energetic Oltenia, spune că a dat drumul pe circuitul de avizare Ordonanței de Urgență pentru deblocarea unui ajutor pentru cumpărarea certificatelor de CO2. "Nu poate exista restructurarea CE Oltenia fără achiziția acestor certificate de CO2 și suntem încrezători că și planul de restructurare va fi apobat de către Comisia Europeană. Eu, din discuțiile de la Bruxelles, a fost clar că a doua variantă, mult îmbunătățită, a fost mult mai bine primită de către Comisia Europeană. Și sunt convins că în urma discuțiile dinte companie și Comisie, Consiliul Concurenței, noi cei de la minister vom avea în final un plan de restructurare al Complexului Energetic Oltenia, să îl transformăm dintr-un mix 100% cărbune într-un mix cărbune-gaze naturale și energie regenerabilă", a precizat ministrul Virgil Popescu. Oficialul a vorbit și de listarea Hidroelectrica, blocată de vechiul Parlament, printr-o lege care pe o perioadă de doi bloca orice înstrăinare a participațiilor statului, și acțiuni și active. "Noi am trimis un proiect de lege în Parlament, el a fost adoptat de către Senat, în momentul de față este în dezbatere în Camera Deputaților și eu sper că după aprobarea acestei legi, promulgarea de către președinte, prin care practic se abrogă articolele 1, 2 și 3, rămâne articolul 4 care permite intervenția statului în achiziția unor pachete de acțiuni, care era interzis până acum", a spus el.

DIGI vrea să își vândă operațiunile din Ungaria

Operatorul de telecomunicații Digi Communications NV anunță că filiala din România și 4iG Plc., operator pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria, au încheiat pe 29 martie un acord preliminar și neobligatoriu pentru achiziția DIGI Tavkozlesi Szolgaltato Ltd. (Digi Ungaria) și a filialelor Invitel Ltd. și I TV Ltd. "Societatea dorește să informeze investitorii și piața că, la data de 29 martie 2021, filiala din România a societății și 4iG Plc. (4 iG Plc.), unul dintre operatorii de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria, au încheiat un acord preliminar și neobligatoriu pentru achiziția DIGI Tavkozlesi Szolgaltato Ltd. (Digi Ungaria) și a filialelor Invitel Ltd. si I TV Ltd. În baza înțelegerii părților, 4iG ar urma să achiziționeze integral participația filialei din România a societății în operatorul de top de pe piața de telecomunicații din Ungaria", a anunțat DIGI. Achiziția ar urma să fie finalizată până în luna septembrie a anului 2021, după ce se va încheia procesul de due-diligence pentru Digi Ungaria și filialele sale, se va semna contractul de vânzare-cumpărare, pe baza acordului autorității de concurență. Digi Ungaria este un operator de servicii de telecomunicații pe piața locală, prezent de 23 de ani în Ungaria unde oferă un portofoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile și telefonie fixă și mobilă. Digi Ungaria furniza servicii către mai mult de 1,1 milioane de abonați la nivel național și înregistra peste 2,5 milioane de unități generatoare de venituri (RGU), la 31 decembrie 2020. În 2020, operațiunile din Ungaria ale DIGI au înregistrat venituri consolidate de 70 miliarde forinți (aproape 200 milioane euro) și EBITDA ajustată de 19 miliarde forinți (circa 54 milioane euro). 4iG Plc. este una dintre companiile de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria. Are o experieță de peste 25 de ani pe piața tehnologiilor și a inovațiilor tehnologice. Operatorul de telecomunicații Digi Communications NV a realizat în 2020 un profit net de 16,35 milioane euro, de două ori și jumătate mai mic față de 2019 (40,58 milioane euro), în timp ce veniturile au crescut cu 8%, la 1,28 miliarde euro, de la 1,18 miliarde euro în 2019. România și Spania sunt principalii contribuabili la creșterea globală a grupului. Grupul a investit în total 371 milioane de euro, în 2020, pentru dezvoltarea rețelelor, în principal în România, Spania și Ungaria, urmărind consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică.

Peste o sută de îmbunătățiri vor fi aduse Google Maps anul acesta

Google Maps va beneficia, anul acesta, de peste 100 de îmbunătățiri bazate pe inteligență artificială. Unele dintre ele sunt mai importante și vor avea impact și asupra utilizatorilor din România: de la două niveluri noi de date, despre vreme și calitatea aerului, la rute eco-friendly și alerte pentru zone cu emisii scăzute. În 2021, Google Maps va primi peste 100 de îmbunătățiri bazate pe AI (inteligență artificială), pentru a oferi informații precise și la zi, se arată într-un comunicat remis News.ro. Pentru România, începând cu luna mai, Google Maps va avea două noi niveluri de date: vreme și calitatea aerului. Datele despre vremea dintr-o anumită zonă sunt furnizate de Weather Company și vor arăta starea vremii la momentul respectiv, precum și prognoza pe o săptămână. Datele despre vreme vor fi disponibile la nivel global, pe desktop, Android și iOS.  Nivelul cu informații despre calitatea aerului apelează la mai multe surse globale de date, precum Agenția Guvernamentală pentru Protecția Mediului din Statele Unitate AirNow.gov, CPCB din India, EPA Victoria din Australia sau KECO din Coreea. Informații pe Google Maps despre calitatea aerului vor fi disponibile în toate zonele în care există stații AQI (Air Quality Index). Datele despre calitatea aerului vor fi disponibile pe desktop, Android și iOS, în prima etapă în Statele Unite, India, Australia și Coreea, iar apoi extins la nivel global. Interfață nouă pentru rute către destinație Interfața prin care sunt oferite variantele de rute către destinație în Google Maps a fost redesenată, astfel încât să ofere o imagine mai cuprinzătoare asupra tuturor modurilor de transport și a rutelor disponibile către destinație. În locul navigării între diferite „tab”-uri pentru fiecare mod de deplasare (condus, transport în comun, mers pe jos), utilizatorii vor putea să vadă și să compare cât timp durează să ajungă la destinație în fiecare mod de transport, acestea fiind așezate una lângă alta. Informațiile necesare pentru a lua decizia privind modul de transport până la destinație vor fi într-un singur ecran, inclusiv informații în timp real despre timpul estimat până la destinație, durata călătoriei, ora de ajungere, cost, disponibilitate și altele. Noua interfață va fi disponibilă din luna iulie, la nivel global, pentru desktop, Android și iOS.  Începând cu luna septembrie a acestui an, Google Maps va oferi variante de rute „eco-friendly”. Acestea sunt obținute printr-un nou model care care optimizează consumul de combustibil, luând în calcul factori precum înclinația șoselei și viteza anticipată. Din aceeași categorie, alături de rutele „eco-friendly”, Google Maps va afișa alerte atunci când șoferii sunt în apropierea unei zone cu emisii scăzute, respectiv perimetre unde sunt restricții de acces pentru anumite mașini, în vederea reducerii poluării.

Volkswagen a dezvăluit din greșeală planurile pentru America

Volkswagen a publicat din greșeală, ieri, cu o lună înainte de termen, un comunicat prin care anunța numele operațiunilor sale din SUA, Voltswagen of America, care pune accentul pe eforturile producătorului auto german pe segmentul vehiculelor electrice, transmite CNBC. Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze publicarea, care era datată 29 aprilie și care ulterior a fost eliminată de pe site-ul Volkswagen. O persoană familiarizată cu planurile companiei a confirmat autenticitatea lansării. Comunicatul numea schimbarea ”o declarație publică a investiției viitoare a companiei în e-mobilitate”. Acesta afirma că Voltswagen va fi plasat ca emblemă exterioară pe toate modelele EV, în timp ce vehiculele pe benzină vor avea doar emblema VW. ”Pentru a păstra elemente ale patrimoniului Volkswagen”, compania intenționează să mențină culoarea albastru închis a logo-ului VW pentru vehiculele alimentate cu benzină și să utilizeze albastru deschis pentru a diferenția ”noul brand centrat pe EV. Comunicatul afirma că Voltswagen of America va rămâne o unitate operațională a Volkswagen Group of America și o filială a Volkswagen AG, cu sediul în Herndon, Virginia. General Motors a folosit anterior numele Volt pentru un vehicul electric hibrid plug-in, între 2010 și 2019. Comunicatul de presă al VW era incomplet, citând necesitatea unei declarații suplimentare și a unei fotografii de la fabrica producătorului auto din Chattanooga, Tennessee. Schimbarea de nume ar fi cea mai recentă știre din partea Volkswagen referitoare la vehiculele electrice.  La începutul acestei luni, VW a organizat un eveniment numit ”Ziua energiei”, pentru a discuta despre tehnologiile sale destinate vehiculelor electrice. De asemenea, compania a anunțat obiective de creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice până la sfârșitul deceniului.

Boeing a efectuat cea mai mare vânzare de avioane 737 MAX-7

Producătorul american de avioane Boeing a vândut 100 de avioane noi 737 MAX-7 unui vechi client al său, Southwest Airlines, aceasta fiind cea mai mare comandă obținută de la ridicarea interdicției de zbor a acestor aeronave de către Statele Unite, la sfârșitul anului trecut, transmkite Reuters. Acțiunile Boeing au crescut cu 3,5% în urma acestei informații. Comanda semnalează încrederea Southwest în avioanele 737 MAX, punând capăt speculațiilor că operatorului aerian american low-cost ar intenționa să treacă la avioane fabricate de producătorul european Airbus. ”Acesta este un imbold solid acordat programului 737 MAX, dar pentru că Boeing era deja furnizor aici, au avut un avantaj puternic”, a declarat Richard Aboulafia, analist la Teal Group. Southwest, care a folosit avioane 737 mai vechi de aproape 50 de ani, a anunțat că a comandat 349 de avioane 737 MAX și că are opțiuni de achiziție pentru alte 270, între anii 2021 și 2031.

Xiaomi a lansat un încărcător wireless pentru mai multe dispozitive

Noul încărcător wireless al chinezilor de la Xiaomi poate alimenta în paralel trei device-uri, fără a obliga utilizatorul la o plasare precisă a acestora. Una dintre problemele încărcătoarelor wireless este că dispozitivele puse la încărcat trebuie aliniate cu bobina interioară - în caz contrar, acestea nu se vor încărca. Xiaomi crede că a rezolvat această problemă, venind cu un încărcător wireless de mari dimensiuni, în interiorul căruia au fost montate 19 bobine, care acoperă întreaga suprafață. Astfel, dispozitivele vor nimeri una din cele 10 bobine, indiferent unde vor fi puse pe încărcător. Este, practic, același principiu pe care l-a încercat și Apple cu AirPower, încărcător pe care, în cele din urmă, a renunțat să-l mai dezvolte din cauza încălzirii excesive. Xiaomi spune că a rezolvat această problemă. Noul încărcător este compatibil Qi - standardul generic pe care sunt dezvoltate majoritatea încărcătoarelor, pentru a putea fi folosite cu cele mai multe dispozitive mobile, indiferent de producător. Pot fi alimentate până la trei dispozitive în același timp, cu 20W fiecare, până la o putere maximă de 60W.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 1,67%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas marți la 1,67%, potrivit datelor publicate de instituție. Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 1,73%. Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, în ședința de luni, 15 martie 2021, menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25 la sută pe an. BNR a mai decis menținerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75 la sută pe an și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75 la sută pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al BNR a decis păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. Valoarea IRCC, aferentă perioadei ianuarie-martie 2021, este de 1,88%, în declin de la nivelul de 2,17% în trimestrul patru al anului 2020.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.