Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Suntem la coada Europei în privința capacității de cazare turistică

Ziarul de Vrancea
21 aug 2017 143 vizualizări

România are mai puține locuri de cazare față de Ungaria sau Bulgaria, două țări cu o populație șI un teritoriu net inferioare

România se află pe locul 15 în Uniunea Europeană în funcție de capacitatea turistică, cu 326.098 de paturi disponibile în hoteluri și alte unități de cazare în 2016, fiind în urma Ungariei și Bulgariei, arată datele publicate luni de biroul european de statistică Eurostat, potrivit cărora pe primele locuri se află Franța, Italia și Spania. Numărul paturilor disponibile în unități de cazare din România a crescut ușor față de nivelul de 325.841 înregistrat în 2015, dar cu toate acestea România a coborât anul trecut față de Bulgaria, care a înregistrat o creștere de la 322.465 de paturi la 328.364. Ungaria dispunea anul trecut de 446.400 de paturi în hoteluri și alte unități de cazare turistică, în creștere de la 440.449 de paturi în 2015. La nivelul Uniunii Europene, numărul paturilor aflate la dispoziția turiștilor era în 2015, an pentru care sunt disponibile cele mai recente date, 31,17 milioane. Pe primul loc în UE, în 2015 și 2016, se află Franța, cu 5,133 milioane de paturi, urmată de Italia, cu 4,94 de paturi în 2016 (4,87 milioane în 2015) și Spania, cu 3,515 milioane paturi (3,526 milioane în 2015)

Chinezii vor să înghită și grupul Fiat Chrysler

Great Wall Motor este interesată să preia Fiat Chrysler Automobiles, a declarat ieri un oficial al companiei chineze, confirmând informațiile anterioare potrivit cărora vrea să cumpere total sau parțial deținătorul unor mărci precum Jeep și Ram, transmite Reuters. Speculațiile legate de interesul companiei chineze pentru FCA au apărut după ce Automotive News a relatat săptămâna trecută că un producător auto chinez cunoscut a făcut o ofertă, la începutul acestei luni, informație care a dus la creșterea acțiunilor FCA listate la Milano. ”Referitor la acest caz, avem intenția de a cumpăra. Suntem interesați de FCA”, a declarat un reprezentant al departamentului de relații cu presa al Great Wall Motor, fără să ofere alte informații. Directorul general al FCA, Sergio Marchionne, caută un partener sau un cumpărător pentru al șaptelea mare producător de automobile din lume, care să ajute la administrarea costurilor în creștere, la respectarea reglementărilor legate de emisii și  la dezvoltarea de tehnologie pentru automobile electrice și cele autonome. Preluarea de către Great Wall Motor ar fi îndrăzneață și una dintre cele mai importante achiziții făcute vreodată de o companie din China. Două persoane apropiate situației au declarat luni că Great Wall Motor a solicitat FCA o întâlnire, pentru a face o  ofertă de preluare totală sau parțială grupului italo-american. Tot luni, Automotive News a relatat, citând un email al președintelui Great Wall Motor, Wang Fengying, că grupul chinez a contactat FCA pentru a-și exprima interesul specific pentru marca Jeep. ”Obiectivul nostru strategic este să devenim cel mai mare producător de SUV-uri din lume”, a spus purtătorul de cuvânt al great Wall Motor. Acțiunile FCA au urcat luni cu 3,9% la bursa din Milano, depășind avansul pieței. Titlurile Great Wall Motor au crescut cu aproape 3% la bursa din Shanghai. Reprezentanții FCA nu au fost disponibili pentru comentarii.

Scandalul emisiilor automobilelor diesel este un risc pentru economia Germaniei

Scandalul emisiilor automobilelor diesel care a cuprins producătorii auto din Germania este un risc pentru cea mai mare economie din Europa, a avertizat lunni Ministerul de Finanțe, adăugând că este imposibil ca impactul să fie evaluat în acest moment, transmite Reuters. În raportul său lunar, ministerul a numit cazul, care a apărut acum aproape doi ani după ce Volkswagen a recunoscut că a trișat la testele de poluare la care au fost supuse automobilele sale diesel în Statele Unite, drept un risc pentru economia Germaniei, alături de decizia Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană și politicile comerciale protecționiste ale Statelor Unite. Industria auto este cel mai mare exportator din Germania și asigură aproximativ 800.000 de locuri de muncă. ”Riscurile legate de forma Brexit și viitoarele politici comerciale ale Statelor Unite se mențin. În plus, așa-numita criză diesel ar trebui clasificată ca un nou risc pentru economia germană, chiar dacă nu este posibil să cuantificăm efectele în acest moment”, se arată în raport. Majoritatea creșterii economice a Germaniei din trimestrul al doilea, de 0,6%, a fost susținută de cheltuielile populației și ale guvernului. Avansul a fost frânat de comerțul exterior, creșterea exporturilor fiind mult mai mică decât cea a importurilor. Ministerul Finanțelor anticipează ca sectorul industrial să își continue creșterea în trimestrul al treilea, nominalizând comenzile solide și indicatorii referitori la încrederea oamenilor de afaceri. Politicienii germani și șefii companiilor auto au convenit la începutul lunii august să actualizeze softurile motoarelor de la 5,3 milioane de automobile diesel, pentru a reduce poluarea și a încerca să repare reputația industriei. Autoritățile europene antitrust investighează acuzațiile că producătorii auto germani au format un cartel, fiind posibil să le impună amenzi mari.

Chiriile medii în marile orașe sunt în creștere

Chiria medie solicitată pentru o garsonieră din București a ajuns la circa 228 de euro pe lună în 2017, în creștere cu 4,6% față de anul trecut, în contextul în care, din 2015 încoace, chiriile din marile orașe ale țării au revenit pe un trend ascendent, iar pretențiile proprietarilor au ajuns, la nivel național, la cel mai ridicat nivel din 2012 încoace, arată datele publicate luni de portalul imobiliare.ro. ”Din 2015 încoace, chiriile din marile orașe ale țării au revenit, potrivit datelor Imobiliare.ro, pe un trend vizibil ascendent. Și în vara lui 2017 pretențiile proprietarilor manifestă aceeași tendință de creștere față de anul precedent, acestea ajungând astfel, per ansamblu, la cel mai ridicat nivel din 2012 încoace”, se arată în studiu. În ceea ce privește nivelul chiriilor în marile orașe, ca și pe piața vânzărilor de apartamente, Bucureștiul se află în strânsă concurență cu Cluj-Napoca în ceea ce privește cele mai mari prețuri, potrivit imobiliare.ro. ”În capitala Transilvaniei, datele Imobiliare.ro arată că bugetul necesar pentru închirierea unei garsoniere a ajuns la 220 de euro pe lună în 2017, față de 204 euro pe lună în 2016 și 203 euro pe lună în 2012”, se arată în studiu. În Iași, o garsonieră poate fi închiriată acum cu 191 de euro pe lună, în creștere cu 3,2% față de prețul cerut anul trecut. În Brașov, chiria medie cerută pentru o garsonieră a scăzut cu 2,2% față de anul trecut, până la 183 de euro pe lună, dar prețul este mai mare cu 6,4% față de valoarea din 2012. În luna septembrie, înainte de începerea noului an universitar, cererea și, implicit, activitatea de tranzacționare ajunge la apogeu pe piața închirierilor de apartamente, potrivit studiului. Astfel, la finalul verii, cererea este cu 15-20% mai ridicată decât în restul anului.

Total cumpără Maersk Oil, într-o tranzacție de 7,45 miliarde dolari

Total a convenit preluarea companiei daneze Maersk Oil, într-o tranzacție de 7,45 de miliarde de dolari despre care producătorul francez de petrol afirmă că va contribui la creșterea profitabilității și a fluxului de numerar, îmbunătățind și perspectivele dividendelor, transmite Reuters. Grupul danez AP Moller Maersk vinde divizia Maersk Oil pentru a se concentra pe alte activități, inclusiv pe cele de transport naval. Potrivit acordului, AP Moller Maersk va primi acțiuni Total în valoare de 4,95 de miliarde de dolari, iar grupul francez își va asuma datorii ale Maersk Oil de 2,5 miliarde de dolari. Maersk intenționează să returneze acționarilor o mare parte din valoarea acțiunilor Total primite, în 2018 și 2019, sub forma unor dividende extraordinare, răscumpărări de acțiuni au distribuție de acțiuni ale grupului francez.

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat la dobânzi în creștere

Ministerul Finanțelor a plasat luni titluri de stat de 487,4 milioane lei (106,2 milioane euro) scadente în 24 februarie 2025, peste suma anunțată, la un randament mediu în urcare la 3,59% pe an, arată datele publicate de Banca Națională a României (BNR). Băncile participante la licitație au oferit 602,4 milioane lei, dublu față de valoarea anunțată, de 300 milioane lei. Randamentul mediu obținut de bănci a fost de 3,59% pe an, iar cel maxim - 3,60%. În 17 iulie, la licitația precedentă pentru aceeași scadență, Ministerul Finanțelor a vândut obligațiuni de 479,6 milioane lei, la un randament mediu de 3,46% pe an. Obligațiunile emise de către stat au o rată a cuponului de 4,75%. Ministerul Finanțelor și-a propus pentru luna august să împrumute de pe piața internă 3,1 miliarde lei, la care s-ar putea adăuga 345 milioane lei prin licitații suplimentare, nivelul fiind semnificativ sub cel din lunile anterioare


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.