Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în online

Ziarul de Vrancea
2 iun 2021 799 vizualizări

În perioada ianuarie - aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop

Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în online față de anul trecut și preferă cumpărăturile de pe mobil, potrivit unei analize realizate de o companie de tehnologie. Astfel, se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online, tendință puternic accelerată de pandemie, cu o preferință pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar și o creștere a valorii coșului de cumpărături. Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie - aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în magazinele online, față de aceeași perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coșului a ajuns la 49,89 euro fără TVA. În privința dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creștere cu 7% față de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop crește cu 12 procente și ajunge la 62,72 euro fără TVA. Se observă astfel că o proporție mai mare din trafic și din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil. "Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, față de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziționate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump și plata online", precizează autorii analizei. Tendințele accentuate de a face cumpărături online sunt susținute și de cifre care indică o creștere a numărului de click-uri în magazinele online: 20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacțiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie - aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000. Și specialiștii în digital care promovează și aduc vânzări magazinelor online și-au sporit comisioanele: 2.392 de specialiști în digital au câștigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului. "Tendințele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează și în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienți noi pentru magazinele online, sunt mai prezenți în online clienții cu o forță de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare și care forțează magazinele online să ridice standardele. Față de aceeași perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coșului în creștere cu peste 9% și simțim prezența consumatorilor interesați de produse de lux și de produse fabricate local", a explicat Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant. Analiza datelor din platforma 2Performant.com arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporție din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marți (1,6%) și ora 11:00 dimineața în zilele de marți (1,4%), în timp ce pe mobil, între orele 21:00 și 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporție din trafic, respectiv 2,5%. În perioada analizată, cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marți și duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marți înregistrează cea mai mare proporție din vânzări, în special între orele 11:00 și 15:00. Conform datelor 2Performant, în perioada ianuarie - aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienți ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.


Doi români au dezvoltat o nouă rețea de socializare

 numele ei este TOKHIT și este evaluată la 3 milioane de euro

O nouă rețea de socializare, TOKHIT, bazată pe NFT și pe tehnologia Blockchain, dezvoltată de doi români, a fost evaluată la 3 milioane de euro, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES. "TOKHIT este un proiect care revoluționează și inovează prin faptul că este prima rețea de socializare care va permite crearea de NFT-uri native într-un mod foarte rapid, creativ și la un cost foarte mic. Proiectul, evaluat inițial la 3 milioane de euro, e dezvoltat de doi antreprenori clujeni cu experiență vastă în mediul de afaceri și e dedicat industriei creative, artiștilor, influencerilor și profesioniștilor din domenii variate", se arată în comunicat. Proiectul TOKHIT a fost primit cu deschidere pe piață, iar evaluarea inițială a dovedit acest lucru prin succesul din faza de Seed Funding, o etapă specifică proiectelor de blockchain, care permite contribuția financiară a celor interesați. Inițiatorii proiectului TOKHIT sunt încrezători că vor deschide noi oportunități pentru creatorii de conținut. "Suntem entuziasmați și încântați să venim cu această premieră la nivel mondial, un proiect revoluționar care sperăm să se remarce prin componenta sa inovativă și să fie apreciat. Creatorii de conținut vor deveni, cu ajutorul TOKHIT, parte a unei comunități unde ei pot să experimenteze și să creeze modalități noi de interacțiune cu publicul lor țintă. Mai mult decât atât, TOKHIT își propune să devină cadrul ideal pentru utilizatorii care vor să monetizeze întreaga lor activitate profesională. Odată cu această evaluare inițială, în valoare de 3 milioane de euro, suntem și mai încrezători în viitorul TOKHIT", a declarat Andrei Ureche (Vandy), inițiatorul proiectului și antreprenor. Pentru cei interesați sau doar curioși, au început deja înscrierile în comunitatea TOKHIT. Tot ce trebuie să facă este să intre pe site-ul tokhit.com unde vor primi toate informațiile necesare și vor putea deveni, astfel, parte a comunității exclusive. Mai important, ei vor fi primii care vor primi acces în această nouă lume digitală și vor putea interacționa cu alți utilizatori. "În acest moment, îi invităm pe toți cei care vor să afle în premieră extra informații despre proiect, să intre în comunitatea TOKHIT, accesând site-ul oficial. Promitem că revenim cu detalii în perioada următoare despre cum va funcționa aplicația, despre cum va arăta interfața", a continuat Andrei Ureche (Vandy). NFT-ul (non-fungible tokens) reprezintă o unitate de date stocate pe acest registru digital cunoscut ca blockchain. Inovația NFT-ului garantează originalitatea și unicitatea certificatului digital a unei creații. În luna martie a acestui an, a fost marcat și un record la nivel mondial, care dovedește avansul acestei tehnologii: o operă integral digitală (NFT), care aparține artistului Beeple, a fost vândută cu peste 69 milioane de dolari.


Indemnizația de 41,5% din salariul mediu brut rămâne în vigoare

Executivul a adoptat joi un proiect de ordonanță de urgență care completează OUG 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă. Potrivit documentului, este avută în vedere extinderea acordării indemnizației de 41,5% din câștigul salarial mediu brut și altor categorii de profesioniști. „În ședința de Guvern de astăzi (joi – n.r.) am aprobat o ordonanță de urgență de la Ministerul Muncii prin care extindem acordarea indemnizației pentru profesioniști de la 41,5% din câștigul salarial mediu brut și a altor persoane, respectiv celor care au realizat venituri înainte de instituirea stării de urgență în baza unor contracte de drepturi de autor și drepturi conexe. Indemnizația se va acorda numai acelor persoane care au beneficiat, pe perioada stării de urgență și/sau alertă, de indemnizația pentru întreruperea activității prevăzută de articolul 15, alineatul 4 din ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 ca și în cazul profesioniștilor definiți de Codul civil. Indemnizația pentru artiști se va acorda numai în cazul reducerii timpului de muncă și/sau a veniturilor, potrivit procedurii aprobată prin hotărârea Guvernului nr. 719/2020. Este o cerință, în special din mediul cultural, de a extinde plata acestor indemnizații și astăzi am făcut acest lucru”, a declarat Florin Cîțu, la finalul ședinței de joi a Guvernului.  El a adăugat că „acest lucru se extinde până la sfârșitul stării de alertă, trei luni după aceea”. Întrebat cât va primi net un beneficiar al acestei indemnizații, premierul a răspuns: „Asta depinde de fiecare. Nu am datele în acest moment”. La precizarea presei că ar fi vorba de 1.300 lei net, Cîțu a replicat: „Poate este un calcul foarte bun. Nu am calculele acestea la mine în acest moment pentru fiecare în parte”.

Ce spune Florin Cîțu despre introducerea unei taxe auto

Premierul Florin Cîțu a afirmat, joi, că nu este adeptul taxelor și nu dorește impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. ”Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-și cumpere mașini vechi”, a afirmat premierul. Premierul Florin Cîțu a fost întrebat, joi, despre taxa auto din PNRR și a afirmat: ”Acolo nu scrie taxă, ci măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează. Am fost foarte clar și în negocierile cu Comiia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu doresc taxe, chiar dacă este vorba despre taxă de mediu. Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-și cumpere mașini vechi”. Premierul afirmă că ”dacă crește ecomomia, românii bogați își vor cumpara mașini noi”. ”Sunt măsuri, nu trebuie să mergem direct la taxe (...) impunerea de taxe nu duce la scăderea poluării, a mai declarat premierul. Ministrul Proietelor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că măsurile de a reduce poluare sunt "parte din negociere" pentru ca România să primescă "fonduri multe pe rutier". El a vorbit despre o "politică de descurajare a înregistrării mașinilor vechi". "Nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei", a subliniat el.

WhatsApp va funcționa simultan pe mai multe dispozitive, inclusiv pe iPad

Cea mai populară aplicație de comunicare, WhatsApp, va putea rula în curând simultan pe mai multe device-uri, fără a mai fi nevoie de intermedierea telefonului. Mark Zuckerberg în persoană a anunțat că WhatsApp va oferi în curând posibilitatea folosirii aplicației pe mai multe dispozitive simultan. Asta spre deosebire de modul în care serviciul funcționa până acum pe PC-uri și tablete, unde totul traficul era trecut mai întâi prin aplicația de smartphone, care era și singura ce putea verifica identitatea utilizatorului. În viitoarea configurație, fiecare aplicație WhatsApp (de telefon, tabletă ori PC) va funcționa autonom, iar datele și conversațiile vor fi sincronizate între toate device-urile pe care utilizatorul le folosește pe un cont. Va exista și o limită pentru această facilitate - cel mult patru dispozitive vor putea fi folosite simultan pe un singur cont de WhatsApp. Cu aceeași ocazie, șeful Facebook a anunțat că, în curând, va exista o aplicație WhatsApp nativă de iPad. WhatsApp va extinde în viitorul apropiat și funcția de ștergere automată a mesajelor, pentru protejarea intimității. Pe lângă opțiunea actuală, care facilitează ștergerea automată a mesajelor la șapte zile după trimitere, utilizatorii vor avea și opțiunea ștergerii acestora imediat după trimitere. Ștergerea imediată va funcționa pentru mesaje scrise, precum și pentru imagini și clipuri video - toate acestea vor fi șterse automat, imediat după ce destinatarul le-a văzut. Nu există însă un termen clar pentru lansarea noilor facilități, tot ce a putut spune șeful Facebook fiind “în curând”.

HBO Max a lansat o versiune mai ieftină, dar cu reclame

La un an după lansarea HBO Max, serviciul american de streaming începe să ofere o versiune cu reclame, care costă mai puțin decât varianta inițială. HBO Max și-a lansat versiunea cu reclame, anunțată oficială cu câteva luni înainte. Aceasta este disponibilă în Statele Unite pentru 10 dolari pe lună. Față de varianta inițială, lipsită de reclame, noua versiune costă cu 5 dolari mai puțin. În același timp, HBO derulează și o promoție, care reduce prețul cu 15% pentru cei care-l plătesc anticipat pe un an întreg. Cei care se abonează la noua versiune vor trebui să urmărească 4 minute de reclame pe oră, ceea ce nu sună așa rău comparativ cu timpii de reclame de la TV. De altfel, HBO spune că va avea cea mai puțină reclamă și dintre toate serviciile de streaming care folosesc acest model de business. Companiile care vor cumpăra reclame pe HBO Max vor putea “acapara” secțiuni întregi ale serviciului, unde va fi vizibil doar propriul brand. Reclamele nu reprezintă singura diferență dintre cele două versiuni de HBO Max. Serviciul cu reclame va avea și alte limitări - calitatea maximă va fi 1080p, iar abonații nu vor avea acces la filmele noi în ziua în care acestea sunt lansate în cinematografe.

Apple va trece la un program de muncă hibrid

Programul post-pandemic de lucru al Apple păstrează două zile de muncă de acasă pe săptămână pentru angajații companiei. Angajații Apple au primit pe mail, direct de la CEO-ul Tim Cook, planurile companiei privind programul de lucru valabil din toamnă, când deja mulți dintre aceștia vor fi vaccinați, iar transmiterea virusului nu va mai fi o problemă. Astfel, începând din septembrie, angajații Apple vor veni la birou trei zile pe săptămână și vor putea lucra de acasă în alte două zile. Cei care nu vor să lucreze deloc de acasă, nu vor fi opriți să vină în fiecare zi la birou. Lunea, marțea și joia vor fi zilele în care angajații companiei vor trebui să lucreze de la birou. Aceștia vor putea, dacă vor, să lucreze de acasă miercurea și vinerea. Excepție de la noile reguli vor face echipele care trebuie să lucreze împreună și care vor reveni la programul de cinci zile pe săptămână la birou. Apple rămâne una dintre cele mai conservatoare companii de tehnologiei când vine vorba de flexibilitatea programului de lucru. Google, dar mai ales Facebook și Twitter, au permis unei mari părți a angajaților să lucreze de acasă pe termen nelimitat.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 1,52%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut joi de la 1,53% la 1,52%, potrivit datelor publicate de instituție. Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 1,65%. Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, în ședința din 12 mai 2021, menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25 la sută pe an. BNR a mai decis menținerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75 la sută pe an și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75 la sută pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al BNR a decis păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. Valoarea IRCC, aferentă perioadei aprilie-iunie 2021, este de 1,67%, în declin față de nivelul de 1,88% aferent primului trimestru. IRCC se aplică împrumuturilor acordate populației după luna mai a anului 2019, data la care a fost înlocuit ROBOR în contracte.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.