Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: România se află pe locul cinci în topul restanțelor ipotecare ale populației din UE

Ziarul de Vrancea
29 mai 2018 530 vizualizări

Aproape 20% din populația țării înregistrează restanțe mai mari de 90 de zile la plata creditelor ipotecare, chirie sau facturilor de utilități

România se află pe locul cinci în topul țărilor din UE la arieratele cu ipoteca (plăți restante mai mari de 90 de zile), cu 19,7% din populația țării, pe primul loc situându-se Grecia cu 47,9%, urmată de Bulgaria, cu 34,2%, și de Cipru, cu 26,6%, arată un raport publicat marți de Eurostat. Aproape jumătate (47,9%) din populația Greciei a înregistrat arierate cu ipoteca, chirie, facturi de utilități sau de închiriere în 2016. Aproximativ o treime din populația din Bulgaria (34,2%) și peste un sfert în Cipru (26,6% ) și Croația (26,4%) au fost, de asemenea, în arierate de acest tip, urmate de România cu 19,7%. La capătul opus al scalei, jumătate (14 din 28) din statele membre au precizat că mai puțin de 10% din populația lor au fost în arierate cu ipoteca sau chiria, facturi de utilități sau de închiriere. Cele mai mici proporții au fost de 5% în Țările de Jos, 4,4% în Republica Cehă și 4,2% în Germania. În 2016, 10,4% dintre europeni se aflau în arierate cu ipoteca, chiria sau alte elemente, cum ar fi facturile de utilități sau plățile în rate, care în mod obișnuit sunt plătite în rate lunare. Cu alte cuvinte, una din zece persoane din UE a avut astfel de datorii restante și a întârziat plățile în 2016. Atunci când se referă la arieratele pentru plățile ipotecare sau de închiriere, proporția a fost de 3,5% în UE, iar rezultatele raporturlui arată că persoanele care trăiesc în gospodării cu copii dependenți de veniturile părinților (4,8%) aveau de două ori mai multe șanse să se confrunte cu această situație față de cele fără copii dependenți (2,3%). Referitor la cota populației care se află în arierate cu ipoteci sau plăți de închiriere, excluzând facturile de utilități sau plățile în rate, cel mai mare procent din Uniunea Europeană a fost înregistrat în Grecia, unde 15,3% din totalul populației avea datorii restante acest tip în 2016, acest procent fiind considerat mai mare decât în oricare alt stat membru al UE. Cea mai mare proporție a europenilor care se află în arierate cu ipioteci sau plăți de închiriere, excluzând facturile de utilități sau plățile de cumpărare în rate, a fost înregistrată în Cipru (8,6%), urmată de Spania și Franța (cu 5,2%), Ungaria (5,1%), Finlanda (4,9%) și Italia (4,2%). În schimb, procentul populației cu arierate a fost sub 2% în șapte state membre ale Uniunii Europene: Estonia (1,8%), Germania (1,6%), Irlanda și Lituania (ambele 1,4%), Croația și Polonia România (0,9%). Dae „aceste niveluri scăzute pot fi parțial legate de micul procent din populație care a avut o ipotecă sau care a închiriat la prețuri de piață, indicând faptul că ei și-au plătit deja ipoteca sau nu plăteau chirie la prețurile pieței”, notează autorii studiului. În comparație cu anul 2008, procentul populației care se afla în urmă cu plățile ipotecare sau chirii în 2016 aproape s-a triplat în Grecia, de la 5,5% la 15,3%, în timp ce acesta s-a dublat în Cipru (de la 3,4% în 2008 la 8,6% în 2016 ), precum și în Luxemburg (de la 1,1% la 2,7%) și Polonia (de la 0,6% la 1,3%). Cu toate acestea, pentru Luxemburg și Polonia, ponderea globală a celor arierate rămâne scăzută în comparație cu alte state membre ale UE, mai arată datele Eurostat.

Kaufland raportează vânzări de peste 10 miliarde de lei

u Kaufland România a anunțat creșterea salariului minim al lucrătorilor comerciali la suma de 2.800 de lei brut cu tichete de masă, ceea ce reprezintă cu peste 60% mai mult decât salariul minim în România. Compania de retail Kaufland a obținut în 2017 o cifră de afaceri de 10,09 miliarde de lei și a dublat bugetul pentru investiții în 2018, la 200 de milioane de euro, arată un comunicat transmis marți de retailer. „Și în 2017, Kaufland s-a numărat printre cei mai importanți contribuabili la bugetul de stat al României, direcționând o sumă de peste 680 de milioane de lei”, se arată în comunicat. Compania are în prezent o rețea de 119 hipermarketuri și a încheiat anul 2017 cu un total de 117 magazine. „În cursul anului trecut, Kaufland România a investit peste 700 de milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine, iar pentru anul 2018 a dublat bugetul de investiții în expansiune și modernizare, la peste 200 de milioane de euro și pregătește deschiderea a 10 noi magazine, inclusiv în orașe de dimensiuni mici”, menționează retailerul. ,,Ne dorim să oferim un loc unde să te simți bine să îți petreci timpul și credem că am devenit mai mult decât un magazin - un adevărat partener al comunității. Alegem să fim responsabili și să construim în continuare pentru România”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România. Anul trecut, compania a lansat prima rețea de grădini urbane comunitare, amplasate pe acoperișurile sau în exteriorul magazinelor sale și în școli. De asemenea, compania a inaugurat Raftul Românesc, primul program național pentru mai multă carne de porc românească la raft, prin care preia producția de la peste 50% dintre micii fermieri români. Tot în 2017, compania și-a reinventat identitatea vizuală și a introdus concepte noi de galerii comerciale, precum Open Mall, Food Court sau magazine cu pereți din sticlă. Peste 15.000 de români lucrau la Kaufland, în medie, de-a lungul anului trecut (plus 7% față de 2016), compania fiind cel mai mare angajator privat din țară și deținător al certificatului Top Employer, acordat de un institut internațional. Anul trecut, Kaufland România a anunțat creșterea salariului minim al lucrătorilor comerciali la suma de 2.800 de lei brut cu tichete de masă, ceea ce reprezintă cu peste 60% mai mult decât salariul minim în România, acordând beneficii precum asigurare de sănătate și zile de concediu de odihnă în plus. Compania precizează că va continua să sprijine comunitatea și să crească parteneriatele cu producătorii locali. În prezent, peste 70% din furnizorii Kaufland România sunt români. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. În 2017, Kaufland România a primit pentru a doua oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață.

Managerii se așteaptă la o creștere a activității în construcții, comerț și servicii

Directorii firmelor din România se așteaptă la un avans al activității în construcții, comerțul cu amănuntul și servicii până în luna iulie, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). Soldul conjunctural indică percepția managerilor asupra dinamicii unui fenomen, care nu trebuie confundată cu ritmul creșterii sau scăderii unui indicator statistic. Soldul conjunctural procentual este obținut ca diferență între procentajul managerilor care au ales varianta pozitivă a fenomenului și procentajul celor care au indicat varianta negativă. În industria prelucrătoare, managerii preconizează, pentru următoarele trei luni, o creștere moderată a volumului producției (sold conjunctural plus 14%). Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se va înregistra tendință de creștere accentuată (sold conjunctural plus 47%), în timp ce, pentru activitatea de fabricare a produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice se va înregistra scădere (sold conjunctural -27%). Referitor la numărul de salariați se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de plus 4% pe total industrie prelucrătoare. Pentru prețurile produselor industriale se prognozează creștere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural plus 10%). În activitatea de construcții, managerii estimează, pentru următoarele trei luni, o creștere a volumului producției (sold conjunctural plus 29%). Managerii estimează creștere moderată a numărului de salariați (sold conjunctural plus 9%). În ceea ce privește prețurile lucrărilor de construcții se preconizează creștere a acestora (sold conjunctural plus 18%). În sectorul comerț cu amănuntul managerii au estimat pentru următoarele trei luni, tendință de creștere a activității economice (sold conjunctural plus 25%). Volumul comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unitățile comerciale va înregistra creștere (sold conjunctural plus 21%). În plus, angajatorii prognozează pentru următoarele trei luni relativă stabilitate a numărului de salariați (sold conjunctural plus 5%). Pentru următoarea perioadă, managerii societăților comerciale estimează creștere a prețurilor de vânzare cu amănuntul (sold conjunctural plus 28%). Cifra de afaceri din zona serviciilor, potrivit estimărilor managerilor, va cunoaște creștere în următoarele trei luni (sold conjunctural plus 17%). În sectorul de servicii se estimează creștere moderată a numărului de salariați (sold conjunctural plus 7%). Conform opiniei managerilor, prețurile de vânzare sau de facturare ale prestațiilor vor avea tendință de creștere moderată (sold conjunctural plus 7%).

Amazon a depășit Microsoft în topul celor mai valoroase brand-uri

Amazon a urcat pe locul al treilea în ediția din 2018 a topului BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri, depășind Microsoft, în timp ce Google și Apple s-au menținut pe prima, respectiv a doua poziție, potrivit raportului realizat de Kantar și WPP. Valoarea brandului liderului Google a crescut cu 23%, la 302,1 miliarde de dolari, iar cea a brandului Apple cu 28%, la 300,6 miliarde de dolari. Amazon a reușit să depășească Microsoft și să urce pe loculul al treilea la nivel global cu o creștere de 49% a valorii brandului, la 207,6 miliarde de dolari. Microsoft s-a plasat astfel pe poziția a patra, cu o valoare a brandului de aproximativ 201 milioane de dolari, în timp ce giantul chinez Tencent din sectorul tehnolgiei a urcat pe de locul opt ocupat anul trecut pe poziția a cincea, cu o creștere de 65% a valorii brandului, la 179 de miliarde de dolari. În industria auto, Toyota și-a păstrat titlul de cel mai valoros brand auto din lume, pentru al șaselea an, în timp ce Mercedes-Benz (plus 9% la 25,7%) a devansat BMW (plus 4%, la 25,6 miliarde dolari) și a urcat pentru prima oară pe locul al doilea în acest clasament. Valoarea brandului Toyota a crescut cu 5%, la aproape 30 de miliarde de dolari, datorită cererii puternice de SUV-uri în Europa și Statele Unite. În acest timp, Tesla și-a majorat valoarea brandului cu 60% și a ocupat locul opt la categoria auto, foarte aproape de Audi, ocupanta poziției a șaptea. Cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt în ordine Google, Apple, Amazon, Microsoft, Tencent, Facebook (plus 25% la 162,1 miliarde dolari), Visa, McDonald’s (plus 29% la 126 miliarde dolari), Alibaba (plus 92% la 113,4 miliarde dolari) și AT&T (-7% la 106,7 miliarde dolari). Raportul ia în considerare valoarea celor mai importante branduri și oferă informații despre potențialul brandurilor puternice. Valoarea totală a brandurilor incluse în topul BrandZ din acest an este de 4.400 de miliarde de dolari, după o creștere record de 21%, echivalentă cu o creștere de aproape 750 de miliarde de dolari. Brandurile din sectorul tehnologiei cum sunt Amazon, Alibaba și eBay domină nu doar secțiunea de retail ci și BrandZ Global Top 100, în care reprezintă peste jumătate din valoarea topului.

Euro crește spre 4,64 lei, la cel mai mare nivel din ultimele trei săptămâni

Banca Națională a României (BNR) a anunțat marți un curs de referință de 4,6397 lei/euro, în creștere cu 0,24% față de nivelul atins vineri, cel mai mare nivel din 10 mai. Dolarul a ajuns la 4,0284 lei, cel mai ridicat nivel din iulie 2017. Consiliul de Administrație al BNR a anunțat, în 7 mai, creșterea ratei dobânzii de politică monetară de la 2,25% la 2,50% pe an. Vineri, euro a crescut la 4,6288 lei. Marți, euro a atins valoarea de 4,6397, cel mai mare nivel din 10 mai, când a fost tot 4,6397 lei. Dolarul american, cotat indirect în piața românească prin raportare la paritatea euro/dolar, s-a apreciat de la 3,9524 lei la 4,0284 lei. Acesta este cel mai mare nivel din 6 iulie 2017, când a fost 4,0365 lei. Cursul francului elvețian a crescut de la 3,9799 lei la 4,0430 lei. Acesta este cel mai mare nivel din 2 martie, când a fost 4,0451 lei. Prețul gramului de aur a crescut de la 165,7899 lei la 169,0228 lei. Acesta este cel mai mare nivel din 26 aprilie 2017, când a fost 169,2055 lei.

O aplicație lansată de români în Spania va ajunge și în țară

Floca este o aplicație de friending și chat around, dezvoltată de o companie de tehnologie din Iași, lansată luna aceasta în Madrid, iar în prima săpămână a adunat peste 50.000 de utilizatori, urmând ca în iunie să fie lansată și în România, arată un comunicat transmis marți de companie. În ceea ce privește piața din Spania, Floca urmărește până la finalul anului peste 100.000 de utilizatori activi lunar, aplicația urmând să fie lansată în luna iunie și în România. Dezvoltatorii urmăresc să atingă peste 10.000 de utilizatori activi în prima lună de la lansare. Aplicația de Friending a fost dezvoltată de Inovatie Alia, o companie de tehnologie din Iași, iar denumirea aplicației reprezintă un acronim care reunește funcțiile principale ale aplicației: Friends Location & Chat Around. „Programul ușurează interacțiunea între utilizatori prin intermediul funcției de chat și de localizare. Mai exact, un utilizator poate intra în contact cu alții utilizatori din proximitate prin intermediul GPS-ului de pe telefon, având posibilitatea în același timp să inițieze discuții fără niciun fel de filtru sau barieră”, arată comunicatul.

Indicele Robor la trei luni a ajuns la un nou record

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 2,82%, cel mai mare nivel din octombrie 2014 până în prezent, potrivit datelor publicate marți de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Vineri, indicele a stagnat la 2,79%. Nivelul atins marți este cel mai mare din 14 octombrie 2014, când a fost 2,89%. Indicele a crescut accelerat începând din 13 aprilie, când a atins nivelul de 2,07%. Totodată, indicele Robor la șase luni a crescut marți la 2,95%, cel mai mare nivel din 10 octombrie 2014, când a fost tot 2,95%. BNR a anunțat, în 7 mai, creșterea ratei dobânzii de politică monetară de la 2,25% la 2,50% pe an.

Volkswagen va deschide trei fabrici noi în China

Grupul Volkswagen va deschide trei fabrici noi în China, împreună cu partenerul său local FAW, datorită cererii de SUV-uri și vehicule electrice, intensificând astfel eforturile de a-și menține poziția de lider pe cea mai mare piață auto din lume, potrivit unui articol Bloomberg preluat de Automotive News. Producătorul auto german a inaugurat deja, luni, o unitate de producție în Qingdao, iar alte două fabrici vor fi înființate în Tianjin și Foshan. Fabricile își vor concentra producția pe SUV-uri și vehicule electrice, acestea fiind segmentele cu cel mai ridicat ritm de dezvoltare de pe piața auto chineză. VW se află printre producătorii auto care își extind producția locală de SUV-uri și vehicule electrice, chiar dacă China relaxează accesul pe piață prin reducerea tarifelor pentru importuri. Grupul german și-a majorat producția din China cu 13% în primele patru luni ale anului, la 1,34 de milioane de vehicule, în principal cu ajutorul modelelor fabricate prin intermediul a două companii mixte. VW intenționează că comercializeze la nivel global un crossover compact dezvoltat împreună cu SAIC, celălalt partener al său din China


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.