Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: “România se află pe locul 9 în topul mondial în ceea ce privește antreprenoriatul feminine”

Ziarul de Vrancea
4 mar 2020 730 vizualizări

Așa arată studiile prezentate de către președintele Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin, Cristina Chiriac, la Gala "Women in Economy 2020"

România se află pe locul 9 în topul mondial în ceea ce privește antreprenoriatul feminin precum și între primele 10 confederații de antreprenoriat feminin din Uniunea Europeană, a afirmat, miercuri, președintele Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin, Cristina Chiriac, la Gala "Women in Economy 2020". "În seara acesta vom vorbi de lucruri pozitive, mai puțin de lucruri negative. Și vestea bună este că România, prin tot ceea ce înseamnă antreprenoriat feminin, se află în primele topuri din Uniunea Europeană. Cu alte cuvinte suntem în primele 10 confederații de acest gen din Uniunea Europeană. Și mai mult decât atât, grație demersurilor pe care noi le-am intensificat în ultimii 10 ani de zile, România la ora actuală se află pe locul 9 în topul mondial în ceea ce privește antreprenoriatul feminin", a spus Cristina Chiriac. Ea a menționat că în ultimii 10 ani a "făcut un pariu" cu tot ceea ce înseamnă societatea românească, iar pariul este acela de a construi o unitate patronală și de a iniția proiecte care să ridice și în dezbaterea națională subiecte importante. Cristina Chiriac a menționat că un asemenea subiect îl constituie deficitul forței de muncă. "Am inițiat alături de Federația Patronală pentru Petrol și Gaze în septembrie 2019 mișcarea pe care noi am intitulat-o "Pactul pentru muncă" și de atunci în fiecare zi ni se alătură alți antreprenori, atât din țară cât și din străinătate, care militează și alături de care încercăm să găsim soluții pentru diminuarea acestui deficit al forței de muncă", a declarat Cristina Chiriac. Un alt proiect menționat a fost cel al educației antreprenoriale, respectiv încheierea unui acord cu Ministerul Educației și Cercetării pentru a introduce opțional, încă din ciclul gimnazial a orei de antreprenoriat. Ea a încheiat cu o parafrază din Ștefan cel Mare și a afirmat că "România antreprenorială există, nu este a mea, nu este a voastră, dar este a copiilor, copiilor noștri și avem datoria morală să facem ceva pentru ei". Miercuri seara, în cadrul Galei Women in Economy 2020 este premiată excelența în business. Gala este la a doua ediție și continuă seria inițiativelor organizate de CONAF, prin care se celebrează performanța, fără a ocoli problemele și temele sensibile din economia românească.

Cîțu: Mă aștept ca efectele economice ale COVID-19 să fie minime

u "deja instituțiile internaționale estimează o creștere economică mai mică la nivel global în 2020 cu aproximativ jumătate de punct procentual”, susține ministrul interimar al Finanțelor și premierul desemnat

Efectele economice ale coronavirusului ar putea să fie minime, dacă autoritățile iau măsuri rapide în acest sens, a scris joi, pe Facebook, Florin Cîțu, ministrul interimar al Finanțelor și premier desemnat, care a subliniat că este vorba despre părerea sa personală. "Politica fiscală "to the rescue"! (opinie personală!!!) Cum ar trebui să răspundă politicile economice, fiscală și monetară, șocului economic rezultat de pe urma epidemiei COVID-19? Răspunsul este direct legat de canalul prin care se transmite acest șoc în economie. Este un șoc care se transmite pe partea ofertei sau un șoc care se transmite pe partea cererii? Ambele?", a arătat Cîțu. El a analizat pe rând ambii indicatori. "Dacă impactul este transferat în economie pe partea ofertei, asta înseamnă o reducere a producției. Oamenii stau acasă și producția se oprește. Am văzut acest efect în China unde în primul trimestru datele arată recesiune. Producția scăzută înseamnă în scurt timp prețuri mai mari și tot pe termen scurt inflație", a susținut el. Pe de altă parte, dacă impactul este transferat în economie pe partea cererii atunci vedem pe termen scurt o reducere a cererii, oamenii nu mai ies din casa și nu mai consuma bunuri și servici (după ce au acumulat provizii). Asta înseamnă pe termen scurt o reducere a prețurilor, o creștere a stocurilor și în final reducerea producției, a scris Cîțu pe rețeaua de socializare. O primă concluzie a economistului este că, în ambele cazuri, producția scade, ceea ce înseamnă o creștere economică mai mică. "Deja instituțiile internaționale estimează o creștere economică mai mică la nivel global în 2020 cu aproximativ jumătate de punct procentual. De aceea primul răspuns a venit din partea băncilor centrale care au redus ratele dobânzilor. Prin această măsură se introduce lichiditate în sistemul economic (ajută cererea) și scad costurile de producție. Dar ajunge? Este cea mai bună măsură?", s-a întrebat premierul desemnat. Din punctul său de vedere, deși este o măsură foarte bună, nu este suficientă. "Având în vedere că ne confruntăm la nivel global cel mai probabil cu un șoc pe partea ofertei, este nevoie atât de politica monetară cât și de politica fiscală pentru a atenua efectele economice ale coronavirus. Dar politica fiscală poate acționa mult mai direct în susținerea producției pe termen scurt atât cu resurse, dar și cu instrumente. În același timp politica fiscală este cea mai potrivită pentru a susține măsurile implementate de Ministerul Sănătății pentru a reduce amploarea epidemiei de coronavirus, dar și pentru tratarea pacienților", a continuat ministrul desemnat al Finanțelor. În opinia sa, ne confruntăm cu o situație diferită față de acum 10 ani. "În 2008/2009 politica monetară avea instrumentele potrivite. Astăzi politica fiscală este chemată să susțină creșterea economică pentru că are cel mai direct impact (vezi comunicat Eorogrup ieri). Am spus-o și o repet. România are și resursele și instrumentele fiscale pentru a face fața fără nicio problema acestui șoc. Am fost precauți, am luat în calcul mai multe scenarii și acum se vede", a arătat Cîțu. Potrivit acestuia, există un alt efect al șocului pe partea de ofertă care va face ca economia globală să-și revină rapid. Companiile vor investi masiv în tehnologie de producție în perioada următoare. "Mă aștept că efectele economice ale COVID -19 să fie minime în condițiile unui răspuns rapid al politicilor fiscale (după răspunsul politicii monetare). Combinația politică fiscală și investiții în tehnologie vă recupera integral în partea a doua anului pierderea suferită la nivel global în primul trimestru. Cheia este să răspundem rapid! Până acum România a răspuns foarte bine și se vede", a concluzionat el.

Fiat Chrysler a prezentat la Milano versiunea electrică a mașinii de oraș Fiat 500

u compania a sfidat temerile provocate de coronavirus

Fiat Chrysler a prezentat miercuri, la Milano, versiunea electrică a mașinii de oraș Fiat 500, sfidând temerile provocate de epidemia de coronavirus, în încercarea de a ajunge din urmă producătorii concurenți, transmite Reuters. Prezentarea, care ar fi trebuit inițial să aibă loc la Geneva Motor Show, eveniment anulat din cauza coronavirusului, a fost organizată la Milano, un caz rar având în vedere că evenimentele cu public numeros au fost descurajate de autorități în cea mai mare partea a nordului italiei, unde are loc cea la gravă epidemie de coronavirus din Europa. În condițiile în care școlile, universitățile și muzeele sunt închise, iar cafenelele sunt obligate să închidă devreme de aproape două săptămâni, atmosfera din capitala financiară a Italiei este sumbră, orașul aflându-se la numai 60 de kilometri de epicentrul epidemiei, unde 11 orașe au fost izolate de restul lumii. ”Suntem aici pentru a arăta că FCA rămâne alături de Milano și Italia”, a declarat Olivier Francois, șeful brandului Fiat și directorul de marketing al grupului Fiat Chrysler Automobile, în fața unui număr restrâns de jurnaliști, înaintea unei conferințe de presă organizată la muzeul de design din Milano, unde scaunele au fost amplasate la o distanță de un metru unul de celălalt, pentru a respecta cerințele autorităților din domeniul sănătății. ”Această mașină nu privește spre 2020 ci spre următorul deceniu”, a adăugat Francois. După anularea salonului de la Geneva, majoritatea companiilor au recurs la organizarea unor evenimente virtuale pentru a-și prezenta cele mai recente modele. Modelul original 500, lansat la sfârșitul anilor 50 și cunoscut sub numele de “Cinquecento”, a devenit rapid un simbol al designului urban italian. Versiunea electrică 500 (BEV), care face parte dintr-un plan anunțat în 2018 pentru investiții de 5 miliarde de euro în Italia, până în 2021, este primul pas major al grupului pe segmentul automobilelor electrice. Potrivit FCA, prețul de vânzare pentru versiunea cabrio va fi de 37.900 de euro în italia, excluzând stimulentele oferite de guvern. Compania a precizat că vor urma și versiuni mai ieftine. Un automobil 500 pe benzină are un preț de pornire de 16.000 de euro. Între automobilele concurente se află Mini Cooper SE, care are în Italia un preț de bază de 33.900 de euro, și mașina e-208 a Peugeot, al cărei preț pornește de la 33.600. Cu o automomie de 320 de kilometri, noul model 500 BEV va fi o mașină total diferită, cu 6 centimetri mai lungă, 6 centimetri mai lată și cu 2 centimentri mai înaltă decât versiunea pe benzină. Mașina va fi produsă la fabrica Mirafiori a FCA din Torino. Vânzările vor începe în luna iulie, inițial în Europa, iar FCA speră că vândă 80.000 de automobile pe an, la capacitate maximă. FCA intenționează să ajungă la 12 automobile electrice în flota sa, până în 2021, acestea urmând să includă vehicule hibride și total electrice, mașini noi și versiuni electrice ale celor existente, și vehicule comerciale ușoare. Producătorul auto italo-american a început la începutul acestui an să vândă versiuni hibride ale automobilului 500 și Fiat Panda.

Costul orar al forței de muncă, în creștere cu peste 12%

Costul orar al forței de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat în trimestrul IV 2019 o rată de scădere de 0,27% față de trimestrul precedent și o rată de creștere de 12,03% comparativ cu același trimestru din 2018, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică (INS). Astfel, în trimestrul IV din 2019 costul orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) a crescut în majoritatea activităților economice comparativ cu trimestrul precedent. Cele mai semnificative creșteri ale costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-au regăsit în tranzacții imobiliare (7,75%), construcții (6,94%), transport și depozitare (5,94%), intermedieri financiare și asigurări (5,69%), informații și comunicații (5,35%). Față de trimestrul III 2019, cea mai mare scădere a costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-a înregistrat în învățământ (-27,85%), ca urmare a creșterii timpului efectiv lucrat față de trimestrul precedent (fenomen caracteristic acestei activități în trimestrul al IV-lea al fiecărui an, cauzat de reînceperea anului școlar). La o distanță considerabilă, cu scăderi mai relevante ale costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-au situat și activitățile de spectacole, culturale și recreative (-3,49%), administrația publică (-2,77%), respectiv industria extractivă (-2,27%). Față de trimestrul anterior, componenta cheltuielilor directe (salariale) cu forța de muncă a scăzut cu 0,29%, iar componenta cheltuielilor indirecte (non-salariale) a crescut cu 0,11%. Comparativ cu același trimestru al anului precedent, costul orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) a crescut în toate activitățile economice. Cele mai mari creșteri ale costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-au regăsit în activitățile de învățământ (21,00%), ca efect al aplicării prevederilor legale), respectiv în construcții (19,85%), hoteluri și restaurante (15,49%) și activități profesionale, științifice și tehnice (14,18%). Cele mai mici creșteri ale costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-au înregistrat în sănătate și asistență socială (6,10%), respectiv industria extractivă (6,16%).

O companie din cinci utilizează în România soluții informatice de Business Intelligence

O companie din cinci, activă și performantă în economia din România, utilizează instrumente de Business Inteligence, în timp ce majoritatea apelează excesiv la resursa umană și materială pentru a analiza un volum imens de date despre activitatea lor, generat de raportările clasice, relevă o analiză de specialitate, publicată joi. Soluțiile Business Intelligence reprezintă un set de aplicații software și tehnologii destinate colectării, gestionării și analizării informatiilor provenite din diferite sisteme de gestiune a afacerii sau din alte baze de date, care ajută companiile să deruleze afaceri în mod inteligent. Aceste aplicații se pot conecta la aproape orice sursă de date din companie, inclusiv la sisteme simple de contabilitate sau fișiere excel. De asemenea, pot arăta direcția unui business, permit depistarea trendurilor și problemelor imediat ce apar. Potrivit statisticii Cyberpro Consulting, mai puțin de 20% dintre companiile mari și medii active în România folosesc instrumente de Business Intelligence, care le ajută să fie eficiente și profitabile, și mai ales să se adapteaze rapid modificărilor din piață. Practic, raportat la un număr de aproximativ 11.000 de companii cele mai performante din economie, înregistrate ca mari și medii, numai una din cinci folosește, în prezent, instrumente de Business intelligence. "În lipsa investițiilor în soluții informatice adecvate, restul companiilor folosesc excesiv resursa umană și materială pentru a analiza un volum imens de date despre activitatea lor, generat de raportările clasice, care le răspund la întrebarea "ce s-a întâmplat", dar nu le arată și "de ce". Astfel de rapoarte nu îi susțin pe manageri să ia decizii documentate, rapide și corecte pentru business-ul lor, existând de multe ori riscul ca instinctul și presupunerea să îi ghideze în luarea unor măsuri", notează realizatorii studiului. Conform sursei citate, 60& dintre companiile care folosesc Business Intelligence sunt reprezentanțe ale unora din străinătate, în timp ce în 10% din cazuri managerii lor au aflat despre instrumente din presa străină sau de la alți antreprenori, ori din prezentările furnizorilor de soluții IT (20%). "Practica arată că marile companii alocă anual 2-5% din cifra de afaceri pentru investiții în instrumente de Business Intelligence și 10-15%, o dată la 5-7 ani, în schimbări majore de aplicații. Rezultatele, potrivit unor studii internaționale, se concretizează în creșterea veniturilor cu o treime, a eficienței operaționale cu 25% și a avantajului competitiv cu 10% în următorul an", se arată în concluziile raportului.

Twitter testează propria versiune de Stories

La mai mulți ani de când Snapchat a lansat formatul Stories, iar Facebook l-a copiat în toate produsele sale, Twitter pregătește propria variantă a formatului efemer. Twitter a început să testeze în cadrul rețelei sale sociale un nou tip de postări care arată și funcționează izbitor de asemănător cu deja foarte popularul format Stories, care se bucură de un mare succes în special pe Instagram. Noul format, pe care Twitter îl numește Fleets, este afișat tot în partea de sus a ecranului și dispare tot după 24 de ore. Cel puțin în versiunea care este testată acum doar în Brazilia, Fleet-urile nu suportă interacțiuni - utilizatorii nu pot da like, nu pot comenta și nu pot da share. Clipurile vor fi limitate în momentul lansării la 2 și 20 de secunde sau cel mult 512MB pentru utilizatorii obișnuiți. Publicațiile, pe de altă parte, vor putea posta filmări de până la 10 minute. Ordinea afișării Fleet-urilor va fi stabilită de un algoritm care va lua în calcul mai multe elemente precum prospețimea postării și relația dintre utilizatori - vor fi prioritizate postările celor care se urmăresc reciproc. Testarea va dura câteva luni, astfel că noul format va fi disponibil pentru toți utilizatorii cel mai devreme în vară.

Facebook are un nou instrument pentru depistarea conturilor false

Facebook are un nou instrument pentru depistarea conturilor false, bazat pe învățarea mecanică. Cu ajutorul acestui instrument, gigantul american a eliminat anul trecut 6,6 miliarde de conturi false. Mulți ani, Facebook nu a luat nicio măsură împotriva conturilor false, nevăzând o problemă în faptul că cineva vrea să aibă mai multe conturi. Abia când au început să ia amploare campaniile de dezinformare și spam a devenit evident rolul acestor conturi în propagarea minciunilor și a înșelătoriilor. Sub presiunea autorităților și criticat din toate părțile, Facebook a început în ultima vreme să ia măsuri împotriva conturilor false. Însă, pentru a depista conturile false folosite în acest gen de campanii, sunt necesare instrumente eficiente, capabile să le identifice automat pe baza anumitor tipare de comportament. Aici intervine învățarea mecanică, cu care Facebook lucrează de mai mulți ani. Învățarea mecanică este folosită de instrumentele cu care gigantul american depistează conturile false. Cu un astfel de instrument, anunță Facebook, au fost eliminate anul trecut 6,6 miliarde de conturi false. În afară de acestea, au fost blocate din fașă milioane alte tentative de creare a conturilor false. Tehnologia folosită se numește Deep Entity Classification. Acesta folosește învățarea mecanică și evaluează comportamentul tuturor utilizatorilor și felul în care aceștia interacționează pentru a deosebi conturile false de cele reale.

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 2,87%, cel mai mic nivel din ianuarie 2019 până în prezent, potrivit datelor publicate, joi, de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni a ajuns la cel mai mic nivel din iunie 2018 până în prezent. Joi, ROBOR la 3 luni a scăzut de la 2,89% la 2,87%, cel mai mic nivel din 16 ianuarie 2019, când a fost 2,87%. Totodată, ROBOR la 6 luni a scăzut de la 3,04% la 3,01%. Acesta este cel mai mic nivel din 13 iunie 2018, când a fost 3,00%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care va înlocui ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia, pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2 2019.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.