Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: “Revoluție” la Ministerul de Finanțe

Ziarul de Vrancea
20 mai 2020 626 vizualizări

 Ministerul de Finanțe anunță că persoanele se pot înregistra în Spațiul Privat Virtual prin sistem video

Ministerul de Finanțe anunță că persoanele se pot înregistra în Spațiul Privat Virtual prin sistem video și, în plus, 30 de impozite și contribuții se pot plăti cu cardul bancar, prin interconectarea cu ghiseul.ro. Sistemele sunt gata, dar vor fi funcționale după ce Ordinul ministrului va fi publicat în Monitorul Oficial. "Persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual vor putea face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro, soluție care va permite achitarea a peste 30 de impozite și contribuții. Totodată, Ministerul Finanțelor Publice implementează înrolarea în SPV cu ajutorul identificării în sistem video a persoanelor sau reprezentanților unor companii sau entități fără personalitate juridică", a anunțat Ministerul de Finanțe. În spațiul virtual, la accesarea serviciului “Plata obligațiilor fiscale”, se va afișa pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se dorește plata. În cazul persoanelor care se autentifică în SPV cu NPOTP (nume, parola și OTP), în listă apare doar CNP-ul titularului de cont. La apăsarea butonului „Afișare obligații restante, se afișează lista obligațiilor ce pot fi plătite prin platforma ghiseul.ro, și care cuprinde peste 30 de poziții, de la impozitul pe venituri, la contribuții, accize colectate și până la plata unor penalități.  La apăsarea butonului „Plătește”, utilizatorul va fi direcționat către serviciul de plată online al platformei ghiseul.ro, unde are de bifat căsuța „Aprob plata și sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare” și butonul „Plateste”. Din această pagină nu mai există posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.  "În același timp, populația va avea opțiunea să se înregistreze online în SPV printr-o verificare video în baza documentelor transmise și/sau informațiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal", arată ministerul. Dacă informațiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entității fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informațiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informațiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opțional rezultă că acestea conțin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa personală de e-mail, în termen de cinci zile de la înregistrare, cu privire la completarea informațiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghișeu ori prin identificare vizuală online. În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, organul fiscal inițiază procesul de recunoaștere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calității atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât și entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de e-mail, completate în cererea de înregistrate, în termen de cinci zile de la înregistrare, ai arată ministerul. După aprobarea cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul utilizează sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată. În această situație, persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul ANAF selectând data și ora la care este disponibilă pentru a fi inițiată procedura de identificare vizuală online. În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii și se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personală de e-mail.

În ce condiții vor românii să meargă pe Litoral

cel mai important criteriu în funcție de care turiștii își vor alege sejurul pe litoral îl reprezintă măsurile speciale luate de hotelieri

Peste 78% dintre românii care au participat la un sondaj în luna mai vor să revină pe litoralul românesc în această vară, în ciuda contextului actual, însă vor ca hotelierii să amplaseze dispensere cu dezinfectant, personalul să poarte măști, iar spațiile de joacă pentru copii să fie dezinfectate, în timp ce unii turiști mai vor lenjerie de pat de unică folosință și să se renunțe la saltelele de pe plajă, arată un sondaj realizat de agenția de turism online Litoralulromânesc.ro. "Peste 78% dintre românii care au participat la un sondaj în perioada 10 - 19 mai vor să revină pe litoralul românesc în această vară, în ciuda contextului actual, generat de pandemia de coronavirus. Cel mai important criteriu în funcție de care turiștii își vor alege sejurul pe litoral îl reprezintă măsurile speciale luate de hotelieri, iar dintre acestea, cei mai mulți au indicat că le-ar conferi siguranță amplasarea unor dispensere cu dezinfectant, purtarea măștilor de către personal și dezinfectarea spațiilor de joacă pentru copii", potrivit sondajului realizat de agenția de turism online Litoralulromânesc.ro. Mai mult de 78% dintre românii care au participat la sondaj susțin că vor să revină în acest sezon pe litoralul românesc, 20% încă nu s-au hotărât dacă își vor face sau nu vacanța în stațiunile autohtone de la Marea Neagră și mai puțin de 2% neagă posibilitatea unei vacanțe în această destinație. În opinia turiștilor, cele mai eficiente măsuri care ar trebui luate de hotelieri sunt: amplasarea unor dispensere cu dezinfectant (88,2% dintre respondenți), purtarea măștilor de către personal (70,4%), dezinfectarea spațiilor de joacă pentru copii (62,3%) și panou de plexiglas la recepție. Unii turiști mai vor lenjerie de pat de unică folosință, renunțarea la saltelele de pe plajă, dezinfectarea camerelor după fiecare turist, verificarea temperaturii zilnic a angajaților și a turiștilor, mese de maximum patru persoane, servirea mesei în cameră, distanță între șezlonguri și între mese. "Deși vor măști pentru personalul hotelier, dacă obligativitatea purtării măștii de către turiști în spații publice închise va rămâne valabilă și în lunile de vară, numărul celor care vor să meargă la mare scade de la 78% la 64%, iar procentul indecișilor crește la 30%. În aceste condiții, 5,6% dintre respondenți nu vor să mai vină pe litoral", arată sondajul. În ciuda contextului actual, all inclusive-ul e în continuare preferat de turiștii de litoral (60,8%). Peste 29% dintre aceștia nu au luat încă o decizie și doar 10% vor altceva. Cel mai important criteriu în funcție de care ar alege un sejur în această vară pe litoralul românesc este reprezentat, pentru aproape 40% dintre participanții la studiu, de măsurile speciale luate de hotelieri. Pentru 26,2% contează, în primul rând, scăderea numărului de infectări cu Covid-19, pentru 23% primează tarifele speciale și doar pentru 12,5% cele mai importante sunt măsurile luate de autorități. Întrebați care este principalul motiv pentru care anul acesta vor alege un sejur pe litoralul autohton în detrimentul unei destinații de plajă din străinătate, 48% dintre participanții la sondaj au declarat că preferă vacanțele în România în general, iar 17% aleg stațiunile românești de la Marea Neagră pentru că aici se simt mai siguri. Pentru 15,3% contează faptul că pot ajunge la mare cu propria mașină și pentru 10,3% că e aproape de casă, iar 7,5% se simt mai protejați pentru că nu sunt nevoiți să treacă frontiera. Sondajul a fost realizat online, pe un eșantion de 1.181 de persoane în perioada 10 - 19 mai 2020. La studiu au participat persoane din toate județele țării; 69% dintre aceștia sunt în categoria de vârstă 25-44 ani, iar 40% au studii universitare. Peste 67% dintre respondenți au declarat că au fost ultima dată în vacanță pe litoralul românesc anul trecut, iar 19% în urmă cu doi ani. Aproape 85% au petrecut sejurul cu familia, 12,8% cu prietenii și restul singuri. Din totalul respondeților, 77% au precizat că merg în vacanță pe litoralul românesc o dată pe an, 11,4% de două ori pe an și 5,8% de mai multe ori pe an. Aproape 35% au și-au făcut vacanța în Mamaia anul trecut, 21,4% în Eforie Nord, iar restul în celelalte stațiuni.

Sectorul de divertisment va pierde în următorii cinci ani 160 de miliarde de dolari

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra sectorului de divertisment global este estimat că va reprezenta o pierdere de 160 de miliarde de dolari în următorii cinci ani, potrivit unui raport realizat de Ampere Analysis, citat de The Hollywood Reporter. Impactul se va resimți cel mai puternic la nivelul anilor 2020 și 2021, precizează specialiștii. „Creșterea va fi redusă în fiecare an, pe parcursul unei perioade de cinci ani”. În timp ce sectorul publicitar va fi foarte afectat, cel al spectacolelor este așteptat să piardă 24,4 miliarde de dolari în următorii cinci ani, cu o creștere a veniturilor mai mică cu peste 11% față de estimările inițiale ale Ampere. Sectorul de streaming va fi „marele câștigător”. Estimările analiștilor sugerează că acesta va câștiga 12% creștere suplimentară privind veniturile pe următoarea perioadă de cinci ani. Deja în ultimele trei luni, pe fondul măsurilor de izolare și de carantină, marile companii au anunțat creștere ale numărului de abonați și ale consumului. Este estimat că piața de publicitate, TV și online, va pierde aproximativ 40 de miliarde de dolari din creșterea veniturilor pe 2020 și 43 de miliarde de dolari, pe 2021. Această zonă își va reveni începând cu 2022, dar sub estimările anterioare ale analiștilor. Închiderea cinematografelor are un impact imediat asupra veniturilor, dar „efectele pe termen mai lung înseamnă că abundența de filme care concurează pentru date de lansare de anul viitor va duce la o încetinire a producțiilor de film care va avea apoi impact asupra achiziției și distribuției de conținut”. Televiziunile cu plată, care au suferit pierderi din cauza evenimentelor sportive anulate, vor pierde din valoarea de piață, au mai avertizat analiștii.

“Multe corporații folosesc criza pentru a întârzia plățile datorate publicitarilor”

Multe dintre marile companii, deși au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus pentru a întârzia plățile datorate agențiilor de publicitate, se menționează într-un comunicat publicat joi de VoxComm, organizație internațională a industriei de publicitate din care face parte și Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR). "Auzim de la membrii noștri din întreaga lume că multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să plătească agențiile (de publicitate, n.r.). Plata întârziată ajunge sa fie practicată chiar și de companiile fără probleme de numerar, doar pentru a-și îmbunătăți, fals, raportările de lichiditate", se precizează în comunicat. Practica acelor mari companii care amână plățile datorate agențiilor de publicitate este contradictorie cu politicile de responsabilitate socială practicate de corporații, se argumentează în comunicat. "Este în contradicție cu politica lor de CSR. (În urma lipsei plății, n.r.) agențiile sunt 'de facto' solicitate să acționeze ca niște bănci chiar și pentru clienții mai mari. Aceste companii solicită agențiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiționează condițiile contractuale de plată", potrivit comunicatului VoxComm. Asociația agențiilor de publicitate atrage atenția că această practică pune în pericol locurile de muncă ale angajaților companiilor de publicitate. "Acest fapt produce consecințe nedorite în rândul agențiilor care, la rândul lor, luptă pentru a face față salariilor (care reprezintă deseori chiar și 75% din totalul costurilor). Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii și furnizorii (care au fost angajați să lucreze direct pentru acești clienți), aceștia din urmă fiind adesea artiști, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile (onorariile, n.r.) pe care aceștia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Și din aceste salarii își plătesc chiria și costurile vieții de zi cu zi", se menționează în comunicat. Cercetările arată că, dacă angajații ajung să considere că angajatorul lor se folosește de CSR doar pentru PR și pentru imagine, salariații vor reacționa negativ și vor fi mai puțin implicați în rezolvarea sarcinilor, atrage atenția asociația publicitarilor. Directorul general al Federației Mondiale a Agenților de Publicitate, Stephan Loerke, a atras atenția că prelungirea nejustificată a termenelor de plată pentru firmele de publicitate afectează menținerea reputației marilor companii.


Consiliul Concurenței recomandă flexibilizarea reglementărilor în cazul mai multor piețe

Dezvoltarea economiei colaborative și relaxarea condițiilor de acces pe piață a furnizorilor tradiționali de servicii vor conduce la îmbunătățirea concurenței, arată un studiu al Consiliului Concurenței, care recomandă flexibilizarea reglementărilor în cazul piețelor expuse la inovație (transport, turism, servicii financiare etc.), având în vedere, în primul rând, interesele pe termen lung ale consumatorilor. "Pandemia de Coronavirus a demonstrat încă o dată că digitalizarea, creșterea importanței platformelor, convergența tehnologică și implementarea unor inovații reprezintă tendințe actuale, care aduc beneficii majore economiei și consumatorilor în ansamblu și, ca urmare, se impune schimbarea abordării clasice de reglementare a unor sectoare. Consiliul Concurenței recomandă flexibilizarea reglementărilor în cazul piețelor expuse la inovație (transport, turism, servicii financiare etc.), având în vedere, în primul rând, interesele pe termen lung ale consumatorilor. În același timp, însă, autoritatea de concurență consideră că aceste măsuri trebuie dublate de o relaxare a condițiilor de acces pe piață a furnizorilor de servicii tradiționali, ceea ce va genera creșterea gradului de concurență între prestatorii de servicii", arată autoritatea de concurență. Consiliul Concurenței a făcut aceste recomandări în urma derulării studiului privind Implicațiile dezvoltării economiei colaborative asupra mediului concurențial și a politicii de concurență, finalizat în luna martie 2020. „Economia colaborativă” se referă la acele modele de afaceri în care activitățile sunt facilitate de platforme, de tipul Uber sau Airbnb, și care creează o piață deschisă pentru utilizarea temporară a bunurilor sau a serviciilor prestate, în cea mai mare parte, de persoane fizice. Principalul avantaj al economiei colaborative este acela că permite o alocare mai eficientă a resurselor în economie, prin prisma utilizării acelor active neutilizate, aflate „în așteptare” (autoturisme, proprietăți imobiliare, capital etc.). De altfel, dezvoltarea acestui model economic a condus la crearea de locuri de muncă, determinând totodată beneficii substanțiale pentru consumatori, dar și presiune concurențială suplimentară asupra companiilor tradiționale.

Indicele ROBOR la 3 luni s-a menținut la 2,43%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menținut joi la 2,43%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Un nivel mai scăzut al ROBOR la 3 luni a fost atins pe 25 aprilie 2018, de 2,42%. Indicele ROBOR la șase luni a rămas la rândul său la 2,53%, cel mai redus nivel înregistrat din 24 aprilie 2018, când ROBOR era de 2,52%. BNR a redus din 23 martie rata dobânzii de politică monetară cu 0,50 puncte procentuale, de la 2,5 la sută la 2 la sută, în contextul adoptării unui pachet de măsuri menit să atenueze impactul situației generate de epidemia de coronavirus asupra populației și companiilor românești. Măsura a dus la scăderea indicelui ROBOR la 3 luni de la un maxim de 3,24%, atins pe 20 martie. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.

Apple lansează iOS 13.5, cu noutăți potrivite în contextul pandemiei

Cea mai nouă versiune de iOS vine cu îmbunătățiri în ceea ce privește deblocarea telefonului de către utilizatorii care poartă mască și suport pentru API-ul serviciului de urmărire a contactelor dezvoltat de Apple în colaborare cu Google. Cel mai nou update de iOS vine cu două funcții care vizează, în feluri diferite, felul în care pandemia COVID-19 a afectat utilizatorii. Purtarea măștilor, obligatorie în anumite situații în mai multe țări, a creat probleme pentru utilizatorii care folosesc Face ID pentru securizarea telefonului. Masca împiedică acest sistem să mai recunoască utilizatorul. Apple nu a modificat Face ID pentru ca acesta să recunoască utilizatorii și când poartă mască, această abordare putând duce la scăderea nivelului de securitate. În schimb, a redus timpul după care telefonul cere codul de deblocare. Când utilizatorul poartă mască, Face ID nu se mai chinuie câteva secunde să-l recunoască, punându-i acestuia răbdarea la încercare, ci afișează direct tastatura prin care poate fi introdus manual codul de deblocare. Aceeași versiune de iOS aduce suport pentru API-ul la care Apple și Google au lucrat împreună și care va sta la baza aplicațiilor de urmărire a contactelor pe care multe țări le vor folosi pentru a urmări infectările cu COVID-19.

Samsung lansează o versiune de Galaxy S20 pentru armată

Samsung a anunțat o nouă versiune a flagship-ului lansat la în februarie, Galaxy S20 Tactical Edition, care ar fi, conform producătorului, un smartphone potrivit utilizării de către militari. Galaxy S20 Tactical Edition este promovat de Samsung ca fiind un smartphone ce este de ajutor cadrelor militare, însă în cea mai mare parte este identic cu originalul. Noua versiune vine cu modificări pe partea software și de securitate, fiind îmbrăcat într-o carcasă care-i conferă telefonului mai multă rezistență la șocuri. Producătorul promite că Galaxy S20 Tactical Edition “răspunde nevoilor unice ale militarilor” cu un mode “night vision”, care oprește ecranul pentru a nu orbi soldații când poartă ochelarii cu vedere de noapte. Această versiune mai oferă un așa-numit “stealth mode”, care nu este decât un alt de “airplane mode”, care oprește complet comunicațiile și sunetele. Noua ediție beneficiază și de o versiune îmbunătățită de Knox, sistemul de securitate cu care Samsung și-a dotat flagship-urile în ultimii ani. Acesta ar respecta, conform producătorului, standardele de securitate cerute inclusiv de guvernul american. În rest, este un telefon identic cu originalul: ecran OLED de 6,2 inch, Snapdragon 865, 12GB RAM, 128GB storage, 5G și trei camere foto.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.