Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Renunțarea la abonamentul TV, internet fix și telefonie mobilă, misiune imposibilă

Ziarul de Vrancea
4 oct 2017 756 vizualizări

In același timp, costurile ce intervin pentru dezabonare îi determină pe clienți, de foarte multe ori, să își reconsidere decizia

Procesul de dezabonare a utilizatorilor de servicii multiplay (televiziune, internet fix și telefonie mobilă) este foarte complicat, începând cu contactarea furnizorului, până la concretizarea și soluționarea cererii, a constatat Consiliul Concurenței în cadrul analizei serviciilor de comunicații electronice oferite sub forma pachetelor de servicii multiplay. În plus, autoritatea de concurență a identificat, în studiul realizat, existența unor clauze posibil abuzive în contractele furnizorilor de servicii de multiplay încheiate cu persoane fizice. ”Astfel, modalitățile de contactare a furnizorilor sunt greu accesibile, utilizatorii putând să se adreseze fie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completată într-unul din punctele de lucru ale furnizorului desemnate în acest scop”, arată un raport transmis miercuri de Consiliul Concurenței. De asemenea, există și furnizori care nu menționează modalitatea de adresare în situația dezabonării. În același timp, costurile ce intervin pentru dezabonare îi determină pe clienți, de foarte multe ori, să își reconsidere decizia. ”Peste 80% dintre cei care și-au schimbat furnizorul sunt de părere că nivelul costurilor este unul ridicat, iar mai mult de jumătate dintre ei apreciază că au fost descurajați de costurile aferente dezabonării”, spun autorii studiului. De asemenea, autoritatea de concurență a constatat existența unor dificultăți și în procesul de abonare: instalarea și activarea serviciilor poate depăși chiar și 30 de zile. ”Aceste întârzieri sunt cauzate, în cea mai mare parte, de faptul că furnizorii solicită în primă fază semnarea contractului și, abia pe urmă, verifică dacă există infrastructura necesară sau soluția tehnică la locația clientului. Prin urmare, clienții nu au garanția că serviciile achiziționate le vor fi furnizate”, arată studiul autorității de concurență. În plus, se observă o lipsă a informării pe site-uri în privința procedurii de urmat în cazul dezabonării, în schimb, pentru abonare, există secțiune dedicată, ușor vizibilă pentru vizitatorul paginii de internet sau este facilitată achiziționarea de abonamente fie la secțiunea „Comandă rapidă”, fie prin comandarea directă a abonamentului dorit Consiliul Concurenței a constatat că există și alte probleme cu care se confruntă posesorii de pachete de servicii, cum ar fi: renunțarea la una din componentele pachetului atrage după sine renunțarea la întregul pachet, riscul potențial de a avea mai multe servicii nefuncționale în cazul unei probleme tehnice (atunci când furnizarea se efectuează prin intermediul aceleiași tehnologii) sau riscul deconectării tuturor serviciilor din pachet în caz de neplată a unuia dintre servicii. Totodată, la nivelul unor zone, vânzarea pachetelor poate avea implicații negative asupra mobilității consumatorilor, având în vedere că nu există alți furnizori care să ofere doar câte un serviciu sau furnizorii au disponibilitate limitată. Spre exemplificare, un utilizator de pachet televiziune (TV) și internet fix (IF), care ar fi nemulțumit doar de serviciul TV, va fi nevoit să renunțe și la IF nefiind posibilă retragerea doar de la serviciul TV. Un alt exemplu, dar în sens invers, ar fi acela că, în situația în care un utilizator deține serviciul de IF și ar dori la un anumit moment să schimbe furnizorul, întâmpină dificultăți în a identifica o ofertă conținând numai serviciul IF.

Poșta Română a desființat 56 de posturi de conducere

Consiliul de Administrație al Poștei Române a aprobat în ședința de miercuri revocarea directorului general interimar al companiei, Rareș Stanciu, iar director general interimar, pe o perioadă de patru luni, a fost numită Elena Petrașcu, care a ocupat postul de director al Direcției juridice și reglementări din companie. Elena Petrașcu a fost, din luna iulie și până pe 3 octombrie, directorul de cabinet a ministrului Lucian Șova. De asemenea, între ianuarie-octombrie 2015 a fost inspector guvernamental la Secretariatul General al Guvernului. Din octombrie 2015 până în 3 octombrie 2017 a fost director al Direcției juridice și reglementări din cadrul Poștei. În paralel, se desfașoară selecția pentru directorul general al companiei „Poșta Română”, în conformitate cu OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă, precizează Poșta Română într-un comunicat. Consiliul de Administrație al Poștei Române și-a ales totodată președintele, pe Adrian Găvruța, secretar general adjunct al ministerului. ”Prima măsura luată în cadrul CA a fost mandatarea membrilor comisiei de negociere cu Sindicatul Lucrătorilor Poștali din România (SLPR) în vederea modificării prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă referitoare la eliminarea indemnizației de conducere în cazul revenirii de pe o funcție de conducere pe una de execuție”, se arată în comunicat. Tot în ședința consiliului de administrație a fost aprobată și noua organigramă a CNPR prin care au fost desființate 56 de posturi de conducere, la nivel central, reprezentând o economie de 424.000 lei lunar la salariile de baza si 92.000 de lei lunar la indemnizațiile de conducere, din bugetul pentru salarii al companiei. De altfel, și ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Lucian Șova, a participat miercuri la prima ședință a noului Consiliu de Administrație (CA) al companiei naționale „Poșta Română” (CNPR). Ministrul a prezentat strategia de redresare a operatorului național, aprobată de guvern în 27 septembrie, prin Memorandumul privind ”Măsuri în vederea redresării activității Companiei Naționale Poșta Română”.

Românii dau 150 de lei/lună pentru alimentele cu care își trimit copiii la școală

Familiile din România cheltuiesc lunar aproximativ 150 de lei pentru pentru alimentele cu care își trimit copiii la școală sau la grădiniță, în timp ce în alte țări europene investițiile lunare de pe acest segment sunt cu până la 5-6 ori mai mari, conform unui studiu realizat de o companie alimentară, transmis miercuri AGERPRES. "În plus, în general, părinții români tind să acorde o atenție mai mare alimentației copiilor de până în 10 ani, însă aceștia au nevoie de o alimentație sănătoasă și supervizată îndeaproape în toate etapele lor de dezvoltare. Cu toate că există încă o diferență foarte mare între obiceiurile de consum din Marea Britanie sau din țările din vestul Europei și România atunci când vine vorba de grija pentru o alimentație sănătoasă și bugetele acordate în acest sens", se arată în cercetarea Unicorn Naturals. Conform rezultatelor, vânzările de produse naturale pentru copii înregistrează o ușoară creștere, de până la 20%, în lunile septembrie-octombrie, odată cu începerea școlii, cererea se menține constantă până în luna aprilie, iar ulterior, pe perioada verii, volumul vânzărilor de pe acest segment este mai mic. În viziunea realizatorilor studiului, părinții ar trebui să evite să le cumpere copiilor snack-uri sau dulciuri procesate care conțin coloranți, conservanți, sulfiți, amelioratori sau amplificatori de gust, să aleagă alimente bogate în fibre și proteine care să le susțină creșterea și, de asemenea, să fie foarte atenți la cantitatea de zahăr pe care îl conține un produs și la calitatea acestuia.

Clienții băncilor catalane asigurați că depozitele lor sunt în siguranță

Ministrul spaniol al Economiei și principalele bănci din Catalonia i-au asigurat, miercuri, pe clienții băncilor că depozitele lor sunt în siguranță fată de criza din regiune, informează Reuters. "Băncile catalane sunt bănci spaniole, iar băncile din Europa sunt solide. Clienții lor nu au de ce să se teamă", a declarat ministrul spaniol al Economiei, Luis de Guindos, după protestele de masă care au avut loc în urma referendumului pentru independență. Comentariile ministrului spaniol al Economiei vin după ce Caixabank, cel mai mare grup bancar din Catalonia, a cerut angajaților să comunice, preventiv, clienților că banca este decisă să le protejeze interesele. Într-un mesaj trimis marți seară angajaților Caixabank, și care a fost consultat de Reuters, acestora li se cere să comunice clienților "că singurul obiectiv al băncii este protejarea, tot timpul, a intereselor clienților, acționarilor și angajaților, precum și garantarea integrității depozitelor". Banco Sabadell, a cincea mare bancă din Spania cu operațiuni importante în Catalonia, a încercat la rândul său să calmeze îngrijorările. "Sabadell are mecanisme și va lua măsurile necesare pentru a putea continua să opereze în mod normal în zona euro, garantând interesele acționarilor, clienților și anchetaților, indiferent de scenariu", a afirmat președintele Banco Sabadell, Josep Oliu.

Afacerile din comerț cresc precum Făt Frumos

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut, ca serie brută, cu 9,3%, în primele opt luni ale anului, față de intervalul similar din 2016, în principal ca urmare a vânzărilor de produse nealimentare, arată datele Institutului Național de Statistică (INS), publicate miercuri. Potrivit statisticii, în intervalul 1 ianuarie — 31 august 2017, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a înregistrat de asemenea o creștere cu 8,4%, datorită vânzărilor de produse nealimentare (plus 12,5%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (plus 11,2%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (plus 3,8%). Pe de altă parte, majorarea cu 9,3% a volumului cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, ca serie brută, s-a datorat, în principal, valorilor pozitive din vânzările de produse nealimentare (plus 12%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (plus 11,9%) și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (plus 4,8%).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.