Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Piața de bere artizanală din România este în plină expansiune

Ziarul de Vrancea
26 iun 2018 194 vizualizări

In țară sunt peste 30 de producători de bere și cidru, iar prețul unei sticle poate depăși 20 de lei

Piața de bere artizanală din România este în plină expansiune, cu peste 30 de producători de bere și cidru, iar prețul unei sticle poate depăși 20 de lei, a anunțat marți magazinul de specialitate The Beer Institute din București. Pe o piață în expansiune, pentru consumator este important să aibă acces, în același loc, la cât mai multe tipuri de bere, consideră reprezentanții magazinului. În plus, fiind vorba de bere artizanală, prețul joacă un rol important, iar un magazin de specialitate este un loc potrivit pentru cumpărarea sticlelor de bere la un preț de raft corect. Magazinul, care va avea deschiderea oficială miercuri, va avea beri artizanale produse în Bucuresti și împrejurimi, dar și în Sibiu, Cluj-Napoca, Iași sau Timișoara, a subliniat Andreea Săraru, co-fondator al The Beer Institute. ”Toți cei care vor avea berea expusă în shop-ul nostru au fost foarte deschiși și ne-au încurajat în demersul nostru. În total sunt aproximativ 123 se sortimente de bere și cidru, de la cele cu un gust pronunțat de hamei, pana la cele fresh și fructate. Pretul unei sticle porneste de la 7-8 lei și poate atinge sau chiar depăși 20 de lei, pentru cele speciale, cu alcoolemie ridicată (peste 9%)”, a declarat Andreea Săraru, în cadrul comunicatului. The Beer Institute este un concept de magazin de specialitate, care adună în același loc peste 100 de varietăți de bere artizanală românească. Ideea deschiderii unui astfel de magazin îi aparține profesoarei Adina Mugescu, care crede în potențialul berii artizanale românești și în educarea consumatorilor. ”Am decis să transformăm noua pasiune într-un business, din dorința de a sprijini comunitate de bere artizanală și de a oferi consumatorului o alternativă la ceea ce există și este promovat în piață în acest moment”, a declarat Adina Mugescu, director general și co-fondator al companiei VP Craft Industries, care deține The Beer Institute. The Beer Institute, situat în Calea Dorobanților din București, își propune să organizeze evenimente precum lansări de beri noi, întâlniri ale producătorilor și pasionaților de bere artizanală și concursuri pentru amatori. În plus, vor avea loc sesiuni de degustări de bere – unde sunt detaliate procesul de fabricație, ingredientele și povestea fiecărei beri. Totodată, compania își propune să furnizeze bere artizanală pentru evenimente private și corporate și să livreze produse la domiciliul clienților. Investiția totală în deschiderea conceptului The Beer Institute se ridică la aproximativ 20.000 de euro și provine din surse proprii și finanțare bancară. În primul an de activitate, compania își propune să atingă o cifră de afaceri de 50.000 de euro

Românii se bazează tot mai mult pe mașinile personale pentru activitățile în familie

u 43% dintre românii care au mașini pleacă în weekend cu autoturismul familiei cel puțin o dată pe lună.

Românii se bazează din ce în ce mai mult pe mașinile personale pentru activitățile în familie, iar 77% folosesc mașina cel puțin o dată pe săptămână pentru a merge la cumpărături cu familia, potrivit unui studiu privind stilul de viață al familiilor moderne din mediul urban realizat de compania de cercetare de piață ISRA Center în perioada martie-aprilie 2018, la cererea OMV Petrom Marketing. Șoferii din mediul urban spun că mașina personală are un rol important în petrecerea timpului cu familia, iar românii se bazează din ce în ce mai mult pe mașinile personale pentru activitățile în familie, potrivit studiului. Totodată, 70% dintre familii ascultă muzică sau își fac planuri de week-end, împreună, în mașina personală, în drum spre școală sau grădiniță, iar 43% pleacă în weekend cu mașina familiei cel puțin o dată pe lună. În plus, 39% fac vizite rudelor sau prietenilor cel puțin o dată pe săptămână, 77% folosesc mașina cel puțin o dată pe săptămână pentru a merge la cumpărături cu familia, iar 83% dintre respondenți sunt familiarizați cu brandul Petrom, acesta aflându-se pe primul loc în ceea ce privește notorietatea publică. ”Tinerele familii practică un nou model de parenting implicat, care cere participarea egală a ambilor părinți și care încearcă să valorifice fiecare moment petrecut cu copiii ca o oportunitate de dezvoltare emoțională a celor mici, prin comunicare, joc și experiențe. Astfel, timpul petrecut împreună în drum spre grădiniță sau spre școală devine un moment prețios pentru familiile moderne private de timp, în care copiii și părinții se pot bucura unii de alții șipot învăța împreună”, a declarat Ioana Bobe, sociolog ISRA Center. Studiul a fost realizat în perioada 23 martie - 18 aprilie 2018 pe un eșantion de 815 respondenți din mediul urban, din care 400 au cumpărat o mașină în ultimele 12 luni și 415 intenționează să cumpere o mașină în următoarele 18 luni.

În luna mai, industria a continuat să piardă din elan

Industria românească a pierdut din viteză, un semn îngrijorător, având în vedere că urmează lunile de vară, perioadă în care recuperarea creșterii este aproape imposibilă, potrivit barometrului industrial lunar efectuat de IRSOP și SNSPA și publicat marți. În fiecare lună, IRSOP și SNSPA întreabă un eșantion de manageri dacă în firma lor producția, comenzile, stocurile, angajările și alți parametrii au crescut sau au scăzut față de luna precedentă. Un index bazat pe raportul net dintre răspunsuri semnalează expansiune dacă trece de 50 de puncte și contracție dacă scade sub 50. Scăderea activității s-a produs timp de două luni la rând, mai puternic în aprilie față de martie și ceva mai ușor în mai față de aprilie, potrivit raportului. De fiecare dată, activitatea s-a redus la aproape toți indicatorii măsurați de barometru. ”Când indicatorii fluctuează independent, riscurile pentru industrie sunt în general mici. Dar când majoritatea indicatorilor coboară împreună apare o situație care semnalează riscuri crescute. Pierderea elanului reprezintă un semnal îngrijorător, pentru că urmează lunile de vară când activitatea scade oricum din motive sezoniere, iar recuperarea creșterii pierdute este aproape imposibilă. În plus, încrederea managerilor a început să se topească mai rapid. Așteptările lor pentru următoarele luni au atins nivelul cel mai coborât din acest an”, se arată în raport. Volumul producției a scăzut la 59 de puncte față de 60 în aprilie și 65 în martie. Creșterea rămâne pozitivă, dar e mai slabă decât în mai 2017, iar o scădere timp de două luni sugerează un gol mai substanțial la nivelul cererii interne și externe. ”Stocurile au început să se golească, pe fondul scăderii comenzilor și a producției. Indicatorul a coborât de la 50 de puncte la 47 în zona de contracție”, se arată în raport. Comenzile noi au scăzut de la 59 la 58 de puncte, o scădere aparent mică, dar persistența ei creează riscuri mari, avertizează specialiștii. Industria ar putea produce mai puțin în lunile care urmează, iar, pe de altă parte, nici un alt factor nu erodează încrederea managerilor la fel de puternic ca declinul comenzilor. ”Comenzile pentru export au scăzut mai drastic, de la 55 în aprilie la 52 în mai. Exportatorii au probleme mai mari decât în perioada similară din 2017. Media indicatorului pentru comenzi la export pe primele 5 luni din 2018 este numai 55 față de 60 în primele 5 luni din anul trecut. Scăderea este destul de alarmantă și poate fi asociată cu încetinirea ratei de creștere și a cererii din zona euro”, se arată în raport.

Consiliul Concurenței analizează preluarea RWE Energie România de către MET Holding

 

Consiliul Concurenței a anunțat marți că analizează tranzacția prin care MET Holding AG din Elveția preia compania RWE Energie SRL România. ”În conformitate cu prevederile Legii concurenței (nr. 21/1996), această operațiune este o concentrare economică ce depășește pragurile valorice prevăzute de lege, fiind supusă controlului Consiliului Concurenței. Consiliul Concurenței va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilității sale cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, a anunțat autoritatea de concurență. Eventualele observații și puncte de vedere pot fi transmise autorității de concurență în termen de 20 zile. MET Holding AG Elveția face parte din Grupul MET, care desfășoară afaceri ce cuprind comercializarea de gaze naturale, energie electrică, petrol, GPL, precum și producerea de energie electrică, cu o activitate comercială concentrată pe vânzările de mărfuri pe piața angro, pe piața cu amănuntul și trading.  MET Holding este prezent pe piața din România prin intermediul filialei sale, MET România Energy SA, care este activă pe ambele piețe concurențiale de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale. RWE Energie SRL este de asemenea activă pe piețele concurențiale de furnizare de energie electrică și gaze naturale.

Valoarea Instagram este estimată la 100 de miliarde de dolari

Rețeaua socială Instagram ar valora astăzi 100 de miliarde de dolari dacă ar fi o companie de sine stătătoare. Conform Bloomberg Inteligence, serviciul cumpărat de Facebook în 2012 pentru 1 miliard de dolari și-a crescut valoarea de 100 de ori în șase ani. Rețeaua socială Instagram, care tocmai a anunțat în urmă cu câteva zile depășirea pragului de 1 miliard de utilizatori activi lunari, este așteptată ca în următorul an să obțină venituri de peste 10 miliarde de dolari. Anul următor Instagram ar putea aduce 16% din veniturile totale ale Facebook, comparativ cu cele 10,6% acontate, conform, eMarketer, în ultimul an. Comparativ cu Facebook, Instagram are o rată mai mare de creștere a numărului de utilizatori. Se estimează că în următorii cinci ani Instagram va ajunge la 2 miliarde de utilizatori activi pe lună. Un alt avantaj al Instagram vine din faptul că beneficiază de o audiență mai tânără, ceea ce o face mai atractivă pentru companiile de publicitate. Recent, Instagram a lansat IGTV, o secțiune de filmări cu o durată de până la o oră pe care Facebook o va monetiza cu siguranță prin reclame. Anul acesta, însă, majoritatea veniturilor vor fi generate tot de reclamele afișate în newsfeed.

Harley-Davidson va transfera o parte din producția de motociclete din SUA

Harley-Davidson va transfera o parte din producția de motociclete din Statele Unite la facilitățile sale internaționale, pentru a evita plata tarifelor punitive în Uniunea Europeană, care ar costa compania 90-100 de milioane de dolari pe an, transmite Reuters. Transferarea producției este o consecință neintenționată a tarifelor impuse de administrația Trump pentru oțel și aluminiu, la începutul acestei luni, măsură destinată protejării locurilor de muncă din Statele Unite. Ca reacție la tarifele americane, Uniunea Europeană a impus din 22 iunie taxe de 25% pentru unele produse americane, între care motocicletele Harley mari. Acțiunile Harley-Davidson au scăzut luni cu peste 5%. Într-un document depus la autoritățile de reglementare, compania din Wisconsin a apreciat că taxele punitive vor avea ca rezultat o creștere a costurilor de circa 2.200 de dolari pentru o motocicletă medie exportată din Statele Unite în Uniunnea Europeană, dar nu a oferit mai multe detalii

Indicele Robor a urcat din nou

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,14%, cel mai mare nivel din mai 2014, potrivit datelor publicate marți de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Luni, indicele a crescut la 3,13%. Marți, indicele a crescut la 3,14%, cel mai mare nivel din 7 mai 2014, când a fost 3,16%. Indicele a crescut accelerat începând din 13 aprilie, când a atins nivelul de 2,07%. Totodată, indicele Robor la șase luni a crescut marți la 3,24%, cel mai mare nivel din 14 mai 2014, când a fost 3,24%. BNR a anunțat, în 7 mai, creșterea ratei dobânzii de politică monetară de la 2,25% la 2,50% pe an.

Grevă rară la Bazarul din Teheran

Comercianți din Marele Bazar din Teheran au făcut o rară grevă, luni, împotriva deprecierii monedei iraniene, iar ciocniri au avut loc între tineri manifestanți și forțe de ordine, într-o atmosferă de resentiment față de situația economică, relatează AFP. Pe fondul unor speculații și temeri cu privire la economie, deprecierea rialului s-a accelerat după anunțarea, în mai, a retragerii Statelor Unite din acordul internațional în dosarul nuclear iranian din 2015, care deschide calea unei consolidări a sancțiunilor economice americane impuse Iranului. Rialul iranian și-a pierdut aproape 50% din valoare în șase luni, iar bancnota verde de un dolar valorează acum aproximativ 85.000 de riali pe piața paralelă. În mod tradițional conservator, puternicul ”bazar” - cum este numit în Iran mediul comercianților tradiționali - a susținut Revoluția islamică din 1979, dar ulterior și-a folosit influența, în mai multe rânduri, cu scopul de a respinge proiecte politice pe care le considera împotriva intereselor sale. ”Exigențele comercianților din Bazar sunt legitime. Ei vor ca situația pieței de schimb să fie clarificată o dată pentru totdeauna”, a declarat pentru agenția Isna Abdollah Esfiandari, șeful Consiliului central de administrare a Bazarului din Teheran.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.