Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Peste 2.600 de companii sunt în pericol să intre în orice moment în insolvență

Ziarul de Vrancea
14 sep 2019 1013 vizualizări

Așa arată o analiză a companiei de consultanță Veridio

Peste 2.600 de companii ar putea intra în insolvență, arată o analiză Veridio, care face referire la companiile identificate în nota de fundamentare a OG 6/2019, care aveau datorii de peste 1 milion de lei la 31 decembrie 2018 și care nu depun notificare privind intenția de restructurare până la 30 septembrie 2019. ”Mai sunt doar două săptămâni până la încheierea termenului în care companiile care acumulaseră datorii de peste 1 milion de lei până la finalul anului trecut pot depune notificarea intenției de restructurare financiară a firmei conform OG 6/2019. Pentru majoritatea acestor societăți comerciale (cu două excepții prezentate mai jos) este singura soluție pentru evitarea intrării în procedura insolvenței”, se arată în analiză. Autorii analizei spun că pentru firmele, dintre cele peste 2.600 de companii identificate în nota de fundamentare a OG 6/2019, care aveau datorii de peste 1 milion de lei la 31 decembrie 2018, și care nu depun notificare privind intenția de restructurare până la 30 septembrie 2019, organul fiscal competent are obligația ca în termen de 60 de zile după 8 februarie 2020 să solicite declanșarea procedurii insolvenței conform Legii 85/2014. Sunt exceptate companiile care se află în administrare specială și operatorii înscriși în registrul unic al operatorilor economici și al capacităților de producție și/sau servicii pentru apărare potrivit Legii nr. 232/2016 privind industria națională de apărare. ”Chiar dacă termenul de aprilie 2020 pare că dă timp companiilor de analiză și decizie asupra soluțiilor până anul viitor, posibilitatea de a le pune în practică este deschisă doar până pe 30 septembrie 2019. Astfel, termenul în care organul fiscal competent are obligația de a solicita declanșarea procedurii insolvenței este de 60 de zile după 8 februarie (când trec cele șase luni de la data apariției OG 6/2019). Însă companiile cu datorii de peste 1 milion de lei pot evita acest lucru doar dacă depun notificarea până în 30 septembrie 2019”, menționează analiza. Din normă rezultă că procedura insolvenței se declanșează în termen de șase luni pentru contribuabilii care se califică condițiilor OG 6/2019 și care nu au depus solicitarea de restructurare. Însă termenul depunerii notificării cerute de lege este în septembrie.  ”În consecință, este esențial ca cele peste 2.600 de companii să cunoască acest lucru și să ia decizia de a depune sau nu notificarea în cunoștință de cauză. Cine nu depune în aceste două săptămâni solicitarea de restructurare financiară acceptă perspectiva intrării în insolvență”, mai precizează analiza.

Compania braziliană de IT Stefanini anunță un nou joint-venture în România

Noua companie va avea acum acces la resursele globale ale Grupului Stefanini și va îmbogăți oferta globală de servicii a grupului

Stefanini, unul dintre cei mai importanti furnizori globali de solutii de tehnologie pentru companii, anunță lansarea unui nou joint-venture în România, Stefanini Infinit, iar noua organizație va fi o companie de marketing digital full service, înființată în parteneriat cu frații și antreprenorii Alexandru Cernătescu și Andrei Cernătescu, proprietarii agenției de comunicare digitală Infinit Solutions Agency. Stefanini Infinit preia echipa fostei Infinit Solutions Agency și îi va continua operațiunile locale. În plus, noua companie va avea acum acces la resursele globale ale Grupului Stefanini și va îmbogăți oferta globală de servicii a grupului, adăugând o perspectivă creativă și de marketing la soluțiile de business și tehnologie oferite de grup. ”Acum, mai mult ca oricând, trăim într-un mediu de business în care fiecare companie a dezvoltat o abordare centrată pe clienți. Și, dacă nu a făcut-o încă, va trebui, cu siguranță, să o dezvolte. Noua generație de consumatori nu este doar activă, ci și activistă. Este alfabetizată digital și dornică să interacționeze cu brandurile. Așadar, mărcile - și companiile, în general - trebuie să-și dezvolte o poartă digitală și să se concentreze pe menținerea unei relații coerente și relevante cu clienții lor, prin utilizarea creativă a tehnologiei. Acesta este motivul pentru care am dorit să ne completăm portofoliul nostru de tehnologie și de business cu un set de abilități creative și de marketing, care să le permită companiilor să aducă noi soluții digitale clienților lor și să răspundă nevoilor acestora mai bine ca niciodată”, spune Marco Stefanini, CEO și fondator Stefanini și acționar majoritar în Stefanini Infinit. Stefanini International Holding, brațul internațional al gigantului tehnologic brazilian, anunță că ”urmărește o strategie de achiziție sau înființare de joint-venture-uri cu antreprenori locali tineri și ambițioși”, din toată lumea, oferindu-le acestora o platformă globală pentru soluțiile și serviciile lor - și, în același timp, o strategie de continuă extindere și reîmprospătare a propriului portofoliu. Stefanini Infinit este primul astfel de joint-venture din Europa. Stefanini Infinit va continua să funcționeze ca o companie independentă, păstrându-și intact managementul și cultura creativă, dar compania va putea acum să utilizeze resursele și prezența Grupului Stefanini în peste 40 de țări. Combinând strategia de marketing cu abilitățile creative și digitale și având în spate o echipă globală de dezvoltatori și experți IT, Stefanini Infinit oferă acum servicii care le permite companiilor să-și construiască prezența și să-și desfășoare activitatea în mediul digital. Stefanini este o companie braziliană cu peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii de tehnologie la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT până la dezvoltarea aplicațiilor software. Aceasta are o prezență directă în 40 de țări, prin cele 70 de birouri din întreaga lume și un portofoliu de peste 500 de clienți activi. Clienții provin din sectoare precum serviciile financiare, industria prelucrătoare, telecomunicații, industria chimică, servicii, tehnologii, sectorul public și beneficiază de un set complet de servicii care acoperă întregul ciclu de viață al unei aplicații. Infinit Solutions Agency este una dintre cele mai mari agenții digitale din România și deservește branduri precum Suzuki, Arctic, Chio, Nutline, Pom-Bar (Intersnack), Hellmans, Delik'at (Unilever), CEC Bank, Tantum Verde (Angelini), Cosmopolis, Metro și altele.

Piața auto din România a înregistrat un salt de 9%

După primele opt luni din 2019, piața auto înregistrează o creștere generală de 9% comparativ cu aceeași perioadă din 2018 și cu 4,5% față de luna anterioară, potrivit unui comunicat al APIA, remis MEDIAFAX. Vânzările de autoturisme noi sunt susținute în România, în principal de către persoanele juridice, care au realizat 58% din totalul achizițiilor de autoturisme din primele opt luni ale lui 2019. Numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime opt luni (47.167 unități) este cu 30,8% superior celui din perioada similară a anului trecut (când se înregistrau doar 36.066 unități). Ca urmare, și ponderea achizițiilor realizate de către persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 36% în 2018 la 42% în 2019. În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele opt luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 293.507 unități, cu 6,0% mai puține decât în 2018, având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani). Producția și exportul Ford România înregistrează volume consistente după primele 8 luni din 2019, respectiv 89.479 unități (-2,4%) la producție și 89.314 unitați (-2,9%) la export. Luna august 2019 consemnează un volum al vânzărilor de autovehicule noi, în creștere (plus 4,5%) comparativ cu luna similară a anului trecut. Ca urmare, în primele opt luni ale anului 2019, se înregistrează o creștere generală a pieței cu 9,0%, pe un volum total de 129.759 unități. Din acestea, 110.998 sunt autoturisme care, pe ansamblului perioadei, înregistrează o creștere de 10,6% și 18.761 vehicule comerciale, acestea având o creștere de doar 0,1%. Top-ul pe mărci (autoturisme plus  autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 34.419 unități, urmată de către Volkswagen, cu 11.435 unități și Renault 11.012 unități. Dacia, cu 32.621 unități, conduce top-ul la categoria autoturisme, iar Ford (2.522 unități) pe cel de la vehicule comerciale ușoare.

Sectorul construcțiilor a accelerat în iulie, cu o creștere de 41%

Lucrările de construcții au crescut cu 41% în iulie, pe serie brută, față de aceeași lună a anului trecut, nivel crescut față de cel din luna precedentă, potrivit datelor publicate, luni, de Institutul Național de Statistică (INS). În iunie, față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul lucrărilor de construcții a crescut, atât ca serie brută, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 21,9%, respectiv cu 22,2%. În iulie, față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul lucrărilor de construcții a crescut, atât ca serie brută, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 41%, respectiv cu 38,7%. Pe elemente de structură au fost înregistrate creșteri ale volumului lucrărilor de construcții noi (plus 48,9%), lucrărilor de întreținere și reparații curente (plus 37,2%) și lucrărilor de reparații capitale (plus  4,9%). Pe obiecte de construcții, seria brută evidențiază creșteri ale volumului lucrărilor de construcții astfel: construcții inginerești cu 45,7%, clădiri rezidențiale cu 45,2% și la clădiri nerezidențiale cu 30,1%. În primele șapte luni, volumul total al lucrărilor de construcții, ca serie brută, a crescut cu 26%, față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2018, volumul lucrărilor de construcții a scăzut pe total, ca serie brută, cu 4,1%.

Turiștii străini au cheltuit în medie 2609 lei/persoană în România

Numărul de turiști nerezidenți cazați în structurile colective de cazare turistică a fost, în primul semestru al anului, de 1,205 milioane, cheltuielile acestora însumând 3,146 miliarde lei, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS), publicate luni. Astfel, în semestrul I, turiștii nerezidenți sosiți în țara noastră au cheltuit în medie 2609,7 lei/persoană. În trimestrul II al anului în curs, numărul acestora s-a ridicat la 761.900, iar cheltuielile lor s-au situat la 1,853 miliarde lei. Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 56,1% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România, în semestrul I 2019, cheltuielile acestora reprezentând 59,7% din total. 43,9% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România, în semestrul I 2019, au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanțe (66,8%) și pentru vizita rudelor și prietenilor (9,2%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanțe, cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte activități, arată INS. Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,9%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (91,2% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiștilor nerezidenți în restaurante și baruri au fost de 17,3%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,5%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 45,5% au fost destinate alimentelor și băuturilor, iar 32,3% cadourilor și suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 52,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracții, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 38,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere. Din totalul nerezidenților sosiți în România, 48,0% și-au organizat sejurul prin agenții de turism, iar 34,1% și-au organizat singuri sejurul. Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 80,3% din numărul total de turiști, în timp ce 11,0%, au utilizat autoturisme proprii, 7,1% autocare și autobuze, iar 1,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcațiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.). Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 53,5% dintre turiștii nerezidenți sosiți în România și în trimestrul II al anului, cheltuielile acestora reprezentând 56,5% din total. 46,5% dintre turiștii nerezidenți sosiți în țara noastră, în perioada menționată, au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanțe (68,0%), dar și pentru evenimente culturale și sportive (9,8%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanțe, cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte activități, potrivit datelor INS. Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,5%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,1% din totalul cheltuielilor pentru cazare), tot în trimestrul II 2019.

IKEA România a încheiat anul pe minus

IKEA România, subsidiara locală a retailerului suedez de mobilă și decorațiuni cu același nume, a terminat anul 2018 cu o pierdere netă de 8 milioane de lei (1,7 mil. euro), față de un profit net de 24,2 milioane de lei (5,2 mil. euro) în anul anterior, anunță Ziarul Financiar. Pierderile vin în contextul în care compania a început la finalul anului 2017 construcția celui de-al doilea magazin din România, situat în zona Pallady din Capitală. Magazinul a fost deschis în luna iunie a acestui an după o investiție de 90 de milioane de euro. În cadrul magazinului lucrează 600 de oameni, iar în total în România activează peste 1.200 de persoane, potrivit celor mai recente date de la Ministerul de Finanțe. IKEA Pallady este al doilea magazin deschis de compania suedeză pe piața locală, primul fiind situat în nordul Capitalei. Acesta este cel mai mare magazin din sud-estul Europei al companiei, având o suprafață de 37.000 de mp. Anul trecut, IKEA România, practic doar magazinul din Băneasa, a avut o cifră de afaceri de aproape 680 de milioane de lei (146 mil. euro), în creștere cu aproape 8% față de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanțe. IKEA a intrat în România în 2007, în sistem de franciză. Ulterior, în 2010, magazinul din Băneasa a fost cumpărat de firma-mamă din Suedia. Conform surselor ZF, IKEA a cumpărat un teren în Timișoara pentru a deschide un magazin. În plus, compania se extinde prin puncte de colectare în marile orașe din țară.

România a avut cele mai scăzute prețuri din UE la pâine și cereale, în 2018

În 2018, cele mai scăzut prețuri pentru pâine și cereale din UE au fost înregistrate în România (la jumătate față de media europeană, cu un indice de preț de 54), în clasament urmând Bulgaria (62) și Polonia (68), potrivit unui studiu Eurostat. La polul opus, cel mai ridicat preț pentru alimentele menționate a fost înregistat, anul trecut, în Danemarca (cu un indice al prețurilor de 152), urmat de Austria (135), Luxemburg și Finlanda (ambele 127).

Serviciile BRD, paralizate de o pană de electricitate

În urma unei avarii a rețelei de electricitate, serviciile BRD de internet și mobile banking, a ATM-urilor și POS-urilor, precum și a call-center-ului băncii, au fost întrerupte, dar revin progresiv la parametrii normali, informează instituția. „În urma unei avarii a rețelei de electricitate, funcționarea aplicațiilor de internet și mobile banking, a ATM-urilor și POS-urilor, precum și a call-center-ului băncii, a fost întreruptă, dar revine progresiv la parametrii normali. Ne cerem scuze pentru neplăcerile pe care acest incident tehnic le poate cauza și vă mulțumim pentru înțelegere. Serviciile sunt repuse succesiv în funcțiune. Echipele noastre tehnice lucrează la remedierea situației; revenim cu detalii de îndată ce serviciile devin funcționale”, arată banca, pe Facebook.

Prețul petrolului a explodat după atacurile din Arabia Saudită

Prețul petrolului a crescut cu apoape 20% după atacurile de sâmbătă asupra instalațiilor din Arabia Sadită care au afectat peste 5% din oferta mondială, relatează BBC. Petrolul Brent a sărit la 71,95 dolari barilul în timpul tranzacțiilor. Creșteri au înregistrat și prețurile petrolului din SUA, dar modest, întrucât președintele Donald Trump a autorizat folositea țițeiului din rezerve. Loviturile, pe care SUA acuză Iranul, au stârnit temeri legate de aprovizionarea în regiune. Prețul Brent este în prezent în creștere cu aproximativ 10%, la 66,64 dolari pe baril, în timp ce West Texas Intermediate este cu 9,5% mai mare, la 60,06 dolari, după ce a atins un maxim cu 15% mai mare. Atacurile de drone, în inima industriei petroliere saudite, au lovit cea mai mare rafinărie din lume, precum și un câmp petrolier din apropiere, ambele operate de gigantul Aramco. Împreună sunt responsabile pentru 50% din producția de petrol din Arabia Saudită sau 5% din producția globală zilnică de petrol. Ar putea dura câteva săptămâni înainte ca instalațiile să fie repuse în funcțiune.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.