Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Pensii private mai mici cu cel puțin 20%

Ziarul de Vrancea
8 nov 2017 1448 vizualizări

Așa arată calculele Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România odată cu reducerea procentului actual de contribuție de la 5,1% la 3,75%

Reducerea contribuției pentru Pilonul II de la procentul actual de 5,1% la 3,75%, în locul majorării la 6%, conform legii, va însemna o reducere de 20% a pensiilor private pentru români, a anunțat miercuri Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR). Guvernul a anunțat recent că are în plan reducerea contribuției pentru Pilonul II de la 5,1% la 3,75%, începând de anul viitor. Această măsură ar transmite un semnal negativ în piață și ar afecta pensiile private ale românilor, potrivit APAPR. ”Reducerea în premieră a contribuției de la procentul actual de 5,1% la 3,75% (în locul majorării la 6%, conform legii) transmite însă un semnal negativ, afectând viabilitatea pe termen lung a sistemului de pensii private. Astfel, decizia se traduce în pensii private mai mici cu cel puțin 20% pentru viitorii pensionari și potențial mai scăzut de finanțare a afacerilor românești prin intermediul pieței de capital”, se arată în comunicat. La sfârșitul lunii septembrie 2017 existau în România 7 milioane de participanți la fondurile de pensii private Pilon II, iar suma acumulată în conturile lor este de 38 de miliarde de lei, din care câștigul total din investiții este de peste 7 miliarde de lei. ”Peste un milion de participanți au mai mult de 10.000 de lei în cont, iar valoarea medie a unui cont este de 5.500 de lei. Potrivit unor studii independente realizate de către instituții precum OECD și Better Finance, Pilonul II din România se situează în topul celor mai performante fonduri de pensii private din statele europene”, se arată în comunicat.

Vânzările de Black Friday ar putea depăși pragul de 170 milioane euro

Vânzările de Black Friday din acest an din România ar putea depăși pragul de 170 milioane de euro, a anunțat miercuri organizația specializată pe comerțul online GpeC. Piața locală a devenit mai educată în ultimii ani, în contextul în care clienții au învățat că pot face achiziții în luna noiembrie cu prețuri reduse, consideră un fondator al GpeC, Andrei Radu. ”Black Friday este o sărbătoare importantă și deja putem să spunem că piața locală este una mai educată. Clienții au învățat că spre finalul lunii noiembrie, înainte de perioada sărbătorilor de iarnă, magazinele organizează campanii de reduceri, cu prețuri cu până la 60-70% mai mici. Anul acesta ne așteptăm ca vânzările din segmentul comerțului online să ajungă la valoarea de 170 milioane de euro”, a declarat Andrei Radu, în cadrul comunicatului. În România, Black Friday este apreciat mai ales în rândul cumpărătorilor obișnuiți cu achizițiile din mediul online, produsele preferate fiind electronice și electrocasnice, haine și accesorii, parfumuri și cosmetice sau lucruri pentru casă și grădină. Magazinele online importante de la noi se pregătesc de Black Friday cu cel puțin 3-4 luni înainte de acest moment, consideră Radu. ”Cu toate acestea, am observat că, mai ales în cazul magazinelor mai mici, există o oarecare lejeritate în abordarea strategiei de Black Friday. Această sărbătoare nu înseamnă doar realizarea unei pagini de campanie, cu produse interesante și cu prețuri mai mici. Black Friday înseamnă o promisiune acordată clientului, o responsabilizare a magazinelor online de la noi pentru întreg procesul, din momentul în care marfa a ajuns în depozitul magazinului până la păstrarea promisiunii de livrare în termen a comenzilor”, a spus Andrei Radu. Magazinele online trebuie să fie atente ca site-ul sa fie optimizat și să facă față unui volum de vizite mai mare, să aibă stocuri importante pentru produsele promovate, iar echipa de relații cu clienții să știe să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor, potrivit GPeC.

Noua limită de 280 de caractere devine oficială pe Twitter

Twitter a anunțat că extinderea la 280 de caractere a postărilor este în prezent propagată la nivelul întregii rețelei sociale. După mai multe luni de testare, Twitter a decis că poate merge mai departe cu planurile privind mărirea limitei de caractere ce pot fi incluse într-un post. De la 140 de caractere, utilizatorii acestei rețele sociale pot scrie până la 280 de caractere într-un post. Noua limită este valabilă pentru toate limbile, cu excepția limbilor chineză, japoneză și coreeană. Oficialii companiei susțin că limbile asiatice nu au nevoie de creșterea numărului de caractere, întrucât vorbitorii acestora pot formula mai multe idei cu mai puține caractere. Cei de la Twitter cred că dublarea numărului de caractere va încuraja o parte din utilizatori și chiar va atrage utilizatori noi, care vor putea să se exprime mai ușor fără vechea constrângere. Statisticile Twitter arătau că deja 9% din utilizatori ajungeau la limita celor 140 de caractere și erau nevoiți să reformuleze sau să scurteze frazele. Pe de altă parte, creșterea limitei ar putea afecta caracterul real-time pentru care este apreciat Twitter. În locul unor postări rapide și scurte, o parte din utilizatori ar putea opta pentru amânarea postării pentru a compune un text mai elaborat. Creșterea limitei posturilor la 280 de caractere a început să fie implementată și va fi disponibilă pentru toți utilizatorii, cu excepția vorbitorilor celor trei limbi asiatice, pe parcursul zilelor următoare.

Mulțumim PSD: Euro se vinde cu 4,7 lei la băncile comerciale

Euro se vinde cu circa 4,7 lei la cele mai mari bănci din România, după ce Banca Națională a României (BNR) a anunțat ieri un curs de 4,6198 lei/euro, cel mai mare nivel din august 2012 până în prezent, pe fondul accentuării tensiunilor sociale. Astfel, a treia bancă din România din punct de vedere al activelor, BRD, a afișat miercuri un preț de 4,704 lei/euro. Banca Comercială Română (BCR), cea mai importantă bancă din România din punct de vedere al activelor deținute, a afișat miercuri un preț de 4,6990 lei/euro. A doua bancă din România, Banca Transilvania, a afișat miercuri un preț de 4,6800 lei/euro. Leul s-a depreciat accelerat pe piața interbancară, inclusiv în fața monedelor din regiune, începând cu a doua parte a zilei de marți, pe fondul protestelor împotriva măsurilor de modificare a Codului fiscal, măsuri criticate aspru atât de sindicate, cât și de patronate.

Sintagma”Buy bitcoin” a depășit ”Buy gold”, la frecvența căutărilor pe Internet

Sintagma”Buy bitcoin” a depășit expresia ”Buy gold”, la frecvența căutărilor pe Internet, astfel că moneda virtuală poate fi adăugată pe lista de factori care erodează atractivitatea metalului prețios. Creșterea prețului aurului a încetinit în ultimele două luni, pe fondul aprecierii dolarului și a cotațiilor acțiunilor la nivel mondial, în timp ce îngrijorările provocate de Brexit și campania pentru independența Cataloniei nu au amplificat în mod semnificativ cererea pentru activele considerate sigure. Aprecierea bitcoin atrage în schimb interesul investitorilor pentru moneda virtuală în detrimentul aurului. Potrivit Google Trends, căutările online prin sintagna ”buy bitcoin” le-au depășit  pe cele care folosesc expresia ”buy gold”, după ce anterior le-au depășit pe cele referitoare la argint. În luna octombrie, cantitatea de aur care a fost tranzacționată pe platforma de tranzacții online BullionVault a scăzut cu aproape o treime comparativ cu media ultimelor 12 luni. ”Cu piața americană de capital care atinge zi de zi noi recorduri, nu este o  surpriză că prețurile aurului au scăzut. Unii investitori sunt distrași și de zgomotul din jurul bitcoin și al altor monede virtuale. Una peste alta, interesul din partea investitorilor noi în aur este cel mai scăzut după minimele de prețuri atinse la sfârșitul anului 2015”, a declarat Adrian Ash, director pentru cercetări la BullionVault, în Londra.

Parisul nu renunță ușor la producția de energie nucleară

Ministrul francez însărcinat cu Transformarea Ecologică Nicolas Hulot a catalogat miercuri drept ”totem” obiectivul reducerii cotei nucleare în producția de electricitate la 50% până în 2025 și a spus că ”mulți știau că nu este tangibil”, elatează AFP. ”Toți interlocutorii pe care-i am, în serviciile mele, la Ademe, la RTE, specialiști în energie știau” că acest lucru nu va fi posibil ”fără o brutalitate excesivă”, a declarat Hulot pentru BFMTV și RMC. ”Ne-am fixat un totem, dar nu ne-am pus în situația de a ajunge la el”, a adăugat el, apreciind că reducerea de la 75 la 50% a părții de electricitate de origine nucleară - înscrisă în legea din 2015 cu privire la tranziția energetică - era ”imposibilă, mai puțin (...) dacă nu cumva ne negăm toate angajamentele climatice”. ”Va trebui să închidem reactoare, obiectivul de 50% va fi menținut, el va fi realizat, probabil decalat în timp”, a declarat ministrul, apreciind că ”foarte probabil va trebui să amânăm (termenul-milită) în 2030 (...), cel mai târziu în 2035”. ”Eu am un an să examinez toate aceste scenarii”, a anunțat ministrul, care ”va coopera cu toți actorii, sindicatele, aleșii, ONG-urile”.

Alphabet lansează în SUA primul serviciu de taximetrie cu automobile fără șoferi

Timp de aproape un deceniu automobilele autonome au putut fi întâlnite pe drumuri publice, dar întotdeauna cu o persoană în spatele volanului, dar Waymo, divizia pentru vehicule autonome a grupului Alphabet, va lansa în curând servicii de taximetrie cu minivan-uri fără șoferi, relatează Bloomberg. Waymo va oferi acest serviciu pilot într-o regiune limitată din Phoenix, cu pasageri voluntari. Inițiativa, prima de acest tip a unei companii, este un moment de referință în încercarea Alphabet, compania mamă a Google, de a fi lider al utilizării în scop comercial a tehnologiei pentru vehicule autonome. ”Dorim ca experiența de a călători cu vehiculele Waymo să fie o rutină, să doriți să folosiți serviciul pentru nevoile zilnice”, a declarat directorul general al Waymo, John Krafcik, la conferința Web Summit din Lisabona. Krafcik a spus că serviciul care va fi lansat în curând va permite oamenilor să rezerve vehiculele prin intermediul unei aplicații mobile, similare celei pentru Uber și Lyft. Waymo a încheiat un parteneriat cu Lyft, dar detaliile acordului nu au fost făcute publice.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.