Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Pandemia i-a venit ca o manușă magazinului online eMag! Veniturile i-au crescut cu 18%

Ziarul de Vrancea
1 iun 2021 499 vizualizări

Anul trecut, firma Dante International SA, care cuprinde eMAG România, a înregistrat în România vânzări de 5,42 miliarde de lei

Grupul eMAG anunță venituri de 8,93 miliarde de lei în 2020, dintre care veniturile eMAG în România au reprezentat 5,42 miliarde de lei, cu aproape 18% mai mari față de venituri de 4,6 miliarde lei în 2019. ”Grupul eMAG anunță venituri de 8,93 miliarde de lei în 2020, dintre care veniturile eMAG în România au reprezentat 5,42 miliarde de lei. Operațiunile din Ungaria și Bulgaria au înregistrat o creștere importantă, de 87%, ajungând la 2,1 miliarde de lei. Rezultatele confirmă o primă etapă de dezvoltare accelerată a ecommerce și reflectă investițiile în tehnologie, infrastructura logistică, în dezvoltarea internațională și a eMAG Marketplace”, anunță grupul. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,72 miliarde de lei în anul 2020. „Anul 2020 a fost unul complicat, în care, la început ne-am adaptat din mers, investind în programe de work from home, dar și în siguranța angajaților din prima linie. Tot ecosistemul de ecommerce, format din furnizori, comercianți în Marketplace, curieri, tehnologie, cei 7.500 angajați eMAG, a servit foarte bine clienții în momentele grele ale pandemiei”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG. Odată cu intrarea într-o nouă etapă de dezvoltare, eMAG își propune să își consolideze prezența în regiune prin investiții de 3,2 miliarde de lei pentru a deveni un ecosistem regional de tehnologie. Investițiile vor susține crearea de infrastructură logistică prin extinderea rețelei easybox, dar și printr-un nou centru logistic, cu o suprafață 130.000 de metri pătrați, care permite integrarea a 1.000 de selleri în programul Fulfilment by eMAG. Valoarea investiției în noul hub este de 90 de milioane de euro. Pe plan internațional, în Ungaria, unde ținta este de vânzări de un miliard de euro în următorii patru ani, compania a deschis deja primele showroom-uri și a instalat 160 de unități easybox. În Bulgaria, eMAG a inaugurat primul showroom și se va concentra în continuare pe dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sale către clienți. eMAG Marketplace, unul dintre vectorii de creștere ai companiei, care se înscrie obiectivului de susținere a antreprenoriatului digital, a ajuns anul trecut la peste 36.000 de IMM-uri care vând în România, Bulgaria și Ungaria, cu 80% mai mult față de anul anterior. Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, retailerul online de fashion Fashion Days, magazinul specializat în produse IT și electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, local, național și internațional Sameday Delivery, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, platforma de livrări la domiciliu de mâncare și alte produse necesare casei tazz by eMAG și compania de software Zitec. Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local în Bulgaria și Ungaria.

Restricțiile  sanitare au aruncat în sărăcie peste 100 de milioane de muncitori

u “efectele pandemiei ar putea să se facă resimțite timp de ani de zile, sub forma unor pierderi umane și economice și a unei sărăcii și inegalități și mai mari”, arată Organizația Internațională a Muncii

Pandemia covid-19 a aruncat, în cele 17 luni de când face ravagii, peste 100 de milioane de muncitori în sărăcie, relevă miercuri, în raportul său anual, Organizația Internațională a Muncii (OIM), din cauza reducerii orelor de muncă și desființării unor locuri de muncă, criza este departe de a se fi terminat, iar ocuparea forței de muncă urmează să atingă nivelul dinaintea pandemiei abia în 2023, relatează AFP. La sfârșitul lui 2021, în lume urmează să se înregistreze cu 75 de milioane de locuri de muncă mai puține  La sfârșitul lui 2022, aceste pierderi nu vor fi recuperate, când urmează să se înregistreze cu 23 de milioane de locuri de muncă mai puține decât dacă nu ar fi avut loc pandemia covid-19, care a ucis deja pste 3,5 milioane de oameni. ”Revenirea după covid-19 nu este doar o problemă de sănătate”, subliniază diectorul OIM Guy Ryder, care insistă că ”va trebui să depășim de asemenea pagubele dure cauzate economiilor și societăților”. ”Fără un efort deliberat în vederea unei accelerări a creării unor locuri de muncă bune și unei susțineri a membrilor celor mai vulnerabili ai societății și a relansării în sectoarele economice cele mai afectate, efectele pandemiei ar putea să se facă resimțite timp de ani de zile, sub forma unor pierderi umane și economice și a unei sărăcii și inegalități și mai mari”, preconizează el. OIM arată în raport că aproximativ 205 milioane de persoane ar urma să rămână fără loc de muncă în 2022, mai multe decât cele 187 de milioane din 2019. Însă aceste statistici oficiale ascund o realitate mult mai sumbră, deoarece numărul orelor muncite s-a prăbușit. În 2020, 8,8% din totalul orelor muncite au dispărut față de ultimul trimestru din 2019 - echivalentul a 255 de milioane de locuri de muncă cu normă întreagă. În pofida unei relansări economice în anumite zone ale lumii, la sfârșitul anului urmează să se înregistreze cu echivalentul a 100 de milioane de locuri de muncă cu normă întreagă mai puțin. ”Acest deficit de locuri de muncă și de ore de muncă se adaugă nivelului mare al șomajului, subocupării forței de muncă și condițiilor rele de muncă” care prevalau înaintea crizeisanitare. În pofida faptului că situația locurilor de muncă urmează să se îmbunătățească un pic în al doilea semestru al acestui an, relansarea urmează să fie inegală din cauza prăpastiei care desparte nivelul vaccinării în țările bogate și în cele sărace. Țările emergente și în curs de dezvoltare urmează să se confrunte, din această cauză, cu dificultăți în implementarea unor planuri de relansare. Existența unor locuri de muncă și unor ore muncite mai puține se traduc mecanic într-o creștere a sărăciei. În comparație cu 2019, 108 milioane de muncitori au căzut în categoriile sărace sau foarte sărace, ceea ce înseamnă că gospodăriile care depind de ei sunt nevoite să trăiască cu mai puțin de 3,2 dolari pe zi. Pandemia covid-19 a șters pur și simplu cinci ani de progrese. Consecințele pandemiei covid-19 asupra celor două miliarde de oameni care munesc la negru au fost catastrofale, dar și asupra femeilor, care au părăsit piața muncii în masă - inclusiv în țările bogate -, pentru a se ocupa de copii, privați de școală.

Profi are verde să preia zece spații comerciale operate ca francize Carrefour Express

Consiliul Concurenței a anunțat miercuri că autorizează tranzacția prin care retailerul Profi intenționează să preia zece spații comerciale de la Pronto Mobile, care acum sunt operate ca francize Carrefour Express. ”Consiliul Concurenței autorizează tranzacția prin care Profi Rom Food SRL intenționează să preia zece spații comerciale de la Pronto Mobile SRL. În prezent, în aceste spații sunt operate de către Pronto Mobile SRL ca francize Carrefour Express”, a anunțat autoritatea de concurență. În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau o parte substanțială a acesteia și că nu există îndolieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal. Profi Rom Food SRL este o companie ce activează în domeniul comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și nealimentare în magazine nespecializate. Pronto Mobile SRL își desfășoară, de asemenea, activitatea în domeniul comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și nealimentare.

Rezervele valutare de la BNR au scăzut la finalul lunii mai la 37,57 miliarde euro

Rezervele valutare la Banca Națională a României (BNR) au scăzut la 31 mai 2021 la nivelul de 37,57 miliarde euro, față de 38,304 miliarde euro la 30 aprilie, arată datele BNR. ”La 31 mai 2021, rezervele valutare la Banca Națională a României se situau la nivelul de 37,57 miliarde euro, față de 38,304 miliarde euro la 30 aprilie 2021. În cursul lunii au avut loc următoarele operațiuni: Intrări de 759 milioane euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, alimentarea conturilor Ministerului Finanțelor, alimentarea contului Comisiei Europene și altele; Ieșiri de 1,493 miliarde euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, plăti de rate și dobânzi în contul datoriei publice denominate în valută și altele”, arată datele BNR. Nivelul rezervei de aur s-a menținut la 103,6 tone. În condițiile evoluțiilor prețurilor internaționale, valoarea acesteia s-a situat la 5,211 miliarde euro. Rezervele internaționale ale României (valute plus aur) la 31 mai 2021 au fost de 42,781 miliarde euro, față de 43,185 miliarde euro la 30 aprilie 2021. Plățile scadente în luna iunie 2021 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanțelor, însumează circa 92 milioane euro.

Deficit bugetar de sub 3% din PIB până în 2024

Prim-ministrul Florin Cîțu a anunțat, înainte de a prezenta PNRR miercuri, că cei de la Comisia Europeană au acceptat strategia fiscal-bugetară a Guvernului de revenire a deficitului sub 3% în 2024 ca strategie principală, lucru care arată încredere la nivel european în reformele pe care Executivul le-a asumat. „Cei de la Comisia Europeană au publicat și recomandările referitoare la deficitul excesiv pentru România. Sunt foarte bucuros să vă anunț că strategia noastră fiscal-bugetară cu revenirea deficitului bugetar sub 3% în 2024 a fost acceptată ca strategie principală. Deci există încredere în reformele pe care am spus că le vom face în perioada următoare. Acea scădere a deficitului este acceptată de Comisia Europeană”, a afirmat Florin Cîțu miercuri la Guvern. 

Twitter lansează un serviciu meteo. Costă 10 dolari pe lună

Un serviciu meteo local, pe bază de abonament lunar, este cel mai nou produs prin care Twitter încearcă să-și crească veniturile. Twitter a anunțat Tomorrow, un serviciu meteo care va analiza și comunica abonaților condițiile climatice locale. Un abonament lunar va costa 10 dolari. Noul serviciu va folosi toate noile canale de comunicare ale rețelei sociale, de la newslettere la conversații audio live, iar abonații vor putea adresa întrebări în cadrul sesiunilor de discuții organizate. Șeful serviciului va fi Eric Holthaus, un jurnalist și meteorolog cu multă experiență. Acesta va fi ajutat de alți 18 meteorologi locali din Statele Unite, care vor crea conținut pentru abonați. Pentru început, Tomorrow va fi disponibil în 16 orașe din Statele Unite, cu focus pe vremea locală - meteorologii se vor concentra pe câte un oraș și vor oferi informații locuitorilor acestora. Deocamdată, serviciul de newslettere nu este funcțional. Acesta se află în prezent în faza de dezvoltare, fiind bazat pe tehnologia achiziționată recent de la Revue. Analiștii consideră că un serviciu meteo se potrivește ca o mănușă Twitter, platformă care s-a dezvoltat în jurul informațiilor în timp real. Mulți jurnaliști și meteorologi și-au văzut numărul de urmăritori “explodând” în timpul unor evenimente meteo importante, precum incendii și uraganuri.

Mexicul acuză mărcile Zara, Anthropologie și Patowl de „însușire culturală”

Mexicul a acuzat mărcile de modă Zara, Anthropologie și Patowl de însușire culturală, susținând că s-au folosit de modele create de populația indigenă din țară, scrie CNN. Într-o serie de scrisori trimise mărcilor, Ministerul mexican al Culturii a cerut „o explicație publică” și ca veniturile obținute „să fie returnate comunităților creative” despre care spune că au inventat tehnicile de broderie și motivele design-ului. Scrisorile, semnate de ministra Alejandra Frausto Guerrero, datate 13 mai, au fost făcute public vineri. Ele semnalează diverse articole vestimentare ale celor trei mărci împreună cu exemple corespunzătoare de haine create de artizani indigeni din regiunea Oaxaca. Într-un comunicat de presă, Ministerul mexican al Culturii a subliniat cazul unei rochii albastre brodate de la Zara. Este afirmat că marca spaniolă s-a bazat pe simboluri ancestrale și hainele tradiționale „huipil” ale populației din San Juan Colorado (Mexic) și a fost adăugat că artizanilor le ia cel puțin o lună să fabrice acele rochii. Articolul în cauză nu mai este disponibil spre vânzare pe site-ul Zara.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 1,53%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas miercuri la 1,53%, potrivit datelor publicate de instituție. Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 1,65%. Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, în ședința din 12 mai 2021, menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25 la sută pe an. BNR a mai decis menținerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75 la sută pe an și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75 la sută pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al BNR a decis păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. Valoarea IRCC, aferentă perioadei aprilie-iunie 2021, este de 1,67%, în declin față de nivelul de 1,88% aferent primului trimestru.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.