Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: O treime dintre români intenționează să își schimbe locul de muncă

Ziarul de Vrancea
17 mai 2022 554 vizualizări

14% dintre angajați și-au schimbat deja locul de muncă în a doua jumătate a anului trecut u mai puțin de jumătate dintre angajați se simt încurajați să evolueze la locul de muncă

Aproape jumătate (46%) dintre angajații care vor să își schimbe locul de muncă o fac de teamă să nu fie dați afară, iar 14% dintre români și-au schimbat deja locul de muncă în a doua jumătate a anului trecut, arată studiul Randstad România Employer Brand 2022, potrivit căruia pentru femei, cariera este mai importantă decât în cazul bărbaților, situație opusă față de restul țărilor europene. De asemenea, 30% dintre români își caută un loc de muncă prin intermediul social media. ”În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât în cazul bărbaților (82% vs 78%), în vreme ce în alte țări europene se poate observa situația opusă”, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție. Mai puțin de jumătate dintre angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, având în vedere că reprezintă un element aflat pe lista scurtă de priorități profesionale ale românilor, mai ales ale celor care fac parte din categoria numită white collar / gulere albe (63%, comparativ cu 52%, în cazul lucrătorilor blue-collar / gulere albastre). "Randstad România Employer Brand 2022 ne oferă și în acest an perspective valoroase, date de o amplă cercetare independentă, privind direcțiile către care companiile se pot uita în inițiativele lor de construire a brandului de angajator, pentru a avea impact. Dacă ne uităm de exemplu la faptul că siguranța locului de muncă este apreciată în mod special de către români când vine vorba de angajatorul lor, este clar că este un aspect ce ar putea fi evidențiat cu succes în comunicarea internă. Pe lângă această radiografie detaliată a forței de muncă, topul 10 al angajatorilor ne oferă surprize, cu nume importante prezente sau, dimpotrivă, absente", declară Mihaela Maranca, country manager, Randstad România. Principalele 5 criterii în alegerea angajatorilor sunt, în ordinea preferințelor: pachetul salarial (ca și anul trecut), atmosfera plăcută la locul de muncă, siguranța locului de muncă, evoluția în carieră și echilibrul viață profesională – viață personală. Acestea sunt similare în rândul angajaților români față de cei din restul Europei, însă au o pondere procentuală mai mare în cazul celor dintâi. Pachetul salarial atrăgător crește în importanță în rândul celor cu vârsta peste 35 de ani (76%) și educație peste medie (77%). ”Este de remarcat că lucrurile stau diferit în cazul așteptărilor față de locul de muncă prezent, unde siguranța a fost cel mai des menționată de către angajați, mai ales de cei din categoria de vârstă 25-34 de ani. Urmează reputația și sănătatea financiară, în vreme ce pachetul salarial atrăgător este unul dintre aspectele cel mai puțin apreciate, alături de contribuția la comunitate și posibilitatea de a lucra la distanță”, arată studiul. De asemenea, odată angajați într-o companie, românii își schimbă percepția și față de evoluția în carieră, care ajunge pe locul 7 în clasamentul lucrurilor pe care le apreciază la angajatorul lor.

“Anul acesta nu va fi modificat sistemul de impozitare”

așa a anunțat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului u el nu a spus nimic despre ce va urma anul viitor

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru a declarat, miercuri, că anul acesta nu va fi modificat sistemul de impozitare iar Guvernul nu va introduce taxe noi. ”Tot ceea ce va face Guvernul în continuare, în colaborare cu mediul de afaceri, este să realizeze o optimizarea fiscală, pe baza unei analize care este firească în orice stat european. Nu am informații că s-ar discuta despre înlocuirea cotei unice, la nivelul țării noastre, a mai afirmat Cărbunaru. ”Aș dori să reamintesc mesajul transmis în această dimineață de premierul Nicolae Ciucă. (..) Anul acesta nu va fi modificat sistemul de impozitare, Guvernul nu va introduce taxe noi. Tot ceea ce va face Guvernul în continuare, în colaborare cu mediul de afaceri, este să realizeze o optimizarea fiscală, pe baza unei analize firească, în orice stat european. Nu putem să discutăm de taxe care să vină peste noapte, fără să fie discutate cu mediul de afaceri și care să genereze un impact”, a spus el.  Cărbunaru a precizat că, așa cum a subliniat premierul Ciucă, economia românească are nevoie de predictibilitate, stabilitate și încredere pentru a continua ritmul de creștere, cel mai mare la nivelul statelor membre în primul trimestru al acestui an. Întrebat care este opinia Guvernului privind introducerea impozitului progresiv, în locul cotei unice, Cărbunaru a spus că ”România beneficiază de ani buni de zile de prevederile cotei unice”. ”Ceea ce premierul a anunțat și astăzi și a confirma,t inclusiv discuții în cadrul coaliției, se referă la analiza unor măsuri care să poată optimiza fiscal sistemul actual din România. Nu am informații că s-ar discuta despre înlocuirea cotei unice, la nivelul țării noastre”, a spus purtătorul de cuvânt al Executivului.  De asemenea, Cărbunaru a mai spus că nu are informații că prin optimizarea fiscală s-ar intenționa introducerea impozitării progresive. 

Legea gazelor din Marea Neagră a fost votată de Parlament

u actul legislativ merge la promulgare la președintele Iohannis

Legea offshore a fost votată, miercuri, de plenul Camerei Deputaților, cu 248 de voturi pentru și 34 contra, în calitate de for decizional, astfel că legea merge la promulgare la președintele Klaus Iohannis. Ședința de vot final a fost condusă de președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu. În plen, parlamentarii AUR și USR și-au susținut amendamentele în plen, însă nu au trecut de votul deputaților.  Liderul deputaților PSD, Alfred Simonis a afirmat că cinci partide din cele șase au votat în comisie.  ”Sancțiunile există foarte clar în legea energiei, și pot ajunge până la 10% din cifra de afaceri, iar cifra de afaceri este de multe multe miliarde”, a spus el.  Simonis a menționat că ”România are mecanismele, prin această lege, să asigure consumul de gaz pentru casnici și pentru termie dar și pentru industrie, atunci când există criză energetică”.  Cristina Prună, de la USR, a afirmat că prin amendamentele USR, românii ar putea beneficia de banii din exploatarea acestor gaze, pe model norvegian, pentru pensii decente. Ar reveni fiecărui romîn câte 4.000 de euro, a mai spus Prună.  Legea offshore a primit marți raport de admitere în comisiile reunite de industrii și buget-finanțe, într-o ședință în care parlamentarii AUR au făcut scandal și l-au acuzat pe ministrul Energiei că vinde gazul românesc austriecilor. 

Cîțu susține că impozitarea progresivă ar fi o greșeală strategică pentru România

Florin Cîțu a declarat că nu a fost vreo discuție în interiorul PNL cu privire la posibilitatea introducerii impozitării progresive, iar partidul a intrat în coaliția de guvernare cu două linii roșii, una privind menținerea cotei unice și a doua referitoare la a avea investiții la 7%. Liberalul a adăugat că și dacă ar fi un acord în coaliție pentru a avea impozitare progresivă, ea nu va putea fi aplicată de la 1 ianuarie 2023, cum dorește liderul PSD Marcel Ciolacu. „PNL a venit cu două linii roșii în această coaliție, una cota unică și a doua să avem investiții la 7% din PIB. La cea cu investiții la 7% din PIB încă se mai lucrează, încă nu suntem acolo. În PNL nu s-a discutat despre impozitarea progresivă. Cred că orice membru al PNL vă va spune că nu s-a discutat despre modificarea sistemului de impozitare în România. Iarăși, acum vă spun ca specialist, să modifici cota progresivă, nu poți până în 2024. Deci dacă ai vrea să faci ceva, să zicem că se agrează și PNL spune – ok, noi renunțăm la orice și gata nu mai vrem să fim susținătorii cotei unice, din acel moment durează câțiva ani până poți să introduci impozitul progresiv. Nu se poate face de la 1 ianuarie 2023”, a afirmat Florin Cîțu, miercuri la Parlament.  Întrebat dacă în trecut, în discuțiile cu șeful statului, a fost invocat vreodată din partea președintelui acest impozit progresiv, Cîțu a răspuns: „Nu, niciodată. Eu nu știu la nicio discuție la care am participat”. „Vă spun că România a făcut o greșeală în mijlocul crizei din 2010 când a crescut TVA. Imediat prețurile au crescut, inflația a crescut și economia a intrat din nou într-o criză care a durat până în 2012. Nu e normal să nu înveți din greșeli. Orice discuție despre a crește impozitarea marginală, că o faci prin impozitare progresivă, că o faci prin introducerea de alte taxe, va reduce creșterea economică și va crește inflația. Mai mult, în PNRR avem o reformă fiscală pusă acolo”, a mai explicat președintele Senatului.

Românii cheltuie, în medie, 589 euro într-o vacanță în Germania

Bugetul mediu al turiștilor români care călătoresc în Germania a fost anul trecut de 589 euro, arată datele Organizației Germane pentru Turism, potrivit căreia, în anul 2021, s-au înregistrat peste 900.000 de înnoptări ale turiștilor români și o creștere procentuală cu 15% față de anul anterior. ”Conform unui studiu realizat de o platformă de rezervări online, 83% dintre europeni consideră călătoriile sustenabile vitale și 61% spun că pandemia i-a făcut să își dorească să călătorească mai sustenabil în viitor. Germania este pionieră în turismul sustenabil și ocupă locul 2 ca destinație preferată de europeni pentru călătoriile în natură, acestea fiind cel mai popular tip de vacanță în Germania. Interesul crescut pentru vacanțele în natură se vede și în planurile de călătorie ale turiștilor români”, arată organizația. Cu toate acestea, conform datelor Organizației Germane pentru Turism cei mai mulți români (52%) călătoresc în Germania pentru vacanțe urbane și culturale. Bugetul mediu al turiștilor români care călătoresc în Germania a fost anul trecut de 589 euro. Organizația Germana pentru turism a înregistrat peste 900.000 de înnoptări ale turiștilor români în anul 2021 și o creștere procentuală cu 15% față de anul anterior. Aproximativ 37% dintre vizitele românilor în Germania au ca destinație vacanța și petrecerea timpului liber, 32% călătoresc în interes de afaceri și 30% își vizitează prietenii și familia. Unul dintre efectele pandemiei a fost creșterea interesului pentru călătoriile sustenabile și vacanțele orientate spre natură. Organizația Germană pentru Turism a efectuat un sondaj în rândul profesioniștilor din turism, iar trei sferturi dintre aceștia se așteaptă ca cererea din acest segment să crească în următorii trei ani. O treime din suprafața Germaniei este sub protecție specială, ca Parc Natural sau Parc Național:16 parcuri naționale, 104 parcuri naturale, 16 rezervații ale biosferei UNESCO.

Afacerile din comerțul cu ridicata au urcat cu 31%

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, în termeni nominali, în primele trei luni, față de perioada similară din 2021, atât ca serie brută, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 31,2%, respectiv cu 29,3%, arată datele publicate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). ”Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.III.2022, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2021, a înregistrat o creștere, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 31,2%, datorită creșterii comerțului cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (Â68%), activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (Â56,4%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (Â52,1%), comerțului cu ridicata nespecializat (Â23,5%), comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (Â20,8%), comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (Â15%) comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (Â11,5%) și comerțului cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (Â6,4%)”, arată datele INS.

Disney va fi disponibil în România de la jumătatea lui iunie

Versiunea cu reclame a serviciului de streaming Disney va afișa mai puțină reclamă decât alte servicii care folosesc același tip de monetizare. Disney a oferit câteva informații noi despre viitoarea versiune cu reclame a DisneyÂ, care va fi lansată cândva în cursul acestui an.. În primul rând, compania promite că nu vor fi difuzate mai mult de patru minute de reclamă pe oră. Asta va face Disney să afișeze mai puține reclame decât alte servicii, precum NBC Peacock sau Hulu, care este deținut tot de Disney, însă, afișează între 9 și 12 reclame într-o oră. De asemenea, nu vor fi afișate reclame celor mici, care accesează serviciul folosind profilul Kids. În plus, Disney nu va accepta reclame la servicii de streaming concurente, astfel că pe Disney nu se vor vedea reclame la Netflix sau HBO Max. În vreme ce Netflix a intrat pe o pantă descendentă și este dispus să devină agresiv în relația cu cei care folosesc același cont, Disney continuă să crească. La finele primului trimestru al anului, acesta ajunsese la 137 de milioane de abonați. Disney va fi disponibil din 14 iunie în România, pentru 30 de lei/lună.

Apple testează dispozitive pliabile cu E Inke

Tehnologia E Ink este o posibilă variantă pentru Apple, în drumul său spre un prim device pliabil, fundamental diferit de ceea ce există acum pe piață. Faptul că Apple lucrează la unul sau mai multe dispozitive pliabile nu este o noutate, zvonuri credibile circulând în acest sens de mai mulți ani. Noutatea este, însă, faptul că Apple ar putea să folosească tehnologia E Ink. E Ink este un tip foarte economic de ecran, cel mai celebru dispozitiv care îl folosește fiind Kindle. Însă, în ultimii ani, acest format a evoluat și poate fi și color, nu doar monocrom. Apple, conform analistului Ming-Chi Kuo, testează un device al cărui ecran extern este de tip E Ink. Consumul redus de energie joacă un rol important în schema Apple. Datorită acestui factor, poate fi folosită o baterie mai subțire, iar dispozitivul în sine poate arăta mult mai bine dacă nu este la fel de gros precum telefoanele pliabile care există acum pe piață. Oricând va fi gata un astfel de device, Apple își asumă condiția de a intra târziu pe această piață. Însă, dacă va reuși într-adevăr să creeze un pliabil subțire, relativ ușor și practic, acesta va lua imediat fața concurenței actuale.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.