Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Numărul cererilor de instalare a panourilor fotovoltaice a crescut de cinci ori

Ziarul de Vrancea
6 nov 2022 568 vizualizări

Un studiu realizat de E.ON în luna septembrie arată că aproape jumătate (46%) dintre români sunt interesați de achiziția, în următorul an, a unui sistem de panouri fotovoltaice

Numărul cererilor de instalare a panourilor solare a crescut de cinci ori în primele nouă luni ale anului și aproape jumătate dintre români vor să facă astfel de achiziții anul viitor, se arată într-un comunicat al E.ON România, remis, luni, AGERPRES. Un studiu realizat de E.ON în luna septembrie arată că aproape jumătate (46%) dintre români sunt interesați de achiziția, în următorul an, a unui sistem de panouri fotovoltaice de la un furnizor de energie, numărul lor fiind în creștere cu 11 puncte procentuale față de aceeași lună a anului trecut. Această cifră vine să confirme rezultatele obținute de E.ON pe segmentul de soluții de producere a energie fotovoltaice pentru clienții rezidențiali, unde cererea pentru E.ON Solar Home a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, de 5 ori față de perioada similară a anului trecut. O centrală PV poate aduce o reducere a facturii la energie chiar și cu 90%. Totodată, anul acesta, numărul prosumatorilor racordați la rețeaua Delgaz Grid a crescut puternic, ajungând la finele lunii septembrie la peste 3.500, și se estimează că până la sfârșitul anului se vor înregistra circa 6.700 de prosumatori, aceasta reprezentând o creștere de patru ori față de începutul acestui an. De asemenea, numărul de instalări de centrale noi în condensație (E.ON Life), care asigură economii de până la 30% la factură, a crescut cu 17% în acest an. Potențialul de economisire rămâne ridicat, în condițiile în care foarte multe dintre centralele termice pe gaz din gospodăriile din România sunt mai vechi de zece ani și ar trebui să fie înlocuite cu unele eficiente energetic. Și interesul pentru pompe de căldură (E.ON Green Life) este, de asemenea, în creștere. O pompă de căldură poate avea o eficiență energetică de 500% (COP5), altfel spus produce de 5 ori mai multă energie decât consumă și este de 5 ori mai eficientă decât o centrală termică pe gaz, iar randamentul mediu anual este 3,5 (COP). E.ON își sprjină totodată clienții oferindu-le opțiuni de finanțare avantajoase pe o perioadă de până la 7 ani, pentru a le ușura sarcina achiziției de soluții eficiente energetic (centrale fotovoltaice, centrale pe gaz în condensație și pompe de căldură). "Aplicarea de măsuri și soluții de eficiență energetică, reducerea consumului prin gesturi mici, fără a afecta confortul, trecerea de la statutul de consumator la cel de prosumator sunt răspunsurile corecte la vremurile de criză pe care le traversăm, cu prețuri istorice la energie. Clienții casnici E.ON au dovedit că au înțeles cât de importante sunt aceste măsuri, iar rezultatele se văd în reducerea consumului în medie cu 7% la energie și cu 5% la gaze naturale în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Este important pentru România ca, prin contribuția fiecăruia, să devină mai puțin dependentă de importuri și împreună să facem față celor care folosesc energia ca armă", a declarat Volker Raffel, director general al E.ON România. E.ON România consideră că printre măsurile care vor trebui luate de autorități în perioada următoare este absolut necesar să se regăsească un pachet solid de măsuri de eficiență energetică care să țintească atenuarea impactului creșterii prețurilor la energie.

Majoritatea consumatorilor consideră că brandurile trișează de ''Black Friday'' și ''Cyber Monday''

u în Europa există un scepticism față de corectitudinea ofertelor și promoțiilor din timpul acestor evenimente comerciale

Opt din zece români se așteaptă să găsească produse reduse cu cel puțin 30%, de "Black Friday" sau "Cyber Monday", iar la nivel european majoritatea consumatorilor consideră că brandurile trișează cu ocazia celor două evenimente din an cu cele mai importante discounturi, arată un studiu realizat de Revolut și Dynata. Potrivit cercetării, publicată luni, în Europa există un scepticism față de corectitudinea ofertelor și promoțiilor din timpul acestor evenimente comerciale. Astfel, majoritatea respondenților din Europa consideră că brandurile trișează de "Black Friday" și "Cyber Monday" (64%), în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înșelătoare. În acest context, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privința corectitudinii ofertelor, iar aproape două treimi (63%) dintre respondenți sunt de părere că brandurile trișează de "Black Friday" și se declară în favoarea verificării ofertelor. Totodată, 21% spun că această tactică este "parte a jocului" și nu se arată deranjați de aceasta. În schimb, 16% dintre cei chestionați recunosc faptul că nu au întâlnit niciodată oferte înșelătoare de "Black Friday". În topul scepticilor, românii sunt urmați de lituanieni (80% dintre aceștia spun că au întâlnit oferte îndoielnice sau au fost păcăliți) și francezi (65%). La polul opus se află germanii - 61% dintre respondenți spun că practicile incorecte sunt rare de "Black Friday" și "Cyber Monday". Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus, este de așteptat ca aceste situații să fie tot mai puține. În ceea ce privește ofertele de "Black Friday", doar italienii sunt tot atât de hotărâți ca românii în a profita de ofertele cu reduceri (80%), în timp ce lituanienii (39%) și germanii (54%) sunt cei mai reținuți în a face cumpărături cu această ocazie. La nivel european, șase consumatori din zece se declară interesați de evenimente comerciale, precum "Black Friday" și "Cyber Monday", chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflație galopantă și se vorbește tot mai des de recesiune economică, notează sursa citată. În ciuda contextului economic dificil, 23% dintre respondenții români au așteptări foarte ridicate și speră să găsească produse reduse cel puțin la jumătate de preț. Totuși, majoritatea consumatorilor ar fi satisfăcuți de ofertele de "Black Friday" dacă ar beneficia de o reducere a prețului cu cel puțin 30% (78% dintre respondenț

Angajații Dacia ies în stradă

u aproximativ 5.000 de sindicaliști, așteptați joi la un protest față de nerespectarea promisiunilor guvernamentale privind modificarea legislației muncii

Aproximativ 5,.000 de salariați ai Dacia sunt așteptați, joi, la un protest față de nerespectarea promisiunilor guvernamentale privind modificarea legislației muncii. Acțiunea va avea loc la Mioveni. ”Joi, 17 noiembrie, membrii Sindicatului Autoturisme Dacia organizează un miting de protest. Aproximativ 5 mii de angajați ai Uzinelor Dacia vor ieși în stradă”, a transmis, luni, Blocul NAțional SIndical.  Sursa citată a precizat că principalele nemulțumiri sunt legate de nerespectarea promisiunilor guvernamentale privind modificarea legislației muncii.  ”De asemenea, membri BNS sunt nemulțumiți și de lipsa măsurilor de plafonare a facturilor la energie”, au mai transmis sindicaliștii.  Manifestația va avea loc între orele 13.00 și 14.00, în fața Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni. 

Multinaționale estimează o creștere a poverii fiscale

Aproape jumătate dintre companiile multinaționale din întreaga lume (47%) se așteaptă la o creștere semnificativă a ratei globale efective de impozitare a grupului din care fac parte, ca urmare a implementării celor doi piloni ai reformei fiscale coordonate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), potrivit unui studiu Deloitte. Conform raportului, o proporție similară (50%) estimează o majorare a taxelor, din cauza datoriilor guvernamentale ridicate acumulate în timpul pandemiei de COVID-19, în jurisdicțiile în care au stabilită rezidența fiscală. "În plus, 90% dintre companiile participante anticipează o posibilă creștere a numărului de litigii fiscale din cauza deficitelor guvernamentale tot mai mari înregistrate în ultimii ani", mai arată studiul Deloitte 2022 Global Tax Survey: Beyond BEPS (Base Erosion and Profit Shifting). Referitor la reglementările propuse de OCDE, 59% dintre companii estimează că acestea vor fi implementate într-un număr semnificativ de țări până în 2024. "În aceste condiții, 55% susțin că au datele financiare și contabile structurate corespunzător pentru a se conforma la prevederile pilonului II (impozitul minim pe profit la nivel global). Însă, în cazul pilonului I, care presupune distribuirea mai echitabilă a drepturilor de impozitare a profiturilor companiilor multinaționale între țările din care se obțin, doar 25% se așteaptă ca Senatul Statelor Unite ale Americii să aprobe implementarea legislației necesare în acest scop până în 2023", susțin autorii raportului. Pe de altă parte, 80% dintre reprezentanții companiilor multinaționale estimează că directivele europene în domeniul taxării (DAC6, ATAD3, Country by Country Reporting etc.) nu vor genera o simplificare a obligațiilor de raportare la nivelul Uniunii Europene, în principal din cauza numărului tot mai mare de reguli, cerințe și termene de raportare impuse prin intermediul acestora (60% dintre participanții la studiu).

“România a depășit pragul de trei miliarde de metri cubi de gaze în depozite, un record absolut”

România a depășit pragul de 3 miliarde de metri cubi de gaze în depozite, ceea ce reprezintă un record absolut, a scris luni, pe Facebook, ministrul Energiei, Virgil Popescu. Potrivit acestuia, luni, 7 noiembrie, sunt în depozite 3.000,7 milioane de metri cubi, ceea ce înseamnă 97,75% din capacitatea totală. "Da, repet: NU vom avea probleme cu gazele în această iarnă. Populația și economia nu vor avea de suferit", a susținut Popescu. Duminică, reprezentanții Transgaz au transmis, pentru AGERPRES, că România va avea luni dimineață un volum de 3 miliarde metri cubi gaze în depozite, ceea ce corespunde unui grad de umplere de 97,7% din capacitatea totală de înmagazinare. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, România are cu 701 milioane de metri cubi de gaze în plus în depozite. Pragul minim aprobat pentru România în noul regulament al Comisiei Europene, de 80%, a fost atins pe 17 septembrie.

Germania va cheltui 83,3 miliarde de euro pentru plafonarea prețurilor la energie

Germania va cheltui 83,3 miliarde de euro pentru plafonarea prețurilor gazelor și electricității în 2023, suma fiind echivalentă cu 42% din programul anunțat în urmă cu o lună pentru protejarea celei mai mari economii din Europa, potrivit unui proiect văzut de Reuters. Datele oferă informații mai detaliate despre alocarea sumei totale de 200 de miliarde de euro folosită din fondul de stabilizare economică pentru atenuarea impactului creșterii prețurilor energiei asupra populației și industriei. Cancelarul german Olaf Scholz a anunțat miercurea trecută o plafonare a prețului gazelor naturale începând de la 1 ianuarie în cazul întreprinderilor mari și de la 1 martie în cazul gospodăriilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Acest ”scut tarifar” german în prețul energiei anunțat de către Scholz vizează să atenueze impactul inflației și urmează să intre în vigoare la începutul lui 2023, potrivit unei foi de drum prezentată miercuri de către Guvernul german.

Bloomberg: Twitter cere unora dintre angajații concediați să se întoarcă la serviciu

După ce Twitter și-a concediat vineri aproape jumătate din personal, în urma preluării de 44 de miliarde de dolari de către Elon Musk, compania cere acum unor zeci de angajați care și-au pierdut locul de muncă să se întoarcă, a informat duminică Bloomberg News. Unii dintre cei cărora li se cere să se întoarcă au fost disponibilizați din greșeală. Alții au fost lăsați să plece înainte ca managementul să-și dea seama că munca și experiența lor ar putea fi necesare pentru a construi noile caracteristici pe care le prevede Musk, se arată în articol, citând oameni familiarizați cu măsurile. Twitter a concediat recent 50% dintre angajații săi, inclusiv angajații din echipa de încredere și siguranță, a declarat Yoel Roth, directorul pentru siguranță și integritate companiei, într-un tweet, la începutul acestei săptămâni. Tweeturile personalului companiei de social media au spus că echipele responsabile de comunicații, curațarea conținutului, drepturile omului și etica învățării automate se numără printre cele unde au acvut loc restructurări, la fel ca unele echipe de produs și de inginerie.

Apple vrea să simplifice comanda vocală pentru asistentul Siri

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, utilizatorii vor putea declanșa asistentul virtual de pe dispozitivele Apple spunând doar „Siri”, în loc de „Hey, Siri”. Conform surselor citate de Bloomberg, Apple lucrează la simplificarea comenzii vocale pentru asistentul Siri, care, în prezent, este invocat spunând două cuvinte: „Hey, Siri”. Asistentul va putea fi invocat spunând doar Siri, ceea ce va fi un pic mai convenabil pentru utilizatori. Deși pare o modificare simplă, în spatele acesteia stau numeroase modificări de cod și un lung proces de antrenare a sistemului bazat pe inteligență artificială. Din această cauză, conform acelorași surse, comanda cu un singur cuvânt va fi implementată cel mai devreme anul viitor, dacă nu chiar în 2024. Apple este în urma unora dintre competitori la acest capitol și are nevoie să recupereze terenul pierdut. Alexa, asistentul celor de la Amazon, știe deja să răspundă la „Alexa”. Totodată, producătorul iPhone-ului lucrează la îmbunătățirea funcționalității Siri, printr-o mai bună integrare cu aplicațiile terțe și un grad mai mare de înțelegere a comenzilor vorbite.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.