Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Netflix a câștigat 5,3 milioane de abonați noi

Ziarul de Vrancea
17 oct 2017 1223 vizualizări

Netflix a depășit și în trimestrul al treilea așteptările, atât pe partea de abonați noi, cât și în ceea ce privește veniturile.

Compania americană Netflix a anunțat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului, reușind să impresioneze din nou, în primul rând prin numărul de abonați noi pe care a reușit să-i atragă în ultimele trei luni. Astfel, 5,3 milioane de abonați noi a reușit să câștige Netflix în perioada iulie – septembrie 2017, cu 900.000 de abonați mai mult decât estimase în urmă cu trei luni. 850.000 de abonați noi sunt din Statele Unite, în timp ce 4,45 de milioane sunt din celelalte țări în care este disponibil serviciul de streaming. Veniturile ultimului trimestru au fost ușor peste estimările oficiale. Netflix a câștigat 2,98 de miliarde de dolari, estimarea fiind de 2.97 miliarde de dolari. Ca urmare a rezultatelor foarte bune, acțiunile companiei au crescut cu aproximativ 2%. Pentru ultimul trimestru al anului, Netflix estimează că va dobândi alte 6,3 milioane de abonați noi, aproximativ 5 milioane dintre aceștia fiind din afara Statelor Unite. Veniturile ar urma să crească în perioada următoare la 3,3 miliarde de dolari.

Acționarul de 94 de ani al Oil Terminal Constanța convoacă AGA

Sebastian Valentin Dumitrescu, în vârstă de 94 de ani, acționar minoritar al Oil Terminal Constanța, a cerut convocarea adunării generale ordinare a acționarilor în vederea alegerii membrilor Consiliului de Administratie prin metoda votului cumulativ. Acesta controlează 13,05% din capitalul social al operatorului terminalului petrolier la Marea Neagră. ”Societatea Oil Terminal informează acționarii cu privire la faptul că Dumitrescu Sebastian Valentin, în calitate de acționar al societății, cu o pondere de 13,05% din capitalul social, a solicitat convocarea adunării generale ordinare a acționarilor în vederea alegerii membrilor Consiliului de Administrație prin metoda votului cumulativ”, arată un comunicat emis marți de companie Bursei de Valori București (BVB). Consiliul de Administrație urmează să convoace Adunarea Generală  Ordinară a Acționarilor, mai informează comunicatul. Sebastian Valentin Dumitrescu este născut pe 20 ianuarie 1923. De altfel, compania anunța în luna iulie că Sebastian Valentin Dumitrescu a dat în judecată operatorul terminalului petrolier la Marea Neagră. ”Societatea Oil Terminal informează acționarii cu privire la faptul că în data de 19 iulie 2017 s-a primit la sediul societății o cerere de chemare în judecată formulată de către Dumitrescu Sebastian Valentin, acționar al societății, prin care solicită: constatarea nulității absolute parțiale a art. 12 alin. 6 din Actul Constitutiv al Oil Terminal, constatarea nulității absolute integrale a hotărârii AGEA din 10 octombrie 2016 privind majorarea de capital al Oil Terminal”, a informat compania, în luna iulie. Compania a înregistrat un profit net de 11,41 milioane lei în primul semestru al acestui an, în scădere cu 21% față de perioada similară a anului precedent, în timp ce veniturile din exploatare au ajuns la 76,82 milioane lei. Oil Terminal Constanța are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi și este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide și alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export și tranzit.

Un sfert din exporturile României este asigurat de industria auto

Aproape un sfert din exporturile României este asigurat de industria auto, de aceea acest sector trebuie încurajat, iar Guvernul a luat o serie măsuri în acest sens, a declarat, marți, Florin Vodiță, consilier de stat al primului ministru, în cadrul unei conferințe de specialitate. "Dvs. (industria auto — n. r.), în vârful tehnologiei și al reputației economice a României, încă mai aveți mult de dovedit, deși ați dovedit suficient de mult până acum. Dvs., cei din sectorul auto, trăiți într-o lume concurențială; poate noi, de partea cealaltă a baricadei, ca și simpli clienți și utilizatori, nu înțelegem cât de mult și la ce nivel se ridică frământările dvs. Cu toate acestea, avem oameni cu pregătire profesională recunoscută în branșă și de aceea investitorii importanți apreciază calitatea acestor oameni. Industria auto are o tradiție în România un pic specială. Aproape un sfert din exporturile României este asigurat de industria auto. De aceea, alături de IT, industria auto este purtătoarea celei mai înalte tehnologii și stimulează cercetarea economică și asigură, de asemenea, finanțarea ei. În opinia primului ministru, sectorul auto trebuie încurajat în continuare. Guvernul a luat o serie de măsuri pentru stimularea activităților de inovare, cercetare și dezvoltare prin scutirea de la plata impozitului pe profit în primii zece ani de activitate a firmelor care își desfășoară exclusiv activități în acest sector, prin valoare adăugată foarte ridicată", a spus Vodiță. Potrivit reprezentantului Guvernului, producția de autovehicule noi din România a ajuns la 360.000 de unități pe an, însă, comparativ cu Slovacia, numărul este încă mic. "Sunt linii de mesaj în care trebuie să avem încredere. Am văzut la un moment dat o cifră — 360.000 de unități (de autovehicule — n. r.) produse anual. Pentru mulți dintre noi asta înseamnă ceva deosebit. Eu, care am fost ambasador în Slovacia, vă spun că e puțin. Slovacia a fost pe locul 1 în lume la numărul de autoturisme produse la mia de locuitori. Sigur, e o țară mai mică de patru ori decât România, dar ei produceau la vremea respectivă peste 700.000 de unități, în condițiile în care nu aveau forță de muncă atât de bine pregătită și cu tradiție cum are România. De aceea, vă spun că aveți în față oportunități, provocări și susținerea Guvernului pentru că, prin dvs., noi putem avansa mult mai repede decât ne ajută celelalte ramuri. Cei doi mari producători mondiali, Renault și Ford, sunt la noi. Împreună cu alte 1.000 firme mari se furnizează pe industria orizontală cele necesare celor două mari mărci de renume", a subliniat Florin Vodiță.

Anastasiu: Split TVA și impozitul pe cifra de afaceri au indus un sentiment de frică

Măsuri ca split TVA generalizat sau impozitul pe cifra de afaceri, deși au fost relativizate și retrase, produc pagube în economie, iar sentimentul de frică și lipsa de predictibilitate rămân, a declarat, marți, într-o conferință de specialitate, Dragoș Anastasiu, președintele AHK România - Camera de Comerț și Industrie Româno - Germană. "13% din Produsul Intern Brut reprezintă o voce unitară și care așteaptă să fie tratată ca atare. Principalul mod în care autoritățile se pot raporta la această industrie este prin predictibilitate. Acesta este răspunsul pe care industria auto îl transmite autorităților. Ar fi bine ca autoritățile să nu se alinieze creativității clasice românești și să aibă foarte multe idei. Câteodată ne dorim să existe cât mai puține idei, pentru că ele fac parte din predictibilitate. Ne bucurăm să constatăm că diverse idei și măsuri care la un moment dat erau aproape ca și luate, precum impozitul pe cifra de afaceri sau split TVA generalizat sunt relativizate și retrase. Dar aș vrea să înțelegem cu toții că simplul fapt că se discută în forma în care se discută aceste idei, relativ puțin pregătite, și cu toate că ele dispar generează pagube care rămân, pentru că sentimentul de frică, de lipsă de predictibilitate rămâne în întreaga economie românească și în industria auto, în special. Cred că această industrie auto este zona cea mai simplă prin care putem să înțelegem absurditatea discursului legat de antagonizarea capitalului după proveniența sa — capital străin, capital românesc, multinaționale, firme românești, antreprenori ș.a.m.d. În această industrie, există dovada că nu se poate decât împreună și acesta este singurul drum spre succes", a spus Dragoș Anastasiu. În viziunea șefului AHK România, multinaționalele au adus în țară o serie de beneficii fără de care țara noastră nu ar fi fost la ora actuală ceea ce este. "Ceea ce au adus multinaționalele în România este de neprețuit: transfer de know-how, un mod corect de a plăti și a trata toți angajații, pregătire profesională continuă și multe alte aspecte fără de care România nu ar fi fost astăzi unde este acum. Împreună am reușit să fim unde suntem, în pofida mediului general care nu a fost întotdeauna nici predictibil, nici favorabil. Important este să înțelegem care sunt șansele firmelor românești în această industrie. Firmele românești au șansa să devină furnizori globali, prin Dacia sau Ford, cu o singură condiție: să înțeleagă ce înseamnă calitate. Nu se poate cu "merge și așa" într-o mașină. Cea mai mică piesă făcută după principiul 'merge și așa', poate duce la periclitarea vieților omenești. Dincolo de acest mesaj de unitate, cred că trebuie să adresăm autorităților îndemnul de a face un grup de lucru permanent pentru industria auto, de a sta în dialog minut de minut. Ne dorim cât mai puține schimbări", a subliniat șeful AHK România.

Înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut cu 2%

Înmatricularile de autoturisme noi în Uniunea Europeană (UE) au scăzut cu 2% în luna septembrie 2017 față de septembrie 2016, până la 1,427 milioane unități, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi la nivelul UE au crescut cu 3,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 11,66 milioane unități. ”În septembrie 2017 au fost înregistrate creșteri importante de volume în: Italia (plus 8,1%), Spania (plus 4,6%), Franța (plus 1,1%), în timp ce Germania (-3,3%) și Marea Britanie (-9,3%) au înregistrat scăderi de piață”, se arată în comunicat. În România, numărul înmatriculărilor a crescut în septembrie cu 11,4%, până la 10.425 unități. Pe primele nouă luni ale anului 2017, topul țărilor europene este condus de Germania cu un volum de 2,61 milioane autoturisme noi înmatriculate (plus 2,2%), urmată de Marea Britanie cu un volum de 2,07 milioane autoturisme (-3,9%) și de Franța cu 1,56 milioane unități (plus 3,9%). Romania se situează pe pozitia 18 în UE, cu un volum de 78.769 autoturisme noi înmatriculate, o creștere de 15,9% față de perioada similară din 2016.

Huawei lansează smartphone-urile Mate 10 și Mate 10 Pro

Producătorul chinez Huawei, care ocupă poziția a treia în topul producătorilor de smartphone-uri, a prezentat noile modele din seria Mate - Mate 10 și Mate 10 Pro. Mate 10 dispune de un ecran de 5,9 inch, cu rezoluție QHD (1.440 x 2.560 pixeli) și suport HDR 10 care le va permite posesorilor să vizioneze conținut HDR în cadrul serviciilor care oferă această facilitate, precum Netflix. Noul smartphone al celor de la Huawei păstrează sistemul foto dual, fiind acum compus dintr-o cameră de 12 MP cu senzor color și una de 20 MP cu senzor alb-negru. Cuplul care poartă brandul Leica oferă o diafragmă f/1.6. Deși în calitatea per ansamblu a fotografiilor sistemele cu două camere foto nu au avut impactul sperat, acestea au un avantaj cert față de camerele foto obișnuite, avantaj valabil și în acest caz: zoom-ul 2X. La interior, Mate 10 are un chipset Kirin 970 cu procesor octa-core și abilități de inteligență artificială. Sarcinile care implică algoritmii AI, conform producătorului, ar trebui să se realizeze cu 25% mai rapid decât în mod normal și cu un consum de energie redus la jumătate. Mate 10 are 4 GB memorie RAM și 64 GB spațiu intern de stocare ce poate fi extins cu ajutorul unui card microSD. Smartphone-ul are un SIM hibrid, care poate fi folosit fie pentru includerea unei a doua cartele, fie pentru montarea unui card de memorie.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.