Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: România se află pe locul trei în UE la cheltuielile pentru ordine și siguranță publică

Ziarul de Vrancea
16 aug 2017 163 vizualizări

România se află pe locul al treilea în Uniunea Europeană în funcție de ponderea în PIB a cheltuielilor pentru ordine și suguranță publică, de 2,3%, valori mai ridicate fiind înregistrate în Bulgaria (2,8%) și Slovacia (2,4%), potrivit datelor aferente anului 2015 publicate miercuri de biroul european de statistică, Eurostat

La polul opus se află Danemarca și Luxemburg, cu o pondere în PIB a acestor cheltuieli de numai 1%, urmate de Irlanda (1,1%), Malta și Finlanda (1,2%), Suedia (1,3%) și Austria (1,4%). Situația se schimbă dacă cheltuielile pentru ordine și suguranță publică sunt calculate pe cap de locuitor, caz în care media la nivelul Uniunii Europene este de 507 de euro. Statele membre cu un nivel de peste 500 de euro pe cap de locuitor al acestor cheltuieli sunt Luxemburg (899 euro), Marea Britanie (792 euro), Olanda (724 euro), Belgia (644 euro), Irlanda (598 euro), Suedia (594), Germania (581), Austria (545 euro), Franța (535 euro), Italia (506 euro). În schimb, statele cu cheltuieli sub 250 de euro pe cap de locuitor pentru ordine și siguranță sunt Bulgaria (173 euro), România (183 euro), Lituania (204 euro), Ungaria (230 euro), Croația (231 euro), Polonia (247 euro) și Letonia (248 euro).

 

Fiat Chrysler bate palma cu BMW pentru dezvoltarea de tehnologie autonomă

Fiat Chrysler a anunțat miercuri că se alătură unui consirțiu condus de BMW pentru dezvoltarea de tehnologie destinată vehiculelor autonome, la peste un an după formarea grupului care are ca obiectiv începerea producției din 2021, transmite MarketWatch. BMW și Intel au lansat parteneriatul în iulie 2016 împreună cu furnizorul de camere video pentru automobile Mobileye, pe care producătorul IT l-a preluat în acest an. Companiile vor să creeze un standard industrial pentru viitoarele flote de vehicule autonome. Decizia Fiat Chrysler, care anterior și-a externalizat programul de conducere autonomă către grupul Alphabet, compania mamă a Google, este cel mai recent semn al disponibilității sale de a adopta tehnologia de nouă generație. Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a fost inițial sceptic față de eforturile industriei auto pentru promovarea conducerii autonome și a vehiculelor electrice. Luna trecută el a spus însă că brandul de lux Maserati va electrifica jumătate din motoare până la începutul anilor 2020. El a semnalat și dorința de a colabora cu mai multe părți în domeniul tehnologiei vehiculelor autonome.

Bloomberg: Companiile de transport maritim comercial capătă dimensiuni uriașe

Navele comerciale care transportă în întreaga lume încălțăminte, banane și păpuși barbie devin tot mai mari și la fel se întâmplă și cu companiile care le dețin, proces de consolidare care permite creșterea profitabilității, relatează Bloomberg. În industria globală a transporturilor navale, de 500 de miliarde de dolari, are loc un proces masiv de consolidare, iar companiile rezultate beneficiază de economii mari și de creșterea cererii, la un an după ce excesul de capacitate a provocat cea mai mare criză din istoria acestui sector, falimentul grupului sud-coreean Hanjin Shipping. Cel mai mare transportator asiatic de containere, grupul chinez Cosco Shipping Hondings, a anunțat în iulie că va plăti peste 6 miliarde de dolari pentru compania concurentă Orient Overseas International, proprietarea celui mai mare vas din lume, a cărui lungime este mai mare decât Empire State Building. Compania daneză A.P. Moller-Maersk este pe cale să cumpere un transportator maritim german, iar flota sa de mega nave include un vas care poate transporta circa 180 de milioane de iPad-uri. Acesta companii uriașe de transport maritim au o putere mai mare de stabilire a prețurilor în fața producătorilor și retailerilor, cum sunt Wal-Mart stores și Target.

Producția de petrol a exploatărilor de șist din SUA va atinge un nou record

Producția de petrol a exploatărilor mari de șist din Statele Unite este pe cale să atingă un nou nivel record în septembrie, complicând eforturile OPEC de susținere a prețurilor, relatează Bloomberg. Creșterea este alimentată de activitățile extractive din bazinul Permian din Texas și New Mexico, unde producția a crescut constant în ultimii doi ani. Administrația pentru Informații în Energie prognozează că producția din acest bazin va urca în septembrie cu 64.000 de barili, la un nivel record de 2,6 milioane de barili pe zi. Estimarea a fost publicată în timp ce Arabia Saudită și Irakul, cei mai mari doi producători de petrol din OPEC, au promis să își întărească angajamentul de reducere a livrărilor. Producția de petrol a SUA a crescut în schimb în nouă din ultimele 10 luni. Producătorii americani de petrol de șist, precum Pioneer Natural Resources și Devon Energy, au profitat de creșterea cotațiilor la aproape 50 de dolari pe baril pentru a-și contracta producția pentru anii viitori, unii furnizori convenind prețurile până în 2023, potrivit datelor obținute de Bloomberg.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.