Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Miliardarul George Soros a investit în obligațiuni Tesla

Ziarul de Vrancea
15 mai 2018 478 vizualizări

Compania de investiții a miliardarului George Soros a investit 35 de milioane de dolari în obligațiuni Tesla, în primele trei luni ale acestui an, oferind un sprijin important producătorului de automobile electrice condus de Elon Musk, relatează Reuters.

Soros Fund Management a cumpărat obligațiuni convertibile ale Tesla în valoare de 35 de milioane de dolari, titlurile urmând să ajungă la scadență în martie 2019, potrivit documentelor depuse la Comisia americană pentru bursă și valori mobiliare. Un purtător de cuvânt al lui Soros a refuzat să comenteze. Obligațiunile convertibile sunt titluri hibride care pot fi schimbate pentru un număr prestabilit de acțiuni comune. Acestea permit unui investitor să participe la modificările de preț ale acțiunilor, dar la un randament și cu o siguranță mai mare oferite de instrumentele cu venituri fixe. Musk a fost presat de investitori să dovedească că Tesla poate rezolva problemele de producție, să reformeze conducerea și să răspundă la întrebările provocate de accidentele în care au fost implicate automobile ale companiei.

Un start-ul care ajută copiii să slăbească a primit o finanțare de un milion de euro

 

u Wello, platformă web și aplicație pe mobil care ajută copiii supraponderali să slăbească este dezvoltată de o echipă de IT-iști din Cluj

O echipă IT-iști clujeni lucrează la o platfomă web și la o aplicație pe mobil, Wello, care are scopul de a-i ajuta pe copiii cu probleme de greutate să slăbească și să ducă un stil de viață sănătos, proiectul urmând să fie finalizat în cursul anului viitor, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit unui comunicat al dezvoltatorilor Wello transmis, miercuri, valoarea totală a proiectului este de un milion de euro, din care 650.000 de euro au fost atrași prin fonduri europene. ”O echipă de 7 specialiști în tehnologia informației din județul Cluj a demarat proiectul pentru realizarea platformei de sănătate Wello, o platformă web și aplicație pentru dispozitive mobile bazată pe inteligență artificială (A.I.), care să ajute familiile cu copii cu probleme de greutate să slăbească și să aibă un stil de viață sănătos, bazat pe o alimentație corespunzătoare vârstei, activitate fizică constantă și joc. O primă vesiune a aplicației Wello va fi disponibilă în toamnă, iar varianta finală va fi lansată anul viitor. Valoarea totală a proiectului este de un milion de euro, din care peste 650.000 de euro au fost atrași ca finanțare nerambursabilă, proiectul fiind desemnat câștigător în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională”, se arată în documentul citat. Wello se adresează familiilor cu copii cu vârste între 8 și 14 ani și va oferi o sursă completă de informații despre alimentația copiilor și crearea unui stil de viață sănătos, care va ajuta părinții să alcătuiască pentru copiii lor planuri de nutriție într-o manieră distractivă, motivantă și inteligentă. De asemenea, platforma web va oferi programe de nutriție personalizate și sfaturi de sănătate de la experți în nutriție, antrenori de fitness și medici generaliști, pe baza informațiilor colectate și analizate de AI despre utilizatori cum ar fi timpul de somn, activitatea fizică, starea vremii. ”Aplicația poate recomanda, în funcție de locația utilizatorului, locuri unde se mănâncă sănătos sau unde pot fi găsiți furnizori de alimente sănătoase, în funcție de planurile de nutriție personalizate. În plus, platforma Wello permite interacțiunea cu dispozitive pentru monitorizarea activității, precum brățări de fitness și smartwatch-uri, preluând, analizând și integrând informațiile colectate în recomandările personalizate de nutriție și activitate fizică ale utilizatorilor”, se mai arată în comunicat. Sveatoslav Vizitiu, cofondator Wello, a subliniat că proiectul poate fi soluția ”care va schimba modul în care familiile înțeleg și se raportează la sănătatea lor, ajutând utilizatorii - părinți și copii - să trăiască o viață mai lungă, mai bună și mai fericită”. ”Platforma Wello, al cărei obiectiv primar este să sprijine copiii supraponderali să slăbească sănătos, va fi motorul digital și sursa validată de informații în nutriție și stil de viață sănătos pentru întreaga familie. Wello include o componentă de gamification ce îi va ajuta și îi va ține mereu motivați pe copii și, folosind inteligența artificială, va evalua progresul stării de sănătate în cadrul fiecărei familii”, a precizat Vizitiu.

Dragnea susține că contribuția zero la pilonul II de pensii e o prostie și o minciună

Președintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, miercuri, că zvonurile privind intenția Executivului de a introduce ”cobntributivitate zero” la pilonul II de pensii reprezintă ”o prostie și o minciună”, afirmând că nu există un proiect oficial care să prevadă reforma sistemului de pensii. ”Eu sunt mai dur și doamna prim-ministru este mai elegantă. Vă spun: este o prostie și o minciună. Asta ca să nu complicăm răspunsul”, a declarat președintele PSD, Liviu Dragnea, în momentul în care premierul Viorica Dăncilă a fost întrebată dacă Executivul intenționează să introducă o cotă zero la contribuțiile la pilonul II de pensii. El a mai spus că nu există niciun proiect oficial care să prevadă reforma sistemului de pensii. ”În momentul în care orice instituție privată, publică, își dă cu părerea despre ceva ce nu există, este doar parte dintr-un corp de oameni care critică așa pentru că trebuie să critice. Despre ce reformă a sistemului de pensii vorbim când nu a apărut nimic oficial, nu am început o discuție clară? Despre ce pilon II de pensii putem vorbi în condițiile în care nimeni în mod oficial nu a prezentat un proiect?”, a adăugat Dragnea.

Trei din cinci clienți a companiilor de închirieri auto sunt români plecați în străinătate

Românii închiriază pe perioada verii mașini pentru o durată medie cuprinsă între 7 si 14 zile, iar în topul preferințelor se află mărcile Dacia, Renault și Volkswagen, datorită raportului calitate -preț, arată datele statistice publicate miercuri de B Smart - Rent a Car București. Pe durata verii, aproximativ 65% dintre clienții companiilor de închirieri auto sunt români care trăiesc în străinătate și se întorc pentru a-și petrece concediul de vară în România. „Întrucât trei din cinci clienți care închiriază mașini pentru perioada concediilor de vară sunt români care trăiesc în țări precum Germania, Spania, Italia sau Marea Britanie, agenția de închirieri auto B Smart - Rent a Car a realizat în 2017 un studiu cu privire la motivele pentru care cei mai mulți dintre clienții sai aleg să închirieze o mașină, în detrimentul călătoriei cu mașina personală”, precizează compania. Inițiatorii studiului spun că prețul de închiriere al unui autovehicul pentru o perioadă medie pornește de la 15 euro pe zi. „Dacă pleacă în concediu pentru 10 zile, o familie cu 5 membri va plăti în total pentru închirierea unei mașini aproximativ 150 de euro, adică echivalentul a 30 de euro pentru fiecare persoană. Astfel, chiar daca adăugăm și suma alocată biletelor de avion, costul total al deplasării din vestul Europei este mult mai mic față de călătoria cu autoturismul personal până la destinația finală, România”, arată comunicatul. Concluziile studiului au arătat că printre principalele motive pentru care românii din diaspora preferă să închirieze un autoturism pe durata concediilor se numără costurile totale aferente deplasării care sunt mai reduse, eliminarea uzurii și a costurilor aferente reviziei mașinii personale, sau faptul că mașinile închiriate au taxa de drum plătită și sunt echipate cu anvelope de sezon.

Kaspersky își mută o parte a infrastructurii în Elveția

Producătorul rus de soluții de securitate Kaspersky a anunțat că va deschide în Elveția primul "Centru pentru transparență”, unde își va muta o parte a infrastructurii folosite. Kaspersky Lab va muta din Rusia în Elveția o serie de procese cheie, printre care și cele privind păstrarea și procesarea datelor clienților din majoritatea regiunilor, precum și asamblarea software-ului, inclusiv actualizările privind detecția amenințărilor. Compania rusă promite că, până la finele anului viitor, informațiile clienților din Europa, America de Nord, Singapore, Australia, Japonia și Coreea de Sud vor fi stocate și procesate în centrele de date din Elveția. Cei de la Kaspersky merg și mai departe, dorind ca mutarea și operațiunile transferate în Elveția să fie supervizate de un terț tot din Elveția. "Inițiativa Globală pentru Transparență, anunțată în octombrie 2017, reflectă angajamentul Kaspersky Lab de a asigura integritatea și credibilitatea produselor sale. Noile măsuri reprezintă următorii pași în dezvoltarea inițiativei, dar reflectă, în același timp, disponibilitatea companiei de a colabora pentru a răspunde provocărilor tot mai mari puse de fragmentarea industriei și scăderea încrederii. Încrederea este esențială în securitatea cibernetică, iar Kaspersky Lab înțelege că ea nu este acordată automat, ci trebuie să fie câștigată prin intermediul transparenței și al responsabilității” se arată în comunicatul de presă.

Huawei lansează un telefon la jumătate de preț față de  Samsung și Apple

Compania chineză Huawei își apără poziția câștigată în Europa, cea mai mare piață a sa în afara Chinei, cu ajutorul unui nou smartphone, Honor 10, care costă jumătate față de telefoanele premium ale Samsung și Apple, relatează Reuters. Europa are o importanță majoră pentru companie pentru că a fost exclusă de pe piața americană în baza unor îngrijorări nespecificate legate de securitatea națională, exprimate de guvernul SUA împotriva Huawei și ZTE. Noul Honor 10, lansat în China luna trecută, a fost introdus marți pe cele mai mari cinci piețe din Europa Occidentală, cate vor fi urmate de alte 21 de piețe internaționale, din Asia până în Africa. Telefonul, parte a gamei cu prețuri medii Honor, va fi comercializat pentru 400 de lire sterline (449 de euro), potrivit companiei. Smartphone-urile Huawei au câștigat cotă de piață în Europa de la liderul regional Samsung, chiar dacă compania trebuie să se apere de concurența în creștere venită din partea unor rivali chinezi precum Xiaomi și OnePlus și a brandului relansat Nokia.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.