Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Metodă inedită de transport a TIR-urilor care tranzitează România

Ziarul de Vrancea
26 iul 2018 604 vizualizări

Primele TIR-uri care traversează România pe calea ferată au plecat din stația Dornești, Suceava

Primul tren încărcat cu TIR-uri care traversează România și face legătura între Suceava și Bulgaria a plecat din stația Dornești și va ajunge în localitatea Ruse la ora 16.00. Transportul vizează eliminarea traficului greu de pe șoselele din România. Un tren special aparținând CFR Marfă a plecat la ora 00.38 din stația Dornești, județul Suceava spre stația Ruse. Trenul va face legătura feroviară a județului Suceava, unde există o stație de încărcare a TIR-urilor care vin în special din Ucraina cu Bulgaria, Grecia sau Turcia și este special destinat autovehicule rutiere, pe durata transportului feroviar șoferii acestora urmând să fie transportați în vagoane cușetă aparținând CFR Marfă. Transportul de tip Rollende-Landstrassen (RO-LA) este realizat în cadrul programului finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu pentru CFR Marfă pe ruta Dornești-Giurgiu Nord Fr.- Ruse și retur și vizează, pe lângă revitalizarea CFR Marfă, și eliminarea traficului greu de pe șoselele din România. Conform unui comunicat CFR Marfă, transporturile tip Rollende-Landstrassen vor fi efectuate în trenuri de marfă complete, formate din 20 de vagoane specializate pe care vor fi încărcate 20 de TIR-uri. La Suceava există o stație de încărcare a TIR-urilor care vin dinspre Ucraina și vor să ajungă în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Reprezentanții CFR au anunțat că deocamdată TIR-urile se încarcă la stația Dornești, însă ulterior stația de încărcare va fi la Siret, făcându-se pregătiri în acest sens. CFR Marfă deține 160 de vagoane cu care se pot face asemenea transporturi, două trenuri fiind deja pregătite pentru efectuarea acestor curse. Trenul special, care a plecat de la Suceava joi noaptea este așteptat să ajungă în strația Ruse la ora 16.00.

Kaspersky: Aplicațiile de car sharing sunt vulnerabile la atacuri cibernetice

u odată obținut accesul prin intermediul aplicației, un infractor poate face aproape orice: să fure vehiculul sau datele sale, să îi provoace daune sau să îl folosească în alte scopuri rău intenționate

13 aplicații de car sharing, examinate de cercetătorii Kaspersky Lab, conțin o serie de probleme de securitate care le-ar putea permite infractorilor să obțină controlul asupra autovehiculelor folosite în comun, fie în secret, fie folosind identitatea unui alt utilizator. Odată obținut accesul prin intermediul aplicației, un infractor poate face aproape orice: să fure vehiculul sau datele sale, să îi provoace daune sau să îl folosească în alte scopuri rău intenționate, arată un comunicat al companiei de securitate cibernetică. Acest lucru este cu atât mai îngrijorător cu cât o cercetare recentă Kaspersky Lab despre atitudinile consumatorilor față de securitatea aplicațiilor a arătat că europenii nu văd o amenințare în aplicațiile de card sharing, comparativ cu alte aplicații, cum sunt cele de social media, de mesagerie și bancare, sub 10% dintre respondenți considerând că nu sunt de încredere, mai spune compania. Dacă reușește să exploateze aceste vulnerabilități, un atacator poate să obțină, discret, controlul asupra mașinii și să o folosească după bunul plac – de la călătorii gratuite, la spionarea utilizatorilor și furtul autovehiculului și al datelor sale. De asemenea, poate să fure informațiile personale ale utilizatorilor și să le vândă pe piața neagră pentru a face bani. Astfel, infractorii ar putea să întreprindă acțiuni periculoase sau ilegale pe șosele, la adăpostul identității altor persoane. Cercetătorii Kaspersky Lab le recomandă utilizatorilor de aplicații de car sharing să respecte câteva măsuri pentru a-și proteja mașinile și datele private de posibile atacuri cibernetice: Nu faceți root dispozitivului Android, pentru că este o ușă deschisă pentru aplicațiile periculoase; Păstrați sistemul de operare al dispozitivului actualizat, pentru a reduce numărul de vulnerabilități de software și riscul de atac; Instalați o soluție de securitate eficientă.

Nestlé pierde un proces cu privire la forma batonului de ciocolată KitKat

Nestlé a pierdut un proces lung de 12 ani, purtat la Curtea Europeană de Justiție cu compania norvegiană Kvikk Lunsj, privitor la forma distinctivă a batonului de ciocolată KitKat, relatează Bussines Insider. Lupta legală dintre cele două părți a început în 2002, odată cu contestarea de către compania norvegiană Kvikk Lunsj a unei cereri de patentare a batonului KitKat. Aceasta fusese trimisă Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) de către Nestlé și ulterior a fost aprobată pentru o perioadă de patru ani. Potrivit Bussiness Insider, care citează decizia Curții Europene de Justiție, aprobarea Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală nu a fost justificată datorită faptului că batonul KitKat ar fi trebuit să obțină recunoașterea aspectului său distinctiv în toate statele-membre Uniunii. Decizia luată de Curtea Europeană de Justiție a susținut astfel o hotărâre identică luată de o instanță inferioară în anul 2016. Anterior deciziei, compania Nestlé reușise să obțină recunoaștere aspectului produsului său în zece state: Germania, Spania, Danemarca, Italia, Franța, Olanda, Suedia, Austria, Italia și Marea Britanie. Nu a reușit, însă, același lucru și în Belgia, Portugalia, Grecia și Irlanda. Nestlé nu este prima companie europeană care nu reușește să-și patenteze produsele în ultimii ani. În 2013, compania elvețiană Lindt, a pierdut un proces în urma căruia intenționa patentarea iepurașilor de ciocolată în ambalaj auriu. De asemenea, în 2017, unicitatea aspectului triunghiular al batoanelor Toblerone a fost contestată, după ce compania britanică Poundland lansase un produs similar. În cele din urmă, acest caz a fost rezolvat prin acordul părților.

Opt din zece companii mijlocii europene se așteaptă la o creștere a veniturilor

86% dintre companiile mijlocii europene se așteaptă la o creștere a veniturilor de peste 6% în următoarele 12 luni, iar un sfert dintre acestea își planifică extinderea la nivel internațional, arată studiul anual EY Growth Barometer: Europe. Executivii companiilor europene de dimensiuni medii sunt încurajați de cel mai ridicat nivel de încredere din Europa de după criza financiară globală din 2007–2008 și nu se lasă impresionați de îngrijorarea generală provocată de proliferarea sentimentelor naționaliste și de alte incertitudini geopolitice, inclusiv intensificarea tensiunilor comerciale, notează autorii studiului. Studiul, la care au răspuns 863 de executivi provenind din companii de dimensiuni medii din opt țări europene, constată că aproape două treimi dintre respondenți (62%) preconizează o creștere între 6% și 10% a veniturilor, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 38 de puncte procentuale, în timp ce alți 24% vizează o creștere de 11%–15% în următoarele 12 luni, ceea ce echivalează cu o creștere anuală de 16 puncte procentuale. Extinderea internațională este forța motrice din spatele acestei încrederi, 25% dintre liderii companiilor mijlocii din Europa identificând-o drept principala lor prioritate de dezvoltare. Studiul constată că ambițiile de dezvoltare sunt la cel mai ridicat nivel în Rusia și Olanda. 38% dintre liderii companiilor mijlocii din ambele țări plănuiesc creșteri de peste 11% în următoarele 12 luni. Germania și Franța, cele mai mari economii europene, nu sunt cu mult în urmă, cu 31% dintre companiile mijlocii preconizând creșteri de peste 11% pe ambele piețe. Proporția de companii mijlocii din Regatul Unit al Marii Britanii care manifestă ambiții de creștere de peste 10% este mai mică (24%), deoarece incertitudinea generată de Brexit continuă să-și pună amprenta asupra așteptărilor lor. În ceea ce privește extinderea la nivel internațional, Franța se clasează pe primul loc, 33% dintre respondenți intenționând să intre pe o piață străină nouă. Cu toate acestea, în Regatul Unit al Marii Britanii numai 16% dintre liderii companiilor mijlocii consideră extinderea dincolo de granițe drept o prioritate. Conform rezultatelor studiului, Brexitul continuă să aibă un impact semnificativ global asupra liderilor companiilor de dimensiuni medii din Anglia, care se concentrează acum mai degrabă asupra creșterii cotei de piață (21%) și a oportunităților de fuziuni și achiziții (19%), decât asupra extinderii internaționale.

Trump și Juncker dezamorsează criza dintre Washington și Bruxelles

Donald Trump și președintele Comisiei Europene (CE) Jean-Claude Juncker au dezamorsat criza creată de taxele vamale impuse de Statele Unite, anunțând o serie de decizii în agricultură, industrie și energie a căror amploare eactă rămâne însă să fie confirmată, scrie AFP. Potrivit unei surse europene, nicio nouă taxă vamală nu va fi impusă importurilor de mașini europene în Statele Unite, un dosar deosebit de sensibil pentru Germania. Vorbind despre o ”zi mare” pentru liber-schimb, președintele american a evocat, în grădina Casei Albe, o ”nouă fază” în relațiile între Washington și Bruxelles, după luni de puneri în gardă și amenințări de ambele părți ale Atlanticului. Punând accentul pe voința lor comună de a se îndrepta - la un moment dat - către o suprimare totală a taxelor vamale în schimburle lor industriale - cu excepția sectorului automobilelor -, el a dat asigurări că Uniunea Europeană (UE) va începe ”aproape imediat” să cumpere ”multă soia” de la producători americani. El a promis să revizuiască problema taxelor vamale americane impuse oțelului și aluminiului europene, care a aprins fitilul. Ministrul german al Economiei Peter Altmaier a salutat imediat, pe Twitter, acest ”progres” care ”poate evita un război comercial și salva milioane de locuri de muncă”. ”Economia mondială este mai în avantaj atunci când țările se angajează în mod constructiv să rezolve dezacorduri comerciale fără să recurgă la măsuri excepționale”, a reacționat, la rândul său, Christine Lagarde, directoarea generală a Fondului Monetar Internațional (FMI), care avertizează de luni de zile contra protecționismului, ce poate să deraieze creșterea economică mondială.

Valoarea acțiunilor Facebook scade cu 20% într-o singură zi

Acțiunile companiei Facebook au suferit o scădere uriașă, miercuri, ca urmare a anunțării situației financiare sub așteptări de pe trimestrul doi, precum și datorită schimbărilor previziunilor pentru restul acestui an, relatează Bussiness Insider. Potrivit Bussiness Insider, într-o primă fază, valoarea acțiunilor a scăzut cu 10% ca urmare a anunțării rezultatelor financiare. Ulterior, pe fondul avertismentelor lui Mark Zuckerberg cu privire la o decelerarea creșterii veniturilor, combinată și cu o creștere a cheltuielilor, valoarea acțiunilor a scăzut cu încă 14%, ducând totalul la 24%. În termeni nominali, pierderea a fost de cir ca 150 de miliarde de dolari. Între timp, cotația unei acțiuni Facebook la Nasdaq a urcat până la 173,50 de dolari, de la o valoare inițială de 214,67 de dolari. Este echivalentul unei scăderi de 20%. Pe trimestrul al doilea, Facebook a raportat venituri de 13,23 miliarde de dolari, cu 70 de miliarde mai puțin decât se anticipase.

Indicele Robor la trei luni s-a umflat din nou

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,46%, cel mai mare nivel din februarie 2014, potrivit datelor publicate joi de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Miercuri, indicele a crescut la 3,43%. Joi, acesta a crescut la 3,46%, cel mai mare nivel din 25 februarie 2014, când a fost 3,46%. Totodată, indicele Robor la șase luni a stagnat joi la 3,52%. Luni, acesta a ajuns la 3,52%, cel mai mare nivel din 6 martie 2014, când a fost 3,52%.

Ford a redus estimarea de profit

Ford Motor și-a redus estimările referitoare la profitul anual din cauza scăderii vânzărilor și a tarifelor majorate din China, precum și a problemelor înregistrate în Europa, compania avertizând că planurile de restructurare a afacerilor ar putea conduce la costuri înainte de taxe de până la 11 miliarde de dolari, în următorii 3-4 ani, relatează Reuters. Grupul a amânat o întâlnire cu investitorii care era programată în septembrie, aceasta urmând să aibă loc atunci când va avea mai multe informații referitoare la restructurarea operațiunilor la nivel global. Ford a raportat un profit net de 1,07 miliarde de dolari pentru trimestrul al doilea, respectiv de 27 de cenți pe acțiune, comparativ cu 2,05 miliarde de dolari, sau 51 de cenți pe acțiune, în urmă cu un an. Analiștii anticipau în medie un profit pe acțiune de 31 de cenți. ”Acesta a fost, în mod evident, un trimestru foarte dificil pentru noi”, a declarat directorul financiar Bob Shanks. Acțiunile Ford au scăzut cu 2,1% după închiderea bursei din New York, în urma publicării rezultatelor financiarea.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.