Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Lupte cu tot armamentul din dotare între doi jucători de pe piața vânzărilor online

Ziarul de Vrancea
1 nov 2019 1745 vizualizări

CEL.ro anunță că a dat în judecată eMag, acuzând compania de încălcarea Legii privind mărcile și indicațiile geografice

CEL.ro a dat în judecată eMag acuzând compania de încălcarea Legii 84 din 1998, privind mărcile și indicațiile geografice, lege ce reglementează, printre altele, drepturile asupra mărcilor înregistrate. Prin intermediul canalului său de Youtube, șeful CEL.ro Tiberiu Pop explică motivele pentru care a apelat la justiție. Tiberiu Pop afirmă că în perioada 02.12.2017 – 09.07.2019 eMag și-a promovat în Google magazinul său online folosind marca înregistrată CEL.ro, practică ce încalcă articolul 90 din Legea privind mărcile și indicațiile geografice. Conform dosarului înregistrat la instanță, Corsar Online, firma deținută de Tiberiu Pop și care operează site-ul CEL.ro, reclamă Dante International, firma care administrează eMAG. “Cauți www cel ro? Descoperă Oferta-eMag.ro; https://www.emag.ro/search/wwwÂcelÂro; Cumpără www cel ro online pe eMAG.ro. Profită acum de prețuri avantajoase . Găsești mai mult decât crezi! Comandă și ai livrare și retur simplu!”, este reclama care i-a nemulțumitpe cei de la Cel.ro. Potrivit lui Pop, chiar dacă publicitatea nu a fost plătită, eMag nu a întreprins acțiunile necesare pentru a stopa folosirea mărcii așa cum a făcut în cazul mărcilor deținute de Naspers, ba mai mult a folosit tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a împinge anunțul său publicitar cât mai sus în rezultate și pentru a induce în eroare câți mai mulți clienți aflați în căutarea mărcii sale,modalitate de promovare pe care eMag nu a fost folosit-o doar cu marca CEL.ro ci și cu multe alte mărci înregistrate. El mai afirmă că în urma acestei activități pe care o califică drept ilegală și care s-a întins pe o perioadă de aproape 2 ani au fost induși în eroare, din calculele sale, în jur de 51,845 de clienți, fapt ce a prejudiciat CEL.ro de un venit de 781.822 lei. Mai mult decât atât, publicitatea înșelătoare a creat confuzie în rândul consumatorilor, în mintea acestora instalându-se credința că CEL. Combinarea Peugeot cu Fiat Chrysler ar crea unul dintre cei mai importanți producători auto din lume ro a fost cumpărat de eMag, precizează Cel.ro într-un comunicat. De asemenea șeful CEL.ro își exprimă tot prin intermediul clipului și nemulțumirea față de sancțiunea primită de eMag din partea Serviciului Practici Neloiale din cadrul ANAF.El afirmă că, în ciuda faptului că termenul legal de soluționare era de 30 de zile, CEL.ro a reușit sa obțină un document care să ateste că eMag a fost sancționat doar după 5 luni și în urma a numeroase telefoane, a 2 audiente și a unei acțiuni în instanță împotriva ANAF. “Prin prisma controalelor pe care CEL.ro le-a primit din partea ANAF, și care de fiecare dată s-au soluționat extrem de rapid și cu sancțiuni, Pop consideră că în cazul sesizării depuse de CEL.ro împotriva eMag instituția statutului a făcut tot posibilul să mușamalizeze faptele. De asemenea, sancțiunea pe care ANAF a aplicat-o, adică avertisment, este grav disproporționată față de gravitatea faptelor. De aceea acesta consideră că și deciziile acestei instituții ca ș în cazul consiliului monopolului au fost „influențate” de către eMag”, se arată în comunicatul Cel.ro. Înființat în 2004, CEL.ro anunță că a avut în 2018 o cifră de afaceri de 266.299.913 lei.

Fiat Chrysler a bătut palma cu PSA

u combinarea Peugeot cu Fiat Chrysler ar crea unul dintre cei mai importanți producători auto din lume

Consiliile de administrație ale Fiat Chrysler Automobiles și PSA, producătorul automobilelor Peugeot, au decis continuarea negocierilor pentru o fuziune a celor două grupuri, care ar duce la formarea unui constructor auto de 50 de miliarde de dolari și la o transformare a industriei de profil, au declarat surse apropiate situației, citate de Reuters. Combinarea Peugeot cu Fiat Chrysler ar crea unul dintre cei mai importanți producători auto din lume, din doi jucători medii care sunt puși în pericol de dificultățile provocate de tehnologie și de cerințele tot mai stricte ale autorităților de reglementare. Potrivit acordului propus, companiile ar oferi acționarilor numerar și participații la anumite operațiuni producătoare de componente, au spus sursele. Fiat Chrysler, care are o capitalizare de piață de 22,4 miliarde de dolari, ar plăti acționarilor un dividend special de 5,5 miliarde de euro, au declarat persoane apropiate discuțiilor. Peugeot, cu o capitalizare de 23,3 miliarde de euro, ar separa de grup participația deținută la producătorul de componente auto Faurecia, evaluată la circa 3 miliarde de euro. Fiat Chrysler ar putea vinde o participație deținută la producătorul de roboți de fabrică Comau, evaluată la aproximativ 250 de milioane de euro, au spus persoanele. Termenii finali ai acordului s-ar putea schimba și nu au fost anunțați oficial. Consiliul de administrație al companiei combinate ar urma să aibă 12 membri, cinci din partea Peugeot, cinci din partea Fiat Chrysler, plus directorul general Carlos Tavares și președintele John Elkann, în prezent președinte al Fiat Chrysler, au spus persoanele. Tavares a avut inițiativa de a aborda FCA, au declarat trei surse apropiate situației. Acesta a adoptat o strategie agresivă de dezvoltare a Peugeot și a cumpărat în 2017 divizii europene ale General Motors, Opel și Vauxhall. Pentru Elkann, un acord cu Peugeot ar îndeplini un obiectiv vechi de a găsi un partener de fuziune care să ofere o anvergură durabilă a companiei construite de străbunicul și vunicul său, într-una dintre cle mai mari afaceri din Italia. Elkann a încercat în luna mai să combine Fiat Chrysler cu Renault, dar acordul a eșuat în iunie, din cauza obiecțiilor guvernului francez și a tensiunilor dintre Renault și partenerul de alianță japonez Nissan. Acțiunile FCA listate la Milano au crescut miercuri cu peste 10%, iar titlurile Peugeot au avansat cu peste 6%, la cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani. Fuziunea ar întâmpina o serie de probleme politice, financiare și de guvernanță. Viitorul locurilor de muncă din Europa, unde companiile ar avea branduri care s-ar suprapune și fabrici care lucrează sub capacitate, a provocat îngrijorare în rândul liderilor sindicali și politici. Ministrul italian al Industriei, Stefano Patuanelli, a declarat miercuri că guvernul italian, care nu deține o participație la FCA, urmărește cu atenție discuțiile dintre cele două grupuri, care a refuzat să comenteze altceva. Purtătorul de cuvânt al guvernului francez, Sibeth Ndiaye, a spus că Parisul urmărește discuțiile dintre PSA și FCA, din perspectiva locurilor de muncă, dar a spus că un grup mai mare “este cea mai bună cale pentru a proteja forța de muncă”. Roma vrea să evite pierderile masive de locuri de muncă în Italia, unde FCA are 58.000 de angajați, iar majoritatea fabricilor lucrează sub capacitate. Sindicatul italian FIOM a anunțat că este îngrijorat că fuziunea cu PSA va afecta locurile de muncă chiar mai mult decât fuziunea cu Renault. În Marea Britanie, sindicatele și-au exprimat îngrijorarea pentru fabricile PSA din țară, unde grupul francez fabrică automobile sub mărcile Vauxhall și Opel. Pe lângă o participație de 12% a guvernului francez la PSA, prin intermediul băncii BPI, familia Peugeot și guvernul chinez, prin intermediul Dongfeng Group, dețin fiecare participații egale. Dongfeng s-ar putra folosi de fuziune pentru a-și vinde participația la PSA, au declarat surse apropiate situației. Reprezentanții Dongfeng au refuzat să comenteze, dar zvonurile că grupul ar dori să își vândă acțiunile la PSA au apărut din luna august.

Croitoru, BNR: Ne apropiem de o recesiune similară cu cea din 2008

Datele financiare indică o probabilitate ridicată că ne apropiem de o recesiune la fel de mare precum cea din 2008, a spus Lucian Croitoru, consilier al guvernatorului BNR, la Seminarul Eu-Cofile, organizat de Alpha Bank, BNR și ARB. Marile bănci centrale ale lumii au trecut de noi la tăieri de dobânzi și relaxări cantitative, iar semnele unei noi perioade de scădere economică se adună, a spus Croitoru, potrivit Profit.ro. În prezent, avem cea mai lungă perioadă de expansiune expansiune economică din istoria Statelor Unite al Americii, de 122 de luni, iar ciclul creditului de 6-7 ani a fost depășit. “Curba randamentelor e inversată. De câte ori s-a inversat din 61 încoace, de atâtea ori a apărut o recesiune. După inversare a mai durat maxim 22 de luni până la recesiune”, arată Croitoru. Astfel, piața cere dobânzi mai mari pentru titlurile de stat pe termen scurt decât pentru cele pe termen lung, deși în mod firesc împrumuturile pe termen lung ar trebui să aibă randamente mai mari. “Va fi o recesiune similară cu cea din 2008, una anormală”, spune Croitoru. Peste două treimi dintre americani se pregătesc pentru o posibilă recesiune, potrivit unui sondaj realizat de firma de sondaje YouGov în numele site-ului pentru finanțe personale Bankrate.com, a transmis MarketWatch. Circa 69% dintre participanții la sondaj au spus că iau măsuri pentru a-și proteja finanțele înaintea unei posibile încetiniri a economiei, dintre care 44% au afirmat că vor cheltui mai puțini bani. Aproximativ 10%, între care și absolvenți de colegiu, caută locuri de muncă mai stabile.

Rata șomajului a crescut ușor  la 3,9%

Rata șomajului a crescut în septembrie la 3,9%, date ajustate sezonier, cu 0,1 puncte procentuale (p.p.) mai mult față de luna precedentă, arată datele transmise joi de Institutul Național de Statistică (INS). În august, rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost 3,8%, potrivit datelor INS. În septembrie, numărul șomerilor a crescut față de luna precedentă, dar a scăzut față de aceași lună a anului trecut. “Numărul șomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna septembrie a anului 2019 a fost de 347.000 persoane, în creștere față de luna precedentă (343.000 persoane), dar în scădere față de aceeași lună a anului anterior (356.000 persoane)”, se arată în comunicat. Pe sexe, rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 1,0 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile respective fiind 4,3% în cazul persoanelor de sex masculin și 3,3% în cazul celor de sex feminin). Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 3,1% pentru luna septembrie 2019 (3,5% în cazul bărbaților și 2,6% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezenta 74,4% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna septembrie 2019.

Vânzarea de foie gras a fost interzisă în New York

Consiliul municipal din New York City, oraș considerat a fi capitala specialităților culinare din America, a votat miercuri în favoarea interzicerii vânzărilor de foie gras, urmând exemplul altor orașe sau state americane, cel mai mare producător din țară avertizând că va contesta decizia în justiție, relatează Reuters. Foie gras, care în franceză înseamnă “ficat gras”, este o delicatesă produsă din ficatul mărit al rațelor și gâștelor îndopate cu porumb. Asociațiile pentru drepturile animalelor afirmă că hrănirea forțată este dureroasă și crudă. Fermierii care cresc păsări pentru foie gras susțin că practica este umană. Consiliul New York City a votat cu 42 de voturi pentru și șase împotrivă “interzicerea vânzării sau furnizării anumitor produse din pasăre obținute prin hrănirea forțată a acestora, începând din 2022, impunând în caz contrar amenzi cuprinse între 500 și 2.000 de dolari pentru fiecare încălcare a prevederii. “Consiliul interzice o practică cu adevărat crudă și inumană”, a declarat Jeremy Unger, purtător de cuvânt al Carlinei Rivera, membră a Consiliului din Manhattan, care a propus proiectul. Hudson Valley Foie Gras, cel mai mare producător de foie gras din Statele Unite, situat în Ferndale, New York, la circa 160 de kilometri nord-vest de New York City, a apărat practica îndopării utilizată pentru obținerea acestui produs de lux. Ceilalți doi producători de foie gras din Statele Unite sunt La Belle Farms, aflat tot în Ferndale, și Au Bon Canard, din Caledonia, Minnesota. “Vă pot spune că avem grijă în mod corespunzător de păsări”, a spus directorul Hudson Valley, Marcus Henley. Acesta a arătat că ferma, care are 400 de angajați, produce foie gras “în conformitate cu îngrijirea umană a animalelor și în conformitate cu legile statului New York.” Interdicția va intra în vigoare peste trei ani, pentru a da timp fermierilor să își reconfigureze afacerile pentru alte produse, a spus Unger. Henley a anunțat însă că New York City asigură circa o treime din veniturile fermei și că în loc să își ajusteze afacerile intenționează să recurgă la justiție pentru anularea măsurii Consiliului orașului. Nu este clar câte restaurante și magazine vor fi afectate de interdicție. “Nu avem un număr exact, dar circa 1% dintre restaurantele din New York City servesc foie gras”, a arătat Unger. Foie gras a fost interzis și în alte regiuni din Statele Unite, iar rezultatele au fost mixte. Consiliul municipal din Chicago a aprobat o astfel de interdicție în 2006, dar a renunțat la ea doi ani mai târziu, după ce primarul din perioada respectivă, Richard Daley, a numit-o “cea mai prostească ordonanță” aprobată vreodată în oraș, care “l-a făcut de râsul națiunii”. California a interzis foie gras în 2012, iar msura este în vigoare. Curtea Supremă a Statelor Unite, cea mai înaltă instanță din țară, a refuzat, în ianuarie, să audieze un apel al producătorilor de foie gras.

Indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 2,99%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a coborât la 2,99%, cel mai mic nivel din ianuarie până în prezent, după potrivit datelor publicate, joi, de Banca Națională a României (BNR). Miercuri, ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,01%. Joi, indicele a ajuns la 2,99%, cel mai mic nivel din 22 ianuarie, când a fost 2,97%. Joi, ROBOR la 6 luni a scăzut de la 3,08% la 3,07%. Acesta este cel mai mic nivel din 21 iunie 2018, când a fost 3,07%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, la începutul lunii mai, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care va înlocui ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru al doilea trimestru din 2019, a crescut la 2,66%, de la 2,63% în T1 2019.

Cea mai puternică bancă din lume a redus dobânda de referință

Rezerva Federală (Fed) a Statelor Unite a redus miercuri dobânda de referință cu un sfert de punct procentual, la un interval de 1,5%-1,75%, în conformitate cu așteptările analiștilor, dar a indicat că măsurile de relaxare monetară s-ar apropia de o pauză, relatează CNBC. Dobânda de referință este dobânda overnight cu care se împrumută băncile între ele și este luată în considerare pentru majoritatea împrumuturilor de consum. Fed a redus dobânda cheie pentru a treia oară în acest an, în cadrul unei ajustări de la jumătatea ciclului unei expansiuni economice mature, potrivit președintelui băncii centrale, Jerome Powell. Comitetul de politică monetară al băncii centrale a eliminat din comunicatul său expresia că Fed este hotărâtă “să acționeze așa cum este necesar pentru a susține creșterea economică”, utilizată începând din luna iunie, adoptând un ton mai temperat. “Comitetul va continua să monitorizeze implicațiile informațiilor care vin referitoare la perspectiva economică, analizând parcursul potrivit pentru intervalul de dobândă pentru fondurile federale”, se arată în comunicatul băncii centrale. Comunicatul continuă să caracterizeze piața muncii ca fiind “puternică”, iar activitățile economice ca având “o creștere moderată”.

Twitter va interzice toate reclamele politice de pe platforma sa

Twitter a anunțat miercuri că începând din 22 noiembrie va interzice toate reclamele politice pe platfoma sa, pe fondul presiunilor la care sunt supuse rețelele de socializare de a bloca tentativele de influențare a alegerilor prin intermediul informațiilor false, transmite Reuters. “Am luat decizia de a opri toată publicitatea politică pe Twitter, la nivel global. Credem că răspândirea mesajelor politice trebuie câștigate, nu cumpărate”, afirmă într-un comunicat directorul general al Twitter, Jack Dorsey. Companiile de media socială, inclusiv Facebook, concurenta Twitter, sunt supuse unor presiuni tot mai mari pentru a opri difuzarea reclamelor care răspândesc informații inexacte. Facebook s-a angajat să ia măsuri pentru a combate dezinformările pe platforma sa, după ce propaganda rusă pe platforma sa înainte de alegerile prezidențiale americane din 2016 ar fi influențat rezultatul ascrutinului câștigat de Donald Trump. Dar Facebook a luat decizia de a nu verifica veridicitatea reclamelor publicate de politicieni, ci doar pe aceea a reclamelor platformelor politice, provocând nemulțumirea candidaților democrați în alegerile prezidenșiale din 2020, cum ar fi fostul vicepreședinte Joe Biden și senatoarea Elizabeth Warren.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.