Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: În caz de un mare cutremur 80% dintre proprietarii de locuințe nu vor primi nici o despăgubire

Ziarul de Vrancea
13 mai 2018 389 vizualizări

PAID: Numărul locuințelor cu asigurare obligatorie împotriva dezastrelor a scăzut la 18,9% din total

Datele centralizate de PAID - Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor - arată că numărul de locuințe cu asigurare oblgatorie la finalul anului trecut era de 1.693.006, reprezentând 18,96% din fondul locativ al României , într-o ușoară scădere față de anul 2016. Repartizarea pe medii arată că în rural sunt 24% din locuințele asigurate, iar în urban - 76%. „Anul trecut am investit toate resursele necesare în proiecte precum cele legate de infrastructura IT- schimbarea platformei de emitere a polițelor, de instrumentarea cât mai rapidă a daunelor și de securizarea bazelor de date în vederea respectării noilor reguli impuse de GDPR și IDD. Avem încredere că toate aceste investiții vor duce, direct sau indirect, la o creștere a acoperirii prin asigurarea obligatorie a locuinței în România. Deja primele semnale de creștere se văd în rezultatele primelor luni din 2018. Am trecut și peste impactul falimentelor ASTRA Asigurări și CARPATICA Asig fără să înregistrăm scăderi majore, ceea ce e un lucru bun pentru portofoliul nostru”, a declarat Nicoleta Radu, directorul general al PAID. Topul celor mai asigurate județe în 2017 clasează Bucureștiul pe primul loc, cu 39% din totalul polițelor PAD încheiate la nivel național. Capitala este urmată de județele Ilfov (35%) și Brașov (30%), iar la polul opus se regăsesc județele Vaslui, Mehedinți și Olt (cu ponderi de câte 8%). Potrivit PAID, cele mai asigurate localități în 2017 au fost Dumbrăvița, județul Timiș (63%), Bragadiru - Ilfov (61,57%) și Sânpetru - Brașov (61%). Pe partea despăgubirilor, 2017 a adus pentru PAID o creștere a volumului de daune plătite față de anul precedent, de la 2,52 milioane de lei la 2,89 milioane de lei. În total, au fost achitate despăgubiri pentru 591 de dosare. Cele mai mari pagube, de peste 1,5 milioane de lei, le-au produs inundațiile, urmate de alunecările de teren, cu 1,07 milioane lei, și cutremure, cu despăgubiri de 257.930 de lei. Un top al județelor după volumul daunelor plătite în 2017 scoate în evidență județele Galați (443.088 de lei), Caraș-Severin (361.187 de lei) și Vâlcea (313.691 de lei). „Și 2017 a fost un an în care câteva sute de români au simțit utilitatea unei asigurări obligatorii de locuință, și asta în contextul în care nu ne-am confruntat cu dezastre majore. Inundațiile, urmate adesea și de alunecări de teren, produc însă frecvent pagube în România. În tot acest timp, PAID a continuat să se consolideze, pentru a-și putea respecta obligația de a fi alături de românii asigurați, atât în cazul unor evenimente mai scăzute ca intensitate, cât și în cazul unui dezastru de proporții”, a menționat Nicoleta Radu. Acționarii PAID și-au menținut și în anul trecut decizia de a reinvesti întregul profit în consolidarea companiei. În plus, programul de reasigurare al PAID a ajuns la 900 de milioane de euro, ceea ce face din Pool cel mai mare cumpărător de reasigurare din regiune. Pe lângă aceste măsuri financiare luate de PAID pentru a se asigura că poate face față oricărei situații, este continuat și planul de instrumentare a daunelor în caz de dezastru extins, foarte important pentru o țară ca România, cu mare expunere la riscuri catastrofale. Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale - PAID - este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008. PAID s-a constituit ca societate de asigurare în luna noiembrie 2009, prin efortul comun a 12 societăți de asigurare, acționari PAID. Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremur, inundații și alunecări de teren.

Start-up Nation 2018 va avea un buget de 2 miliarde de lei

u finanțările oferite vor urca până la 200.000 de lei pe proiect

Sesiunea pe 2018, care ar putea începe până la sfârșitul lunii mai, va avea un buget de două miliarde de lei și va oferi finanțări de până la 200.000 de lei pe proiect, arată consultanții specializați în asistența firmelor noi pentru accesarea acestui program. Cheltuielile eligibile pentru a fi acoperite din aceste fonduri constau în achizițiile de echipamente, spații de lucru, mijloace de transport (dar numai în condiții speciale), mobilier, birotică, plata unor salarii și utiliăți, realizarea de webiste, brevete, licențe, cursuri, TVA, consultanta accesării programului, licențe software, dar și cheltuieli privind creditele și garanțiile aferente acestora. Cheltuieli neeligibile: vehicule pentru firme transport, spații cu destinație locativă, echipamente aferente jocurilor de noroc etc. Programul Start–up Nation este un program de încurajare și de stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) prin intermediul Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE), în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 10/2017 pentru stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii aprobată prin Legea nr. 112/2017, prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 23/2017 privind înființarea, organizarea și funcționarea MMACA. Potrivit companiei de consultanță Omega Consulting, calendarul estimativ al programului arată că Ghidul Solicitantului, care se află în prezent în consultare publică, va fi lansat - în formă finală - cel mai probabil în cursul lunii mai 2018, apoi perioada de depunere a cererilor de finanțare va fi cuprinsă cel mai probabil între lunile mai și iunie 2018 (30 de zile), iar termenul limită ar putea fi sfârșitul lunii iunie. Câteva recomandări din partea consultanților:

- depuneți proiecte al căror punctaj estimativ este de minimum 95 puncte

- înființați compania din timp, astfel încât să evitați aglomerările de la Registrul Comerțului

- obțineți oferte care să acopere prețul real al echipamentelor

- dezvoltați un mod de business corelat atent cu CAEN-ul, activitățile și bugetul proiectului

- evitați depunerea aplicațiilor în ultimul moment. Start-up Nation s-a bucurat de un succes foarte mare în anul 2017, la finalul termenului limită fiind depuse 19.296 de dosare de finanțare prin intermediul aplicației online. Din cele 19.296 de dosare depuse, conform regulilor de alocare a finanțării și în limita bugetului, au fost selectate 8.444 de proiecte pentru care s-au semnat și contracte de finanțare. Programul a fost gândit ca o schemă multianuală, urmând să fie relansat în fiecare an până în 2020, iar în prezent se află în cel de al doilea an de implementare.

Luxemburgul nu are suficienți vorbitori de limbă engleză

Luxemburghezii impresionează prin cunoștințele lor de germană franceză și engleză, dar asigurătorii, firmele de investiții și băncile care speră să deschidă birouri în ducatul cu 600.000 de locuitori în urma Brexit s-ar putea să aibă surpriza să constate că nu sunt suficienți candidați cu cunoștințe excelente de engleză pentru cele 3.000 de posturi care ar putea fi înființate în sectorul financiar, relatează Bloomberg. ”Ceea ce am observat după decizia de Brexit este că în cazul unor clienți, cum este un fond mare de administrare de fonduri, avem dificultăți foarte mari. Aceștia solicită o engleză mai bună sau perfectă, nu engleză fluentă. Nu există 1.000 astfel de oameni”, a spus Christopher Purdy, director general la agenția de recrutare Greenfield. Luxemburgul este selectat de un număr tot mai mare de asigurători, fonduri și bănci pentru relocare din Marea Marea Britanie, din cauza Brexit. Companiile de asigurări American International Group, FM Global, RSA Insurance Group și Hiscox, companie de asigurări din Londra a grupului Lloyd’s, fondul de investiții Blackstone și administratori de fonduri precum M&G Investments se numără printre primele companii care au decis să se înregistreze în Luxemburg, care are granițe cu Belgia, Franța și Germania. JPMorgan Chase & Co. Intenționează la rândul său să își transfere în ducat o parte dintre angajații din Londra. În timp ce capitala ducatului, Luxemburg City, nu egalează renumele Londrei și Parisului, datele referitoare la angajări spun o poveste de succes. Dar, cum engleza devine rapid principala limbă folosită în sectorul financiar, recrutorii încept să se împiedice de profilul tradițional al ducatului, care este mai mult francofon. Găsirea unor persoane cu mixul necesar de competențe, plus fluența în limba engleză devine dificilă mai ales că majoritatea noilor condidați provin din regiunile din jurul ducatului, care sunt preponderent francofone.

Ce trebuie să știm despre contractul de telefonie mobilă

ANCOM atrage atenția utilizatorilor de telefonie, internet sau televiziune din România în privința contractelor pe care aceștia le încheie cu furnizorii de servicii, deoarece retragerea dintr-un acord înainte de expirarea termenului poate duce la penalități. „Utilizatorii consideră că dacă se portează de la un operator la altul nu vor mai trebui să plătească penalizări legate de renunțarea la contract. Indiferent de motivul pentru care vor să renunțe la serviciul pe care îl dețin, utilizatorii trebuie să citească prevederile contractului pe care îl au și să se asigure că au ieșit din perioada minimă contractuală pentru a nu risca plata de penalități pentru rezilierea anticipată a contractului”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele Autorității Naționale de Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Reprezentanții Autorității spun că furnizorii de comunicații electronice sunt obligați să ofere contracte cu perioade minime de cel mult 24 de luni, însă trebuie să aibă și perioade contractuale de 12 luni, iar după expirarea perioadei minime contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă. „Furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune pot stabili o perioadă contractuală minimă, denumită și perioadă contractuală inițială în cazul contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicații electronice. Renunțarea la contract în această perioadă contractuală minimă atrage, de regulă, plata unor penalități. Excepție fac situațiile în care utilizatorii solicită rezilierea contractului ca urmare a modificării unilaterale a acestuia de către furnizor”, arată un comunicat al ANCOM. Autoritatea mai precizează că, în funcție de strategia comercială a fiecărui furnizor, se pot concepe și oferte care presupun încheierea contractului pe o perioadă nedeterminată (adică fără durată minimă contractuală), de regulă la prețuri standard (fără beneficii sau reduceri), iar avantajul pentru utilizatori este acela că acest tip de contract poate fi reziliat oricând, fără plata unor penalități. „Durata totală a contractului nu trebuie confundată cu perioada contractuală minimă. Din analiza efectuată de ANCOM a contractelor principalilor furnizori de servicii de comunicații electronice din România a reieșit că, după expirarea perioadei contractuale minime, contractul nu încetează, ci se derulează în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se prelungește succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă, în funcție de prevederile concrete ale contractului și de solicitările abonaților. În acest caz, după expirarea perioadei minime inițiale nu este necesară contractarea unei noi oferte pentru prelungirea duratei contractuale, oferta curentă fiind în continuare disponibilă. De asemenea, după expirarea perioadei minime inițiale, utilizatorii pot renunța la contract fără plata penalităților de reziliere anticipată”, precizează Autoritatea Națională.

Internetul lucrurilor va atrage investiții cumulate de 15.000 de miliarde de dolari

Internetul lucrurilor va atrage la nivel mondial investiții cumulate în valoare de aproape 15.000 de miliarde de dolari în intervalul 2017-2025, datele arătând o accelerare a planurilor companiilor de a investi în soluții de acest tip, potrivit unui studiu realizat de Business Insider Intelligence. Internetul lucrurilor transformă modul în care companiile și consumatorii își desfășoară viața de zi cu zi în întreaga lume, iar tehnologia care stă la baza acestui segment de piață se dezvoltă rapid, fie că este vorba despre creșterea utilizării Amazon Echo și a asistenților vocali, fie că este vorba despre platformele de analiză care folosesc inteligența artificială destinate pieței corporative. Potrivit cercetării, la nivel mondial vor exista în 2025 peste 55 de milioane de dispozitive conectate la Internetul lucrurilor, cu aproximativ 9 miliarde mai multe comparativ cu 2017. Studiul a fost realizat de Business Insider Intelligence prin intervievarea a peste 400 de directori de companii la nivel mondal. Potrivit datelor publicate în februarie de firma de analiză a pieței IDC, investițiile în Internetul lucrurilor vor atinge 772,5 miliarde de dolari în 2018, în creștere cu 15% față de fondurile de 674 de miliarde de dolari alocate în 2017. La nivel mondial, investițiile în Internetul lucrurilor ar urma să crească potrivit IDC cu un ritm anual de peste 14% în perioada 2017-2021 și vor depăși pragul de 1.000 de miliarde de dolari în 2020, pentru ca un an mai târziu să atingă 1.100 de miliarde de dolari.

Primul SUV al Rolls-Royce, Cullinan, costă 325.000 de dolari

Numit după cel mai mare diamant descoperit până acum, Cullinan este primul model SUV al companiei Rolls-Royce, iar prețul de 325.000 de dolari depășește cu mult modelul Lambourghini Urus de 200.000 de dolari și modelul Bentley - Bentayga V8 în valoare de 200.000 de dolari, relatează Bloomberg. Compania producătoare estimează că în SUA se vor vinde cele mai multe mașini, pe locul doi fiind China, iar vânzările anticipate sunt de așteptat să includă între 20% și 30% comenzi personalizate, ceea ce face ca prețul să fie extrem de ridicat. Se va aplica, de asemenea, impozitul pe combustibil, estimat la aproximativ 5.000 de dolari, iar livrările vor începe la începutul anului viitor, relatează Bloomberg. Transmisia complet nouă, tracțiunea integrală și sistemul de direcție pe toate roțile sunt standard. Cullinan are propulsor V12, 6,75 litri twin-turbo, care oferă 571 și 850Nm, reușind să atingă o viteză maximă de 250 de km/h. Același tip de motor a fost instalat și pe modelele Phantom, care împărtășește, de asemenea, platforma SUV de aluminiu-intensivă. De asemenea, Rolls-Royce Cullinan are o lungime (ampatament) de 5,34 metri, o lățime de 2,16 metri, o înălțime de 1,83 metri și cântărește 2,66 tone.

“ Nu există riscul izbucnirii unui război comercial între UE și SUA”

Richard Grenell, ambasadorul Statelor Unite în Germania, a declarat că nu există pericolul izbucnirii unui război comercial între Uniunea Europeană și Statele Unite, pe fondul deciziei Washingtonului de a crește tarifele la importurile de oțel și aluminiu, relatează Deutsch Welle. ”Nu va fi niciun război comercial. Percepția este greșită. Discutăm deja cu aliații noștri pentru a rezolva problemele. Washingtonul așteaptă propunerile UE”, a declarat ambasadorul SUA din Germania, în cadrul unui interviu publicat, sâmbătă, de ziarul german Funke. Președintele Donald Trump a invocat prevederile unei legi comerciale din anul 1962 pentru a impune taxe vamale suplimentare la importurile de oțel și aluminiu, pentru protejarea producătorilor americani. Casa Albă a anunțat prelungirea până la 1 iunie a excepțiilor temporare de la aceste taxe în relația cu Uniunea Europeană, Canada și Mexicul. Au fost semnate acorduri permanente de exceptare cu Argentina, Australia și Brazilia. Richard Grenell a mai precizat că Washingtonul se așteaptă ca UE să joace un rol pentru a aduce Iranul la masa negocierlor, în contextul retragerii SUA din acordul nuclear semnat în 2015.

Fabrica de bere Timișoareana a împlinit 300 de ani

Fabrica de bere Timișoreana a împlinit sâmbătă, 300 de ani de existență, fiind organizate o serie de evenimente pentru a marca acest moment în capitala Banatului, printre care reluarea schimbării gărzilor, transmite corespondentul MEDIAFAX. În anul 1718, a fost fondată prima fabrica de bere din România – Timișoreana, care funcționează și în prezent în cartierul Fabric din orașul de pe Bega. Cei 300 de ani de existență ai celei mai vândute beri din România au fost marcați, sâmbătă, prin organizarea mai multor evenimente la Timișoara. Astfel, o placă aniversară “Timișoreana 300 de ani a fost dezvelită” a fost dezvelită în curtea fabricii de bere. De asemenea, împreună cu Asociația “Eugeniu de Savoya”, a fost organizat un moment de celebrare prin sosirea garnizoanei și defilare în curtea fabricii, în acompaniamentul Fanfarei Garnizoanei din Timișoara. Cel mai așteptat moment al zilei a fost marșul gărzii către Piața Unirii, unde au avut loc diferite activități precum ritualul schimbării gărzilor, la fel cum se întâmpla în urmă cu 300 de ani, inspecția armelor și un program artistic.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.