Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Firmele care oferă pachete extrasalariale sportive își păstrează mai ușor angajații

Ziarul de Vrancea
5 sep 2018 305 vizualizări

În funcție de rezultatele obținute se va lua în considerare eventuala valorificare comercială a resurselor

Firmele care oferă pachete sportive ca beneficii extrasalariale își păstrează mai ușor angajații, 40% dintre companiile de pe piața românească acoperind integral costul serviciului pentru salariați, au declarat miercuri Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru, cofounderi 7Card, într-o conferință de presă. „Companiile din România - nu doar cele internaționale, ci și cele locale - încurajează tot mai mult practicarea unui sport, fiind conștiente că angajații care sunt activi fizic devin mai productivi și mai energici la locul muncă, fapt ce influențează în mod indirect, într-un mod pozitiv, rezultatele pe termen lung ale afacerilor. Totodată, introducerea unui abonament la o sală de sport printre beneficiile extrasalariale ajută la atragerea și retenția angajaților în companie”, a explicat Andrei Crețu, co-fondator 7Card (Benefit Seven). Potrivit celor doi fondatori, 40% dintre companii acoperă integral costurile serviciilor sportive, iar 12% parțial, fiind vorba de companii din industriile de dezvoltare software, servicii de consultare, bunuri de larg consum și telecomunicații - în general, industriile care sunt competitive din punct de vedere al pieței. „Industria IT, nu este niciun secret aici, deoarece ei sunt mai răsfățați și li se oferă mai multe beneficii. S-au mișcat multe în ultimul an, avem și cazuri din retail, în care se implică angajatorul și suportă o parte din cost, automotive, firme din zona de manufacturing, producție, în Timișoara de exemplu, pentru că acolo sunt multe companii producătoare de diverse componente și oferă 7Card ca beneficiu”, a declarat Andrei Crețu. „Companiile care acoperă integral costurile sunt în genereal acelea unde concurența pe forța de muncă este foarte mare, pentru că acolo simte cineva că trebuie să se diferențieze într-un fel”, a adăugat Iulian Cîrciumaru. În perioada iulie 2017 - iulie 2018, numărul companiilor care acordă un astfel de abonament cu acces la rețeaua de centre sportive și de recreere din țară a crescut cu 46%, mai exact în prezent 1.418 angajatori oferă acest beneficiu. În iulie 2018, numărul utilizatorilor activi a ajuns la aproximativ 34.000, în creștere cu 42% față de iulie 2017, iar până la finalul anului se estimează atingerea pragului de 40.000. Cei mai mulți utilizatori, 40% dintre ei, se află în București, pe următoarele locuri fiind cei din Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, iar în topul preferințelor activităților sportive desfășurate de către utilizatorii cardului se află fitness-ul și aerobicul, urmate de dansuri, activități de escaladă sau yoga. Compania a ajuns în prezent la un număr de peste 600 de săli în întreaga țară și un număr total de 33.683 de utilizatori. Pentru acest an, compania estimează o cifră de afaceri de 7 milioane de euro, în creștere cu 50%. În februarie 2016, compania de ticketing Sodexo a preluat 20% din acțiunile Benefit Seven, iar la sfârșitul lunii a anunțat preluarea restului de 40% din acțiunile companiei, urmând ca finalizarea tranzacției să aibă loc în vara anului 2019.

Romgaz și Lukoil forează în Marea Neagră

u în funcție de rezultatele obținute se va lua în considerare eventuala valorificare comercială a resurselor

Romgaz, în parteneriat cu Lukoil, vizează forarea unei sonde de explorare-evaluare în zăcământul din perimetrul Trident situat în Marea Neagră, la sfârșitul anului sau în prima jumătate a anului viitor, iar în funcție de rezultat se ia în calcul valorificarea comercială a resurselor. Directorul general adjunct al Romgaz, Dumitru Gheorghe Rotar, a declarat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Mediaș, că alături de Lukoil, va fi explorat și evaluat perimetrul Trident din Marea Neagră. ”E nevoie de mai mult timp, pe de o parte, pentru a evalua potențialul perimetrului (n.r. Trident) și pe de altă parte, de a lua decizia comercială pentru a valorifica eventualele resurse contingente pe care o să le descoperim în plus față de cele anunțate deja de circa 30 de miliarde de metri cubi. Probabil în vâltoarea evenimentelor suntem puși la același nivel cu ceilalți titulari de acorduri petroliere din Marea Neagră fără a se lua în calcul că unele acorduri au început cu mulți ani înainte înaintea acordului nostru. Concret, probabil că la sfârșitul anului, sau în prima jumătate a anului viitor vom începe forajul unei sonde de explorare-evaluare (n.r. în perimetrul Trident din Marea Neagră). Operatorul desemnat de către noi, Lukoil, o să facă acest lucru și o să forăm această sondă, fiind antamate eventual încă două sonde pentru evaluarea potențialului perimetrului”, a spus Dumitru Gheorghe Rotar, la Mediaș, în cadrul unei conferințe de presă. În funcție de rezultatele obținute se va lua în considerare eventuala valorificare comercială a resurselor contingente care urmează să fie transformate în rezerve, a mai spus Rotar. ”În momentul în care se forează o sondă se forează pentru verificarea conținutului atât cantitativ cât și calitativ a resurselor de care pe care le anticipăm a fi acolo. După ce le verificăm aceste resurse potențiale devin surse contingente. Știm că sunt acolo, nu știm cât de mari sunt (...) Niciodată nu o să se extragă toate resursele dintr-un zăcământ. Prin urmare rezervele nu o să fie niciodată la nivelul resurselor”, a adăugat Rotar. La rândul său, directorul general al Romgaz, Adrian Volintiru, a spus că în cazul în care în perimetrul Trident din Marea Neagra se va găsi un zăcământ economic viabil se va trece la exploatarea lui. ”(...) Ne interesează ca orice nouă sursă de exploatare de gaz, fiind în obiectul nostru de activitate și vedem exact la momentul potrivit ce identificăm și cum identificăm. Decizia, din punct de vedere logic, fiind în program de explorare cu Lukoil, se va trece la exploatare dacă se va găsi un zăcământ economic viabil, altfel nu avem ce discuta”, a spus Adrian Volintiru.

Amazon a devenit a doua companie din lume cu o valoare de 1.000 de miliarde de dolari

Retailerul online Amazon a devenit, marți, a doua companie, după Apple, a cărei valoare a depășit 1.000 de miliarde de dolari, transmite Reuters. Prețul acțiunilor Amazon s-a dublat în ultimul an, după ce i s-au majorat accelerat vânzările de retail și activiățile de cloud computing, Acțiunile retailului online au urcat, la Bursa de la New York, până la 2.050,50 dolari, înainte de a scădea și de a încheia sesiunea de tranzacționare de marți la 2.039,51 dolari, dar în creștere cu 1,3% și puțin peste nivelul de referință de 2.050,2677 dolari. În cazul în care acțiunile online ale Amazon își mențin ritmul de creștere recent ar fi o chestiune de când, nu de dacă, valoarea de piață a Amazon o va eclipsa pe cea a Apple, care a ajuns la nivelul de 1.000 de miliarde de dolari la 2 august, subliniază analiștii Reuters. În trimestrul al doilea al acestui an, Amazon a obținut vânzări în valoare de 53 de miliarde de dolari și un profit net de 2,5 miliarde de dolari. Compania are o echipă de peste 575.000 de angajați, aproape cât populația Luxemburg, subliniază BBC. Apple a avut nevoie de aproape 38 de ani de la listare pentru a atinge obiectivul de 1.000 de miliarde de dolari, în timp ce Amazon a ajuns acolo în 21 de ani. În timp ce iPhone și alte dispozitive ale Apple rămân populare și veniturile sale sunt în creștere, compania nu ține pasul cu ritmuil de creștere accelerat al vânzărilor Amazon. Fondat în 1994, Amazon este în prezent cel mai mare retailer online, iar CEO-ul companiei, Jeff Bezos, este cel mai bogat om din lume, cu o avere estimată la peste 160 de miliarde de dolari. Compania este listată pe Bursa de la New York din 1997, dar cu o listare publică inițială considerată modestă, pentru piața americană, de 54 de milioane de dolari, astfel că evaluarea acesteia a fost stabilită atunci la 438 de milioane de dolari. Cea mai mică valoare a acțiunilor Amzon a fost de 5,97 de dolari, la 1 septembrie 2001, în timpul crizei dotcom, reamintește Financial Times. Compania a supraviețuit crizei dotcom, deoarece a reușit obțină să strângă din piață obligațiuni convertibile cu o valoare de 672 de milioane de dolari, în februarie 2000, cu doar câteva săptămâni înainte ca piața să înceapă să se prăbușească. În plus, Amazon a intrat pe profit net anual de-abia în 2003. De asemenea, prețul unei acțiuni a depășit valoarea de 100 de dolari în 2009, dar, în ultimii zece ani, însă, capitalizarea companiei a crescut cu 965 de miliarde de dolari.

Dăncilă îl ignoră pe Iohannis și merge la departe cu rectificarea bugetară

Premierul Viorica Dăncilă a afirmat, miercuri, că Executivul va adopta rectificarea bugetară, deoarece și-a îndeplinit obligația de a cere CSAT un punct de vedere, ea afirmând că și-ar fi dorit ca acest proiect să fie rezultatul unui consens între Președinție și Guvern. ”Rectificarea bugetară trebuie aprobată pentru a nu afecta bunul mers al economiei. Mi-aș fi ddorit ca acest proiect deosebit de important pentru români să fie rezultatul unui consens între două instituții importante ale statului - Președinție și Guvern. Orice situație complexă, însă, are cel puțin o soluție, iar soluția aleasă de Guvern er să meargă mai departe cu adoptarea rectificării bugetare. Ne-am îndeplinit obligația de a cere CSAT un punct de vedere, ne îndeplinim responsabilitatea de a asigura continuitatea în finanțare”, a declarat Viorica Dăncilă la începutul ședinței de guvern.

Concurența a aprobat preluarea MET Holding de către RWE Energie

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care MET Holding AG (Elveția) preia RWE Energie SRL, potrivit unui comunicat de presă al autorității. MET Holding face parte din Grupul MET, care desfășoară afaceri ce cuprind comercializarea de gaze naturale, energie electrică, petrol, GPL, precum și producerea de energie electrică, cu o activitate comercială concentrată pe vânzările de mărfuri pe piața angro, pe piața cu amănuntul și trading. Compania este prezentă pe piața din România prin intermediul filialei sale, MET România Energy SA, care este activă pe ambele piețe concurențiale de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale. De asemenea, RWE Energie este activă pe piețele concurențiale de furnizare de energie electrică și gaze naturale. Autoritatea de concurență a analizat această operațiune, deoarece a constatat că aceasta nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante.

Indicele Robor la trei luni a coborât la 3,18%

Indicele Robor la trei luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a coborât la 3,18%, cel mai mic nivel din 29 iunie până în prezent, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Robor la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Marți, indicele a scăzut la 3,21%, după ce a stagnat luni la 3,22%. Miercuri, indicele a scăzut la 3,18%, cel mai mic nivel din 29 iunie, când a fost 3,15%. Totodată, indicele Robor la șase luni a scăzut miercuri la 3,38%, cel mai mic nivel din 3 iulie, când a fost 3,32%.

Toate brandurile Inditex vor realiza vânzări online la nivel global

Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte și proprietar al rețelei de magazine Zara, va comercializa produsele tuturor brandurilor sale pe Internet începând din 2020, la nivel global, inclusiv pe piețe unde nu deține magazine, transmite Reuters. Grupul spaniol, concurat de comercianți online precum Boohoo.com și Missguided, dezvoltă noi tehnologii, în colaborare cu companii IT, și testează noi modalități de gestionare a stocurilor. Directorul general Pablo Isla a declarat la Milano că un sistem prin care comenzile clienților online sunt onorate prin intermediul stocurilor magazinelor va fi extins în toate cele 96 de state unde grupul deține magazine fizice. Brandurile Inditex includ Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Uterque, iar grupul deține o rețea de aproape 7.500 de magazine fizice. Grupul desfășoară operațiuni online pe 49 de piețe. ”Dorim să facem accesibile colecțiile noastre de modă pentru toți clienții noștri, oriunde s-ar afla în lume. Chiar și pe piețele unde nu avem magazine fizice”, a afirmat Isla într-un comunicat.

Facebook construiește o cameră ”de război”

Facebook construiește o cameră ”de război” la sediul central din Menlo Park, pentru a identifica și elimina orice tentativă de amestec în alegerile din SUA de la jumătatea mandatului, relatează Business Insider. Alegerile sunt programate să aibă loc pe 6 noiembrie, iar Facebook creează un laborator informativ care va fi operat de unele dintre cele mai bune minți din industria tehnologiei. Samidh Chakrabarti, directorul pentru angajament civic al Facebook, a declarat pentru NBC News că operatorul rețelei de socializare trebuie să fie pregătită pentru orice, după controversa provocată de reacția slabă avută în cazul intervenției Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016. ”Construim această cameră de război, o cameră fizică, cu oameni din companie din discipline diferite. Așa încât, pe măsură ce vom descoperi probleme care ar putea apărea în orele de dinaintea alegerilor, vom putea lua măsuri rapide și decisive”, a declarat Chakrabarti. Acesta a afirmat, luna trecută, pentru site-ul Recode, că în această cameră vor exista mai multe ecrane pe care vor fi monitorizate activitățile neobișnuite de pe Facebook. Unele ecrane vor fi prevăzute și cu alarme, care vor avertiza în legătură cu creșteri sau scăderi neașteptate al activităților.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.