Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Femeile din tehnologie se confruntă cu bariere în calea progresului în carieră

Ziarul de Vrancea
19 ian 2021 841 vizualizări

”Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în domeniul tehnologiei consideră că efectele pandemiei COVID-19 au întârziat progresul lor în carieră”, arată un studiu Kaspersky

Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în domeniul tehnologiei consideră că efectele pandemiei COVID-19 au întârziat progresul lor în carieră, iar aproape o treime dintre femeile care lucrează în industria tehnologică preferă să lucreze de acasă decât de la birou, arată raportul „Women in Tech” realizat de Kaspersky, producător de soluții privind securitatea cibernetică. ”Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în domeniul tehnologiei consideră că efectele pandemiei COVID-19 au întârziat progresul lor în carieră, în ciuda faptului că un procent similar consideră că egalitatea de gen, atât de necesară, este mai probabil să se realizeze prin implementarea sistemelor de lucru la distanță. În timp ce viața în timpul pandemiei a fost evidențiată ca un posibil accelerator pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați, în ceea ce privește funcțiile din domeniul IT, prejudecățile persistente au împiedicat această potențială perioadă de descoperire”, arată compania. În general, se prevedea că restricțiile impuse de pandemie vor duce la o schimbare pozitivă a industriei IT în lupta pentru egalitatea de gen. Prin eliminarea diferențelor din perspectivă socială și de planificare familială, s-ar fi putut elimina și stereotipurile tradiționale legate de disponibilitate și longevitate, atunci când vine vorba despre cariera femeilor. Impactul pandemiei COVID-19 a accelerat deciziile companiilor sau chiar le-a forțat să adopte peste noapte această nouă regulă și, într-o anumită măsură, această predicție a accelerat lucrurile în mod pozitiv, în ceea ce privește mentalitatea generală a industriei. Noul raport „Women in Tech” realizat de Kaspersky, compania a constatat că aproape o treime dintre femeile care lucrează în industria tehnologică preferă să lucreze de acasă decât de la birou. Un procent similar declară că funcționează mult mai eficient atunci când lucrează de acasă și până la 33% au dezvăluit că au mai multă autonomie atunci când nu lucrează într-un birou. Cu toate acestea, mai multe informații din acest raport evidențiază faptul că posibilitatea alegerii sistemului de muncă la distanță pentru femeile din domeniul tehnologiei nu este chiar egal cu progresul social în această dinamică de „lucru de acasă”. Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în IT s-au străduit să gestioneze munca și viața de familie din martie 2020 – o variabilă care e foarte însemnată în America de Nord, dar care este o tendință consecventă la nivel mondial. ”Dacă aprofundăm puțin, motivele acestui dezechilibru devin mai clare. Când respondentele au fost întrebate despre sarcinile de zi cu zi care afectează productivitatea sau progresul muncii, 60% au spus că au făcut majoritatea activităților ce țin de curățenia în casă, comparativ cu 47% dintre bărbați, 63% au fost responsabile de școala la domiciliu, comparativ cu 52% dintre bărbați și 54% dintre femei au fost nevoite să-și modifice programul de lucru mai mult decât partenerul de sex masculin, pentru a avea grijă de familie. Ca urmare, 50% dintre femei consideră că efectele COVID-19 le-au îngreunat, mai degrabă, progresul general al carierei”, relevă raportul. Impactul pandemiei a fost diferit, în mare măsură, pentru femei, față de impactul avut asupra bărbaților. Unii au apreciat nivelul mai mare de flexibilitate și lipsa navetei între locul de muncă și casă, în timp ce alții au spus că sunt pe cale de a ajunge la epuizare. Este extrem de important ca organizațiile să se asigure că managerii lor cunosc strategia implementată la nivelul companiei de a sprijini angajații cu responsabilități de îngrijire, se menționează în raport.

E oficial: Consumatorii de energie beneficiază de cel mai bun preț al furnizorului lor

ANRE a aprobat un ordin care obligă furnizorii de energie să ofere cel mai bun preț din oferta concurențială clienților care nu și-au schimbat contractul

Clienții casnici care nu au schimbat contractul vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor lor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat, potrivit unui comunicat al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), remis, miercuri, AGERPRES. ANRE a aprobat ordinul în ședința Comitetului de reglementare de miercuri. "Astfel, clienții vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puțin până la data de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, și vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică", spun reprezentanții ANRE. Totodată, Ordinul ANRE nr. 5/2021 simplifică procesul de contractare și informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să poată decide în cunoștință de cauză cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii. În același timp, sunt prevăzute obligații suplimentare pentru furnizorii de ultimă instanță de informare a clienților casnici, respectiv de a transmite, o dată cu fiecare factură emisă până la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum și un formular de selecție ofertă. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurențială optimă, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligație contractuală pentru ambele părți. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat și semnat de către client. Ulterior, furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii formularului de selecție completat, să transmită clientului final, o dată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin această facilitate oferită clienților casnici, se simplifică procesul de contractare și se evită deplasările clienților și aglomerația de la centrele de relații cu publicul ale furnizorilor. Precizăm că în noul ordin obligația de informare a clienților privind procesul de liberalizare este mai bine structurată, iar furnizorii de ultimă instanță au obligația să o transmită o dată cu fiecare factură trimisă pe tot parcursul anului 2021. "Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanță, precum și simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condițiile impuse de contextul pandemic actual, și pentru ca procesul să se desfășoare în beneficiul consumatorului final", se mai arată în comunicat.

UniCredit: Economia României își va reveni până la jumătatea anului 2022

Economia României ar putea reveni la nivelul de dinaintea pandemiei până la jumătatea anului 2022, în urma unei creșteri a produsului intern brut (PIB) cu aproximativ 3,7% în 2021 și cu 5% în 2022, după o contracție de circa 5,5% în 2020, potrivit unui raport trimestrial de analiză macroeconomică și strategie al UniCredit Bank. Potrivit sursei citate, consumul privat își va reveni începând din T2 2021, după ce rata șomajului va atinge nivelul maxim în T1 2021. Investițiile vor fi dominate de cheltuielile cu infrastructura, susținute de intrări mai mari de fonduri europene, care ar putea acoperi deficitul de cont curent. În raport se anticipează o scădere a deficitului bugetar până la 7% din PIB în 2021, respectiv 4% din PIB în 2022, menținând datoria publică sub nivelul de 50% din PIB până în 2022 și ratingul țării în categoria recomandată investițiilor. Anul acesta, cursul de schimb euro-leu s-ar putea muta în intervalul de tranzacționare 4,90-5,00. "Coaliția de guvernare formată în urma alegerilor parlamentare din 6 decembrie 2020 include trei partide. Partidul Național Liberal (PNL) este cel mai mare partid din coaliție, deși a pierdut alegerile în fața Partidului Social Democrat (PSD). Noul prim-ministru, Florin Cîțu, fost ministru de finanțe, este membru al PNL, iar USR-PLUS și Uniunea Democrată Maghiară din România (UDMR), parteneri în coaliție, au primit mandate de vice prim-miniștri; președinția Senatului a revenit, de asemenea, USR-PLUS. Este probabil ca această coaliție să se mențină cel puțin până în 2022. PNL și USR-PLUS nu își pot asuma riscul unor alegeri anticipate. Pe fondul gestionării deficitare a crizei medicale din 2020, popularitatea PNL ar putea scădea în continuare. În cazul în care ar fi organizate alegeri anticipate, ambele partide ar pierde teren în fața Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), un partid de extremă dreapta care, în mod surprinzător, a devenit al patrulea partid ca mărime din Parliament. Prioritățile noului guvern sunt limitarea efectelor pandemiei și relansarea economică", se spune în document. Economiștii susțin că pentru a diminua presiunea resimțită de secțiile de anestezie și terapie intensivă (ATI) și pentru a fi posibilă o relaxare a restricțiilor, sunt necesare intensificarea testării și anchete epidemiologice mai eficiente. Ei menționează că este puțin probabil ca vaccinurile să ofere o rezolvare rapidă a crizei sanitare, în condițiile în care capacitățile și personalul disponibile pentru activitatea de vaccinare sunt insuficiente, iar populația este încă destul de reticentă. Pentru a încuraja imunizarea, comunicarea oficială trebuie să se îmbunătățească.


Aproape 7,3 milioane de numere de telefon au fost transferate între rețele

În anul 2020 au fost portate 945.186 de numere de telefon, din care 92% (873.519) sunt numere de telefonie mobilă și 71.667 numere de telefonie fixă, a anunțat miercuri Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 7,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. ”În anul 2020 au fost portate 945.186 de numere de telefon, din care 92% (873.519) sunt numere de telefonie mobilă și 71.667 numere de telefonie fixă. Media lunară de portări aferentă anului 2020 este scădere față de anul anterior, de la 79.902 în 2019 la 78.766 de portări. În lunile decembrie, octombrie și ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 99.828, 93.249, respectiv 86.947 de numere portate”, arată datele ANCOM. În 2020, 84% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice, iar 31 de furnizori de telefonie fixă și mobilă au fost implicați în procesele de portare desfășurate în acest an. În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 7,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 6,4 milioane sunt numere de telefonie mobilă (87%) și peste 900.000 de numere sunt de telefonie fixă. 873.519 utilizatori de telefonie mobilă și-au schimbat furnizorul în 2020. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 377.536, în timp ce Telekom Romania Communications a primit prin portare 141.795 de utilizatori, Vodafone – 133.158, Orange – 125.633, iar Telekom Romania Mobile Communications – 95.375. Din cele 873.519 numere de telefonie mobilă portate în 2020, 55% au fost numere utilizate pe bază de abonament.

Aplicația pentru Formularul 094 în format electronic, disponibilă pe site-ul ANAF

Aplicația pentru completarea Formularului 094 în format electronic va fi disponibilă pe www.anaf.ro începând de miercuri, 20 ianuarie, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES.

 "În continuarea eforturilor de digitalizare și simplificare a raportărilor fiscale, Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziția contribuabililor aplicația pentru completarea în format electronic a formularului 094. Acesta va fi disponibil începând din data de 20 ianuarie a.c., pe site-ul agenției, www.anaf.ro, secțiunea Servicii online/Declarații electronice/Descărcare declarații", se menționează în comunicat. Potrivit sursei citate, persoanele impozabile care au utilizat trimestrul ca perioadă fiscală în anul precedent, care nu au efectuat achiziții intracomunitare de bunuri și care nu au depășit plafonul de 100.000 euro (echivalent în lei), trebuie să depună la organele fiscale competente, până la data de 25 ianuarie inclusiv, formularul (094). Conform Ministerului Finanțelor, "Declarația privind cifra de afaceri în cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic și care nu au efectuat achiziții intracomunitare de bunuri în anul precedent", potrivit dispozițiilor legale în vigoare în domeniul TVA (titlul VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare). În comunicat se precizează că nu au această obligație persoanele impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316, în vederea aplicării regimului special de scutire prevăzut la art. 310. "Formularul 094 se depune și de către persoanele impozabile care au utilizat luna ca perioadă fiscală întrucât au efectuat în anul 2019 sau în anii anteriori achiziții intracomunitare de bunuri și care revin la utilizarea trimestrului, pentru că în anul 2020 nu au efectuat nicio achiziție intracomunitară de bunuri, iar cifra de afaceri nu a depășit plafonul de 100.000 euro", se mai spune în comunicat.

Ministrul Economiei atrage atenția asupra unui risc de fraudă cu fonduri UE

Ministrul Economiei, antreprenoriatului și turismului, Claudiu Năsui, atrage atenția asupra unui risc de fraudă cu fonduri europene, precizând că hackeri au folosit adresa de e-mail contact@anunturi-monitorul-oficial.ro, care nu aparține ministerului sau vreunei instituții sau agenții de stat. ”Atenție: Risc de fraudă! Ieri am aflat că cineva cu adresa de e-mail contact@anunturi-monitorul-oficial.ro trimite solicitanților de granturi vestea că au fost admiși. După care, evident, le fac diverse propuneri comerciale. Acest mesaj este o minciună”, scrie Năsui pe Facebook. Acea adresă nu aparține ministerului sau vreunei instituții sau agenții de stat, pprecizează ministrul Economiei. ”Singurul mod de comunicare al ministerului cu cei care solicită granturi este prin platforma de granturi făcută de STS. Ministerul nu vă va recomanda niciodată să alegeți servicii comerciale de la anumite firme. Alegerea partenerilor dumneavoastră de afaceri este strict a dumneavoastră”, adaugă Năsui.

Netfllix a depășit pragul de 200 de milioane de abonați

Serviciul de streaming Netfllix a depășit pragul de 200 de milioane de abonați la nivel global, iar compania a anunțat că peste 500 de titluri se află în post-producție sau gata de lansare. Numărul de 200 de milioane a fost atins la finalul anului 2020, când a fost înregistrată cea mai mare creștere a sa. În al patrulea trimestru al anului trecut, Netflix a adăugat 8,51 de milioane de abonați, cu aproximativ 2,5 milioane mai mult decât era așteptat. Astfel, totalul raportat este de 203,7 milioane de abonați la nivel mondial. Pentru întreg anul 2020, Netflix a anunțat 36,6 de milioane de abonați, cel mai mare număr înregistrat în decursul unui an, după 2018, când au fost 28,6 milioane de abonați noi. În urma anunțului, acțiunile Netflix au crescut cu 13%, marți seară. Netflix a raportat venituri de 6,64 de miliarde de dolari pentru trimestrul al patrulea și un profit pe acțiune de 1,19 dolari. Analiștii de pe Wall Street se așteptau ca serviciul de streaming să obțină venituri 6,63 de miliarde de dolari și 1,13 dolari pe acțiune, potrivit Refinitiv.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 1,59%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas miercuri la 1,59%, potrivit datelor publicate de instituție. Un nivel mai scăzut al ROBOR la 3 luni a fost atins pe 29 septembrie 2017, de 1,58%. Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 1,71%. Este cel mai scăzut nivel al ROBOR atins după 29 septembrie 2017, când indicatorul a fost de 1,69%. Consiliul de administrație al BNR, întrunit pe 15 ianuarie 2021, a hotărât reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021, reducerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75% pe an, de la 1% pe an, și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75% pe an de la 2% pe an. De asemenea, BNR a mai decis păstrarea nemodificată a ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.