Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: eMAG preia firma de curierat rapid Sameday Courier

Ziarul de Vrancea
30 mai 2017 2544 vizualizări

“vom investi în tehnologie și echipă pentru a aduce cât mai repede aceste servicii pe piață”, se arată într-un comunicat al magazinului online

Cel mai mare retailer online din România, eMAG, a devenit acționar majoritar al firmei de curierat Sameday Courier, cu o participație de 80%, a anunțat ieri firma de curierat, care a precizat că Sameday își va continua evoluția ca brand independent. Compania de curierat a precizat că prin această tranzacție Sameday își va continua evoluția ca brand independent și va continua dezvoltarea de servicii premium de curierat precum livrarea în două ore în mai multe orașe din țară, livrarea și preluarea produselor în intervale orare, livrarea și instalarea produselor voluminoase, livrarea seara și în week-end. “Piața de curierat a trecut în era consolidării și creșterii rapide, în care nevoile clienților s-au diversificat și specializat foarte mult. Noi am câștigat multă vizibilitate și am crescut rapid în ultimii ani, aducând pe piață servicii noi de livrare. Mai departe, aveam nevoie de un partener care ne putea ajuta să gestionăm această dezvoltare rapidă. (...) Pe lângă noile opțiuni de livrare pentru online, vom continua dezvoltarea serviciilor și pentru celelalte industrii precum, bancar, medical, media&advertising, poștal”, a declarat directorul general și acționarul Sameday Courier, Lucian Baltaru. În urma tranzacției, Lucian Baltaru, director general al Sameday Courier, deține 20% din acțiuni, iar eMAG - 80%, Octavian Bădescu vânzând pachetul deținut în companie. “Vom investi în tehnologie și echipă pentru a aduce cât mai repede aceste servicii pe piață. De asemenea, vom continua dezvoltarea parteneriatului strategic cu firmele de curierat din piață, în contextul în care numărul de comenzi crește în ritm accelerat, cu peste 50% de la an la an”, a declarat directorul general al eMAG, Iulian Stanciu. Sameday Courier este singurul operator de curierat din România specializat în livrările în aceeași zi, atât în țară, cât și în străinătate, în condiții speciale de transport în regim non-stop sau la ore prestabilite și în livrări personalizate, în funcție de nevoile fiecărui client. Serviciile oferite de companie includ și livrările standard - a doua zi, la nivel local, național și internațional, precum și livrări adresate și neadresate, în volume mari și în regim mai puțin accelerat. Sameday Courier este furnizor principal pe segmentul livrărilor în aceeași zi pentru peste 1.000 de companii mari din România. Principalii concurenții ai Sameday sunt FAN Courier și DHL.

Consultant imobiliar: Jucătorii din piața imobiliară trebuie să se desprindă de Prima Casă

Programul Prima Casă este un instrument bun care a ajutat piața, dar de care jucătorii din piață trebuie să se desprindă, a declarat, marți, în cadrul unei conferințe de presă, directorul diviziei New Homes din cadrul companiei de consultanță imobiliară Coldwell Banker Affiliates of Romania, Gabriel Voicu. “Prima Casă a fost un instrument foarte bun de care trebuie să scăpăm. Acest program este precum o centură de siguranță pe care trebuie să o desfacem. A fost un motor bun, a funcționat și va funcționa, dă predictibilitate pieței. Prima Casă este un program bun, dar trebuie să ne desprindem ușor, ușor de el”, a afirmat Voicu. El a menționat că a întâlnit mulți dezvoltatori imobiliari care își făceau planuri în funcție de programul “Prima Casă”. Voicu a declarat în aprilie, pentru News.ro, că cererea ridicată în contextul alocării fondurilor pentru programul “Prima Casă” ar urma să ducă la o nouă majorare de 5-7% a prețurilor locuințelor. Normele metodologice pentru programul “Prima Casă” din 2017 au fost adoptate în 27 februarie prin Hotărâre de Guvern, care prevede că locuințele supuse consolidării sau reducerii riscului seismic cu cinci ani înainte de contractarea creditelor sunt asimilate locuințelor noi. Programul ”Prima Casă” 2017 va avea alocat, conform strategiei, un plafon total de garantare de 2,67 miliarde de lei, din care 2,5 miliarde de lei reprezintă plafonul nou alocat de Guvern, iar 175,5 milioane lei este partea nefolosită din plafonul pe 2016. Potrivit unei analize realizate de Coldwell Banker, principala metodă de achiziție pe segmentul mass market (segmentul locuințelor ieftine) este reprezentantă de finanțările acordate prin programul "Prima Casă", cu o pondere de 75% din totalul tranzacțiilor. Dezvoltatorii care construiesc astfel de proiecte livrează pe piață un stoc de locuințe cu prețuri medii cuprinse între 700 și 950 de euro pe metru pătrat util.

 

Numărul de autorizații pentru construcția de locuințe a scăzut cu 11%

 

Numărul de autorizații de construcții pentru clădiri rezidențiale a scăzut în aprilie cu 11% față de aceeași lună a anului anterior, până la 3.327, declinul fiind generat mai ales de diminuarea cererii în Moldova, Transilvania și Muntenia, arată datele publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). În martie, numărul de autorizații a crescut cu 4,5% față de martie 2016. Cumulat, în primele patru luni din acest an, numărul de autorizații de construcție pentru locuințe a scăzut cu 2,5% față de aceeași perioadă din 2016, până la 10.744. Din numărul de autorizații eliberate în aprilie 2017, 64,3% au fost în localități rurale. Față de a patra lună din 2016, s-au înregistrat scădere ale numărului de autorizații în majoritatea regiunilor. "În luna aprilie 2017 față de aceeași lună a anului precedent, se remarcă o scădere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale în majoritatea regiunilor de dezvoltare. Cele mai semnificative scăderi s-au înregistrat în următoarele regiuni de dezvoltare: Sud-Est (-154 autorizații), Vest (-136), Nord-Vest (-97) și Sud-Muntenia (-81). Creștere a fost în regiunea de dezvoltare București-Ilfov (plus 129 autorizații)”, a informat INS. În 2016, numărul de autorizații pentru clădiri rezidențiale a scăzut cu 1,2% față de anul anterior, până la 38.653, declinul fiind generat mai ales de reducerea cererii în zona Capitalei, în Moldova și în Muntenia. În 2015, autoritățile au eliberat 39.112 de autorizații de construcție pentru clădiri rezidențiale, în creștere cu 3,8% față de anul precedent. În perioada 2009-2014, numărul de autorizații pentru clădiri de locuințe - care includ atât locuințele unifamiliale, cât și blocurile de apartamente - au scăzut cu 38%, arată statisticile oficiale, pe fondul căderii cererii de locuințe din partea populației.

 

Florin Jianu va fi reales președinte al CNIPMMR

Florin Jianu, fost ministru pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și singurul ministru din cabinetul Sorin Grindeanu care a demisionat din cauza aprobării OUG 13 de modificare a codurilor penale, va fi reales președinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), au declarat surse oficiale, pentru News.ro. "Alegerile vor fi pe 30 iunie. Florin Jianu îl va înlocui pe Liviu Rogojinaru la conducerea CNIPMMR. De altfel, Jianu ocupa funcția de președinte al Consiliului și înainte de a fi numit ministru", a spus o sursă, pentru News.ro. Fostul ministru nu are de gând să se întoarcă în politică, ci va continua în antreprenoriat, având o vastă experiență în domeniu, potrivit surselor. Florin Jianu a făcut parte și din Guvernul Ponta, ocupând poziția de ministru delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism în perioada martie-decembrie 2014, iar din aprilie anul trecut și până în ianuarie anul acesta a fost președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). De asemenea, el a fost și președintele Asociației Europene a Tinerilor Antreprenori (JEUNE). Jianu este totodată cel care a gândit conceptele de program Start Up Nation, Legea Prevenției, proiectul privind înființarea liceelor de antreprenoriat, precum și Programul România Profesională.

Centru Național de Productivitate după un model coreean

Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a discutat marți cu reprezentații guvernului din Coreea de Sud perspectivele și modul de organizare a viitorului Centru Național de Productivitate, odată cu finalizarea celei de-a doua etape a implementării programului ”Knowledge Sharing Program 2016/2017” derulat de executivele din România și Coreea de Sud, în scopul colaborării în domeniul creșterii productivității și competitivității. "Lucrăm în prezent, împreună cu Secretariatul General al Guvernului la un Memorandum pentru configurarea Centrului Român de Productivitate, prin intermediul căruia  expertiza coreeană de măsurare și creștere a productivității va fi transferată și adaptată cerințelor și realităților românești în scopul reînnoirii producției și specializării continue a forței de muncă, automatizării proceselor și operațiunilor. Aceste cunoștințe vor deveni baza de consultanță pentru sectorul IMM din România destinată creșterii  performanței și impulsionării antreprenoriatului de succes, prin punerea în aplicare a celor mai bune practici în domeniul productivității”, a declarat ministrul Alexandru Petrescu, într-un comunicat.

Conflict între monarhia belgiană și Burger King

Monarhia belgiană a protestat după ce compania Burger King a lansat o campanie publicitară prin care le cere belgienilor să voteze online pentru a “încorona” gigantul fast-food drept adevăratul conducător al țării unde marca americană se va lansa luna viitoare, relatează Reuters. Reprezentanți ai regelui Philippe al Belgiei au cerut explicații filialei locale a Burger King, deținute de Restaurant Brands International. “Le-am spus că nu suntem mulțumiți de faptul că folosesc imaginea regelui în campania lor”, a declarat un purtător de cuvânt al Palatului, Pierre-Emmanuel De Bauw, adăugând că imaginea monarhului – care apare ca un desen animat – nu poate fi folosită în scopuri comerciale. O purtătoare de cuvânt a Burger Brands Belgia, Shana Van den Broeck, a declarat că societatea analizează cât este de oportun să schimbe campania publicitară. “Analizăm cum să continuăm. Dacă vom face vreo schimbare la Campania noastră, vom comunica acest lucru”, a spus ea

Danone România a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 479 milioane lei

Danone România, cel mai mare producător local de iaurturi, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 479 milioane de lei, echivalentul a peste 106 milioane de euro, a anunțat marți compania, fără a preciza care a fost evoluția față de anul precedent. În 2015, compania a înregistrat o cifră de 484 milioane de lei, echivalentul a peste 107 milioane de euro, ceea ce înseamnă că anul trecut producătorul a înregistrat o scădere de 1%, atât la valoare în lei, cât și la valoarea în euro, arată calculele News.ro. “Rezultatele Danone în România în 2016 creează o bază pentru dezvoltarea sustenabilă în continuare a business-ului și pentru investiții locale, inclusiv în fabrica din București și în susținerea partenerilor locali care ne livrează laptele”, a declarat directorul general al Danone România, Bulgaria, Moldova și Țările Adriatice, Natalia Gelstein Kiss. Danone produce, în medie, în fabrica din București peste 1 milion de iaurturi zilnic. Fabrica Danone din București a produs primele iaurturi în 1999. Compania folosește anual peste 55 milioane de litri de lapte, din care o mare parte din cantitate provine de la fermele sau gospodăriile din România.  Principalii competitori ai Danone în România sunt Albalact și FrieslandCampina.

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.