Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Doar 1% dintre românii care merg pe litoral ies din stațiuni pentru excursii organizate

Ziarul de Vrancea
17 aug 2019 1229 vizualizări

Turiștii români preferă să petreacă sejurul exclusiv la plajă și nu sunt dispuși să aloce timp și bani pentru alte activități

Aproximativ 15.000 de români care merg în vacanțe pe litoral, reprezentând doar 1% din totalul turiștilor de la Marea Neagră, ies din stațiuni pe durata sejurului pentru a merge în excursii organizate în împrejurimi. Dintre cei care pleacă în excursii, cei mai mulți preferă Delta Dunării. "Numărul celor care pleacă în excursii este încât mic, iar asta se explică, în primul rând, prin obiceiul de consum al turiștilor români, care preferă să petreacă sejurul exclusiv la plajă și nu sunt dispuși să aloce timp și bani pentru alte activități", a precizat Ionuț Nedea, directorul LitoralulRomanesc.ro, conform unui comunicat de presă. Cauzele pentru care turiștii preferă să rămână în stațiuni sunt bugetul redus alocat vacanței, cât și oferta redusă de alte activități. "Până acum 2-3 ani oferta pentru astfel de activități era destul de redusă", a adăugat acesta. Cea mai mare parte a turiștilor care pleacă în excursii în afara stațiunilor este reprezentată de categoria Â40 ani. Cei mai mulți turisti vin din Mamaia – 55%, urmeaza Mangalia (împreună cu stațiunile din sud) – 20%, Eforie Nord si Sud – 10%, restul din celelalte statiuni. Cea mai căutată excursie este Delta Dunării, însă printre alegerile turiștilor se mai numără și vizitarea Cetății Enisala, vizitarea Cheilor Dobrogei sau plimbarea prin Centrul Vechi al Constanței.

Cel mai aglomerat weekend de pe litoral! Hotelurile sunt 98% ocupate

u potrivit site-ului Ministerului Turismului, sunt aproape 120.000 de locuri clasificate pe riviera Mării Negre

Turiștii români au profitat de mini-vacanța de Sfânta Maria, astfel că acesta este cel mai aglomerat weekend de pe litoralul românesc, hotelurile fiind ocupate în proporție de 98%, a declarat pentru News.ro prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, care spune că există aproape 120.000 de locuri clasificate pe riviera Mării Negre și între 60.000 și 80.000 de locuri de cazare neclasificate și nefiscalizate, ceea ce constituie o serioasă problemă deoarece infrastructura turistică nu este construită pentru a suporta un număr așa mare de turiști. ”Este cel mai aglomerat weekend, 98% este gradul de umplere al hotelurilor. Nu pot spune niciodată 100%, pentru că întotdeauna mai rămâne o cameră-două. Fiecare hotelier care știe să facă hotelărie își păstrează o cameră sau două de rezervă pentru orice eventualitate. Se poate întâmpla, de exemplu, să se strice un aparat de aer condiționat, să se spargă o țeavă”, a declarat Dragoș Răducan pentru News.ro. Acesta precizează că toate stațiunile sunt ocupate, ”de la cel mai luxos hotel până la cea mai proastă cameră”. Întrebat câți turiști sunt acum pe litoralul românesc, acesta a spus că se știu cu exactitate cei care sunt cazați în structurile omologate, însă în afară de aceștia mai sunt și cei cazați la localnici, ”la negru”. ”Am făcut niște studii în ultima perioadă. Potrivit site-ului Ministerului Turismului, sunt aproape 120.000 de locuri clasificate pe riviera Mării Negre - și mă refer numai la stațiuni, sate și comune care au unități clasificate. Pe lângă acestea, aproximez că între 60.000 și 80.000 de locuri de cazare sunt neclasificate. Nu putem știi sigur, pentru că nici primăriile nu știu exact câte camere sunt neclasificate în aria lor de competență”, a adăugat reprezentantul FPTR. Problema este însă că în aceste cazuri vorbim de bani nefiscalizați, dar și de faptul că infrastructura turistică nu este construită pentru a suporta un număr așa mare de turiști. ”O mare problemă este că infrastructura turistică nu este prevăzută, nu este construită pentru a suporta și acești vizitatori transformați în turiști 'la negru'. Mă refer aici la utilități: sistemele de canalizare, de energie electrică. Nu sunt construite pentru atâtea persoane, ele sunt construite pentru niște case în care stau o familie-două, nu pentru o casă care este declarată locuință pentru o familie, dar în care stau 20-30 de persoane”, a mai spus Dragoș Răducan. Sunt astfel cu 60-70% mai multe persoane decât cele declarate. ”Aceasta ar fi o problemă, deoarece crează un disconfort turiștilor care au plătit bilete în hoteluri, pentru că este foarte mare aglomerația în stațiuni, stațiunea nefiind pregătită să primească atât de multe persoane. Aglomerație este și pe plajă. Dar cea mai mare problemă este - și nu e conștientizată de români - faptul că aceste locuri sunt vândute foarte ieftin. Proprietarii acestor locuințe care oferă cazare plătesc utilitățile pe persoană fizică și nu la nivel de societate, deci tarifele sunt mult mai mici. Ei nu plătesc taxe, nu au angajați și atunci pot merge cu prețuri de dumpin (sub prețul pieței, n.r.), iar românilor le plac prețurile mici și lasă deoparte siguranța personală, deoarece în astfel de case nu știi unde te duci să dormi”, a subliniat prim-vicepreședintele executiv al FPTR. El afirmă că este bine să se știe care sunt aceste locuințe, în primul rând pentru siguranța cetățenilor. ”Românii renunță la siguranța personală în favoarea prețului mic”, a mai spus el. Răducan spune totodată că, de exemplu la Costinești nu se știe niciodată câți turiști sunt. ”Costineștiul e scăpat de sub control. Acolo nu se știe niciodată câți turiști sunt. Din declarațiile publice, acolo sunt 50.000 de locuri de cazare, din care numai 12.000 clasificate. E haos acolo. Dar unde e cerere, există și ofertă”, a mai spus Răducan.

Importurile de electricitate ale României au crescut cu 38% în primele cinci luni,

România a importat cu 38% mai multă electricitate în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce exporturile au scăzut cu 40%, potrivit ultimului raport de monitorizare a pieței de energie electrică, realizat de Autoritatea Națională de Reglementare în Energiei (ANRE). Astfel, dacă în perioada ianuarie-mai 2018, importurile de electricitate au fost de 1,15 TWh, în primele cinci luni din acest an au urcat la 1,59 TWh. În același timp, exporturile au scăzut de la 2,70 TWh, până la 1,60 TWh. Potrivit ANRE consumul intern a scăzut ușor, de la 23,53 TWh până la 23,43 TWh.

 Consumul utilizatorilor casnici în regim concurențial a fost mai mare cu 78%, în timp ce utilizatorii care plătesc prețuri reglementate au consumat cu 16% mai puțină electricitate. Consumul agenților economici a scăzut ușor, cu 0,8%. Producția de energie electrică a fost de 24,95 TWh, în scădere cu 6,5% comparativ cu primele cinci luni ale anului trecut.

Ieșirea pe piață a primelor telefoane cu ecran pliabil, întârziată

Lansarea pe piață a primelor telefoane cu ecran flexibil Huawei Mate X pare să fi fost amânată dar compania chineză insistă că dispozitivele vor fi disponibile între lunile septembrie și noiembrie 2019, potrivit platformei techradar. Compania chineză a dat asigurări că va lansa noul dispozitiv, Huawei Mate X până la sfârșitul anului. Și compania concurentă, coreenii de la Samsung, au amânat de mai multe ori lansarea pe piață a propriului dispozitiv flexibil, Galaxy Fold, după ce au fost raportate defecțiuni de hardware în timpul probelor. La scurt timp după ce a început să circule vestea amânării lansării noului dispozitiv în magazine, Huawei a ținut să ”confirme că Mate X este în continuare programat să fie lansat între septembrie și noiembrie 2019”. Cei de la Huawei încearcă astfel să rămână în cursa cu cei de la Samsung care au anunțat că dispozitivul lor va fi în magazine în luna septembrie. Potrivit informațiilor obținute de la Huawei, printre îmbunătățirile încercate și abandonate de chinezi se numără înlocuirea carcasei de oțel cu una de aluminiu pentru a obține o scădere a greutății cu 20 de grame ca și posibilitatea de a adăuga ecrane suplimentare care să se desfacă din partea de jos a telefonului. În stadiul actual, ecranul este acoperit cu material plastic, sticla fiind un material care nu s-a dovedit prea ușor pliabil, spun cei de la Tech Radar. Prețurile primelor telefoane cu ecran pliabil vor fi undeva în jurul sumei de 2.000 de dolari, arată presa de specialitate.

Purcari Wineries anunță venituri în creștere cu 25%

Purcari Wineries a anunțat, vineri, venituri în creștere cu 25% în primul semestru, față de perioada similară a anului trecut, până la 87,8 milioane lei. Veniturile au crescut cu 25%, mult peste ghidajul de Â18 - 22% acordat pentru întregul an 2019, potrivit companiei. Totodată, EBITDA ajustată și profitul net ajustat au crescut cu 30% și, respectiv, 35% până la 30,1 milioane lei si 21,1 milioane lei corespunzător. "Clienții continuă să aprecieze calitatea excelentă la prețuri rezonabile pe care o oferim, iar situațiile noastre financiare o demonstrează. Totul începe cu un produs excelent, cum sunt vinurile de Purcari. De exemplu, Chardonnay de Purcari, vintage 2018, a primit 97 de puncte la Decanter London, cucerind medalia de platină. În România, este comercializat la aproximativ 7 euro preț la raft, în timp ce produsele concurente cu astfel de scoruri au deseori un preț de 10 ori mai mare”, a spus Victor Bostan, CEO Purcari Wineries. Polonia a contribuit cel mai mult la creștere, Â47%, ca urmare a unei performanțe îmbunătățite a brandului Bostavan. ”Continuăm să ne concentrăm pe reînnoirea gamei Bostavan, în creștere cu 30% pe toate piețele, în beneficiul partenerilor și consumatorilor nostri”, se arată în comunicat.

Reduceri la YouTube Music Premium și YouTube Premium

Studenții din România vor avea acces la abonamente cu preț redus pentru serviciile YouTube Music Premium și YouTube Premium, începând din această săptămână. YouTube Music Premium este aplicația de muzică de la YouTube, care oferă redare în background, descărcări și nu are reclame. YouTube Premium adaugă o experiență pe YouTube fără reclame, cu redare în background și posibilitatea de a descărca video-uri, precum și acces la conținutul YouTube Originals.  Prin planurile tarifare dedicate lor, studenții se pot abona la YouTube Music Premium cu 11 lei/ lună (față de 22 de lei costul lunar standard), iar pentru YouTube Premium costul este de 15 lei/ lună (față de 26 de lei/lună standard). Noile planuri tarifare sunt disponibile pentru platforma Android și desktop. YouTube Music Premium poate oferi studenților muzica pe care să se concentreze în sesiune sau coloana sonoră a petrecerilor: de la piese oficiale, albume, mii de playlist-uri ale fanilor sau generate de aplicație plecând de la un artist sau o piesă (așa numitele „radio”), întregul catalog de remix-uri, concerte live, cover-uri, mash-up-uri și videoclipuri disponibile pe YouTube.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,09%

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,09% vineri, față de valoarea de 3,10% înregistrată în ședința anterioară de miercuri, potrivit datelor BNR. Indiciele ROBOR la 6 luni s-a depreciat de asemenea vineri, la de 3,18% față de valoarea înregistrată miercuri de 3,19%. ROBOR este rata dobânzii în funcție de care băncile oferă își oferă împrumuturi între ele sub formă de depozite în lei. Practic ROBOR este rata cu care o anumită bancă va credita o alta. IRCC înlocuiește ROBOR la stabilirea dobânzilor plătite la creditele acordate consumatorilor


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.