Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Dacia Duster, pe locul III în Europa la vânzările de SUV-uri compacte

Ziarul de Vrancea
17 iun 2018 1326 vizualizări

Vânzările de SUV-uri compacte în Europa vor crește puternic în 2018

Vânzările de SUV-uri compacte în Europa vor crește puternic în 2018, noile modele oferite de producători urmând să convingă cumpărătorii să renunțe într-un ritm mai rapid la hatchbackurile tradiționale, relatează Automotive News Europe. Firma de analiză LMC Automotive anticipează că vânzările de SUV-uri mici vor fi mai mari cu 400.000 de unități în acest an, comparativ cu livrările de 1,4 milioane de vehicule înregistrate în 2017. Creșterea va fi susținută de noile SUV-uri compacte oferite de Volkswagen Group, Citroen și Opel/Vauxhall, care ar putea depăși fiecare pragul de 100.000 de unități vândute în acest an. În primele trei luni ale anului VW T-Roc, Citroen C3 Aircross și Opel/Vauxhall Crossland X au intrat în topul celor mai vândute modele, pe locurile 6, 7 și 8, fiecare cu vânzări de peste 25.000 de unități. Modelul Dacia Duster, care a fost supus unei modernizări majore, a depășit Opel/Vauxhall Mokka și a ocupat locul al treilea, cu vânzări de 46.571 de unități, cu o creștere a livrărilor de 31%, în urma liderului Renault Captur și Peugeot 2008. Vănzările Renault Captur au scăzut cu 0,5%, la 55.059 unități, iar cele al Peugeot 2008 cu 7,5%, la 50.117 unități, arată datele JATO Dynamics. ”Piața a crescut puternic. Anticipăm că în următorii patru ani va continua să crească nebunește, cu circa 40%, datorită tuturor mărcilor care vin”, a spus Ponz Pandikuthira, director pentru planificarea produselor la Nissan Europe. Atractivitatea mașinilor, cu dimensiunile lor compacte, poziția înaltă a scaunelor și imaginea tinerească, va propulsa piața la aproape 2 milioane de vehicule în 2019 și până la 2,3 milioane de vehicule în 2022, consideră LMC Automotive. Între noile modele care vor transforma segmentul, potrivit LMC, se află VW T-Cross, un SUV mic mult-așteptat care se va alătura în acest an SUV-ului de dimensiuni mai mari T-Roc. Anul viitor, Skoda va lansa un SUV mic, bazat pe conceptul Vision X prezentat în acest an la salonul auto de la Geneva, ca va înlocui modelul Yeti, a cărui producție a fost oprită. Unul dintre cele mai importante modele care vor fi lansate este un SUV Ford bazat pe Fiesta, posibil în 2020, potrivit LMC Automotive.

Cele mai vândute destinații exotice vara aceasta

 Indonezia, Singapore, Zanzibar și Maldive sunt cele mai cerute destinații exotice de către turiștii români

Cele mai vândute destinații exotice vara aceasta sunt Indonezia, Singapore, Zanzibar, Maldive și Republica Dominicană, a declarat pentru News.ro Sorin Stoica, director general al Eturia, touroperator specializat pe vacanțe exotice. O vacanță într-o astfel de destinație costă între 1.200 și 2.500 euro de persoană, în funcție de durata vacanței și de categoria hotelului. Oficialul touroperatorului mai spune că turiștii români devin din ce în ce mai îndrăzneți și mai pretențioși, își doresc să trăiască experiențe în vacanțele lor și vor să încerce destinații noi. ”Vara vine cu un număr crescut de cereri din partea turiștilor dornici să descopere alte destinații, să experimenteze noi senzații în destinații extraeuropene. În 2018, turiștii care au optat pentru vacanțe de tip sejur aleg: Indonezia (în special Bali), Singapore, Zanzibar, Oceanul Indian (mai ales Maldive și Mauritius), Republica Dominicană și Cuba. Turiștii care preferă turismul activ și de aventură optează pentru vacanțe de tip safari în Tanzania și circuite în SUA, Canada, China, Malaezia, Japonia și Peru”, a declarat pentru News.ro Sorin Stoica, director general al touroperatorului Eturia. O vacanță la plajă costă între 1.200 și 2.500 euro/persoană în funcție de durata vacanței, de destinație, tipul hotelului și de regimul de mese ales. Un circuit costă între 1.400 și 3.000 euro/persoană. Varianta all inclusive este preferată de turiștii care merg în destinații din Caraibe și Oceanul Indian, spune Stoica. În ceea ce privește schimbările față de anii trecuți în materie de cerere, oficialul Eturia spune că, în acest an, turiștii sunt din ce în ce mai îndrăzneți, își doresc să trăiască experiențe în vacanțele lor, încearcă alte destinații renunțând la cele consacrate. ”Clienții Eturia caută diversitate, caută să revină în anumite destinații și să le descopere în alt fel: gastronomic, adventure, cultural, istoric, spiritual. A crescut diversitatea destinațiilor solicitate. Turiștii români aleg din ce în ce mai mult locuri inedite ca: Borneo, Surinam sau Panama sau itinerarii inedite în destinații deja consacrate”, a mai spus Sorin Stoica. De asemenea, este în creștere numărul solicitărilor pentru vacanțe personalizate de tip ”tailor made”, croită special pe gustul turistului. ”Cum i-am descrie pe turiștii noștri în 2018? Mai atenți la detalii, mai pretențioși, doritori să fie ascultați și să primească o soluție de vacanță personalizată conform profilului și dorințelor lor. Chiar și în cadrul unor vacanțe de grup, turiștii solicită anumite personalizări cum ar fi: upgrade la camerele de hotel, includerea unor activități deosebite sau extensii la plajă sau în alte destinații”, a adăugat el. Reprezentantul Eturia este de părere că turistul român se va alinia tendințelor la nivel mondial și va dori să primească un produs de înaltă calitate, personalizat nevoilor și dorințelor lui și să îl acceseze digital de pe telefon cu tehnologie de ultimă generație. ”Cred că agențiile de turism care vor reuși să îmbine tehonologia cu un serviciu de consultanță excelent vor câștiga poziția de leaderi de piață”, a precizat Sorin Stoica.

Ministerul Agriculturii vrea să reorganizeze 13 institute și stațiuni de cercetare

Ministerul Agriculturii vrea să reorganizeze 13 institute și stațiuni de cercetare-dezvoltare agricolă, instituții aflate în subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice “Gheorghe Ionescu – Șișești”, unele din acestea urmând a fi desființate, arată un proiect de Hotărâre privind reorganizarea unor unități de cercetare-dezvoltare agricolă pus în dezbatere de minister. Institutele și stațiunile care se reorganizează sunt instituții aflate în subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice ”Gheorghe Ionescu Șișești” și sunt finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul ASAS. Personalul institutelor și stațiunilor care se reorganizează sau se desființează va fi preluat de noua unitate fără concurs, iar veniturile și cheltuielile institutelor și stațiunilor se cuprind în bugetul de venituri și cheltuieli al acestora. Astfel, se reorganizează Stațiunea de Cercetări Sericicole Băneasa – București, prin desființarea societății Sericarom SA. Totodată, va fi reorganizată și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Pomicultură Băneasa, din București, prin desființarea Stațiunii de Cercetare și Producție Pomicolă Băneasa. Se reorganizează și Stațiunea de Cercetare - Dezvoltare pentru Creșterea Bovinelor Târgu Mureș, din Sângeorgiu de Mureș, prin fuziune prin absorbție cu Stațiunea de Cercetare și Producție pentru Creșterea Bovinelor Sighet, care se desființează. O altă instituție care se reorganizează este Institutul de Cercetare – Dezvoltare pentru Cinegetică și Resurse Montane Miercurea-Ciuc, prin desființarea Stațiunii de Cercetare și Producție a Cartofului Miercurea-Ciuc. Va fi reorganizată și Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Pomicultură Voinești, județul Dâmbovița, prin desființarea Stațiunii de Cercetare și Producție Pomicolă Voinești. Alte instituții care se reorganizează sunt: Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Plantelor București, Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Montanologie Cristian - Sibiu, Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Teleorman, Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Secuieni, Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Valu lui Traian, Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Livada, Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricolă Mărculești și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Drăgășani. ”Scopul prezentului proiect de act normativ este acela de a eficientiza activitatea de cercetare–dezvoltare desfășurată de institutele și stațiunile ce fac obiectul acestuia, pe de o parte, și o mai bună valorificare comercială a produselor cercetării - dezvoltării, pe de altă parte”, arată nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Cel mai aglomerat aeroport din lume

Consiliul Internațional al Aeroporturilor a publicat lista celor mai aglomerate 20 de aeroporturi din lume, în care Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport și-a păstrat poziția de lider, plasându-se înaintea aeroporturilor Beijing Capital și Dubai International Airport, chiar dacă traficul său de pasageri a scăzut în 2017 cu 0,3%, la aproape 104 milioane de pasageri, relatează Business Insider. Potrivit datelor Consiliului, traficul global de passageri aerieni a crescut cu 6,6% în 2017, iar traficul avioanelor cu 2,4%. ”Creșterea volumului de mărfuri și al traficului de pasageri pe multe dintre aeroporturile lumii dovedește dezvoltarea afacerilor și încrederea consumatorilor, cel puțin pe termen scurt. Aeroporturile lumii continuă să fie o verigă vitală în efectul de multiplicare economică oferit de aviație”, afirmă directorul general al Consiliului, Angela Gittens, într-un comunicat. Organizația a realizat topul celor mai aglomerate 20 de de aeroporturi din lume utilizând date referitoare la 1.202 de aeroporturi din întreaga lume. Cele 20 de aeroporturi au asigurat traficul de 17% din totalul celor 1,5 miliarde de pasageri care au trecut prin aeroporturi din toată lumea în 2017. Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport este baza companiei aeriene americane Delta Air Lines și este un centru major de tranzit pentru călătoriile interne și externe. Aeroportul a avut un rol major în dezvoltarea orașului Atlanta, ca centru economic în sud-estul Statelor Unite. Beijing Capital (95,8 milioane pasageri) este principalul aeroport care deservește capitala Chinei, Beijing, și este baza companiilor aeriene Air China și Hainan Airlines. Pe locul al treilea în acest top se află Dubai International Airport (88,2 milioane pasageri).

Germania, Italia și Ungaria, principalele surse de importuri ale României

Germania, Italia și Ungaria au fost principalele trei surse de importuri ale României în 2016, în condițiile în care 38,27% din totalul importurilor au provenit din aceste țări, arată un studiu al World Integrated Trade Solutions. Importurile din Germania au totalizat 15,2 milioane de dolari și au avut o pondere de 20,5%, cele din Italia au totalizat 7,6 miliarde de dolari și au avut o pondere de 10,25%, iar cele din Ungaria au totalizat 5,6 miliarde de dolari și au avut o pondere de 7,51%. Cifrele anunțate de World Integrated Trade Solutions coincid, în linii mari, cu cele ale Diviziei Statistice a ONU. De exemplu, conform celei din urmă, importurile din Germania au totalizat 15,3 miliarde de dolari, cele din Italia au însumat 7,7 miliarde, iar cele din Ungaria 5,6 miliarde. Și Divizia Statistică a ONU pune cele trei state pe primele trei locuri în rândul principalelor surse de importuri ale României. Alte surse importante de importuri au fost Franța, cu un total de 4,1 miliarde de dolari și o pondere de 5,54%, Polonia - cu un total de 3,85 miliarde de dolari și o pondere de 5,14% - și China, cu un total de 3,82 miliarde de dolari și o pondere de 5,12%. Printre cele mai mici surse de import se numără Islanda, cu un total de 161.968 de dolari, Israel cu 158.727 de dolari, Kenya cu 147.813 dolari și Bahrain cu 123.832 de dolari. Conform datelor centralizate de The Observatory of Economic Complexity, totalul importurilor a fost de 173 de miliarde de dolari, cu 73 de miliarde de dolari mai mare decât cel al exporturilor. World Integrated Trade Solutions este o platformă a Băncii Mondiale care combină informații ale Diviziei Statistice a ONU, ale Organizației Mondiale a Comerțului și ale Băncii Mondiale.

Banca Mondială: Cea mai mare datorie externă a României a fost în 2013

Cea mai mare datorie externă a României din intervalul 2007-2016 a fost înregistrată în 2013, când a ajuns la aproape 124 de miliarde de dolari, arată datele centralizate de Banca Mondială. Defalcată, datoria din 2013 se împarte în trei categorii: cea a datoriei private negarantate, cu o pondere de 51% din totalul datoriei externe, a datoriei publice garantate (de stat) cu o pondere de 36%, și a datoriei pe termen scurt, cu o pondere de 13%. Aceasta ultimă categorie vizează împrumuturile de un an. Datoria din 2013 a fost cu doar trei miliarde de dolari mai mică decât cea înregistrată în 2012, când datoria externă a României totaliza 120,8 miliarde de dolari. Și atunci, cea mai mare pondere o aveau datoriile private negarantate, de 48%. În acel an, însă, cifra datoriilor pe termen scurt era mai mare decât în 2013, având o pondere de 16%. În 2016, ultimul an acoperit de datele Băncii Mondiale, datoria externă a României scăzuse până la 95,8 miliarde de dolari. De altfel, a fost și cel mai scăzut nivel din perioada 2007-2016. Datoriile private negarantate aveau o pondere de 51% din total, datoriile publice garantate aveau o pondere de 36%, iar cele pe termen scurt - de 13%.

Prețurile petrolului au scăzut puternic. Când urmează carburanții?

Prețurile petrolului au scăzut puternic, vineri, cu 3%, respectiv cu 2 dolari pe baril, înaintea unei reuniuni a OPEC care va avea loc la Viena săptămâna viitoare, cei mai mari producători din lume, Arabia Saudită și Rusia, indicând că sunt gata să crească livrările, relatează Reuters. Cotația petrolului Brent a scăzut vineri cu 2,56 dolari, la 73,38 dolari pe baril. Petrolul destinat pieței americane a fost tranzacționat în scădere cu 1,98 dolari, la 64,91 dolari pe baril, după ce a coborât în timpul tranzacțiilor până la 64,58 dolari pe baril. Petrolul Brent a încheiat săptămână în scădere cu peste 4%, iar cel american cu 1,3%. Ambele contracte au atins în luna mai cel mai ridicat nivel din ultimii 3 ani și jumătate, dar prețurile au scăzut ulterior, pe fondul creșterii producției de țiței în SUA și a probabilității ca OPEC, Rusia și alți aliați să decidă creșterea livrărilor la întâlnirea programată să aibă loc pe 22-23 iunie, în capitala austriacă.

China va impune tarife de 25% pentru importuri americane

China va impune tarife suplimentare de 25% pentru importuri americane în valoare de 50 de miliarde de dolari, care includ 659 de tipuri de produse, potrivit agenției chineze Xinhua, care a citat Comisia pentru Tarife a Consiliului de Stat, relatează Reuters. Tarife pentru bunuri americane în valoare de 34 de miliarde de dolari, care includ produse agricole, auto și acvatice, vor intra în vigoare pe 6 iulie. Tarifele pentru restul bunurilor vor fi anunțate la o dată ulterioară, a relatat agenția de presă chineză. Consiliul de Stat este guvernul chinez. Președintele american Donald Trump a anunțat vineri introducerea unor tarife de 25% pentru importuri chineze în valoare de 50 de miliarde de dolari, decizie care pare să declanșeze un război comercial între cele mai mari două economii ale lumii. Trump a spus că tarifele vor fi impuse pentru o listă de importuri din China de importanță strategică. Președintele s-a mai angajat să adopte măsuri suplimentare dacă Beijingul va reacționa.

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.