Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Cei mai mulți clienți ai băncilor pentru locuințe au venituri modeste

Ziarul de Vrancea
29 mai 2017 144 vizualizări

Unul din trei clienți nu au apelat la credit până acum pentru că nu puteau face față ratelor

Mai mult de jumătate dintre românii care au intrat în sistemul de economisire-creditare în domeniul locativ, prin cele două bănci pentru locuințe, și care au economisit o perioadă de cinci ani sunt la limita sărăciei și au venituri extrem de modeste, reiese dintr-un studiu realizat de IRSOP pentru Asociația Băncilor pentru Domeniul Locativ (ABDLR), publicat luni, care mai arată că 84% din totalul românilor care au intrat în sistemul de economisire-creditare în domeniul locativ au probleme cu locuința. Unul din trei clienți au răspuns că nu au apelat la credit până acum pentru că nu puteau face față ratelor, se mai arată în sondajul IRSOP, efectuat pe un eșantion de 1.040 de clienți ai celor două bănci de economisire-creditare, BCR Banca pentru Locuințe și Raiffeisen Banca pentru Locuințe, care au economisit timp de cinci ani, dar nu au apelat până în prezent la credit. Eșantionul este reprezentativ și are o marjă de eroare de maximum plus /- 3% la un nivel de încredere de 95%. Studiul a fost efectuat în perioada 3-20 aprilie 2017. Orice persoană care are probleme locative se află în condiții de risc social, iar 84% dintre respondenți au menționat că au probleme cu locuința proprie. Cei mai mulți clienții chestionați sunt nemulțumiți de faptul că locuința este veche (42%), sau consideră că locuința are nevoie de reabilitare (29%). Cercetarea efectuată de IRSOP mai arată că, deși nu au luat încă un credit pentru locuință, 78% din clienți au folosit fondurile de economisire și prima de stat pentru îmbunătățirea condițiilor de locuit. Studiul mai arată și alte riscuri materiale cu care se confruntă clienții sistemului de economisire-creditare. Aproape jumătate din totalul gospodăriilor în care trăiesc clienții băncilor pentru locuințe și aproape două treimi din persoanele care au peste 60 de ani trăiesc cu un venit total de sub 3.000 de lei, mai mic decât venitul mediu lunar al unei gospodării din România, de 3.085 de lei. Aproape jumătate (43%) dintre clienți trăiesc în zone rurale sau orașe mici, cu oportunități financiare și de locuri de muncă mai reduse. 54% dintre clienții sistemului Bauspar consideră că posibilitățile lor financiare sunt mai mici decât costurile de îmbunătățire a locuinței. Unul din trei clienți ai sistemului Bauspar crede că n-ar putea face față ratelor unui credit (29%). Președintele IRSOP, Petre Datculescu, a declarat luni, într-o conferință de presă, că 46% dintre respondeți au un venit de sub 3.000 de lei și că majoritatea clienților sistemului Bauspar provin din orașele mici și din mediul rural. “Această populație este o populație necăjită care face parte dintr-o secțiune dezavantajă și are probleme locative foarte serioase si de aceea se află într-o situație de risc”,a completat Datculescu. Studiul arată că 71% dintre respondenți au încredere mare în sistemul de economisire - creditare, iar 84% dintre clienți susțin că nu ar fi avut alte surse de finanțare decât acest sistem. România are două bănci pentru locuințe, apărute după ce legislația românească a introdus o primă pentru economisire care stă la baza sistemului importat din mediul german.

Managerii se așteaptă la creșterea susținută a afacerilor în toate sectoarele

Directorii firmelor din România se așteaptă la o creștere semnificativă a activității în industrie, construcții, servicii și comerț în perioada mai-iulie, la o creștere a prețurilor mai ales în construcții și în comerț și la angajări moderate, potrivit datelor publicate luni de Institutul Național de Statistică (INS). Datele arată unele modificări față de raportul anterior privind tendințele economice, publicat la finalul lunii aprilie, când managerii estimau o creștere conjuncturală a numărului de salariați înconstrucții și la creșteri mai mari de prețuiri în comerț. Pentru intervalul mai-iulie, cel mai mic sold conjunctural privind activitatea este în industria de prelucrare, plus 18%, în creștere față de cel din raportul anterior (plus 16%). "Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se va înregistra tendință de creștere accentuată (sold conjunctural plus 56%)", se arată în raportul INS. Soldul conjunctural reflectă diferența dintre așteptările pozitive și cele negative exprimate de către managerii chestionați. Un sold pozitiv reflectă un număr mai mare de companii care au așteptări de creștere a activității sau a comenzilor, în timp ce un sold conjunctural negativ reflectă așteptări de scădere a activității în sectorul analizat. Managerii au așteptări optimiste în privința activității din construcții, cu un sold conjunctural de plus 33%, față de plus 38% în raportul precedent, situație obișnuită în perioada primăverii, când activitatea din construcții crește semnificativ. De asemenea, activitatea din comerț este așteptată să crească semnificatic, soldul conjunctural pentru perioada mai-iulie fiind de plus 33%. În servicii, activitatea economică este așteptată să înregistreze o creștere sensibilă, soldul fiind plus 24% (față de plus 17% în raportul anterior). Managerii prevăd creșteri ușoare ale numărului de angajați în construcții, servicii și comerț și o relativă stabilitate în construcții. Astfel, în comerț se așteaptă o creștere ușoară a numărului de salariați, cu un sold conjunctural de plus 7% (plus 5% în raportul anterior). În construcții, așteptările s-au menținut bune, cu un sold conjunctural de plus 15% (plus 16% în raportul precedent). În servicii și în industrie sunt estimate creșteri modeste ale personalului, cu solduri conjuncturale de plus 6%, respectiv plus 4%.

Producătorii rde tomate spun că niciun consumator nu este expus la reziduuri de pesticide

Rezultatul analizelor de laborator pentru probele de tomate analizate demonstrează că niciun consumator nu este expus la reziduuri de pesticide care i-ar putea pune în pericol sănătatea, se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii, ieri, presei. "Producătorii agricoli români susținuți prin programul de sprijin guvernamental să cultive tomate în spații protejate dau dovadă de seriozitate și cumpătare în ceea ce privește utilizarea optimă și în condiții de siguranța a produselor de protecție a plantelor. Astfel, produsele de protecție a plantelor au fost aplicate în dozele recomandate de inspectorii fitosanitari ai Autorității Naționale Fitosanitare, respectându-se timpul de pauză de la aplicare și până la recoltare", se arată în comunicat. Zilnic se prelevează probe pentru determinarea reziduurilor de pesticide din legume și fructe, până la această dată fiind transmise Laboratorului pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale București un număr de 102 probe de roșii de la producătorii agricoli sprijiniți prin Programul de tomate românești. "Rezultatul analizelor de laborator pentru probele finalizate demonstrează faptul că nici un consumator nu este expus la reziduuri de pesticide care i-ar putea pune în pericol sănătatea. Astfel, producătorii au înțeles că produsele de protecție a plantelor trebuie să fie folosite pentru a proteja culturile de atacul bolilor sau dăunătorilor și pentru distrugerea buruienilor pe parcursul perioadei de vegetație", mai spun reprezentanții ministerului. În data de 12 mai, ministrul Agriculturii, Petre Daea, susținea că producătorii români au scos pe piață 216 tone de tomate, de la care au fost prelevate probe și au fost analizate. El a explicat că, în momentul în care se face prima recoltare, inspectorii de la autoritatea fito-sanitară analizează, la fiecare producător, probele înainte ca produsele să iasă pe piață.

Airbus Helicopters deschide în premieră o fabrică în China

Airbus Helicopters, divizia de elicoptere a gigantului european Airbus care deține o uzină la Ghimbav, va deschide o linie de asamblare de elicoptere în China, pentru modelul de dimensiune mică H135, o premieră pentru un producător occidental din domeniul producției aeronautice, potrivit unui anunț al grupului. "Linia de asamblare va funcționa la Qingdao, provincia Shandong, în estul Chinei iar construcția urmează să fie gata în 2018. Potrivit înțelegerii-cadru semnate în iunie 2016, în următorii zece ani vor fi asamblate 100 de elicoptere H135, primul urmând să iasă de pe linia de asamblare de la Qingdao la jumătatea anului 2019", a precizat Airbus Helicoptes. Linia de asamblare din China va avea o capacitate anuală de 18 elicoptere H135, care va putea fi extinsă ulterior. Noua fabrică este amplasată într-un parc industrial și va fi operată în comun de către Airbus Helicopters și compania chineză Qingdao United General Aviation Company Limited ((UGAC), Airbus Helicopters deținând 51% din acțiuni. Airbus Helicopters a finalizat anul trecut o fabrică nouă în Ghimbav, cu suprafața de 10.000 de metri pătrați, unde va fi produs elicopterul multirol H215, inclusiv cu versiunea militară H215M.

Gradul mediu de digitalizare a afacerilor a urcat la 44%

Vodafone România, al doilea jucător de pe piața locală de telefonie mobilă, a anunțat luni că, de la lansarea platformei Ready Business Score, în octombrie 2016, gradul mediu național de digitalizare a afacerilor a crescut de la 36% la 44%, procentul fiind valabil pentru luna martie a acestui an. ”Media din octombrie 2016 a fost calculată cu ajutorul unei cercetări efectuate pe un eșantion de companii a cărui structură reflectă mediul de business din România, iar scorul mediu de 44% este obținut pe baza unui eșantion de 4.500 de companii care au completat chestionarul de pe ready.vodafone.ro”, a anunțat luni compania. Gradul mediu național de digitalizare este generat după analizarea a trei arii importante pentru orice afacere, și anume agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții. Vodafone România a lansat luni, într-o confeirnță de presă, scorul pe industrie, o nouă opțiune a platformei Ready Business Score, care permite companiilor să se compare cu competitorii lor direcți, care activează în aceeași industrie, din punctul de vedere al eficienței și al gradului de adaptare la noile tendințe tehnologice. Ready Business Score este disponibil în mod gratuit, prin care companiile pot obține o analiză personalizată a afacerii și un set de recomandări de soluții dedicate.

Bulgaria se așteaptă la aproape 12 milioane de turiști străini, în 2017

Peste 11,6 milioane de turiști străini ar urma să viziteze Bulgaria anul acesta, în creștere cu 11% față de anul trecut, vizitatorii din Germania, Marea Britanie, România și alte state au sosit deja în stațiunile de la Marea Neagră - Sunny Beach, Nisipurile de Aur și Albena - a anunțat directorul Institutului pentru analiză în turism, Rumen Draganov, transmite BTA. Datorită expansiunii companiilor aeriene low-cost și a investițiilor masive, turismul în Bulgaria s-a dezvoltat semnificativ. Comentând lipsa personalului calificat în turism, Rumen Draganov a explicat că problema nu poate fi rezolvată atât timp cât în această industrie salariul mediu lunar este de 320 de euro în Bulgaria, față de 1.400 de euro în alte state europene. Angajatorii bulgari recrutează personal din afara UE, inclusiv Ucraina, Republica Moldova, Belarus, și chiar India șiBangladesh. Consiliul național al Turismului și-a stabilit ca obiectiv ca, până în 2026, salariul mediu din sectorul turismului din Bulgaria să ajungă la nivelul din UE. Conform datelor Ministerului bulgar al Turismului, în ultimii ani, numărul turiștilor români în Bulgaria a ajuns la un milion pe an, în timp ce numărul bulgarilor care au vizitat România este de aproximativ 300.000 pe an.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.