Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Ce trebuie să știe asigurații City Insurance după ce firma și-a pierdut autorizația

Ziarul de Vrancea
19 sep 2021 715 vizualizări

Fondul de garantare a asiguraților anunță că, potrivit legii, creditorii de asigurări ai City Insurance pot depune cereri de plată sau cereri de restituire primă doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a anunțat ieri că a luat act de decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance și constatarea stării de insolvență a societății. Fondul precizează că, potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii de asigurări ai City Insurance pot depune cereri de plată la FGA sau cereri de restituire primă. Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunțat vineri deschiderea procedurii falimentului împotriva City Insurance, precum și retragerea autorizației de funcționare a societății. "Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance și constatarea stării de insolvență a societății, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului. Astfel, începând de astăzi, FGA poate proceda, la cererea posibililor creditori de asigurări ai Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance, la deschiderea dosarelor de daună", informează FGA. Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se poate completa în situația în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizației de funcționare și data denunțării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, în instanță. "Potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii de asigurări ai Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9). Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei Autorității de Supraveghere Financiară de retragere a autorizatiei asiguratorului și până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanțele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată poate fi depuse în maximum 90 de zile de la data nașterii dreptului de creanță al creditorului de asigurări", mai arată FGA. Conform Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară, Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare. Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor.

Ghid informativ pentru cei care dețin o poliță City Insurance

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) lansează, împreună cu Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un ghid informativ pentru asigurați, atât pentru cei care dețin o poliță City Insurance, cât și pentru păgubiții care au de recuperat o daună aferentă unei polițe a acestei companii. De precizat, societatea de asigurări City Insurance nu este membră a asociației UNSAR. Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări (UNSICAR) a anunțat luni că a luat notă de decizia Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) privind măsura retragerii autorizației de funcționare pentru City Insurance. Membrii UNSICAR spun că au ca prioritate pe termen scurt asigurarea sprijinului clienților cu polițe încheiate City Insurance și a păgubiților acestei companii, prin furnizarea de servicii de consultanță și asistență în caz de daună, inclusiv prin crearea unui call center la nivel de asociație profesională.

Un milion de firme au fost închise în România în ultimii 30 de ani

u România a pierdut cele mai multe companii în anii 2019 (230.330), 2006 (135.875) și 2002 (109.039)

Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, arată o analiză Termene.ro, potrivit căreia lipsa educației de business este principalul motiv pentru care multe firme eșuează. "Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, primele trei decenii de capitalism", arată o analiză Termene.ro, platforma care oferă informații actualizate în timp real despre companiile de pe piața locală. Lipsa educației de business este principalul motiv pentru care multe firme eșuează. Astfel, cu o medie anuală de 34.000 de firme închise, România a pierdut cele mai multe companii în anii 2019 (230.330), 2006 (135.875) și 2002 (109.039). Principalul obstacol pe care îl întâmpină antreprenorii atunci când vor să-și crească propria afacere este lipsa educației, care este pe primul loc în continuare, urmată de accesul la finanțare și lipsa oamenilor buni. De aceea, avem nevoie de cursuri despre cum se conduc și se cresc afaceri în mod profesionist, fără micromanagement și fără sacrificii. În opinia mea, 25% dintre firmele închise în România ar fi putut supraviețui dacă fondatorii ar fi avut acces la resurse educaționale și astăzi am fi avut 250.000 de firme sănătoase în plus pe piața locală”, a declarat Adrian Dragomir, business innovation consultant și co-fondator Termene.ro.

Dezvoltatorul chinez Evergrande își plătească investitorii cu proprietăți imobiliare

Dezvoltatorul imobiliar chinez Evergrande, cu datorii de 300 de miliarde de dolari, a început să plătească investitorii în produsele sale de gestionare a averilor cu proprietăți imobiliare, a anunțat o unitate a principalei sale divizii, Hengda Real Estate Group, transmite Reuters. Evergrande se află într-o criză de lichidități și încearcă să strângă fonduri pentru a-și plăti creditorii și furnizorii. Grupul trebuie să plătească joi dobânzi pentru obligațiuni în valoare de 83,5 milioane de dolari. Compania a afirmat sâmbătă pe platforma WeChat că investitorii interesați să schimbe produsele de gestionare a activelor cu active fizice trebuie să își contacteze consultanții de investiții sau să vină la birourile locale ale sale. Duminică, postul de știri financiare Caixin a relatat că sunt scadente produse de gestionare a averilor ale Evergrande în valoare estimată de 40 de miliarde de yuani (6 miliarde dolari). Astfel de produse sunt deținute de obicei de persoane fizice. Potrivit unei propuneri văzută de Reuters, neconfirmată de Evergrande, investitorii în produse de gestionare a averilor pot opta pentru apartamente cu discount, birouri, spații comerciale sau parcări auto. La începutul acestei luni, un document depus la autoritatea de reglementare financiară a arătat că Evergrande a rambursat datorii restante în valoare de 219,5 milioane de yuani, către furnizorul Skshu Paint, sub formă de apartamente în trei proiecte imobiliare nefinisate. Pe 10 septembrie, Evergrande s-a angajat să ramburseze toate produsele de gestionare a averilor ajune la maturitate cât mai curând posibil.

CEC Bank lansează pachetele de cont curent 100% digitale pentru IMM și PFA-uri

CEC Bank a anunțat luni că lansează pachetele de cont curent 100% digitale pentru persoanele juridice IMM și PFA-uri. Pachetele pot fi accesate de la distanță, 100% digital, cu semnătură electronică calificată. "CEC Bank continuă să se modernizeze și digitalizeze și lansează pachetele de cont curent ce pot fi accesate 100% online de către IMM-uri și PFA-uri. Noile pachete sunt disponibile în magazinul virtual al CEC Bank, CEC_IN, și pot fi accesate de la distanță, cu semnătură electronică calificată și fără niciun drum la bancă", a informat banca. CEC Bank este totodată prima instituție care permite deschiderea de conturi online și pentru companiile cu structură de acționariat complexă: respectiv acționari persoane juridice rezidente și / sau persoane fizice rezidente în Uniunea Europeană. ”Accelerăm investițiile în tehnologie și în furnizarea de experiențe omnichannel și aducem în zona digitală și serviciile bancare destinate IMM-urilor, după ce, anul trecut, am lansat primele produse digitale pentru persoane fizice. Omnichannel-ul, abordarea complet integrată prin care clienții au o experiență unitară de cumpărături online și în unități, va câștiga tot mai mult teren. Într-o lume tot mai digitală, este firesc ca și bankingul să devină mai accesibil și mai eficient", declară Bogdan Neacșu, director general CEC Bank. Produsele disponibile într-o primă fază în magazinul online CEC_IN destinat IMM-urilor sunt pachetul de cont curent Start up Localnicii, lansat recent, și pachetul IMM Optim. Pentru a deschide un cont de la distanță, persoanele juridice trebuie doar să scaneze și să încarce în platforma CEC Bank statutul sau actul constitutiv actualizat, certificatul unic de înregistrare și documentele de identitate ale reprezentanților legali și beneficiarilor reali (ex. asociați/acționari). Ulterior, confirmarea identității reprezentantului legal se realizează printr-un apel video, iar la final, contractul se semnează electronic, prin semnătură electronică calificată. Sistemul pentru deschiderea online de conturi pentru persoane juridice a fost dezvoltat pe platforma low-code Aurachain, de către un consorțiu care include KPMG – în calitate de consultant și responsabil pentru dezvoltarea și implementarea platformei, Connections Consult, în calitate de integrator și Aurachain, ca furnizor de tehnologie low-code. Pachetele de cont curent pentru persoane juridice sunt disponibile 100% online. Pachetul Start-up Localnicii are comision lunar de administrare zero în primul an de la deschidere și oferă numeroase servicii și avantaje, precum: cont curent și cont de card în lei, cont de salarii, cont de economii, card de debit Mastercard Business, Internet și Mobile Banking și serviciul de acceptare a plăților cu cardul SmartPhone POS, care se activează la cerere și este gratuit în primul an.

Reactorul 1 al centralei nucleare de la Cernavodă a revenit la putere nominală

Nuclearelectrica, compania care operează Centrala Nucleară din Cernavodă, a anunțat ieri că reactorul 1 a revenit la putere nominală în noaptea de duminică spre luni. "Nuclearelectrica anunță că Unitatea 1 a CNE Cernavodă a revenit la putere nominală în noaptea de 19 spre 20 septembrie 2021", a informat compania. Cele două unități de la Cernavodă asigură aproape 20% din producția totală de electricitate a țării. Unitatea 1 a CNE Cernavodă a funcționat la putere redusă, începând cu ora 01:00, din data de 18 septembrie 2021, în vederea efectuării unor lucrări de reparație la un echipament din partea clasică, lucrările putându-se realiza doar cu unitatea la putere redusă. "Reducerea de putere controlată și realizarea lucrărilor au fost realizate în deplină siguranță conform procedurilor aplicabile", mai precizează compania. Nuclearelectrica a realizat în prima parte a anului un profit net de 385,4 milioane de lei, în creștere cu 12,3% față de perioada similară a anului anterior. Veniturile din exploatare au urcat cu aproape 17%, la 1,38 miliarde lei. Producția de energie realizată a fost de 4.890 GWh, în scădere cu 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut (5.499 GWh).

WhatsApp testează un nou instrument pentru monetizarea serviciului

Cea mai nouă soluție Facebook pentru a face bani de pe urma WhatsApp, fără a încălca prea mult intimitatea utilizatorilor, este un director de companii, unde utilizatorii să descopere magazine și firme de unde să cumpere produse. WhatsApp continuă strategia de monetizare prin shopping a produsului, cu un director de companii, pe care-l testează în prezent doar în Sao Paulo, Brazilia. Conform executivilor Facebook, directorul de companii ar putea deveni principalul instrument de comerț din cadrul WhatsApp și, totodată, principalul mijloc de monetizare a celei mai populare aplicații de chat. Directorul de companii din WhatsApp va lista un mare număr de magazine și firme. Utilizatorii îl vor accesa pentru a găsi un brand sau un anumit produs pe care doresc să-l achiziționeze. În faza actuală, vor fi găzduite mai multe mii de companii din Sao Paulo, organizate pe categorii precum produse alimentare, îmbrăcăminte sau servicii locale. După Brazilia, testul ar putea fi extins în Indonezia și India. Comerțul electronic este mijlocul de monetizare ales de Facebook pentru WhatsApp, ca alternativă la reclame. Compania americană, însă, nu exclude posibilitatea afișării de reclame și în WhatsApp.

Starlink se pregătește să intre în faza de produs final

Sistemul de internet prin satelit al SpaceX, Starlink, va ieși în luna octombrie din faza beta și va putea fi considerat un produs final. După peste 1.700 de sateliți lansați (din cei 42.000 pe care intenționează să-i lanseze în total) și mai multe luni de teste la sol, Starlink este la un pas de a ieși din ceea ce numește versiune beta și să fie prezent pe piață ca un produs final și stabil. Anunțul vine din partea lui Elon Musk, pe Twitter, ca un simplu răspuns la o întrebare primită din partea unui utilizator. Întrebat când va ieși din beta Starlink, Musk a răspuns, simplu, “luna viitoare”. În prezent, Starlink are 100.000 de utilizatori, chiar dacă serviciul este în stadiu beta. În plus, alte 500.000 de persoane sunt trecute pe lista de așteptare pentru a folosi serviciul atunci când acesta este pregătit pentru extindere. Ieșirea din beta va coincide cu lansarea unui nou tip de antenă pentru recepție. Antena folosită până acum este scumpă și se produce în doar 5.000 de exemplare pe săptămână. Noul tip de antenă va rezolva ambele probleme - va fi mai ieftină și va avea o rată de producție de multe ori mai mare decât în prezent, conform oficialilor companiei. Ieșirea din beta ar putea aduce și o creștere a vitezei conexiunilor. În prezent, Starlink promite între 50Mbps și 150Mbps. Elon Musk, însă, vorbește de viteze de 300Mbps până la finele acestui an.

Lufthansa va lansa o majorare de capital de 2,14 miliarde de euro

Operatorul aerian german Lufthansa a anunțat duminică lansarea unei majorări de capital prin intermediul căreia speră să obțină 2,14 miliarde de euro, pentru a rambursa o parte din ajutorul primit din partea statului în timpul crizei coronavirusului, transmite Reuters. Perioada de subscriere pentru emisiunea de drepturi, care implică emiterea a 597,7 milioane de acțiuni noi, va avea loc în perioda 22 septembrie-5 octombrie, potrivit Lufthansa. Compania va folosi suma obținută pentru a rambursa o parte din ajutorul de stat în valoare de 9 miliarde de euro, primit anul trecut pentru a putea rezista în timpul pandemiei de Covid-19, care a avut ca rezultat preluarea unei participații la grup de către Fondul de Stabilizare Economică. ”Am afirmat întotdeauna în mod clar că vom păstra pachetul de stabilizare doar atât timp cât va fi necesar. Suntem mândri că ne putem respecta promisiunea și rambursa măsurile mai rapid decât ne-am așteptat. Ne putem concentra acum pe transformarea în continuare a grupului Lufthansa”, a declarat directorul general Carsten Spohr.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.