Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: BRD și-a mărit profitul net cu 96,3% în primul semestru, până la 750 milioane lei

Ziarul de Vrancea
2 aug 2017 630 vizualizări

BRD-Groupe Société Générale, a treia bancă din România după valoarea activelor, a înregistrat în primul semestru din acest an un profit net de 750,06 milioane lei (circa 165 milioane euro), în creștere cu 96,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, în special ca urmare a înregistrării unui cost pozitiv al riscului, după eliberarea unui provizion de 270 milioane lei, potrivit datelor publicate miercuri de bancă

În perioada ianuarie-iunie 2016, BRD a obținut un profit net de 382,1 milioane lei. La nivelul întregului grup - care include atât rezultatele băncii, cât și rezultatele celorlalte divizii, precum cea de leasing -, profitul a crescut în primul semestru al acestui an cu 96,8%, până la 749,98 milioane lei. La nivel de bancă, veniturile operaționale au scăzut în primul semestru din acest an cu 6,4% față de aceeași perioadă din 2016, până la 1,29 miliarde lei. Veniturile nete din dobânzi la nivel de bancă au avansat cu 5,1%, la 771,9 milioane lei, însă veniturile din comisioane au scăzut cu 4,2%, la 349,3 milioane lei, potrivit bilanțurilor băncii. Cheltuielile operaționale ale băncii au urcat cu 2,1% în primul semestru, la 681,15 milioane lei. Deși veniturile operaționale au scăzut, iar cheltuielile au crescut, banca și-a mărit profitul ca urmare a eliberării unui provizion. "Costul net al riscului a înregistrat o eliberare de provizion de 270 milioane lei în prima jumătate a anului 2017, datorită recunoașterii unor despăgubiri din asigurări, recuperări din portofoliul non retail neperformant și câștigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante", se precizează în raportul BRD. Astfel, costul net al riscului a fost de plus 274,2 milioane lei în primul semestru din acest an, față de -270,5 milioane lei în aceeași perioadă din 2016. Numărul de contracte de internet și mobile banking (My BRD Net si My BRD Mobile) a ajuns la 1,25 milioane la finalul lunii iunie, în creștere cu 27,1% față de iunie 2016. Pe partea de activitate bancară, creditele acordate de bancă au avansat cu 4,4% între decembrie 2016 și iunie 2017, până la 28,59 miliarde lei, în timp ce depozitele atrase de la clienți au urcat  cu 2%, până la 43,12 miliarde lei. Rata creditelor neperformante (NPL) a scăzut de la 11,8% în iunie 2016 până la 8,5% la jumătatea acestui an, a precizat banca. Rata NPL de la BRD a ajuns sub media sistemului bancar, de 9,36% în martie 2017, potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR). Rata de acoperire a creditelor neperformante a ajuns la 75%, a precizat banca. Activele băncii au crescut în primul semestru cu 1,7%, până la 51,54 miliarde lei (11,3 miliarde euro), de la 50,66 miliarde lei la 31 decembrie 2016. La nivelul întregului grup BRD, activele erau de 52,8 miliarde lei la jumătatea acestui an.

Afacerile din turismul de pe litoralul românesc vor depăși 1,5 miliarde de lei

u cele mai multe unități de cazare au raportat rezervări complete pentru vârful de sezon

Afacerile din turismul de pe litoralul românesc vor depăși în acest an nivelul de 1,5 miliarde de lei, cifră aproape dublă față de acum cinci ani, potrivit unei analize realizate de KeysFin și publicate miercuri, care mai arată că numărul firmelor din HoReCa (hoteluri, restaurante și cafenele) va atinge un record, dovadă a interesului major pentru investiții în acest domeniu. „Potrivit estimărilor patronatelor, numărul turiștilor în 2017 ar putea depăși cifra de 1,5 milioane. Cele mai multe unități de cazare au raportat rezervări complete pentru vârful de sezon. Creșterea veniturilor populației, îmbunătățirea condițiilor de cazare, facilitățile de plată, toate aceste condiții s-au întrunit pentru ca 2017 să fie, cel mai proabil, cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10”, spun analiștii de la KeysFin. Potrivit KeysFin, pe litoralul românesc erau deschise, în 2016, aproape 900 de unități de cazare, dintre care 335 de hoteluri, 243 de vile, 164 de bungalouri, 31 de pensiuni și 56 de hosteluri. Cele mai multe erau în Eforie (201), Mangalia (177) , Costinești (154) și Constanța-Mamaia (135). La Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor erau înregistrate, în același interval, 2.781 de firme active, cu sediul social în Constanța și Tulcea, dintre care cele mai multe ofereau servicii în restaurante (1.106) și baruri (779), în timp ce alte 424 de companii aveau drept principală activitate serviciile hoteliere. Datele statistice arată că afacerile firmelor de pe litoral au crescut semnificativ în ultimii ani, de la 801,2 milioane lei în 2012 la 1,33 miliarde lei în 2016. Și profitabilitatea sectorului a avansat puternic, de la 44,9 milioane lei la 205,8 milioane lei în același interval. Între 2012 și 2016, companiile din HoReCa de pe litoral au trecut dintr-o extremă în alta, rezultatul net evoluând de la minus 37,9 milioane lei în 2012 la un plus de 132,9 milioane lei în 2016. Relevant, în acest context, este avansul profitului din exploatare care a crescut de la 71,6 milioane lei la 250,8 milioane lei în 2016. “Climatul favorabil a fost susținut și de finalizarea autostrăzii A2, dar și de evoluția internațională, criza economică din Grecia și problemele cu terorismul din Turcia influențând în mod semnificativ deciziile turiștilor români de a-și petrece concediile de vară în țară, pe litoral”, susțin analiștii KeysFin. Dincolo de datele esențiale privind valoarea cifrei de afaceri și rezultatul net, studiul KeysFin arată, printre altele, că perioada medie de încasare a creanțelor în acest sector a scăzut semnificativ, de la 138,1 zile în 2012 la 56,9 zile în 2016. Și perioada medie de plată a datoriilor a urmat un trend pozitiv, de la 273,8 la 177,5 zile în același interval. „Datoriile companiilor din turism s-au mentinut în ultimii 5 ani la un nivel relativ constant de 1,4 miliarde de lei în timp ce creanțele s-au diminuat cu 100 de milioane de lei la 200 de milioane ceea ce reprezintă semnale pozitive pentru business. Există, bineînțeles, și destule provocări, datele statistice arătând că datoriile sub un an, de exemplu s-au majorat de la 600,9 mil.lei la 648,4 milioane lei, însă, pe ansamblu, perspectiva este una pozitivă, semn că investitorii de pe litoral și-au optimizat afacerile”, au mai spus analiștii de la KeysFin. Potrivit studiului realizat de KeysFin, pe litoralul românesc cele mai mari afaceri cu sediul social în Constanța și Tulcea le-a făcut, anul trecut, M.W.Import Export SRL (hoteluri), din Mangalia, de 28,9 milioane de lei. Următoarele companii din clasament sunt Georgio Fast SRL din Constanța, firmă specializată în restaurante, care a înregistrat afaceri de 23,3 milioane lei, și Complex Delta SRL din Tulcea, al cărei business hotelier a depășit 22,3 milioane lei în 2016. Topul celor mai mari afaceri de pe litoral este completat de Lascu Bros SRL (restaurante), Underground Club SRL (baruri), Vega Turism (hoteluri), Hagi Sport SRL (hoteluri), Ionuț Restaurante SRL (restaurante), Voila AS SRL (hoteluri), toate din Constanța, și Briza Mării Negre SRL (hoteluri), din Eforie.

Porsche România a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 25%

Importatorul auto Porsche România a anunțat miercuri că a încheiat prima jumătate a anului cu o creștere a vânzărilor de 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, pentru toate mărcile grupului, în condițiile în care Volkswagen a înregistrat cel mai mare avans al vânzărilor, de 50%. Mărcile Volkswagen și Skoda au înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor, de 50% și, respectiv, de 15% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit companiei. ”În perioada ianuarie – iunie 2017, cele mai bine vândute modele de autoturisme pentru pasageri au fost Skoda Octavia (1.766 unități vândute), Skoda Rapid (1.180 unități), Volkswagen Golf (1.000 unități), Polo (859 unități) și Passat (808 unități)”, se arată în comunicat. Totodată, divizia de autovehicule comerciale a avut o creștere de 26% a vânzărilor în prima jumătate a anului. Creșterea a venit în contextul în care piața auto din România a suferit schimbări semnificative în acest an, printre care eliminarea taxei de poluare, care a condus la o creștere a importurilor de mașini de mâna a doua, a afirmat directorul general al Porsche România, Brent Valmar. ”În prima jumătate a anului, doar una din cinci mașini importate a fost nouă. Pe termen lung, această tendință va reconfigura industria și va avea un impact negativ atât asupra îmbătrânirii parcului auto, cât și asupra poluării aerului, pentru că majoritatea mașinilor de mâna a doua sunt mai vechi de nouă ani”, a afirmat Brent Valmar, în cadrul comunicatului.

Vânzările de iPad-uri au crescut pentru prima oară în ultimii 3 ani

Apple a anunțat rezultatele financiare pe al treilea trimestru fiscal al anului, vedeta fiind seria de tablete iPad. Rezultatele financiare recente ale Apple aduc compania condusă de Tim Cook la o valoare de 800 de miliarde de dolari, întărindu-și poziția de lider în topul celor mai valoroase companii și distanțându-se de Google. Însă, vedeta celui de-al treilea trimestru fiscal din 2017 a fost, în mod evident, iPad. Aceasta a crescut, fapt care nu s-a mai întâmplat din 2014. Față de anul anterior, vânzările de iPad-uri au fost mai mari cu 15%. În Q3, Apple a vândut 11,4 milioane de tablete, obținând venituri pe acest segment de 4,96 miliarde de dolari. Creșterea față de trimestrul precedent este de 28%. Iar asta în timp ce, pentru aceeași perioadă, vânzările de iPhone-uri au scăzut cu 19%. Pentru Apple este un sezon atipic, în care tabletele eclipsează smartphone-urile. Din păcate pentru compania condusă de Tim Cook, creșterea numărului de unități vândute nu a adus și o creștere de același calibru a veniturilor. Acestea au înregistrat o creștere de doar 2%.

Prețurile la producătorii din industrie au scăzut ușor în iunie

Prețurile producției industriale au scăzut cu 0,1% în iunie comparativ cu luna precedentă, iar rata anuală a coborât la 2,5%, arată datele publicate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). În mai, prețurile producției industriale au scăzut cu 0,1% comparativ cu luna precedentă, iar rata anuală a coborât la 3,3%. Cea mai mare creștere a prețurilor, față de luna anterioară, s-a înregistrat în fabricarea echipamentelor electrice, extracția petrolului brut și a gazelor naturale și activități de servicii anexe extracției (câte Â1% fiecare). Cele mai mari scăderi ale prețurilor, în iunie față de mai, au fost în fabricarea produselor de cocserie și a produselor obținute din prelucrarea țițeiului (-5,6%), în fabricarea substanțelor și a produselor chimice (-0,6%), în producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat și în tipărirea și reproducerea pe suporți a înregistrărilor (câte -0,5% fiecare).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.