Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Automobilul electric ”Made in România” care costă de la 13.700 de euro

Ziarul de Vrancea
27 iul 2018 378 vizualizări

Mașinile au o viteză maximă de 55 - 60 km/h, fiind asigurată o autonomie de o zi întreagă în traficul din oraș

Un grup de întreprinzători din Maramureș a lansat proiectul celei mai ieftine mașini electrice ”Made in România”, automobilele GTG urmând să fie asamblate la Baia Mare și vândute la un preț care pornește de la 13.700 de euro, noile automobile asigurând o autonomie de o zi în traficul din oraș. Managerul firmei producătoare de mașini electrice din Baia Mare, Gheorghe Mureșan, a declarat corespondentului MEDIAFAX, că în încropirea ideii de afaceri a fost inspirat și de omul de afaceri american Elon Musk, pe care îl admiră pentru ingeniozitatea și puterea de muncă. ”Suntem un grup de întreprinzători entuziaști din Baia Mare care cred că automobilele electrice pot deveni foarte accesibile tuturor. Credem că putem găsi soluția ca fiecare dintre noi, mai devreme sau mai târziu, să devină posesorul unui automobil electric care să-i rezolve problema imediată de deplasare de la punctul A la punctul B într-un oraș. Suntem o firmă care, inițial, a fost un mare producător de confecții textile, iar din cauza crizei piața s-a redus dramatic. Un business este, până la urmă, o problemă de informare, de management și, umblând prin țări din Asia, am văzut cum au rezolvat alții problema transportului electric și așa ne-a venit ideea de a produce și în România mașini electrice. Îi admir ingeniozitatea și puterea de muncă a lui Elon Musk și de acolo ni se trage ideea, de la neliniștea permanentă specifică oamenilor de succes. Am încercat cu resurse minime, în condițiile pieței din România, să încropim o idee de afaceri în acest domeniu”, a spus Mureșan. Potrivit acestuia, firma pe care o conduce vrea să producă, în viitor, mașini cu caroserie din PVC, astfel încât să se poziționeze pe piață drept producătorul celei mai ieftine mașini electrice din România. Pentru a porni producția de mașini electrice sub brandul GTG, întreprinzătorii din Baia Mare au luat legătura cu producători de componente auto din diverse țări – caroserie, cabluri, motor, electronică astfel că și-au făcut o idee despre ce presupune o astfel de afacere. ”Suntem în faza de implementare a proiectului, care se ridică la 1,5 milioane de euro, din care 74% din fonduri europene și restul din fonduri proprii. Proiectul presupune o linie de asamblare la Baia Mare și una de testare, aici urmând să lucreze peste 20 de angajați. Avem termen să punem în funcțiune linia de asamblare în februarie 2019, va avea o capacitate de 10 mașini pe schimb, iar pe an 4.000 de bucăți, în prima fază. Conceptul automobilelor aparține unui designer italian. Deja am scos pe piață primele mașini, două fiind asamblate la Baia Mare, celelalte două la un partener din București. Livrarea se face acum la trei luni, dar după punerea în funcțiune a liniei de asamblare termenul se va scurta la două-trei săptămâni”, a explicat Gheorghe Mureșan. Firma va produce într-o primă fază, în cinci variante de culoare, două modele de automobile - Oxygen, cu 2 locuri, și Ozone, cu 4 locuri, dar vrea să dezvolte și o autoutilitară transport marfă cu două locuri, numai bună pentru distribuții și livrare diverse produse în orașe. Mașinile au o viteză maximă de 55 - 60 km/h, fiind asigurată o autonomie de o zi întreagă în traficul din oraș, încărcarea bateriei având loc peste noapte, la fel ca un telefon mobil. Încărcarea se face la o priză de 16 amperi, ușor de instalat în garajul de acasă. Bateriile folosite sunt cu Pb-Gel, cele mai ieftine, cu o durată de viață de peste 5 ani și cu care se pot parcurge 50 – 60.000 de km, dezavantajul fiind că nu dispun de încărcare rapidă, dar producătorii intenționează să doteze mașinile, opțional, și cu baterii cu Litiu, care se încarcă rapid. ”Ne așteptăm ca acest tip de mașină să modifice comportamentul de cumpărare al utilizatorilor, pentru că, până acum, toată lumea își cumpăra mașini destinate distanțelor lungi, dar le folosea în oraș. Mașinile noastre sunt pentru folosire în oraș, sunt mici, ușor de parcat, se strecoară lejer în trafic, încap foarte ușor în locuri imposibile. Ozone are 2,90 m lungime, iar Oxygen doar 1,9 m lungime. Costul de transport ar fi de numai 2,5-3 lei/100 km”, a precizat managerul băimărean. Costurile mașinilor pornesc de la 13.700 de euro și cresc în funcție de dotări, prețul fiind subvenționat 50%, în condițiile în care cumpărătorul plătește, în realitate, doar jumătate din sumă, prin programul Eco-tichet.

Turiștii aduși pe litoral, în ciuda vremii, de voucherele de vacanță

u oficialii Federației Patronatelor din Turismul Românesc susțin că pe litoral este același număr de turiști

Numărul de turiști veniți în vacanță pe litoral se menține ridicat, în pofida vremii, datorită voucherelor pentru bugetari, care au cumpărat pachete direct de la hotelieri a declarat duminică pentru News.ro prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan. ”Agențiile de turism au raportat scăderi în vânzările de vacanțe pe litoral, deoarece turiștii au cumpărat direct de la hotelieri, dar numărul de turiști e la fel ca anul trecut. Au fost ploi, mulți nu s-au mai dus la agenții. Salvarea a fost voucherele de vacanță pentru bugetari, iar turiștii au optat pentru litoral pentru că aveau concediu, dar nu au mai trecut prin agenții”, a precizat Dragoș Răducan. El afirmă că gradul de ocupare din unitățile de cazare de pe litoral este între 85 și 98%. ”Este prematur să tragem o concluzie despre sezon. Dar trebuie să precizăm că vârful de sezon s-a mutat după 1 august”, a adăugat reprezentantul FPTR. Federația este unul din cele mai mari patronate din turismul românesc, iar angajații membrilor săi însumează aproximativ 80% din forța de muncă din turismul românesc. Federația Patronatelor din Turismul Românesc reunește zece organizații patronale și 85 de mari societăți de turism, care cumulează o cifră de afaceri de peste două miliarde de euro și au peste 34.000 de angajați.

Serviciile hotelurilor de 4 și 5 stele din România nu se ridică la nivelul stelelor

Circa 28% dintre clienții hotelurilor de 4 și 5 stele din România au susținut că au fost ajutați să-și care bagajele și doar 22% spun că au fost conduși către lift sau în camere, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață 4Service Group România. Studiul a fost efectuat în perioada aprilie-mai 2018, în cadrul a 42 de hoteluri de 4 și 5 stele din principalele orașe din țară, prin metoda ”mystery shopping”. ”Deși personalul a fost amabil, cu zâmbetul pe buze și politicos, doar 28% dintre respondenți spun că au fost ajutați cu bagajele. Și mai puțini au fost conduși către lift sau în camere, mai exact doar 22%”, se arată în studiu. Totodată, camerele hotelurilor au lăsat cea mai bun impresie respondenților, într-un procent de 94%. Studiul a analizat gradul de curățenie a camerelor, funcționalitatea aparatelor, ambianța, modul în care se prezentau toaletele și accesoriile esențiale unui sejur. ”Hotelierii au primit note foarte bune și în privința informațiilor pe care le-au solicitat turiștii, obținând un grad de mulțumire de 91%. Cei ce au dat informațiile sunt, spre deosebire de anul trecut, mai amabili și mai bine pregătiți”, se arată în comunicat. Note puțin mai mici s-au înregistrat în privința meselor, mai exact cina și micul dejun. Chiar și așa, hotelurile au primit procentaje de aproape 80% în privința gradului de mulțumire. ”Micile nemulțumiri s-au axat nu pe meniul prezentat sau calitatea mâncării ci pe gradul de pregătire sau amabilitate a pesonalului. În schimb, la capitolul curățenie, majoritatea hotelurilor au primit note aproape de maxim”, se arată în comunicat. Experiențele plăcute s-au înregistrat nu doar în timpul șederii, ci și la final, în cadrul procedurilor de check-out, cu un punctaj de 81%. Din nou, lipsa ajutorului cu bagajele au tras media hotelurilor în jos, potrivit studiului.

Ajutoare de șapte milioane de lei pentru viticultori

Ministerul Agriculturii vrea să acorde un sprijin de 7 milioane lei (1,5 milioane euro) pentru ca firmele din sectorul vitivinicol să își promoveze vinurile românești în străinătate, arată un proiect de Hotărâre privind instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentru măsura de promovare a vinurilor, aferentă Programului național de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014- 2018. ”Valoarea totală a schemei de ajutor de minimis este de 1.500.000 euro, respectiv 7.000.000 lei și se asigură în limita creditelor de angajament aprobate în anul 2018 Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale”, arată proiectul de Hotărâre publicat în dezbatere de minister. Sprijinul financiar se aplică întreprinderilor, respectiv producătorilor din sectorul vitivinicol care promovează vinuri în străinătate. Valoarea totală a ajutorului de minimis nu poate depăși echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro, pe durata a trei exerciții financiare consecutive, în cursul exercițiului financiar în cauză și în cele două exerciții financiare precedente pentru o întreprindere unică. Suma de 200.000 euro se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit și indiferent dacă ajutorul acordat este finanțat în totalitate sau parțial din resurse europene. Proiectul a fost realizat în vederea armonizării legislației naționale cu cea a Uniunii Europene. Ministerul Agriculturii vrea să instituie o schemă de ajutor de minimis, având drept scop acordarea de sprijin financiar național suplimentar în cuantum de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru programele de promovare a vinurilor în țări terțe. Obiectivul acordării sprijinului financiar îl reprezintă stimularea întreprinderilor din sectorul vitivinicol, societăți private, în vederea implementării programelor de promovare a vinurilor în țările terțe ce pot conduce la îmbunătățirea echilibrului între cerere și ofertă, consolidarea sectorului vitivinicol european precum și la îmbunătățirea competitivității și a exportului vinurilor cu DOC și IG, sau a vinurilor pentru care se indică soiul viței-de-vie. ”Pentru perioada 2014-2018 în cadrul Programului Național de Sprijin al României în Sectorul Vitivinicol 2014-2018 s-a estimat implementarea a 25 de programe de promovare a vinurilor în țări terțe. Având în vedere perioada rămasă până la sfârșitul 12 actualului Programul Național de Sprijin al României în Sectorul Vitivinicol s-a estimat ca număr de beneficiari ai schemei de ajutor de minimis, pe durata de implementare a acesteia, aproximativ 10 întreprinderi, respectiv 10 programe de promovare”, arată nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Ministerul Finanțelor: Marți este ultima zi în care se mai poate depune Declarația Unică

Termenul limită de depunere a Declarației unice este 31 iulie, aceasta putând fi depusă atât online, pe site-ul ANAF, cât și la ghișeele administrațiilor fiscale. Marți, 31 iulie 2018 este ultima zi în care se poate depune Declarația Unică, aceasta putând fi depusă de contribuabilii persoane fizice, online, prin poștă sau scrisoare recomandată cu confirmare de primire, anunță un comunicat al Ministerului Finanțelor. Potrivit ministerului, pentru depunerea online a Declarației Unice până la 31 iulie 2018 se acordă o bonificație de 5% din impozitul pe venit aferent anului 2018 și plătit integral până la 15 martie 2019. „Bonificația se acordă corespunzător și pentru contribuțiile sociale datorate potrivit legii, iar nedepunerea la termenul prevăzut de lege de către persoanele fizice a Declarației Unice se sancționează cu amendă de la 50 lei la 500 lei, potrivit art. 336, alin.(3) din Codul de Procedură Fiscală”, precizează sursa citată. Începând cu anul 2019, Declarația Unică se va depune exclusiv online, potrivit legislației fiscale în vigoare. „Declarația Unică se poate depune de către persoanele fizice prin intermediul aplicației care poate fi accesată la adresa https://declunica.anaf.ro/, cu numele de utilizator și parola contului personal din Spațiul Privat Virtual, prin certificat digital calificat sau prin intermediul portalului e-guvernare.ro. De asemenea, Declarația Unică se poate depune și în format hârtie direct la registratura administrațiilor fiscale ale ANAF, sau prin poștă, prin scrisoarerecomandată cu confirmare de primire”. Declarația unică se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România și/sau din străinătate, și de cele care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii. Persoanele care nu realizează venituri și aleg să plătească contribuția de asigurare de sănătate au, de asemenea, obligația de a depune Declarația Unică.

Facebook a fost dată în judecată de un acționar

Facebook, directorul general Mark Zuckerberg și directorul financiar David Wehner au fost dați vineri în judecată în urma anunțului dezamăgitor referitor la rezultatele trimestriale ale companiei, care a dus joi la scăderea capitalizării de piață cu o sumă record de 120 de miliarde de dolari, transmite Reuters. Acționarul James Kacouris acuză Facebook și pe directorii acesteia, într-o plângere depusă la un tribunal federal din Manhattan, că au făcut declarații înșelătoare sau că nu au comunicat încetinirea creșterii veniturilor, scăderea marjelor de profit și declinul utilizatorilor activi. Kacouris a arătat că piața a fost șocată când adevărul a început să iasă la iveală, miercuri. El a spus că scăderea de 19% a prețurilor acțiunilor, în ziua următoare, a fost efectul încălcării legislației federale de către părțile reclamate. Prin această reclamație, Kacouris vrea să declanșeze un proces colectiv și să obțină daune nespecificate. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze. Acționarii dau deseori în judecată companiile în Statele Unite, după scăderea neașteptată a prețurilor acțiunilor, în special dacă pierderile sunt semnificative.

BMW va mări prețurile pentru două SUV-uri fabricate în SUA

BMW va mări începând de luni prețurile a două SUV-uri fabricate în Statele Unite și comercializate pe piața chineză, pentru a lua în considerare costul suplimentar al tarifelor impuse importurilor de automobile de către autoritățile din China, cea mai mare piață auto din lume, transmite Reuters. Producătorul auto german a anunțat că va mări prețurile de retail recomandate de producător pentru SUV-urile X5 și X6 cu 4%, respectiv cu 7%. Majorările arată că BMW vrea să absoarbă cea mai mare parte a costurilor suplimentare suportate pentru livrarea SUV-urilor din Carolina de Sud în China, ceea ce arată concurența acerbă a brandurilor de lux pe piața chineză. Măsura a fost luată de BMW după ce China a impus în această lună noi tarife, de circa 34 de miliarde de dolari, pentru importurile din Statele Unite, pentru produse la la soia și automobile și până la homari, în cadrul unui amplu conflict comercial. Beijingul, care în acest an a redus tarifele pentru toate automobilele importate, a impus începând din 6 iulie tarife suplimentare de 25% pentru vehiculele fabricate în Statele Unite. În consecință, China aplică taxe de import de 40% pentru toate vehiculele importate din SUA.

Acțiunile Twitter au scăzut cu 21%

Acțiunile Twitter au coborât vineri cu până la 21% după ce compania a anunțat scăderea numărului de utilizatori lunari cu 1 milion, la 355 de milioane, în urma eforturilor de eliminare a conturilor false și a reglementărilor mai stricte referitoare la confidențialitatea datelor, chiar dacă rezultatele trimestriale au depășit așteptările analiștilor, transmite MarketWatch. Înainte de pierderile de vineri, titlurile Twitter înregistraseră o creștere de 80% în acest an, cu mult peste avansul S&P 500, de 6,1%. Declinul acțiunilor Twitter a fosst chiar mai mare față de scăderea de aproape 20% consemnată de titlurile Facebook, provocată de estimările pesimiste ale companiei referitoare la marjele de profit, ca urmare a reglementărilor mai stricte privind protecția datelor personale. În schimb, scăderea capitalizării Twitter, de 6,6 miliarde de dolari, nu se compară cu cea suportată de Facebook, de 120 de miliarde de dolari, cea mai mare din istoria bursei de pe Wall Street. Twitter a raportat profit net pentru al treilea trimestru consecutiv, de 134 de milioane de dolari, respectiv de 13 cenți pe acțiune. Veniturile au urcat cu 24%, la 710,5 milioane de dolari, depășind estimările FactSet, cu circa 2 milioane de dolari.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.