Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Angajații români alocă în 2022 un buget cu 40% mai mic pentru cadourile de sărbători

Ziarul de Vrancea
19 dec 2022 409 vizualizări

Mai mult de o treime declară că vor avea un buget de sub 300 lei disponibil pentru petrecerea de Revelion

Angajații români alocă un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile pe care au în plan să le dăruiască de Crăciun prietenilor și familiei, astfel că 52% spun că au alocat pentru acest Crăciun o sumă de bani de cel mult 300 lei, potrivit celui mai recent sondaj efectuat de platforma de recrutare online BestJobs. ”Inflația afectează planurile și bugetele românilor pentru cadourile de sărbători. Potrivit celui mai recent sondaj efectuat de platforma de recrutare online BestJobs, angajații români alocă un buget cu 40% mai mic decât anul trecut pentru cadourile pe care au în plan să le dăruiască de Crăciun prietenilor și familiei. Mai exact, 52% spun că au alocat pentru acest Crăciun o sumă de bani de cel mult 300 lei, în timp ce mai mult de jumătate planificau în 2021 să aloce cel mult 500 de lei. În plus, 26% vor aloca între 301 și 500 lei, 12% dăruiesc în valoare de 501-1000 de lei, iar 10% nu au în plan să cumpere deloc cadouri anul acesta”, arată platforma. În ceea ce privește tradițiile de Crăciun la job, doar 40% au declarat că mai organizează Secret Santa. Dintre aceștia, 51% alocă un buget de cel mult 100 de lei pentru această ocazie, 23% plănuiesc chiar un buget mai mare, iar 27% nu vor depăși suma de 50 de lei. Deși nici anul acesta nu lipsesc cadourile precum cănile cu tema de Crăciun, puloverele călduroase de Crăciun, șosetele, cosmeticele și obiectele personalizate, dintre cei care vor face cadouri colegilor/ șefilor anul acesta, 17% vor oferi cărți, 15% obiecte de decor de Crăciun și tot 15% dulciuri, în timp ce 13% vor face cadou ceva cât mai practic și util. Crăciunul rămâne sărbătoarea care reunește membrii familiei, 75% dintre respondenții la sondajul BestJobs spunând că vor petrece astfel. Tot așa vor petrece și 42% dintre români noaptea dintre ani, în timp ce 12% au în plan petrecere alături de prieteni, 13% doar cu partenerul/a, iar alți 14% încă nu și-au rezervat nimic. Dacă anul trecut, bugetul celor mai mulți dintre respondenți pentru cadourile de Crăciun și petrecerea de Revelion era de cel mult 500 de lei pentru fiecare, în prezent, aproape 38% declară că vor avea un buget de sub 300 lei disponibil pentru petrecerea de Revelion, în timp ce procentul persoanelor care nu vor cheltui nimic pentru acest eveniment este de 16%. Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie – 10 decembrie, pe un eșantion de 1.049 de utilizatori de internet. BestJobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 35.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare sau specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).

Rășinari a fost desemnat cel mai atractiv sat din România

u satul a fost selectat, conform regulamentului, de specialiștii Consiliului Consulativ al OMT, din peste 130 de candidaturi, provenite din 57 de țări

Rășinari, din județul Sibiu, este marele câștigător al României în cadrul celei de-a doua ediții a competiției mondiale „Best Tourism Villages”, lansată de Organizația Mondială a Turismului (OMT). Satul a fost selectat, conform regulamentului, de specialiștii Consiliului Consulativ al OMT, din peste 130 de candidaturi, provenite din 57 de țări. „Rășinari este, începând de astăzi, unul dintre cele mai atractive sate turistice din întreaga lume! Nu o spunem noi, ci specialiștii Organizației Mondiale a Turismului, care i-au oferit această recunoaștere în cadrul competiției «Best Tourism Villages». Distincția ne onorează, ca țară, și reprezintă încă o dovadă a potențialului extraordinar pe care îl are România turistică. Doresc să felicit administrația locală a satului Rășinari, precum și pe locuitorii săi, pentru felul în care au ales să valorifice bogăția culturală și naturală a zonei, dar și pentru angajamentul dedicat sustenabilității – criterii care, de altfel, au contribuit la câștigarea acestui titlu, pe plan internațional”, a declarat ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu. Rășinari, odată cu obținerea titlului de „Best Tourism Village”, devine membru al rețelei OMT, creată pentru a facilita schimbul de informații, experiențe și de bune practici între satele care dețin aceeași distincție, dar și cu cele incluse în Programul Upgrade, respectiv satele care au ajuns în etapa mondială a concursului, dar nu au îndeplinit toate criteriile pentru a fi selectate. Rețeaua include experți, parteneri publici și privați din domeniul promovării turismului pentru dezvoltare rurală. Totodată, Rășinari va putea fi oferit drept exemplu în documentele de politici elaborate de OMT, iar în cadrul evenimentelor internaționale va beneficia de promovare și recomandări. Criteriile care au stat la baza selectării câștigătorilor sunt: resursele culturale și naturale din destinație, promovarea și conservarea resurselor culturale, durabilitatea economică, socială și a mediului, dezvoltarea turismului și integrarea lanțului valoric, guvernanță și prioritizarea turismului, infrastructura și conectivitatea, sănătatea, siguranța și securitatea, precum și fotografiile și videoclipurile de prezentare. „Nu în ultimul rând, aș dori să felicit și satul Ciocănești, din județul Suceava, precum și Biertan, din județul Sibiu! Ambele localități au ajuns în etapa mondială a concursului, împreună cu Rășinari, arătând lumii întregi că pot fi ambasadori de succes ai țării noastre. Noi le vom fi alături în continuare, prin promovarea «Rutei satelor tradiționale turistice din România», din care fac parte împreună cu satele care s-au înscris în cadrul etapei naționale: Costești, județul Vâlcea, Eibenthal, județul Mehedinți și Râu Sadului, județul Sibiu. Sper ca acest nou produs să atragă și alte destinații tradiționale românești, ruta fiind în continuare deschisă pentru cei care doresc să facă parte din ea”, a completat ministrul Constantin-Daniel Cadariu. În prima etapă a concursului, derulată pe plan național, 6 sate s-au înscris în competiție, pentru a obține titlul „Best Tourism Villages”. Candidaturile au fost evaluate de către specialiștii din cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT), pe baza informațiilor transmise de aplicanți, precum și prin vizite în teren.

Supermarket din București,  închis de ANPC din cauza mizerie

Supermarketul La Cocoș din București a fost închis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), după ce au fost găsite mai multe nereguli, printre care mizerie și produse alimentare vândute fără traducerea în limba română. De asemenea, unitatea a fost amendată cu 20.000 de lei. ANPC a transmis, marți, că a fost verificat operatorul economic SC Supermarket La Cocos SRL, din Capitală.  Echipele de control au descoperit mai multe nereguli, printre care: comercializarea produselor alimentare preambalate cu lipsa informatiilor traduse în limba română; folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu acumulari de lichid, gheață, resturi alimentare, zone cu vopsea exfoliata, rugină și acumulări de praf; paviment cu bucăți de gresie lipsă/sparte/fisurate și acumulări de impurități, praf în strat grosier, resturi de ambalaje în zona rafturilor și standurilor de prezentare a anumitor produse. De asemenea, pe tubulatura sistemului de ventilație erau acumulări masive de praf pe întreaga lungime și erau comercializarea produse alimentare preambalate cu ambalaj deteriorat sau cu acumulări masive de gheață pe și în ambalaje.  Unitatea a fost amendată cu 20.000 de lei și a fost închisă până la remedierea deficiențelor. Totodată, a fost făcută o propunere pentru închiderea acesteia pentru o perioadă de până la șase luni.

Băncile conservatoare riscă pierderi de aproape 90 de miliarde de dolari

Până la 89 de miliarde de dolari (4,6%) din încasările globale din plăți ar putea fi în pericol în următorii trei ani pentru băncile care întârzie să ofere opțiuni de plată de ultimă generație, potrivit unui nou studiu realizat de Accenture, care arată că pe fondul schimbării comportamentelor consumatorilor și al turbulențelor economice, metodele de plată care oferă mai multe opțiuni și control câștigă rapid teren. ”Până la 89 de miliarde de dolari (4,6%) din încasările globale din plăți ar putea fi în pericol în următorii trei ani pentru băncile care întârzie să ofere opțiuni de plată de ultimă generație”, potrivit unui nou studiu realizat de Accenture.Raportul, intitulat ”Payments Gets Personal” se bazează pe un sondaj efectuat în rândul a peste 16.000 de clienți din 13 țări din Asia, Europa, America Latină și America de Nord. Acesta explorează modul în care principalele bănci și jucători din domeniul plăților își pot îmbunătăți relevanța în procesul de tranzacționare a clienților și pot profita de viitoarele inovații în materie de plăți. Raportând riscurile legate de veniturile din plăți în funcție de regiunea geografică, raportul a identificat că în America de Nord sunt în pericol venituri din plăți în valoare de 34 de miliarde de dolari, în America Latină sunt amenințate peste 25 de miliarde de dolari, iar în Asia-Pacific peste 24 de miliarde de dolari. În Europa, unde peste 55% dintre clienți nu folosesc în mod regulat cardurile de credit, peste 4 miliarde de dolari din veniturile din plăți sunt în pericol. Deși metodele de plată tradiționale încă domină peisajul plăților pentru clienți, ofertele de ultimă generație câștigă rapid teren. Studiul a identificat o folosire frecventă a metodelor de plată tradiționale, cum ar fi banii lichizi (utilizați de 66% dintre respondenții la sondaj), cardurile de debit (64%) și cardurile de credit (48%). Cu toate acestea, mai mult de jumătate (56%) dintre consumatorii intervievați utilizează portofele digitale și 10% folosesc aplicații de plată de la cont la cont (A2A - account-to-account). Se preconizează că plățile biometrice (autentificarea caracteristicilor fizice, cum ar fi retina, amprentele palmei, amprentele digitale și ale feței) vor genera și mai multe perturbări. Mai mult de patru din 10 respondenți (42%) consideră că este probabil ca biometria să fie utilizată pe scară largă până în 2025, iar 9% au declarat că ar fi dispuși să o utilizeze ca metodă principală de plată dacă ar fi disponibilă, până în 2025.

Firma de criptomonede Voyager Digital își vinde activele către Binance.US

u tranzacția este estimată la un miliard de dolari

Firma de criptomonede Voyager Digital a declarat luni că își va vinde activele către Binance.US, într-o tranzacție evaluată la aproximativ 1 miliard de dolari, în urma unei evaluări, transmite Reuters. Binance.US, cu sediul în Palo Alto, California, care operează ca entitate juridică independentă și are un acord de licență cu Binance.com, va efectua un depozit de 10 milioane de dolari și va rambursa Voyager anumite cheltuieli, de până la 15 milioane de dolari. Active în valoare de aproape 2.000 de miliarde de dolari au fost șterse din sectorul cripto în acest an din cauza creșterii ratelor dobânzilor și a amplificării îngrijorărilor legate de o recesiune economică. Criza a eliminat jucători cheie din industria de profil, cum ar fi Three Arrows Capital și Celsius Network. Cu toate acestea, lovitura mai mare a venit după ce platforma de criptomonede mai mare FTX a solicitat protecția legii falimentului, luna trecută. Scăderea rapidă a valorii activelor a declanșat, de asemenea, un control strict al autorităților de reglementare, al modului în care platformele majore dețin fondurile utilizatorilor. În septembrie, Voyager Digital a declarat că FTX a câștigat o licitație pentru activele sale, într-o ofertă evaluată la aproximativ 1,42 miliarde de dolari, după ce Voyager a solicitat în iulie protecția legii falimentului. Voyager a declarat luni că va solicita aprobarea Curții Falimentului pentru acordul cu Binance.US, în cadrul unei audieri din 5 ianuarie 2023. FTX și-a declarat falimentul luna trecută, iar Bankman-Fried a demisionat din funcția de director general, după ce traderii au retras miliarde de pe platformă în trei zile și bursa rivală Binance a abandonat un acord de salvare. Colapsul a stârnit temeri cu privire la viitorul industriei cripto, după ce FTX a subliniat o ”criză severă de lichiditate”.

Twitter va avea un abonament pentru companii

Twitter anunță Blue for Business, un abonament dedicat companiilor și angajaților acestora. În tot haosul stârnit după achiziționarea companiei de Elon Musk, Twitter continuă să lucreze la monetizarea pe bază de abonamente, din care va face parte și o subscripție pe care Musk vrea să o vândă companiilor. Numit Blue for Business, acest abonament va permite companiilor să se diferențieze printr-o bifă specială și o imagine de profil pătrată. În plus, vor putea fi identificați în acest fel și angajații companiilor. De exemplu, angajații Twitter vor avea în dreptul numelui de utilizator logo-ul companiei, cu pasărea albă pe fundal albastru. Compania nu a oferit și alte informații despre facilitățile și modul în care Blue for Business va funcționa sau cât va costa. Va fi, probabil, mai scump decât abonamentul deja lansat pentru utilizatorii individuali. Blue for Business este în prezent testat cu un număr mic de companii și urmează a fi lansat anul viitor. Noul abonament extinde oferta de subscripții a companiei și face parte din strategia anunțată de la început de Elon Musk - scăderea dependenței de reclame și creșterea ponderii veniturilor din abonamente.

AIE: Consumul global de cărbune va atinge un nivel record în 2022

Consumul global de cărbune este pe cale să crească cu 1,2% în 2022, la un nivel record în acest an, potrivit unui raport al Agenției Internaționale pentru Energie (AIE), citat de CNBC. Informația vine într-un moment de volatilitate și incertitudine semnificativă pe piețele globale de energie, AIE afirmând că invadarea Ucrainei de către Rusia în februarie 2022 ”a modificat brusc dinamica comerțului cu cărbune, nivelul prețurilor și modelele cererii și ofertei în 2022”. ”Piețele cărbunelui au fost zdruncinate sever în 2022. Fluxurile comerciale tradiționale au fost perturbate, prețurile au crescut, cererea urmând să urce cu 1,2%, la un maxim istoric de 8 miliarde de tone metrice”, a spus AIE în raport. Prețurile combustibililor fosili au înregistrat o creștere substanțială în acest an, a spus agenția, ”gazele naturale înregistrând cea mai puternică creștere”. ”Acest lucru a determinat un val de renunțări la gaze, mărind cererea pentru mai multe opțiuni competitive la preț, inclusiv cărbune, în unele regiuni”, a adăugat acesta. În ciuda creșterii cererii de cărbune, tabloul este unul complex. AIE a remarcat că ”prețurile mai mari ale cărbunelui, utilizarea puternică a surselor regenerabile și a eficienței energetice și slăbirea creșterii economice globale temperează creșterea cererii generale de cărbune în acest an”.

Epic Games, creatoarea jocului Fortnite, amendă de 520 de milioane dolari

Epic Games, creatoarea jocului Fortnite, va plăti în SUA 520 de milioane dolari, în cadrul unui acord pentru închiderea unei investigații privind colectarea ilegală a unor informații personale ale copiilor și păcălirea oamenilor să facă achiziții, au anunțat luni Comisia Federală pentru Comerț și compania, transmite Reuters. Compania plăti o penalizare record de 275 de milioane de dolari pentru încălcarea legii privind confidențialitatea copiilor și va adopta setări de confidențialitate implicite puternice pentru tineri. Epic Games va plăti, de asemenea, 245 de milioane de dolari pentru a rambursa banii consumatorilor păcăliți de așa-numitele ”modele întunecate” să facă achiziții pe care nu intenționau să le facă, a spus FTC. ”Epic a folosit setări implicite care invadează confidențialitatea și interfețe înșelătoare care au păcălit utilizatorii Fortnite, inclusiv adolescenți și copii”, a declarat președintele FTC, Lina Khan, într-o declarație. Anunțul vine în timp ce agenția și-a asumat un rol mai puternic în supravegherea industriei jocurilor video, anunțând săptămâna trecută o plângere împotriva Microsoft pentru oferta sa de 69 de miliarde de dolari pentru achiziționarea Activision. Epic a declarat luni, într-un comunicat, că a eliminat mecanismele de plată pentru câștig și plată pentru progres, atunci când doi jucători concurează unul împotriva celuilalt.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.