Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: 6 din 10 români se declară mulțumiți de locul lor de muncă

Ziarul de Vrancea
22 mai 2019 1829 vizualizări

Creșterea satisfacției la locul de muncă este și mai vizibilă pe segmentul de tineri între 18 și 23 de ani, procentul a urcat la 77% anul acesta față de 60% cât era în 2016

Procentul românilor din mediul urban care se declară mulțumiți de locul lor de muncă este în creștere, de la 55% în 2016 la 61% în 2019, arată un studiu iSense Solutions, realizat pentru evenimentul Employer Branding Conference, în luna martie a anului curent. Creșterea satisfacției la locul de muncă este și mai vizibilă pe segmentul de tineri între 18 și 23 de ani (77% anul acesta, versus 60% în 2016), cât și pe segmentul 26-34 de ani (de la 58% în 2016 la 71% în 2019). Totodată, un procent mai mare de angajați români din mediul urban spun că au activități interesante sau captivante la locul de muncă – 53% în 2019 față de 47% în 2016. ”De asemenea, a crescut numărul celor care afirmă că sunt bonusați atunci când fac o treabă bună, de la 25% în 2016 la 30% în 2019. În plus, mulțumirea față de beneficiile oferite de către angajator este și ea în creștere, de la 23% acum 3 ani la 28% în prezent”, se arată în comunicat. În ceea ce privește numărul de ore petrecut la muncă, acesta a scăzut ușor, de la 8,5 ore pe zi în 2016 la 8,3 în 2019. În plus, puțin peste jumătate dintre români (55%) vor o carieră la actualul loc de muncă. Procentul este în ușoară creștere față de 2016, când 51% declarau acest lucru. ”Motivele pentru care românii își doresc o carieră la locul actual de muncă sunt: pentru că își primesc salariul la timp (60%), pentru că se înțeleg bine cu colegii (59%), pentru că s-au pregătit în domeniul în care activează în prezent (52%), pentru că jobul este interesant (49%), pentru că simt că munca lor este utilă (44%) și pentru că se simt respectați (43%)”, se arată în comunicat. Opt din zece angajați români cred că jobul lor produce valoare pentru clienți, în contextul în care companiile devin tot mai tehnologizate și apelează din ce în ce mai mult la roboți, arată un sondaj efectuat de UP! Your Service și publicat miercuri. Totodată, doar 13,4% dintre respondenți au spus că nu știu în ce măsură munca lor produce valoare, în timp ce 5,5% au declarat că se întâmplă acest lucru în mică măsură și sub 2% au răspuns negativ. În plus, aproape 85% dintre respondenți apreciază produsele și serviciile firmei pentru care lucrează, spunând că le-ar recomanda și celor apropiați. ”De partea cealaltă, companiile vor investi predominant în inteligență artificială în următorii ani. În zona de customer service, 83% dintre interacțiunile cu clienții se vor realiza prin chatbots sau asistenți virtuali până în 2020, conform datelor unui sondaj realizat la nivel global, care a inclus și România”, se arată în comunicat. Cu toate că automatizarea aduce schimbări complexe în toate zonele de activitate și companiile își bazează tot mai mult evoluția pe tehnologie, interacțiunea umană rămâne o componentă-cheie în acest proces, spune Ron Kaufman, fondator și președinte al Up! Your Service. ”În perioada de tranziție, în care o companie își propune să transforme interacțiunea cu clienții dintr-o interacțiune umană într-una tehnologizată și automatizată, atunci când ceva merge rău în relația cu clientul, devine obligatorie intervenția unei persoane, a unui reprezentant al companiei, care să rezolve situația și să ofere clientului soluția de care are nevoie. Tehnologia este în acest caz doar un suport, oamenii fiind cei care trebuie să fie alături de client în problema lui”, a declarat Ron Kaufman. El consideră că există anumite aspecte care nu pot fi digitalizate sau automatizate și care, astfel, devin cu atât mai valoroase. ”E vorba despre caracteristici precum creativitatea, imaginația, emoția, etica, empatia, compasiunea, curiozitatea, intuiția sau pasiunea, pe care doar oamenii le pot pune în valoare în interacțiunea cu clienții”, a mai spus fondatorul UP! Your Service.

Huawei a lansat smartphone-urile Honor în pofida incertitudinilor

u “indiferent ce se întâmplă, indiferent care sunt provocările...zâmbiți și depășiți-le”, a spus șeful Huawei

Huawei a lăsat marți deoparte incertitudinile legate de viitorul afacerilor sale cu dispozitive, lansând smartphone-urile Honor, în pofida deciziei Departamentului de Comerț al Statelor Unite de a-i interzice achizițiile de produse americane, transmite Reuters. Al doilea mare producător de telefoane din lume folosește sistemul de operare Android al Google pentru dispozitivele sale, iar compania americană a anunțat că nu va mai furniza Huawei unele dintre produsele și serviciile sale, punând sub semnul întrebării actualizarea aplicațiilor. Statele Unite au relaxat marți restricțiile impuse Huawei, anunțând că îi acordă permisiunea să cumpere bunuri americane până pe 19 august, ceea ce înseamnă că actualizările unor aplicații ale Google, precum Gmail și YouTube, vor continua până atunci. George Zhao, președintele brandului Hunor, care se adresează tinerilor, a declarat sutelor de reporteri, blogeri și analiști că ”este foarte fericit să vadă atât de mulți prieteni”. “Indiferent ce se întâmplă, indiferent care sunt provocările...zâmbiți și depășiți-le”, a declarat audienței, aceasta fiind o deviză valabilă atât pentru Huawei cât și pentru clienților tineri ai companiei. ”Vom vorbi și vom comunica cu lumea folosind produsele, tehnologia și inovațiile noastre”, a adăugat Zhao prezentând telefonul Honor 20 Pro, care are patru camere pe spate, inclusiv cu unghi larg și telefoto, precum și o cameră principală de 48 de megapixeli. Francisco Jeronimo, vicepreședinte asociat pentru dispozitive la firma IDC, a afirmat că Homor a fost un succes pentru Huawei, cu o atractivitate care a mers dincolo de clienții tineri pe care îi țintește. ”Este o brand foarte important pentru a oferi un preț mai scăzut fără să afecteze marca Huawei. Dar decizia de duminică schimbă totul. Sunt multe întrebări la care nimeni nu poate răspunde”, a spus Jeronimo. Zhao a scos în evidență spatele telefonului în trei straturi, care dă iluzia profunzimii unor culori ca “Phantom Blue” și “Phantom Black”, la modelul 20 Pro. Un purtător de cuvânt al Huawei a precizat că smartphone-urile au fost deja certificate de către Google înainte de anunțarea restricțiilor americane, Telefonul Honor 20 Pro va fi disponibil în curând la un preț de 599 de euro (669 de dolari), a spus Zhao, în timp ce Honor 20 și Honor 20 Lite vor avea prețuri de 499 de euro, respectiv de 299 de euro.

Consiliul UE a adoptat noi norme privind construcția camioanelor

Consiliul UE a adoptat miercuri noi norme privind construcția camioanelor, cu cabine rotunjite, care sunt prevăzute a ajunge pe drumurile europene începând cu 1 septembrie 2020, informează Ministerul Transporturilor. Decizia adoptată de miniștri modifică normele privind dimensiunea maximă a camioanelor, devansând data care permite o lungime mai mare pentru o parte frontală mai rotunjită, fără a se reduce spațiul pentru încărcătură. La 12 februarie 2019, președinția română și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu. ”Această nouă generație de cabine va fi mai sigură, mai eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil și mai confortabilă pentru șoferi. Deci este o veste bună pentru toți participanții la trafic și pentru mediu”, a declarat Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor. Partea frontală mai alungită a cabinei va reduce unghiurile moarte ale șoferilor, astfel încât aceștia vor avea o mai bună vizibilitate asupra utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii. Aceasta va reduce totodată pagubele sau vătămările corporale ale altor participanți la trafic produse în caz de coliziune. Potrivit estimărilor Comisiei, acest lucru ar putea duce la salvarea a până la 500 de vieți pe an, în principal în rândul pietonilor și al bicicliștilor din zonele urbane. Se preconizează că rezistența redusă a aerului va scădea consumul de combustibil cu până la 10%. Reducerea emisiilor va contribui la combaterea schimbărilor climatice. Înainte de a putea fi introduse pe piață, cabinele aerodinamice trebuie să îndeplinească cerințele de omologare de tip necesare. Acestea vor intra în vigoare până la 1 noiembrie 2019. Lungimea suplimentară permisă poate fi utilizată numai pentru îmbunătățirea aerodinamicii cabinei, și nu pentru a spori capacitatea de încărcare a vehiculului. Votul de astăzi al Consiliului încheie procedura legislativă. Parlamentul European a votat la 26 martie 2019. Decizia urmează să fie semnată de ambele instituții și va fi publicată în Jurnalul Oficial al UE.

O confederația a transportatorilor intervine în scandalul UBER

Confederația transportatorilor COTAR lansează o petiție în care solicită respectarea legislației în materie de transporturi, în replică la demersurile companiilor de ridesharing din ultima perioadă, care solicită reglementarea activității. „Ca răspuns la petiția lansată pentru încălcarea legislației, prin permiterea activităților de „ridesharing” în România, în afara cadrului legislativ, lansăm și noi o petiție pentru a cere respectarea legii. Timp de patru ani, transportatorii autorizați, care respectă cel puțin patru legi ignorate de companiile de „ridesharing”, au fost obligate să se descurce pe o piață acaparată de firmele care ne-au făcut concurență neloială, în formă continuată. Mai mult a trebuit să suportăm atacurile frecvente și violente din partea autorităților statului, a Consiliului Concurenței și a politicienilor care în loc să apere cadrul legal au apărat interesele celor care încalcă legislația în vigoare, adică firmele care fac activități nereglementate. Conform legislației în vigoare, orice activitate neautorizată este sancționată, iar banii obținuți din astfel de activități ar trebui să fie confiscați, ceea ce nu s-a întâmplat, în ultimii patru ani, în cazul companiilor care fac transport neautorizat de persoane”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. Confederația spune că în Capitală numărul real al cetățenilor depășește numărul rezultat în urma ultimului recensământ, și că peste 3.000 de autorizatii nu sunt scoase la atribuire conform legii, ajungându-se în situația în care activitățile de ridesharing au fost percepute ca o necesitate, iar societatea civilă acționează în consecință, crezând că astfel se vor rezolva problemele de transport. De fapt, situația este creată artificial, prin subdimensionarea parcului auto al firmelor de taxi, pentru a crea nevoia unei suplimentări din alte surse. ”Înțelegem nevoile cetățenilor, ale clienților noștri care sunt, pe bună dreptate, nemulțumiți de timpii de așteptare, dar nu înțelegem de ce există politicieni care își fac astăzi campanie electorală susținând o activitate ilegală. Mai mult, nu înțelegem cum este posibil ca exact cei care cer voturi pentru a ajunge în Parlammentul European sau în Parlamentul României, pentru a face legi, arată exact că nu înțeleg ce presupune o lege și necesitatea respectării ei. De asemenea, nu înțelegem cum poate fi reglementată aceeași activitate economică prin două legi diferite, una pentru cei care plătesc taxe și impozite în plus și alta pentru cei care ar putea fi scutiți de aceste taxe și impozite. Pe ce bază? Mai trebuie să menționăm că nu noi am ales să fim „galbenii”, ci ni -a impus tot prin lege culoarea galben, pentru recunoașterea în trafic a mașinilor care fac transport de persoane în regim de taxi, în timp ce șoferii care pretind că fac „rideharing” pot avea orice fel de mașină, de orice culoare.

Garanții pentru fermieri

FNGCIMM a încheiat două convenții de lucru cu EXIMBANK în vederea acordării de garanți,i în bază OUG 43/2013 privind unele măsuri pentru dezvoltarea și facilitarea accesului la finanțare al fermierilor, pentru dezvoltarea afacerilor în domeniul producției vegetale, zootehnice și acvaculturii. FNGCIMM va garanta în procent de până la 80% din valoare, cel mult 2.400.000 de euro, creditele acordate de către instituțiile finanțatoare beneficiarilor eligibili, care desfășoară activități în domeniul agricol, vegetal, zootehnic sau al acvaculturii sau care derulează proiecte de investiții cu finanțare prin PNDR 2014-2020 și POPAM 2014-2020. Garanția se obține la solicitarea băncii, în bază unei finanțări aprobate. Până în prezent, FNGCIMM a semnat Convenții de lucru pentru acordarea garanțiilor în bază OUG 43/2013 cu patru bănci, respectiv: Libră Internet Bank, First Bank, OTP Bank România și EximBank. Beneficiarii eligibili pentru acest mecanism de garantare sunt fermieri persoane fizice sau juridice, care desfășoară activități în domeniul agricol vegetal/zootehnic sau al acvaculturii respectiv. Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituție financiară nebancara, cu capital de risc, înființată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanțări, prin acordarea de garanții pentru instrumentele de finanțare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse.

Apple va repara tastaturile pentru modelele mai noi de laptop-uri

Apple a anunțat marți că va remedia problemele legate de scriere ale tastaturilor pentru o gamă mai largă de laptop-uri, pentru a include versiunile mai noi de MacBook, MacBook Air și MacBook Pro. Reparațiile vor include reparații legate de repetarea în mod neașteptat a unor litere sau caractere, netipărirea sau taste care par că se lipesc și care nu răspund așa cum ar trebui. Compania a fost criticată pe rețelele de socializare și pe blogurile Apple și pe site-uri pentru probleme legate de tastaturi. În iunie anul trecut, compania a anunțat că va repara tastaturile pentru unele modele, iar anunțul extinde acest serviciu pentru a include modelele mai recente de laptop-uri.

Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat la 3,28%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,28%, pentru a cincea oară consecutiv, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Miercuri, 15 mai, indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 3,28%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%.  Miercuri, indicele a stagnat la 3,28% pentru a cincea oară consecutiv. Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a stagnat la 3,39%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, recent, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care a înlocuit ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru ultimul trimestru din 2018, este de 2,36%.

Trei mari companii chineze cer compensații de la Boeing

Cele mai mari trei companii aeriene din China, Air China, China Southern și China Eastern au depus solicitări pentru compensații pentru avioanele 737 Max menținute la sol, potrivit rapoartelor de presă de stat, informează BBC. Autoritatea de reglementare locală a fost prima care a dispus încetarea zborurilor cu avioanele 737 Max, în urma a două accidente care au implicat avionul american. Demersul vine în ajunul unei întâlniri a autorităților de reglementare a aviației la nivel global, care va oferi noi elemente despre avioanele în cauză. Companiile aeriene chineze caută despăgubiri pentru pierderile suferite, precum și pentru livrările întârziate ale aparatelor 737 Max. China operează cea mai mare flotă de aeronave Boeing 737 Max și a fost prima țară care a scos din funcțiune jeturile după accidentul Ethiopian Airlines 737 Max 8 din martie. Dezastrul a ucis toți cei 157 de oameni aflați la bord. În octombrie, 189 de persoane au fost ucise într-un accident cu un aparat aparținând companiei Lion Air.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.