Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMCE: Polițele RCA se scumpesc drastic

Ziarul de Vrancea
20 mar 2019 423 vizualizări

Pentru șoferii cu vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani care dețin autovehicule cu o capacitate cilindrică de 1.401-1.600 centimetri cubi tariful de referință a urcat la 908 lei, după ce au plătit în a doua jumătate a lui 2018 o primă medie de 625 de lei

Tarifele de referință pentru polițele auto obligatorii (RCA) au fost publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiară, acestea fiind, în multe situații, mai mari comparativ cu cele valabile pentru semestrul anterior. Pentru șoferii cu vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani care dețin autovehicule cu o capacitate cilindrică de 1.401-1.600 centimetri cubi tariful de referință a urcat la 908 lei, după ce au plătit în a doua jumătate a lui 2018 o primă medie de 625 de lei, cu 13% mai redusă față de tariful de referință de 716 lei. Din analiza tarifelor de referință pentru persoane fizice, pentru fiecare segment de risc, rezulta ca evolutiile sunt generate, in principal, de dinamica structurii asiguratilor RCA in functie de clasele de bonus-malus. Tarifele de referință nu reprezintă tarife la care sunt încheiate polițele RCA în piață, dar constituie un reper pentru consumatori în ceea ce privește prețul RCA. În cazul autoturismelor cu o capacitate cilindrică de 1.401 -1.600 cmc, deținute de persoane sub 30 de ani, tariful de referință va urca de la 1.049 lei la 1.309 lei, iar în cazul șoferilor cu vârsta de 41-50 ani, tariful de referință va crește de la 712 lei la 936 lei. Unele tarife se vor diminua, de exemplu cele pentru mașini cu capacitate cilindrică mare, de peste 2.500 cmc. Tarifele de referință pentru RCA au fost calculate de Ernst & Young Assurance Services SRL, pe baza datelor statistice obținute de pe piața de profil. Numărul polițelor RCA a crescut în 2018, fața de anul anterior, în timp ce în privința asigurărilor de viață volumul primelor brute subscrise se menține la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, a declarat joi Leonardo Badea, președintele ASF. În 2018, comparativ cu anul precedent, prima medie RCA anualizată, a scăzut cu aproximativ 12% (ajungand la suma de 612 lei). Exprimat în unități anuale (pentru a ține seama de durata diferită a polițelor), numărul de contracte RCA încheiate până la 31 decembrie 2018 a fost în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului anterior (5.873.613 contracte) Pe ansamblul pieței asigurărilor de locuințe (obligatorii și facultative), în anul 2018 s-a consemnat o creștere a primelor brute subscrise de aproximativ 4% comparativ cu anul precedent, iar valoarea indemnizațiilor brute plătite s-a diminuat cu 13%.

Subscrierile aferente asigurărilor facultative de locuințe, pe parcursul anului 2018, au înregistrat o creștere de aproximativ 5% comparativ cu anul precedent. Ponderea semnificativă a elementelor de rang 1 în total fonduri proprii eligibile indică faptul că, la nivel de piață, capitalul deținut de societățile de asigurare din România este de foarte bună calitate (preponderent capital propriu). La sfârșitul anului 2018, fondurile proprii eligibile să acopere SCR au atins nivelul de 5,10 miliarde lei, iar în ceea ce privește elementele componente, elementele de rang 1 fără restricții s-au menținut cu ponderea cea mai mare (89%), a spus președintele ASF. La nivelul întregii piețe de asigurări, numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2018 a fost în creștere față de anul precedent cu 5% (14.998.578 contracte). Numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2018 pentru asigurările generale reprezintă 89% din totalul numărului de contracte, în creștere cu 8% comparativ cu numărul contractelor în vigoare la finalul anului 2017. Activele totale ale societăților de asigurare au crescut cu 3,28% în anul 2018 comparativ cu valoarea înregistrată în anul anterior.

Istoricul mașinilor va putea fi verificat gratuit online

u Registrul Auto Român lansează aplicația gratuită „ISTORIC VEHICUL”

Registrul Auto Român lansează aplicația gratuită „ISTORIC VEHICUL” prin intermediul căreia orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR). Aplicația este disponibilă pe site-ul oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro, arată un comunicat al autorității. Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicația „ISTORIC VEHICUL” adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu). Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul. Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP. Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației „ISTORIC VEHICUL”. Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul în consecință. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone. „Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul. În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri”, mai arată comunicatul instituției.

Cîțu: Teodorovici, guvernatorul pentru România al unei bănci de la Moscova

Senatorul PNL Florin Cîțu a scris, ieri, pe Facebook, că în contextul sancțiunilor impuse Rusiei de către SUA și UE, Eugen Teodorovici a devenit, printr-o hotorâre a Guvernului, guvernatorul pentru România în Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale de Investiții de la Moscova. “Este Eugen Teodorovici spion rus? Pe 14 noiembrie 2018, Eugen Teodorovici se întâlnea cu Președintele Băncii Internaționale de Investiții (BII). Banca cu sediul la Moscova, controlată de Putin. România a rămas acționar al acestei bănci înființate de comuniști, iar în 2018 a majorat participația cu 4 milioane de euro. La o zi, guvernul a executat imediat ordinul rușilor, după întâlnirea lui Teodorovici cu Președintele BII, guvernul României aprobă Hotărârea nr. 921/2018 pentru stabilirea nivelului de reprezentare a României în Consiliul Guvernatorilor și Consiliul Directorilor Băncii Internaționale de Investiții și în Consiliul Băncii Internaționale de Cooperare Economică. Prin această hotărâre, Teodorovici devenea Guvernatorul pentru România în Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale de Investiții”, a transmis Florin Cîțu pe Facebook.El l-a acuzat pe ministrul Finanțelor Publice că “a plănuit un vehicul financiar prin care Rusia se substituie sancțiunilor UE și SUA”. „Îl acuz pe Eugen Teodorovici de trădarea intereselor României și ale aliaților strategici. Acest om, care atenție este minstrul de finanțe al României și în acest moment conduce ședințele ECOFIN, a gândit și plănuit un vehicul financiar prin care Rusia se substituie sancțiunilor UE și SUA dar își continuă expansiune mascată economică în vederea susținerii financiare a un posibil conflict cu lumea liberă. Împreună cu șeful lui de partid, Liviu Dragnea, a organizat cu (Vladimir-n.red.) Putin și V. (Viktor-n.red.) Orban o rețea care trădează în mod evident interesele României și parteneriatele din care România face parte”, a mai notat sentorul PNL. Florin Cîțu susține că Eugen Teodorovici a mințit în legătură cu scopul deplasării în Cuba, participând acolo la întâlnirea Conducerii BII din decembrie 2018.„În timpul întâlnirii din 14 Noiembrie s-a discutat și despre mutarea sediului BII la Budapesta. Decizie susținută de Dragnea. Dar s-a mai discutat ceva. Agenda întâlnirii Conducerii BII din decembrie 2018. Întâlnirea a avut loc între 3 și 4 decembrie în stațiunea de lux Varadero din…. Cuba! Sunt sigur că acum ați înțeles. Eugen Teodorovici a mers în Cuba pentru a fi prezent la această întâlnire. Escală la Moscova a fost doar pentru a lua mandatul de la ruși? I s-a spus ce să voteze și cum? Eugen Teodorovici i-a mințit pe români. De ce a ascuns Eugen Teodorovici faptul că a participat la această întâlnire? Cum de la câteva zile după ce a venit în țară a dat OUG 114 care a distrus întreagă economie și de care au profitat doar rușii?”, a mai notat Cîțu.

O importantă companie din Franța caută să angajeze 700 de specialiști

Grupul francez Thales a inaugurat, ieri, în București, un centru de excelență în inginerie, care va livra soluții la nivel global inclusiv pentru domeniul transporturilor, iar planul companiei este de a angaja peste 700 de ingineri în următorii trei ani, au anunțat reprezentanții companiei. În cadrul evenimentului, la care a participat și ministrul Apărării, Gabriel Leș, compania a anunțat că centrul va livra soluții pentru transportul terestru și pentru alte domenii în care activează Thales, precum industria spațială, apărare, securitate și aeronautică. ”Grupul a ales România pentru dezvoltarea acestui nou centru de excelență în inginerie grație numărului mare de ingineri de software talentați pe care Bucureștiul îi poate oferi. Thales intenționează să continue extinderea activităților și să depășească 1.000 de angajați în următorii 3 ani”, au anunțat reprezentanții companiei. În prezent, în România, Thales operează un centru de competență în semnalizare pe liniile ferate, cu peste 250 de ingineri. Centrul de excelență va răspunde nevoilor din România, dar și pieței globale. ”Echipa de la București va deservi clienții globali ai Thales și va acoperi toate sectoarele în care grupul furnizează produse și soluții, atât civile, cât și militare, de la transport feroviar, metrou și managementul traficului aerian, la apărare terestră și navală, avionică, securitate cibernetică și sateliți”, au anunțat reprezentanții companiei. Gabriel Leș consideră că noua investiție ilustrează cooperarea bună dintre România și Franța. ”Centrul inaugurat astăzi ilustrează buna cooperare dintre România și Franța și este foarte important pentru dezvoltarea unui nou domeniu în viitor”, a spus ministrul. Directorul general al Thales România, Silviu Agapi, a subliniat că grupul are o prezență solidă în România, ca partener al Armatei Române de peste 40 de ani și cu operațiuni industriale stabilite aici în 2007. ”Centrul de excelență din București devine o componentă strategică a grupului Thales, cu proiecte complexe și oportunități de carieră în toate domeniile în care activăm: transport terestru, aeronautică, apărare, securitate și spațiu. Inginerii de software și specialiștii pe care Thales îi va angaja în România vor furniza cele mai bune și mai inovatoare soluții digitale clienților noștri din toată lumea”, a spus Agapi.

Semnal important din SUA: Rezerva Federală nu va mări dobânzile în acest an

Rezerva Federală (Fed) a Statelor Unite a lăsat neschimbate dobânzile, miercuri, iar reprezentanții instituției au renunțat la intenția de a mai mai mări dobânzile în în acest an, anticipând încetinirea creșterii economice, informații care au provocat scăderea puternică a dolarului, transmite Reuters. Indicele dolarului, care măsoară evoluția monedei americane față de șase valute importante, a scăzut cu 0,6%, la 95,908, cel mai scăzut nivel atins după 4 februarie. Indicele a coborât pentru scurt timp sub media ultimelor 200 de zile. Într-o schimbare majoră a perspectivei, Fed anticipează acum că până în 2021 va mai mări dobânzile numai o singură dată și nu mai consideră că va trebui să prevină inflația printr-o politică monetară mai restrictivă. După o ședință de politică monetară desfășurară pe parcursul a două zile, Fed a mai anunțat că va încetini reducerea lunară a deținerilor de obligațiuni ale Trezoreriei, de la până la 30 de miliarde de dolari la maximul 15 miliarde de dolari, începând cu luna mai. Banca centrală a precizat că va încheia această reducere a deținerilor de obligațiuni în septembrie, dacă economia și condițiile din piață vor evolua în conformitate cu așteptările. Fondurile obținute din vânzările de obligațiuni garantate prin ipoteci vor fi reinvestite în titluri de Trezorerie, într-o proporție de până la 20 de miliarde de dolari pe lună, abordarea urmând să fie ca Fed să investească doar în titluri ale Trezoreriei. Anunțurile arată că Rezerva Federală și-a schimbat strategia pentru a se adapta la creșterea mai lentă a economiei mondiale și la perspectivele ceva mai slabe ale economiei americane. Fed a menținut dobânda overnight la un interval de 2,25%-2,5%. Reprezentanții băncii centrale anticipează că economia SUA va avansa în acest an cu 2,1%, sub ritmul anticipat anterior, de 2,3%, în timp ce șomajul ar urma să fie de 3,7%, ușor mai ridicat comparativ cu prognoza din decembrie. Fed anticipează o inflație de 1,8%, sub ritmul de 1,9% prognozat în decembrie.

Șoferii bețivi nu vor mai putea conduce autoturisme Volvo

Compania suedeză Volvo Cars intenționează să își consolideze reputația de producător de automobile sigure prin instalarea, la începutul anilor 2020, de camere și senzori, care vor monitoriza dacă șoferii sunt în stare de ebrietate sau distrași și vor interveni pentru prevenirea accidentelor, transmite Reuters. Elemente de siguranță, prezentate miercuri, marchează un nou pas făcut de Volvo către respectarea angajamentului său de a elimina cazurile de decese ale pasagerilor până în 2020. Volvo, care în anii 1950 a fost primul producător auto cate a introdus centura de siguranță în trei puncte, a anunțat pe 4 martie să va introduce  o limită de viteză de 180 de kilometri pe oră la toate vehiculele sale. Compania a explicat că va instala camere și senzori pe toate modelele construite pe platforma SPA2 destinată automobilelor mari, cum este SUV-ul XC90, pe care vor fi construite și automobilele autonome ale companie, de la începutul deceniului următor. Între intervențiile care vor avea loc dacă șoferul va fi băut, obosit sau distras de telefonul mobil, care se numără între principalii factori de accidente, s-ar putea afla limitarea vitezei mașinii, alertarea serviciului de asistență vocală al Volvo sau încetinirea și oprirea mașinii.

Compania Levi Strauss, evaluată la 6,55 miliarde de dolari

Levi Strauss a fost evaluată la 6,55 de miliarde de dolari în oferta publică inițială prin care anticipează să atragă peste 600 de milioane de dolari, acțiunile urmând să debuteze joi la bursa din New York, transmite MarketWatch. Compania a stabilit prețul țintă al acțiunilor la 17 dolari pe unitate, peste intervalul vizat inițial, de 14-16 dolari pe unitate, datorită cererii peste așteptări. Levi Strauss anunțat că va vinde aproximativ 36,7 milioane de acțiuni, din care 9,7 milioane vor proveni de la companie și circa 27,2 milioane de la acționarii existenți, anticipând că va obține 623,3 milioane de dolari. Subscriitorii, dintre care cei mai importanți sunt Goldman Sachs și JP Morgan, vor avea acces la 5,5 milioane de acțiuni suplimentare, care vor fi vândut de companie.

Cât de importante sunt pădurile pentru gazele cu efect de seră

România este pe locul șapte în Uniunea Europeană în funcție de proporția gazelor cu efect de seră absorbite de păduri, de circa 21%, respectiv 23,9 milioane de tone din totalul de 113,4 milioane de tone, în timp ce media la nivelul Uniunii Europene este de aproximativ 9%, corespunzătoare unei cantități de 417 milioane tone din totalul de 4.441 milioane de tone, potrivit datelor aferente anului 2016 publicate joi de biroul european de statistică, Eurostat. Datele au fost publicate de Eurostat pentru a marca Ziua internațională a pădurilor, sărbătorită pe 21 martie. În 2016, suprafețele împădurite au absorbit 74% din gazele cu efect de seră în Suedia, 56% în Finlanda și 53% în Lituania. În 2015, Uniunea Europeană avea 182 de milioane de hectare de păduri și altă vegetație lemnoasă, reprezentând 43% din suprafața totală, ușor mai mare față de suprafața terenurilor utilizate pentru agricultură, care reprezintă 41% din total, potrivit celor mai recente date disponibile.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.