Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMCE: O treime dintre români cheltuie până la 200 de lei pe produse de îngrijire personală

Ziarul de Vrancea
10 apr 2019 323 vizualizări

Doar 5% dintre persoanele participante la un studiu privind produsele de îngrijire personală au declarat  că alocă mai mult de 300 de lei lunar pentru astfel de achiziții

Aproximativ 30% dintre români alocă lunar între 100 și 200 de lei pentru achiziția de produse de îngrijire personală, aproape un sfert între 80 și 100 de lei, iar 5% dintre respondenți alocă lunar peste 300 de lei pentru produse de îngrijire personală, potrivit studiului online ImpactDirect.ro. Săpunul, pasta de dinți, gelul de duș, șamponul și deodorantul sunt produsele de îngrijire personală cumpărate cel mai frecvent de români, care sunt mai puțin interesați de tratamente pentru păr și ață dentară. Unul dintre motive ține de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie. Nouă din zece români chestionați (86%) cumpără produse de îngrijire personală și cosmetice din supermarketuri și hipermarketuri, iar 87% dintre ei au declarat sunt deschiși să achiziționeze online produsele de îngrijire personală dacă ar avea acces la produse de calitate la prețuri mai mici față de marile lanțuri de retail În plus, opt din zece români afirmă că ar fi dispuși să cumpere o cantitate mai mare de produse dacă, în acest fel, ar putea face economii.

Șapte din zece români din mediul urban cumpără săpun și pastă de dinți cu o frecvență lunară și circa 1% din totalul respondenților declară că nu cumpără deloc aceste tipuri de produse de-a lungul unui an.

Deși majoritatea românilor (78% din respondenți) cumpără cel puțin o cutie de ață dentară și/ sau o apă de gură anual, doar 22% fac aceste achiziții cu frecvență lunară. Cei mai mulți (30%) cumpără la interval de 1-3 luni. Gelul de duș este un produs cumpărat lunar de aproape 60% dintre români, mai mult de femei 64%, versus 54% bărbați. Și șamponul este un produs cumpărat mai des de femei, 62% dintre femei cumpără șampon lunar, față de doar 53% dintre bărbați. Deodorantul de tip spray, roll-on sau stick este printre produsele cele mai achiziționate de către români, 56% cumpără lunar, iar aproape 2% afirmă că nu cumpără deloc astfel de produse. Aspectele de care țin cont majoritatea românilor atunci când cumpără produse de îngrijire personală sunt calitatea (83,1%), prețul (65,1%) și necesitatea (39,33%). Tot calitatea produselor este și principalul argument pentru care românii și-ar schimba obiceiurile de consum.

Sondajul de opinie „Obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de îngrijire personală și casnice” a fost realizat în mediul online, la finalul lunii martie 2019, pe un eșantion de 1.826 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban.

Sindicaliștii cer anchetarea firmelor deținute de vameși

u sunt vizate societățile din domeniul importurilor de legume și fructe

Sindicatul Național Vamal Unirea solicită instituțiilor abilitate să verifice acivitatea firmelor deținute direct sau indirect de vameșii din cadrul Biroului Vamal de Interior Ilfov, prin intermediul cărora se desfășoară operațiunile de import legume fructe. Sindicatul Național Vamal Unirea precizează într-un comunicat că majoritatea importurilor de legume fructe în România se realizează prin Biroul Vamal de Interior Ilfov.

SNV Unirea a solicitat organelor abilitate anchetarea principalelor firme prin care se deruleaza operatiunile de import la Biroul Vamal Ilfov, respectiv: Macht Management Company SRL și RCS Comisionar, controlate de Dumitru Mihai, fratele fostului șef al direcției regionale vamale București, angajat în vamă de către fostul șef ANAF, Gelu Stefan Diaconu; SC Sorceti Expediții și Transporturi, EBC Transport SRL - controlate de Anton Theodor, fost șef de vamă și cel mai bun prieten al lui Gelu Ștefan Diaconu; MIS 58 IMPEX - administrată de soția lui Adrian Vișan, angajat in cadrul Biroului Vamal Ilfov.

Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) și inspectorii Direcției Generale a Vămilor (DGV) demarează la nivel național acțiunea ”Demetra” în cadrul căreia verifică integral circuitele de comercializare a legumelor și fructelor. Inspectorii antifraudă vor controla achizițiile intracomunitare și importurile, transporturile care tranzitează punctele de trecere a frontierei și rețelele de vânzare en-gros și en-detail ale acestor produse. Președintele PSD Liviu Dragnea a avertizat, miercuri, ANSVSA, Protecția Consumatorului, Oficiul Antifraudă și Autoritatea Națională a Vămilor că dacă nu implementează un sistem care să oprească importurile de legume și fructe "de contrabandă", actualii angajați instituționali vor fi înlocuiți.

Angajații Amazon România ascultă comenzilor date asistentului virtual Alexa

Zeci de milioane de oameni folosesc difuzoare inteligente și asistenți virtuali pentru jocuri, muzică sau traul pentru trivia. Alte milioane de oameni sunt reticenți în a folosi astfel de dispozitive, pentru că cineva i-ar putea asculta. Uneori, cineva chiar face asta, notează Bloomberg. Amazon.com Inc. a angajat mii de oameni în întreaga lume pentru îmbunătăți funcționarea asistentului digital Alexa din linia de dispozitive Echo. Echipa ascultă înregistrările vocale capturate în casele și birourile proprietarilor. Înregistrările sunt transcrise, adnotate și apoi reintroduse în software ca parte a efortului de a îmbunătăți activitatea asistentului virtual. Echipa include și angajați Amazon cu normă întreagă dar și subcontractori, care lucrează în sedii din Boston, Costa Rica, India și România. Ei lucrează nouă ore pe zi, fiecare analizând în jur de 1000 de clipuri audio pe schimb, conform declarațiilor făcute de doi angajați de la biroul Amazon București, care ocupă ocupă primele trei etaje ale clădirii Globalworth din Pipera. Un angajat din Boston spune că a adunat date legate de modul în care oamenii pronunță „Taylor Swift” și a făcut modificările necesare pentru ca asistentul virtual să știe că este vorba de cântăreață. Dar difuzorul a captat și elemente care ar fi trebui să rămână private, de genul unei femei cântând prost la duș sau un copil țipând pentru ajutor. Echipele folosesc camere de chat interne pentru a comunica sau a schimba fișiere. Alte înregistrări s-ar putea dovedi supărătoare sau agresive. Doi angajați au vorbit despre o posibilă agresiune sexuală, iar Amazon anspus că are proceduri pentru lînregistrări de acest tip. Dar doi angajați din România au cerut îndrumări într-un astfel de caz și li s-a spus că nu este treaba Amazon să intervină. "Luăm în serios securitatea și confidențialitatea clienților noștri", a declarat un purtător de cuvânt al Amazon într-o declarație trimisă prin e-mail. "Adnotăm doar un eșantion extrem de mic de înregistrări vocale Alexa pentru a îmbunătăți experiența clienților. Avem garanții tehnice și operaționale stricte și avem o politică de toleranță zero pentru abuzuri în sistem. Angajații nu au acces direct la informații care pot identifica persoana sau contul. Toate informațiile sunt tratate cu o mare confidențialitate și folosim autentificarea multiplă pentru a restricționa accesul, criptarea serviciilor și auditările mediului nostru de control". Setările Alexa oferă utilizatorilor opțiunea de a dezactiva utilizarea înregistrărilor vocale pentru dezvoltarea de noi funcții. Dar o captură de ecran văzută de Bloomberg arată că înregistrările trimise analiștilor nu conțin numele și adresele utilizatorilor, dar sunt asociate cu un număr de cont, precum și cu prenumele utilizatorului și numărul de serie al dispozitivului. Echo a apărut în 2014 și a fost un factor de popularizare a asistenților virtuali. Nu după mult timp, Alphabet Inc. a lansat Google Home, urmată de HomePod de la Apple Inc. Alte companii vând propriile dispozitive în China. La nivel global, consumatorii au cumpărat 78 de milioane de difuzoare inteligente anul trecut, potrivit companiei de cercetared e piață Canalys. Milioane de utilizatori folosesc asistenții digitali pe telefoanele lor. Software-ul Alexa este conceput pentru a asculta în mod constant. Cele mai moderne sisteme de recunoaștere a vorbirii se bazează pe rețele neuronale. Software-ul învață, analizând cantități mari de date.

OTP: Economia României va înregistra o creștere de 3%

Creșterea economiei românești ar putea încetini la 3% în acest an, în contextul în care condițiile financiare au devenit mai stricte la nivel global, iar volatilitatea piețelor financiare, cel mai probabil, va fi ridicată pe parcursul anului 2019, a anunțat, joi, administratorul de fonduri de investiții OTP Asset Management, parte din grupul financiar maghiar OTP. Anul trecut, economia României a înregistrat un avans de 4,1%, sub așteptări, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Pentru acest an, Guvernul mizează pe un avans de 5,5%, chiar dacă mai multe instituții financiare internaționale au estimări mai pesimiste. Fondul Monetar Internațional (FMI) a revizuit, recent, în scădere prognoza privind avansul economiei românești în acest an, de la 3,4% la 3,1%. OTP Asset Management avertizează că economia României ar putea crește cu doar 3% în acest an. ”În privința României, ne așteptăm la o creștere a PIB-ului de 3% în anul 2019. Similar cu anii anteriori, consumul gospodăriilor populației ar putea fi principalul motor al creșterii economice. Ne așteptăm ca în anul 2019 investițiile să înregistreze un avans modest, deoarece efectul pozitiv al absorbției fondurilor europene și presiunea asupra companiilor de a îmbunătăți productivitatea ar putea fi compensate, parțial, de investiții mai reduse în sectorul energiei, telecomunicațiilor și financiar”, se arată în comunicat. Totodată, pe termen mediu, ar putea fi necesară o creștere modestă a ratei dobânzii de politicii monetare de către Banca Națională a României (BNR) pentru a menține inflația bine ancorată de țintă, potrivit OTP. Această evoluție modestă ar veni în condițiile în care, la nivel global, condițiile financiare sunt mai stricte. ”Începând cu anul 2018, epoca condițiilor monetare ultra-relaxate se pare că a încetat. Ratele mai mari ale dobânzilor în SUA și aprecierea dolarului au condus la condiții financiare mai stricte în întreaga lume, generând efecte negative de contaminare, în special în cazul economiilor emergente cu baze economice mai slabe, cum ar fi Argentina sau Turcia”, se arată în comunicat. În plus, tensiunile comerciale între cele mai mari două economii ale lumii, SUA și China, au provocat ”dureri de cap” investitorilor de pe piețele financiare și au afectat evoluția economiei globale. ”Totodată, saga britanică privind Brexit-ul și problemele bugetului italian au creat îngrijorări suplimentare la nivelul Europei. Toți acești factori au alimentat temerile privind încetinirea globală a economiei mondiale”, se arată în comunicat.

OCDE: Clasa de mijloc din țările dezvoltate se contractă

Clasa de mijloc din țările dezvoltate se contractă, în condițiile în care creșterea salariilor nu ține pasul cu mărirea costurilor pentru locuințe, educație și asistență medicală, potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), transmite Reuters. Majoritatea oamenilor din cele 36 de state membre  ale OCDE fac parte din clasa de mijloc, definită de organizație drept gospodării cu venituri cuprinse între 75% și 200% din medidia națională. Cu toate acestea, ponderea acestora s-a redus de la 64% în anii ’80 la 61% în prezent, în țările membre ale OCDE pentru care sunt disponibile date, potrivit unui raport al organizației, numit “Under Pressure: The Squeezed Middle Class” (Sub presiune: Clasa de mijloc strivită) Clasa de mijloc a scăzut cu fiecare generație, 68% din generația baby-boomers  - cei născuți în perioada 1942-1964 – aparținând clasei de mijloc când aveau 20 de ani, comparativ cu 60% în cazul generației millennials, care include persoane născute între anii 1983-2002. OCDE atribuie declinul clasei de mijloc parțial stagnării câștigurilor, veniturile medii crescând cu o treime mai puțin comparativ cu venitul mediu al celor mai bogați 10% dintre oameni, în ultimii 30 de ani. Costurile au urcat mai rapid decât inflația pentru piloni majori ai clasei de mijloc, cum sunt locuințele. Potrivit OCDE, costurile pentru locuințe au crescut în ultimele două decenii de trei ori mai rapid compaativ cu venitul mediu pe gospodărie. Gospodăriile din clasa de mijloc au cheltuit mai mult și pentru educație și sănătate. În același timp, angajații se confruntă cu o nesiguranță mai mare a locurilor de muncă, agravată în ultimii ani de creșterea automatizării, despre care OCDE afirmă în prezent că pune în pericol unul din șase locuri de muncă din clasa de mijloc. Peste 20% din gospodăriile din clasa de mijloc cheltuiesc mai mult decât câștigă, recurgând tot mai mult la datorii pentru a-și finanța stilul de viață. ”Astăzi, clasa de mijloc seamănă tot mai mult cu o barcă pe o mare agitată. Guvernele trebuie să asculte îngrijorările oamenilor și să protejeze și să promoveze standardele de viață ale clasei de mijloc”, a afirmat președintele OCDE, Angel Gurria, într-un comunicat.

Două din trei hoteluri gestionează incorect datele clienților

Două din trei hoteluri gestionează incorect informațiile referitoare la rezervările clienților și datele lor personale, care ajung la terțe părți, inclusiv la advertiseri și la companii de consultanță, potrivit unei analize efectuată de compania Symantec, transmite Reuters. Studiul, care a evaluat peste 1.500 de site-uri de hoteluri cu două și până la cinci stele, din 54 de țări, a fost publicat la câteva luni după ce Marriott International a dezvăluit unul didntre cele mai grave cazuri de compromitere a datelor clienților din istorie. Symantec a precizat că grupul Marriott nu a fost inclus în cercetare. Compromiterea informațiilor personale include numele complete, adresele de email, detalii privind cardurile de credit și pașapoartele clienților, care ar putea pfi utilizate de infractorii cibernetici tot mai interesați de deplasările unor profesioniști influenți și ale unor angajați guvernamentali, potrivit Symantec. ”În timp ce nu este un secret că advertiserii urmăresc obiceiurile online ale utilizatorilor, în acest caz informațiile obținute pot permite acestor servicii terțe să se logheze la rezervări, să vadă detalii personale și chiar să anuleze rezervări”, a declarat Candid Wueest, cercetător în cadrul studiului.

Industria aeriană devine din ce în ce mai nepunctuală

Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu circa 70% mai mare decât în 2015, potrivit unei analize AirHelp, companie specializată în drepturile pasagerilor. AirHelp a analizat evoluția zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada Ianuarie-Martie. Potrivit rezultatelor analizei, în 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensații (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinație cu o întâzriere mai mare de 3 ore, fără a avea situații de excepție precum condiții meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc). Spre comparație, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situație. În ceea ce privește numărul pasagerilor afectați, acesta depășește 20.300 în T1 2019, aproape dublu față de T1 2015 (10.600 pasageri). De altfel, se poate constata că rata punctualității curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată. O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), față de final de martie, așa cum a fost mereu.

Cardurile BCR nu vor mai putea fi folosite timp de o noapte

Banca Comercială Română va opri sistemul informatic care gestionează operațiunile cu carduri, în noaptea de vineri spre sâmbătă, în intervalul 13.04.2019 ora 01:00 – 13.04.2019 ora 05:00.

Cardurile BCR nu vor putea fi folosite nici în rețeaua BCR și nici în alte rețele. În acest interval orar, nu vor putea fi utilizate bancomatele BCR, mașinile multifuncționale și POS-urile. Deasemenea, în aplicațiile George/George Go, nu vor putea fi efectuate operațiuni specifice cardului: blocare card, deblocare card, modificări limite tranzacționare (ATM/POS), rambursare card de credit. Tranzacțiile la automatele de schimb valutar nu vor fi afectate. Tranzacțiile la APT (Ghișee rapide) vor putea fi efectuate numai cu autentificare cu cartonaș cu cod de bare (nu va putea fi utilizată functionalitatea de autentificare cu card BCR).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.