Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMCE: În caz de criză economică vom fi prinși descoperiți!

Ziarul de Vrancea
6 apr 2019 318 vizualizări

Dombrovskis: Nu vedem spațiu fiscal pentru noi reduceri de taxe în România

Vicepreședintele Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, a declarat, sâmbătă, că România nu are spațiu fiscal pentru a reduce din taxe, chiar dacă acestea se referă la forța de muncă. „În ceea ce privește situația din România, după cum știți, ne-am exprimat îngrijorări față de întreaga traiectorie fiscală a bugetului. Pentru al doilea an la rând, România este într-o procedură de abatere semnificativă, ceea ce înseamnă că traiectoria sa bugetară deviază semnificativ de la cerințele Pactului de Stabilitate și Creștere, și de acea este important ca România să reducă în mod substanțial deficitul bugetar. Recomandarea Consiliului a fost o îmbunătățire structurală de un procent. De acea când discutăm despre politica fiscală, putem vorbi de transferul poverii fiscale, dar nu vedem spațiu fiscal pentru noi reduceri de taxe”, a afirmat, sâmbătă, Valdis Dombrovskis, care este și comisarul european responsabil pentru moneda euro și dialogul social, într-o conferință de presă, la București, la finalul reuniunii informale a ECOFIN. Vicepreședintele CE a reamintit că, în 2015, CE a avertizat împotriva planurilor privind o reducere masivă a cotei de TVA - planurile inițiale erau pentru o reducere de 5 puncte procetuale, dar până la urmă a fost una de 4 puncte procetuale. De la 1 ianuarie 2016, cota generală de TVA a fost redusă la 20%, de la 24% anterior, iar aceasta este de 19%, începând cu ianuarie 2017. „Aceste recomandări pe care le fac trebuie văzute prin cadrul general privind comentariile fiscale”, a subliniat Dombrovskis. Mai exact, comisarul european a precizat că, în timpul reuniunii de la București, miniștrii de Finanțe din Uniunea Europeană (UE) au discutat, sâmbătă, despre reducerea taxelor în ceea ce privește forța de muncă, mai ales pentru categoriile slab plătite. „În general, sfatul Comisiei Europene este reducerea taxelor pe muncă, în special munca plătită cu salarii mici și transferul spre alte baze de impozitare, care să fie mai puțin dăunătoare pentru creștere. Iar acest lucru este valabil în special pentru țările cu un nivel ridicat al sarcinii fiscale. (...) Am subliniat astăzi că statele ar trebui să reducă povara fiscală pentru forța de muncă și să se îndrepte spre alte resurse pe care să le investească în creștere”, a precizat Dombrovskis. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a organizat, vineri și sâmbătă, la București, reuniunea informală a ECOFIN, iar la eveniment au participat peste 40 de delegații, aproximativ 1.000 de persoane, miniștrii de Finanțe din statele membre ale Uniunii Europene (UE), Guvernatorii băncilor centrale, comisari europeni și înalți reprezentanți ai instituțiilor UE.

Guvernul vrea să împrumute și mai mulți bani de la bănci

u Finanțele intenționează să împrumute de la bănci în aprilie 3,62 miliarde de lei, inclusiv sumele suplimentare, cu 46,5% mai mult decât în martie și cu 27,3% peste cea atrasă în martie

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să împrumute 10-12 miliarde de lei, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 2,27-4,27 miliarde de lei peste suma obținută în primul trimestru al acestui an și cu 2 miliarde de lei sub cea dorită în aceeași perioadă a anului trecut. „Pentru trimestrul II al anului 2019, Ministerul Finanțelor Publice anunță atragerea unui volum indicativ de 10 - 12 mld. lei, reprezentând emisiuni de titluri de stat pe piața internă”, a precizat instituția. Suma vizată este mai mică față de cea ce 12-14 miliarde de lei pe care MFP a dorit să o împrumute în aceeași perioadă a anului trecut, fiind aceeași cât în perioada similară din 2017 și apropiată de cea de 11-13 miliarde de lei vizată în perioada similară din 2016, reiese de pe site-ul Finanțelor. În schimb, suma dorită în perioadă aprilie - mai - iunie este peste cea de 7,85 miliarde de lei și 100 de milioane de euro (aproape 477 de milioane de lei) vizată de Finanțe pentru primul trimestru al acestui an și cea de 7,33 miliarde de lei și 83,5 milioane de euro (398 de milioane de lei) obținută de la bănci. La cele din urmă sume se adaugă, în primul trimestru al acestui an, 1,2 miliarde de lei atrași de la populație, prin vânzarea de titluri de stat prin Programul Tezaur, și 3 miliarde de euro (echivalentul a 14,3 miliarde de lei) atrași de pe piețele externe, prin euroobligațiuni. Finanțele intenționează să împrumute de la bănci în aprilie 3,62 miliarde de lei, inclusiv sumele suplimentare, cu 46,5% mai mult decât în martie și cu 27,3% peste cea atrasă în martie, reiese dintr-un anunț al ministerului. Emisiunea de euroobligațiuni din 27 martie a fost realizată în trei tranșe, dintre care 1,15 miliarde euro cu maturitatea de 7 ani lung, cu o dobândă de 2%, 500 de milioane euro cu maturitatea de 15 ani, cu dobânda de 3,5% și 1,35 miliarde euro cu maturitatea de 30 ani și dobânda de 4,625%. Emisiunea a fost suprasubscrisă de peste 2,5 ori (aproximativ 9 miliarde de euro), iar un număr de 450 investitori au participat în tranzacție. Principalii investitori au fost cei britanici (771,5 milioane de euro, 25,7% din suma totală), cei americani (638,5 milioane de euro - 21,3% din total), cei austrieci - germani (577,5 milioane de euro, 19,25%), cei din Estul Europei (201 milioane de euro, 6,7% din total) și cel români (115,5 milioane de euro, 3,85%). Aproape trei sferturi din emisiunea pe 7 ani a fost atrasă de la investitorii din cinci regiuni sau țări: 22% din Austria/ Germania (253 de milioane de euro); 18% din SUA (207 milioane de euro); 14% din Europa Centrală și de Est (161 de milioane de euro); 13% din Marea Britanie (149,5 milioane de euro); 7% din România (80,5 milioane de euro). De asemenea, 80% din tranșa pe 15 ani a fost împrumutată de la investitorii din aproape aceleași regiuni, dar distribuiți astfel: 38% din Marea Britanie (190 de milioane de euro); 19% din Austria/ Germania (95 de milioane de euro); 8% din ECE (40 de milioane de euro); 8% din SUA (40 de milioane de euro); 7% din România (35 de milioane de euro).

Legea zilierilor intră în discuții la Guvern în maxim două săptămâni

Noile reglementări privind zilieri vor fi discutate în Guvern în cel mult două săptămâni, Ministerul Muncii trimițând deja o propunere Ministerului Finanțelor Publice (MFP), a declarat, sâmbătă, ministrul de resort, Eugen Teodorovici. „Este o propunere venită de la Ministerul Muncii, o problemă pe care am discutat-o și noi, în cadrul Ministerului de Finanțe, vizavi de a accepta zilieri în toate sectoarele. Probabil că în sectorul de agricultură un număr mai mare de zilieri, fiind unul specific acestui sector, cu plata impozitului pe venit și a contribuțiilor pentru partea socială. Cred că săptămâna viitoare sau în cel mult două săptămâni se va discuta în Guvern, astfel încât să se aplice în economie”, a afirmat, sâmbătă, Eugen Teodorovici, în cadrul unei declarații de presă, la finalul reuniunii informale a Consiliului Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN). Până la finele anului trecut, zilierii puteau fi folosiți în toate domeniile. OUG nr. 114/2018 a limitat folosirea zilierilor doar pentru agricultură, iar patronatele din HoReCa s-au plâns de nenumărate ori de această reglementare, fiind unul dintre sectoarele, care, de asemenea, apelează frecvent la zileri. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a organizat, vineri și sâmbătă, la București, reuniunea informală a ECOFIN, iar la eveniment au participat peste 40 de delegații, aproximativ 1.000 de persoane, miniștrii de Finanțe din statele membre ale Uniunii Europene (UE), Guvernatorii băncilor centrale, comisari europeni și înalți reprezentanți ai instituțiilor UE. Ministrul român al Finanțelor este timp de șase luni și președinte al Consiliului ECOFIN, în contextul deținerii președinției rotative a Consiliului UE de către România.

Soția fostului șef al Renault vrea să ceară ajutor de la Guvernul Franței

Soția fostului șef al Nissan, Carlos Ghosn, a părăsit Japonia și a zburat la Paris pentru a cere Guvernului francez să facă mai mult pentru a-l ajuta pe soțul ei, a scris duminică site-ul agenției Reuters, care citează Financial Times (FT), în timp ce radioul public din Japonia susține că aceasta a refuzat cererea procurorilor de a răspunde în mod voluntar la întrebări. Procurorii japonezi l-au arestat pe Ghosn pentru a patra oară joi, sub suspiciunea că a încercat să se îmbogățească pe cheltuiala producătorului auto, într-un alt răsturnare dramatică de situație pe care avocații lui o consideră o încercare de a-l intimida. „Cred că guvernul francez ar trebui să facă mai mult pentru el. Nu cred că a avut suficientă susținere și solicită asistență. Ca cetățean francez, ar trebui să fie un drept”, a declarat Carole Ghosn, într-un interviu pentru FT făcut înainte de a se îmbarca în Japonia, vineri seara. Ea a mai afirmat că perioada anterioară de detenție a lui Ghosn, de 108 zile, a lăsat în urmă „o persoană diferită”, iar viața normală în condițiile impuse de eliberarea pe cauțiune era imposibilă. „Puteai să îi vezi frica în ochi”, pe măsură, săptămâna trecută, se răspândea zvonul că va fi arestat din nou, a spus ea. Ghosn, care deține cetățenia franceză, libaneză și braziliană, a negat acuzațiile împotriva sa și a solicitat ajutorul guvernului francez. Radioul public NHK a anunțat, duminică, că procurorii japonezi l-au suspectat pe Ghosn că a transferat o parte din plăți printr-o companie în care soția sa este un executiv pentru a cumpăra un iaht și o barcă. Procurorii japonezi i-au cerut lui Carole Ghosn să se întâlnească cu ei pentru a fi interogată voluntar ca un martor, dar aceasta a refuzat, ceea ce i-a determinat pe judecători să îi pună întrebări în numele lor, a spus radiodifuzorul. O astfel de solicitare le oferă judecătorilor puterea de a-i pune la îndoială pe martorii care refuză să depună mărturie, potrivit NHK. Avocatul principal al lui Ghosn, Junichiro Hironaka, a declarat, joi, că procurorii i-au confiscat telefonul mobil, documentele, notebook-urile și jurnalele lui Ghosn, precum și pașaportul și telefonul mobil al soției. FT a scris că procurorii japonezi i-au confiscat pașaportul libanez al soției sale într-un raid care a avut loc joi dimineața la apartamentul familiei Ghosn din centrul orașului Tokyo, dar nu au descoperit pașaportul american al acesteia. „«Sunt singur aici. Este traumatizant ceea ce s-a întâmplat»”, l-a citat Carole Ghosn, în timp ce aștepta avionul. „Dacă soțul meu este în detenție și sunt aici, nu voi fi de folos. Mă duc în Franța. ... și să fie mai bun loc unde aș putea fi”.

Modificare importantă pentru toți turiștii care ajung anul acesta la Mamaia

Un sistem nou pentru plata parcării, cu ajutorul unei aplicații pe telefonul mobil, va fi implementat, din această lună, în stațiunea Mamaia. Aplicația va arăta și o hartă cu zonele în care sunt disponibile parcările prin SMS. Potrivit reprezentanților Primăriei Constanța, aplicația „Constanta Parching” este disponibilă deja și poate fi descărcată gratuit din Google Play și AppStore. Odată descărcată, va arăta pe telefonul mobil o hartă cu zonele în care sunt disponibile parcările prin SMS: Blue Area pentru orașul Constanța, Green Area pentru stațiunea Mamaia și Red Area pentru Mamaia Nord. „Aplicația Constanta Parking reprezintă o metodă simplă și eficientă pentru plata rapidă și ușoară a parcării. Prin intermediul aplicației se poate achita și cu ajutorul cardului bancar, iar cu 5 minute înainte de expirarea timpului, utilizatorii sunt avertizați printr-un mesaj”, spun sursele citate. Taxarea se va face prin SMS, la numărul 7475, iar în funcție de zona în care se face parcarea și de intervalul dorit, conținutul SMS-ului va fi diferit. Noul sistem de plată a parcării prin SMS, Constanța Parching, va fi implementat începând cu data de 15 aprilie și va înlocui astfel sistemul existent, TPARK. Cele două aplicații vor funcționa însă în paralel până pe data de 1 mai.

David Malpass a fost ales președinte al Băncii Mondiale

David Malpass a fost vineri desemnat noul președinte al Băncii Mondiale, prin aprobarea unanimă a consiliului executiv al instituției, continuând astfel tradiția de 73 de ani a unui american care conduce cea mai mare bancă de dezvoltare din lume, relatează Reuters. Banca a spus că Malpass, Subsecretarul Trezoreriei Statelor Unite pentru Afaceri Internaționale, își va începe noul rol marți, pe măsură ce Banca Mondială și Întâlnirile de primăvară ale Fondului Monetar Internațional sunt în curs de desfășurare. Malpass, fostul economist șef al Bear Stearns și Co, care a sfătuit campania electorală a lui Trump în 2016, a fost singurul candidat. Fostul președinte al Băncii Mondiale, Jim Yong Kim, care a plecat în ianuarie pentru a se alătura unui fond privat de infrastructură, s-a confruntat cu două provocări, respectiv Nigeria și Columbia în 2012 când a fost ales pentru prima dată. De data aceasta, membrii consiliului băncii au declarat că nu a fost vorba de o provocare pentru candidatul american din partea unor economii dezvoltate, cum ar fi Europa și Japonia, și de pe piețele emergente mai mari, cum ar fi China și Brazilia.

Fiat Chrysler plătește Tesla ca să scape de legea emisiilor

Fiat Chrysler Automobiles va plăti Tesla sute de milioane de euro pentru ca vehiculele electrice ale acesteia să fie incluse în flota sa, ceea ce îi va permite să evite amenzi pentru încălcarea noilor reglementări ale Uniunii Europene referitoare la emisii, a relatat duminică publicația Financial Times, transmite Reuters. Astfel, media emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor Fiat Chrysler Automobiles va scădea la un nivel acceptat în Uniunea europeană. Articolul publicat de Financial Times nu include detalii referitoare la suma pe care o va plăti Fiat Chrysler companiei americane. Producătorul auto intalia și Tesla au format o flotă comună de vehicule pe 25 februarie, a mai relatat publicația, citând o declarație depusă la Comisia Europeană. Reprezentanții Tesla și cei ai Fiat Chrysler nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii din partea Reuters.

Boeing reduce producția lunară de avioane 737 MAX cu aproape 20%

Boeing a anunțat vineri că va reduce producția lunară de avioane 737 MAX cu aproape 20%, în urma celor două catastrofe aviatice din Etiopia și Indonezia produse la un interval de numai câteva luni, semnalând că nu anticipează ca autoritățile aviatice să permită în curând revenirea în circulație a aeronavelor, transmite Reuters. Livrările celui mai bine vândut avion al Boeing au fost blocate după consemnarea la sol a avionului 737 MAX, în urma prăbușirii unui avion al Ethiopian Airlines, pe 10 martie, care a provocat moartea a 157 de persoane aflate la bord. Producția va fi redusă la 42 de avioane pe lună, de la 52, începând cu jumătatea lunii aprilie, a anunțat compania într-un comunicat, fără să precizeze până când va aplica reducerea. Reprezentanții producătorului american de avioane au spus că avionul 737 MAX ar putea fi consemnat cel puțin două luni, fiind posibil ca perioada să fie prelungită. Criza de la Boeing, cel mai mare producător de avioane din lume, a fost provocată de accidentul din Etiopia și de prăbușirea unui avion al companiei Lion Air în Indonezia, în octombrie anul trecut, în care toți cei 189 de oameni aflați la bord și-au pierdut viața.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.