Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMCE: Amenzi drastice pentru firmele occidentale care vând produse de calitate îndoielnică

Ziarul de Vrancea
1 apr 2019 1002 vizualizări

Companiile pot plăti amenzi de cel puțin 4% din cifra de afaceri dacă sunt prinse că aplică dublul standard, adică vând produse de calitate mai slabă în țarile mai sărace față de cele de vestul Europei

Companiile care încalcă regulile europene privind calitatea produselor și afectează pe consumatorii din mai multe state membre ale UE pot plăti o amendă maximă, care poate fi impusă în fiecare stat membru, ce va fi de cel puțin 4 % din cifra de afaceri anuală a comerciantului. Parlamentul European și Consiliul au ajuns marți la un acord provizoriu privind consolidarea normelor în materie de protecție a consumatorilor și aplicarea mai eficientă a acestora, impunând norme clare în privința dublului standard de calitate a produselor în UE. Principalele îmbunătățiri vor fi sporirea gradului de transparență de care beneficiază consumatorii atunci când fac cumpărături online, sancțiuni eficace și norme clare care să abordeze problema dublului standard de calitate a produselor în UE. Comisia Europeană a propus noile norme în luna aprilie a anului trecut, în cadrul pachetului intitulat „Noile avantaje pentru consumatori”, iinformează Comisia Europeană. Prim-vicepreședintele Frans Timmermans a declarat: „Pachetul aprobat astăzi este menit să-i protejeze pe consumatori printr-o transparență sporită și printr-o aplicare fermă a normelor, în cazul în care sunt induși în eroare. Datorită acestui pachet, consumatorii vor ști ce cumpără și de la cine cumpără.” Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a adăugat: „Acest pachet va pune capăt standardelor duble din cadrul pieței unice. Consumatorii nu ar mai trebui să fie induși în eroare de produse diferite prezentate ca fiind identice. Comercianții care vor continua să-i înșele pe consumatori vor fi aspru sancționați. De asemenea, acest pachet va asigura o protecție sporită a consumatorilor în mediul online și va îmbunătăți transparența cumpărăturilor online.” Introducerea unor sancțiuni eficace pentru încălcările legislației UE privind protecția consumatorilor: autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor avea competența de a impune sancțiuni eficace, proporționale și disuasive într-un mod coordonat. Pentru încălcările pe scară largă care îi afectează pe consumatorii din mai multe state membre ale UE și care fac obiectul unei aplicări coordonate la nivelul UE, amenda maximă care poate fi impusă în fiecare stat membru va fi de cel puțin 4 % din cifra de afaceri anuală a comerciantului. Combaterea dublului standard de calitate a produselor de consum: în noile norme se precizează că faptul de a comercializa un produs ca fiind identic cu același produs vândut în alte state membre, în condițiile în care, în realitate, respectivul produs are în mod semnificativ o compoziție sau caracteristici diferite nejustificate, constituie o practică înșelătoare. Consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online: atunci când cumpără de pe o piață online, consumatorii vor trebui să fie informați în mod clar dacă vânzătorul produselor sau al serviciilor este un comerciant sau o persoană fizică, astfel încât să știe de ce tip de protecție beneficiază în cazul în care apar probleme. Atunci când efectuează căutări online, consumatorii vor fi informați în mod clar dacă un rezultat al căutării este plătit de un comerciant. De asemenea, aceștia vor fi informați cu privire la principalii parametri care determină clasificarea rezultatelor căutării. În continuare, acest acord provizoriu trebuie să fie adoptat în mod oficial atât de Parlamentul European, cât și de Consiliu. Pachetul intitulat „Noile avantaje pentru consumatori” vizează să valorifice rezultatele deja obținute de Comisia Juncker în ceea ce privește îmbunătățirea protecției consumatorilor.

Care sunt cele mai căutate slujbe din țară

u BestJobs: Joburile din transporturi, finanțe-contabilitate, inginerie și resurse umane sunt cele mai solicitate

În martie, pentru a treia lună consecutiv, joburile din domeniile transporturi, finanțe-contabilitate și inginerie au fost cele mai căutate de către angajații români, cu un volum total de peste 71.000 de căutări, în creștere cu 11% față de luna februarie, potrivit datelor transmise marți de platforma BestJobs. Noutatea lunii martie vine din domeniul resurse umane, unde angajații au înregistrat peste 10.000 de căutări de joburi. În luna martie, românii au continuat să-și caute joburi noi, volumul de aplicări pentru un alt job crescând cu 12% comparativ cu luna februarie și cu 20% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut. ”Pentru a treia lună consecutiv, joburile în domeniile transport, financiar-contabil și inginerie au fost cele mai căutate de către angajații români, cu un volum total de peste 71.000 de căutări, în creștere cu 11% față de luna februarie. Noutatea lunii martie vine din domeniul resurse umane, unde angajații au înregistrat peste 10.000 de căutări de joburi pe tot parcursul lunii”, se arată în comunicat. Primele zece companii care au primit cele mai multe aplicări la joburile postate în luna martie a acestui an au fost Oracle România (1.941 aplicări), IKEA România (1.813 aplicări), Banca Transilvania (1.787 aplicări), ENEL (1.575 aplicări), Alpha Bank (1.564 aplicări), Deichmann (1.507 aplicări), Rompetrol (1.490 aplicări), Inditex (1.454 aplicări), British American Tobacco (1.443 aplicări) și Societe Generale European Business Services (1.428 aplicări), potrivit companiei. Și în luna martie au existat candidați care au ales să aplice direct pe paginile de profil ale companiilor angajatoare de pe BestJobs. ”Astfel, companiile cu cel mai bun brand de angajator în luna martie au fost: Oracle, cu 139 de aplicări spontane, IKEA România, cu 113 de aplicări spontane, Innovation Experience, cu 196 de aplicări spontane, HRS Romania, cu 102 de aplicări spontane, WNS Global Services, cu 100 de aplicări spontane, British American Tobacco și Manpower România, cu câte 98 de aplicări spontane fiecare, Continental Automotive Group Romania, cu 96 de aplicări spontane, Coca-Cola HBC Romania și ENEL, cu 93 de aplicări spontane fiecare”, se arată în comunicat.

BNR a păstrat rata dobânzii de politică monetară la 2,5%/an

În ședința de ieri, 2 aprilie 2019, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a hotărât să mențină rata dobânzii de politică monetară la nivelul de 2,5%/an. În plus, Banca centrală a menținut rata dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1,5%/an și rata dobânzii aferente facilității de creditare la 3,5%an, precum și a păstrat nivelurile actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor în lei și în valută ale instituțiilor de credit. Aceste niveluri ale dobânzii au fost stabilite în ședința de politică monetară din 7 mai 2018, începând cu 8 mai 2018 și fiind menținute în următoarele șase ședințe de politică monetară - din 4 iulie 2018, din 6 august 2018, din 3 octombrie 2018, din 6 noiembrie 2018, din 8 ianuarie 2019 și din 7 februarie 2019. Nivelurile actuale ale RMO aplicabile pasivelor în lei și în valută ale instituțiilor de credit sunt de 8%. Pentru rezervele în lei, nivelul a fost stabilit începând cu 24 mai 2015, iar pentru cele în valută începând cu 6 mai 2017.

Veste bună pentru toți fermierii

Viitoarea Politică Agricolă Comună nu va impune plafonarea plăților la o anumită sumă, după ce România și-a impus punctul de vedere în cadrul comisiei AGRI din Parlamentul European cu ocazia votului privind viitoarea Politică Agricolă Comună a Uniunii Europene, anunță Ministerul Agriculturii. ”Această decizie este un succes formidabil pentru țara noastră, o așteptare legitimă pentru toți fermierii atât pentru cei români, cât și pentru cei din toată Europa. Iată că, din acest moment avem această libertate de gândire și de acțiune în viitoarea Politică Agricolă Comună. Am urmărit această problemă foarte atent în ultimii doi ani, etapă cu etapă la toate întâlnirile din cadrul Consiliului. Salut această decizie care îi bucură pe fermieri și mă bucură și pe mine să o anunț, mai cu seamă că România deține președinția Consiliului Uniunii Europene”, a afirmat ministrul Petre Daea. Votul consfințește plafonarea voluntară a subvențiilor pentru agricultură, o soluție care apără atât interesele marilor fermieri, cât și pe cele ale fermierilor mici și mijlocii. În acest fel, se va lăsa la latitudinea statelor membre modul de acțiune în această privință. Mai mult decât atât, în urma consultărilor fermierilor români s-a constatat că dorința acestora este ca viitoarea Politică Agricolă Comună să nu impună plafonarea plăților la o anumită sumă. România a militat pentru eliminarea plafonării, aceasta fiind de neacceptat în planul deciziei generale, în acest sens, fiind aduse argumentele necesare care au vizat faptul că ar fi putut îngreuna procesul de simplificare și subsidiaritate. Prin nivelul financiar si plafonarea plaților directe, România ar fi fost profund dezavantajată, iar fermierii aflați în plin proces de capitalizare, de asemenea.

Electrolux acceptă dialogul cu sindicatul după cinci săptămâni de grevă

Electrolux Satu Mare anunță că este deschisă dialogului cu sindicaliștii pentru a se ajunge la un acord final, precizând că menține aceeași ofertă financiară pentru angajați: o creștere a salariului de bază, mai mare decât rata inflației din România, bonus de prezență și asigurare medicală privată. Potrivit unui comunicat al Electrolux Satu Mare transmis, marți, în urma implementării ofertei conducerii companiei, creșterea totală raportată la salariul de bază brut al angajaților din producție ar fi de 11%. „Negocierile cu sindicatele și alinierea cu solicitările lor au reprezentat de la bun început o prioritate pentru noi. În continuare suntem deschiși dialogului cu liderii sindicatelor pentru ca, împreună, să ajungem la un acord final. Dorim să confirmăm că menținem aceeași ofertă financiară pentru angajații noștri: o creștere a salariului de bază, mai mare decât rata inflației din România, un bonus de prezență, precum și asigurare medicală privată. Am confirmat această ofertă și liderilor sindicatului, în cadrul unei întâlniri avute, marți dimineață, la sediul fabricii. Considerăm că aceasta este o ofertă echitabilă pentru angajații noștri, prin care răspundem la cererile inițiale ale liderilor sindicali. Astfel, în urma implementării acestei oferte, creșterea totală raportată la salariul de bază brut al angajaților din producție ar fi de 11%”, se arată în documentul citat. Reprezentanții Electrolux au precizat că aplică aceleași principii în România ca în orice altă țară în care compania este prezentă, iar în urma monitorizării nivelului salariilor de pe piața locală rezultă că Electrolux este una dintre companiile de top din Satu Mare, în ceea ce privește pachetul salarial oferit angajaților. „Prin propunerea noastră, salariul mediu al unul angajat din producție al fabricii Electrolux Satu Mare ar fi cu 70% mai mare decât salariul minim pe economie. De asemenea, oferim angajaților noștri o serie de beneficii, precum tichete de masă în valoare de 315 lei lunar, bonus anual, compensarea contribuției sociale de 20%, tichete de vacanță. În plus, pentru că suntem mereu preocupați de sănătatea angajaților noștri și de calitatea vieții acestora, oferim asigurare medicală privată, salarii compensatorii, bonus de pensionare și concediu de odihnă de până la 28 de zile pe an, ca parte a pachetului de beneficii”, se mai arată în comunicatul Electrolux.

Americanii nu au încredere în vehiculele autonome

Jumătate dintre adulții americani consideră că vehiculele autonome sunt mai periculoase decât vehiculele conduse de oameni, în timp ce aproape două treimi au spus că nu vor cumpăra un vehicule complet autonom, potrivit unui nou sondaj de opinie realizat de Reuters/Ipsos. În același sondaj, aproximativ 63% dintre respondeți au spus că nu ar plăti mai mult pentru a avea o funcție de conducere autonomă pe vehiculul lor, iar 41% din restul participanților la cercetare au declarat că nu ar plăti mai mult de 2.000 de dolari. Rezultatele sondajului scot în evidență provocările cu care se confruntă producătorii de automobile și camioane, companiile de livrare a mărfurilor, companiile de tehnologie și operatorii de ride sharing, cum sunt Uber Technologies și Lyft. Toate aceste companii investesc în dezvoltarea de vehicule autonome și de harware aferent. Dezvoltatorii de tehnologie fac progrese, dar sondajele sugerează că eforrturile industriei de a mări încrederea publică și cererea sunt rămase în urmă. Rezultatele sondajului sunt similare cu cele ale unui sondaj realizat de Reuters și Ipsos în 2018 și corespund celor ale sondajelor realizate de Pew Research Center, American Automobile Association și alte firme.

Gmail lansează o funcție de trimitere programată a email-urilor

Fără a fi vorba de o glumă, Google a anunțat pe 1 aprilie o nouă facilitate pentru serviciul său de email, care permite programarea trimiterii unui mesaj la o oră ulterioară. Cu ocazia împlinirii a 15 ani, Gmail lansează o funcție de programare a mesajelor și primește update-uri pentru funcția Smart Compose, cea care folosește învățarea mecanică pentru a completa automat email-urile. Programarea trimiterii permite utilizatorului să aleagă o oră ulterioară de expediere a email-urilor, în caz că, dintr-un motiv sau altul, ora la care termină de compus un mail nu este potrivită trimiterea acestuia. Opțiunea este integrată în butonul Send, care va avea o săgeată în dreapta lui. Apăsând săgeata, se obține acces la noua funcție “Schedule send”. Apoi, nu trebuie decât să se aleagă data și ora la care să se realizeze expedierea. Cu aceeași ocazie, Google a anunțat câteva îmbunătățiri pentru funcția pe bază de AI, Smart Compose. Aceasta va învăța și va folosi acum formulele de salut preferate de utilizatori pentru a începe un mesaj. O altă noutate este că Smart Compose va putea acum să sugereze subiectul email-ului în funcție de conținutului mesajului. Rămâne de văzut și cât de bine vor fi alese astfel subiectele, în funcție de cât de bine înțelege AI-ul conținutului mesajelor.

Prețurile petrolului au urcat luni la cele mai ridicate niveluri din 2019

Prețurile petrolului au urcat luni la cele mai ridicate niveluri din 2019, după semnale pozitive din economia mondială și oferta mai scăzută, care au făcut ca ambele contracte de referință, Brent și WTI, să înregistreze cele mai mari creșteri trimestriale din ultimii aproape zece ani, transmite Reuters. Prețul petrolului Brent, cu livrare în iunie, a avansat luni cu 1,49 dolari, respectiv cu 2,2%, la 69,07 dolari pe baril, după ce a atins 69,12 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel după luna noiembrie. În perioada ianuarie-martie, cotația petrolului Brent a avansat cu 27%. Cotația petrolului WTI, de referință la bursa din New York, a crescut cu 1,45 dolari, respectiv 2,45%, la 61,59 dolari pe baril, după ce a atins cel mai ridicat nivel din ultimele aproape cinci luni, de 61,64 dolari pe baril. Petrolul WTI a consemnat o creștere a prețului de 32% în primul trimestru. Creșterea cotațiilor a fost determinată de datele pozitive referitoare la industria prelucrătoare din China și Statele Unite, cele mai mari două economii ale lumii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.